Halo Skrivet 7 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2007 Jag vill hålla på de igen, men just nu är jag för arg och har inga nerver för MFF att hålla på de, men MFF represenatar Malmö, de är Malmös stolthet, och så som de spelar och de lönerna de får, ge det till mig istället så lovar jag att jag fixar fram bättre spelare. Det finns en gräns vart Åkeby kan nå med supportarna, media o folket, men när det gäller styrelsen så verkar denna gräns vara oändlig. Jadu, det är dina åsikter och det kan jag itne göra nått åt. Men skulle jag höra de där meningarna om AIK från en Gnagare skulle jag personligen be honom fara åt helvete. Men men, det där bevisar kanske bara vilken klass malmös support egentligen har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 Om folk fortsätter att gå på matcherna vid förluster och dåligt spel, då tror ledningen att folket är nöjda över vad dom ser. Vi kommer sluta som Newcastle isåfall. Ingen titel på 50 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 "Aldrig blir segrar så stora som när man är van att förlora" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 Jadu, det är dina åsikter och det kan jag itne göra nått åt. Men skulle jag höra de där meningarna om AIK från en Gnagare skulle jag personligen be honom fara åt helvete. Men men, det där bevisar kanske bara vilken klass malmös support egentligen har. Därför ser man era supportar istället föröska rusa planen då ni inte gillar nått. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 Därför ser man era supportar istället föröska rusa planen då ni inte gillar nått. Det förekommer ju absolut inte lika ofta att 5 gnagare försöker rusa in på en plan än 1000 malmöiter skiter i en match p.g.a. resultat som går emot dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 Stilrent tifo från malmoe igår btw! Snart måndag... AOSK! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 Det förekommer ju absolut inte lika ofta att 5 gnagare försöker rusa in på en plan än 1000 malmöiter skiter i en match p.g.a. resultat som går emot dem. Det kom 23.000 igår, det är ganska bra för Malmö (även historiskt sett). Sedan måste man tänka ekonomiskt, vill du betala 200 kr för att se MFF spela som ett div.5 lag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 Det kom 23.000 igår, det är ganska bra för Malmö (även historiskt sett). Sedan måste man tänka ekonomiskt, vill du betala 200 kr för att se MFF spela som ett div.5 lag. Löjligt att trösta sig genom att säga att det kom 23.000, det är derby. Det är bara malmöfans som resonerar så, det finns folk som betalar 200 spänn för att se sitt lag, även om dom spelar i division 5 eller Allsvenskan. Det är fortfarande samma lag man håller på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 Därför ser man era supportar istället föröska rusa planen då ni inte gillar nått. Tror du har fått något om bakfoten här. Medgångare pratar och agerar som du, personer som älskar laget och fotboll, gör allt vad dom kan för att få en ändring på det hela. Det gynnar inte någon av er från malmö om ni skiter i att gå på matcherna. Det verkar lite som att ni bara går och väntar, då är det inte så konstigt att ingenting händer, agera istället och gör det fort. Fast detta är dock svårt att säga till dig då du ändå inte är i närheten av mff eftersom det verkar vara för dyrt. Vid en match där ni skulle ha chansen till sm-guld skulle du aldrig gnälla på ynka 200:-, jag skulle inte gnälla på ca 200:- om mitt lag var på väg ner i skiten, för då behöver dom pengarna mer än någonsin, och som ni alla vet så var det inte länge sedan vi var i den situationen, och folk slöt samman för att få tillbaka oss till finrumemt av svenskfotboll och där är vi nu. Vi kan bara njuta och känna oss stolta när vi blickar tillbaka på hur mycket jobb ledning och supportrar lade ner under tiden i superettan, ni har chansen att göra precis samma sak, fast ni redan är i finrummet, men det blir knappast bättre av att hälften av er skiter i att gå dit. Som pimpen säger, det är samma lag och samma sköld som killarna på planen ska försvara, och det är inte alltid lika enkelt att försvara den. Men bara för att det går neråt ska man väll knappast ge upp? eller har jag fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 Bra för er, jag håller mer på Man Utd, kalla mig medgångsupporter, men Man Utd finns mer i mitt hjärta än lilla MFF. MFF håller jag på, kallar ej mig supporter som hela tiden bryr sig om MFF, jag hejar bara på MFF i Sverige, håller på de, sedan är det ManUtd jag bryr mig om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 Förörvrigt var Malmös tifo riktigt fint. Fin mosaik väldigt lik vårat 9-1 från 03. De tre gubbarna var fint målade väldigt likt vårat Usual Suspects från förra året. Hade också varit intressant att se deras tifo om de varit mörkt ute, lika snyggt? Knappast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 9 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2007 (redigerad) Som pimpen säger, det är samma lag och samma sköld som killarna på planen ska försvara, och det är inte alltid lika enkelt att försvara den. Men bara för att det går neråt ska man väll knappast ge upp? eller har jag fel? Det ska man inte, däremot är det jävligt många som gör det Kolla hockeyn ex... Får hoppas det får ett uppsving! Edit: Haha nu sitter man och väntar på att vi ska börja sälja rutiga kepsar i souvenirshoppen! WE ARE HOOLIGANS! Redigerad 9 augusti, 2007 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 9 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2007 Det ska man inte, däremot är det jävligt många som gör det Kolla hockeyn ex... Får hoppas det får ett uppsving! Edit: Haha nu sitter man och väntar på att vi ska börja sälja rutiga kepsar i souvenirshoppen! WE ARE HOOLIGANS! http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/...1136869,00.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 9 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2007 http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/...1136869,00.html Det var det jag syftade på samt difs piké. Bajen langar kepsar då? Vi får se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 9 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2007 Tror Hammarby väljer att hålla sig till mjukisbyxorna och hood-tröjorna ett tag till. Annars tycker jag det var bra initiativ av Aik, spelar roll vad det förknippas med, det säljer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 9 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2007 (redigerad) Tror Hammarby väljer att hålla sig till mjukisbyxorna och hood-tröjorna ett tag till. Annars tycker jag det var bra initiativ av Aik, spelar roll vad det förknippas med, det säljer. Precis, och affären blir ju inte direkt riktad till AIK heller utan vem som hellst kan ju köpa kläder där då de inte är baserade på AIK. Sen om aftonbladet vill skriva att vi säljer huligan eller golf/modekläder så vet vi ju alla vad dom väljer. Samma sak gäller difs pikéer, det är snyggt och det ger pengar till klubben, de har en patch på armen, och? det är en vanlig jävla tröja. EDIT: http://www.terrace.se Redigerad 9 augusti, 2007 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 9 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2007 (redigerad) Precis, och affären blir ju inte direkt riktad till AIK heller utan vem som hellst kan ju köpa kläder där då de inte är baserade på AIK. Sen om aftonbladet vill skriva att vi säljer huligan eller golf/modekläder så vet vi ju alla vad dom väljer. Samma sak gäller difs pikéer, det är snyggt och det ger pengar till klubben, de har en patch på armen, och? det är en vanlig jävla tröja. EDIT: http://www.terrace.se Nu undrar jag dock... Står Aik för några som helst kostnader, och får dom in pengar? EDIT: Fan egentligen har Lunkan helt rätt! Aik som vill få bot på sin huliganism gör egentligen inte det rätta genom att sälja kläder som det både stått om i tidningar och är tydligt bevisat för folk som står emot fotbollshuliganism, att det rent ut sagt ÄR kläder som faktiskt utvecklats till mode för fotbollshuliganer. Nej båda parterna har rätt, Aik tjänar pengar på något som egentligen inte är fel. Lunkan uttrycker sig korrekt i frågan men blir felciterad (tycker jag) av ännu en hora på aftonbladet. Redigerad 9 augusti, 2007 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 10 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2007 Nu börjar det kännas! Biljett, kvittorullar och förmodligen bengaler har införskaffats. Det här ska vi fan lyckas med (det går inte att misslyckas med kaos men ni fattar...). Om alla gör sin plikt och inte kastar rullar/konfetti innan (ja, innan!?) spelarna kommer in så kommer det bli jääävligt nice! The heat is on! BAJEN TAR KÅL PÅ DJURGÅRN, FÖR BAJEN E BÄST! Anser förövrigt att fotbollstrådens aktiva har forumets bästa signaturer! Självspelande pianon och free rabarben, kan inte bli mer klockrent! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 10 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2007 Nu börjar det kännas! Biljett, kvittorullar och förmodligen bengaler har införskaffats. Det här ska vi fan lyckas med (det går inte att misslyckas med kaos men ni fattar...). Om alla gör sin plikt och inte kastar rullar/konfetti innan (ja, innan!?) spelarna kommer in så kommer det bli jääävligt nice! The heat is on! BAJEN TAR KÅL PÅ DJURGÅRN, FÖR BAJEN E BÄST! Anser förövrigt att fotbollstrådens aktiva har forumets bästa signaturer! Självspelande pianon och free rabarben, kan inte bli mer klockrent! Först stundar för mig AIK-gefle på söndag, sen blir det väll som vanligt när det är sthlms-derby då inte AIK är inblandade, en pizzakväll framför tv´n haha. Hoppas på kryss i eran match för vår skull. Som vanligt intressant från tifohållen, och som jag sagt för ett tag sedan så är det kul att bajen sattsar och uppmanar lite den här gången. Haha helt klart dom med svårast gjorda signaturerna också . @Pimpen: Visst, jag förstår vad han menar, men affären lanseras ju inte direkt av AIK Fotboll AB, utan av en AIK:are som valt att ta AIK till hjälp och skänka dom pengar, så långt har jag förstått det hela, därför är det fel av ab att skriva att AIK helt och hållet öppnar en egen butik. Men men, jag kommer att kika i denna affär ofta, varför köpa mode på nk när man kan köpa mode och stödja AIK samtidigt, kanon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 11 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2007 Premiär i Premier League idag! West Ham inleder mot Man C. Kan bli intressant! 2-1, Deano ggr 2 och självmål av Bellamy! West Ham til I die! --- Snart måndag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts