Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Norge, helt överkomligt! :)

Staden Fredriksstad har lite drygt 70 000 invånare ungefär lika mycket som kommunen Nacka. Dessutom kan nämnas att staden grundades som ersättning för Sarpsborg som vi brände ner under det Nordiska sjuårskriget under mitten av 1500-talet. Och nu skall vi alltså tillbaka dit för att inspektera den nya staden!

Nu kör vi, död åt grönhagen och shabaan!

http://ie.youtube.com/watch?v=ulVXLUjfZrQ

"Are you Djurgår'n, are you Djurgår'n, are you Djurgår'n in disguise?"

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är ju styrelsen som håller kvar han.

Men då är det ju inte hans fel. Då är det ju styrelsen.

Ligue 1 premiär ikväll. Känns rätt svalt men så är det alltid men den ligans premiärer. Kul annars att Bordeaux möter Lens, dom slogs rätt bra i toppen förra året och det var en viss Johan Elmander som skingrade klubbarna samman. Nu möter man varandra på Chabben och jag tror Bordeaux kommer vara äckligt laddat med den skrikande presidenten på linjen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men då är det ju inte hans fel. Då är det ju styrelsen.

Ligue 1 premiär ikväll. Känns rätt svalt men så är det alltid men den ligans premiärer. Kul annars att Bordeaux möter Lens, dom slogs rätt bra i toppen förra året och det var en viss Johan Elmander som skingrade klubbarna samman. Nu möter man varandra på Chabben och jag tror Bordeaux kommer vara äckligt laddat med den skrikande presidenten på linjen.

Men åhhhhhhhhhh, så trångsynt du e, vem tränar laget? Han, vem tar ut laget? Han, vem bestämmer spelsystemet? Han, han kör med styrelsen ner Malmö till Allsvenskans botten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men åhhhhhhhhhh, så trångsynt du e, vem tränar laget? Han, vem tar ut laget? Han, vem bestämmer spelsystemet? Han, han kör med styrelsen ner Malmö till Allsvenskans botten.

Han kanske insett att träna Malmö är fullständigt hopplöst med tanke på att dess fans är lika diviga som deras spelare. Men som du sa, han får ju inte lämna sin post, så det är fortfarande hans fel! Eller du kanske menar att styrelsen inte vill sparka honom endast? Men då tycker jag i alla fall det är mer aktuellt att klanka på styrelsen än Åkeby själv, för det ju dom som är mest trångsynta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han kanske insett att träna Malmö är fullständigt hopplöst med tanke på att dess fans är lika diviga som deras spelare. Men som du sa, han får ju inte lämna sin post, så det är fortfarande hans fel! Eller du kanske menar att styrelsen inte vill sparka honom endast? Men då tycker jag i alla fall det är mer aktuellt att klanka på styrelsen än Åkeby själv, för det ju dom som är mest trångsynta.

Eftersom du inte bor i Malmö så vet du inte så mycket som jag så låt oss säga så, ingen vill ha styrelsen och Åkeby kvar, styrelsen har varit bra, men de vill inte släppa han, efter alla skandaler, hade Prahl tagit Malmö till denna nivå som MFF ligger idag på på hans tid hade han fått sparen direkt.

Åkeby pallar inte av Malmö, Malmö brukar aldrig spela hans stil, i har en mer som du säger divig inställning, 2-3 spelare som är tekniska, de brukar avgöra, det är de som spelet ska kresta runt, de ska ha mer frihet.

Det har Åkeby sågat av och därför spelar MFF sämre med Åkeby.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Både tränaren och styrelsen ska ut ur laget. Ibland känns det som att styrelsen köper spelare utan tränarens vilja. Så kan det inte vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom du inte bor i Malmö så vet du inte så mycket som jag så låt oss säga så, ingen vill ha styrelsen och Åkeby kvar, styrelsen har varit bra, men de vill inte släppa han, efter alla skandaler, hade Prahl tagit Malmö till denna nivå som MFF ligger idag på på hans tid hade han fått sparen direkt.

Åkeby pallar inte av Malmö, Malmö brukar aldrig spela hans stil, i har en mer som du säger divig inställning, 2-3 spelare som är tekniska, de brukar avgöra, det är de som spelet ska kresta runt, de ska ha mer frihet.

Det har Åkeby sågat av och därför spelar MFF sämre med Åkeby.

Vad spelar det för roll? Har en kompis på Gotland som kan mer DIF än vad jag kan, ok jag kanske inte vet lika mycket som dig om just Malmö, men det är kanske för att du håller på dom? Men absolut inte för att jag inte bor därnere.

Sedan tror jag inte alls det är så som du säger om att 2-3 spelare ska göra jobbet. 2002 hade vi ett mittfält med Kim Källström, Adde Johansson och Stefan Rehn, det var våran kärna, det var dom som skulle starta alla anfall och vara våran motorväg fram till målet. De var tre spelare som våra 4-3-3 uppställning kretsade runt helt och hållet, och vem var personen bakom just den fronten? Jo, Sören Åkeby. Sen att han sågar av det i Malmö är kanske för att ni har alldeles för bra spelare för att erat spel ska kretsa runt 2-3 pers. Eller för att det är som Ceone säger, han har spleare i truppen som han egentligen inte vill ha. Men i så fall så får han lite väl mycket kritik som han kanske inte är värd, ge Sören ett nytt försök med en ny styrelse istället, så går det säkert bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad spelar det för roll? Har en kompis på Gotland som kan mer DIF än vad jag kan, ok jag kanske inte vet lika mycket som dig om just Malmö, men det är kanske för att du håller på dom? Men absolut inte för att jag inte bor därnere.

Sedan tror jag inte alls det är så som du säger om att 2-3 spelare ska göra jobbet. 2002 hade vi ett mittfält med Kim Källström, Adde Johansson och Stefan Rehn, det var våran kärna, det var dom som skulle starta alla anfall och vara våran motorväg fram till målet. De var tre spelare som våra 4-3-3 uppställning kretsade runt helt och hållet, och vem var personen bakom just den fronten? Jo, Sören Åkeby. Sen att han sågar av det i Malmö är kanske för att ni har alldeles för bra spelare för att erat spel ska kretsa runt 2-3 pers. Eller för att det är som Ceone säger, han har spleare i truppen som han egentligen inte vill ha. Men i så fall så får han lite väl mycket kritik som han kanske inte är värd, ge Sören ett nytt försök med en ny styrelse istället, så går det säkert bättre.

Det var med Zoran Lukic han tränade DiF med, sedan gav jag han ett nytt försökt, denna säsong, och återigen sviker han Malmö.

Tycker inte om Sören, et gör nån kannpt som hejar på MFF längre, han har svikit oss, han har tagit MFF till botten, och där vill vi inte vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var med Zoran Lukic han tränade DiF med, sedan gav jag han ett nytt försökt, denna säsong, och återigen sviker han Malmö.

Tycker inte om Sören, et gör nån kannpt som hejar på MFF längre, han har svikit oss, han har tagit MFF till botten, och där vill vi inte vara.

Spelar ingen roll, Sören var med, antingen bestämde han det, eller så tog han lärdom. Kan förstå att ni inte tycker om Sören, men jag tycker det är fel att ge en person kritik efter att man spelat ut bajen på bortaplan inte får bestämma det mesta i en förening som man själv är tränare i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aj aj aj, ingen bra match igår. Bortaspöket samt Gaisspöket lever vidare, gör mig ordentligt illamående. Något som dock gör mig glad är att både Enrico och Arneng är borta till derbyt. Arneng är mycket slö i uppsppelsfasen och jag blir tokig när han är inte är med uppe i anfallen. Enrico är den slarvigaste spelaren i fotbollsallsvenskan, felpassen kommer alldeles för ofta. Annars fanns det mer svaga punkter än starka, snabbt baklängesmål som vanligt, klena anfall och för långsamma uppspel från backlinjen, på grund av mittfältet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävla fitta 1-1

Åkeby har gjort det igen. Ingen vinst på 6 hemma matcher i rad

Min kära broder, det är dags, det är dags.

Återigen så visra Åkeby sin stora inteligens, att låta Toivonen spela i ca 70 min, hade räckt en halvlek.

Killen bara la sig o la sig, inget gjordes av han.

Då han gjorde nått bra, slutade i skit.

Dixon = Kung, tack vare han så stog det inte 50-1 till HiF.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min kära broder, det är dags, det är dags.

Återigen så visra Åkeby sin stora inteligens, att låta Toivonen spela i ca 70 min, hade räckt en halvlek.

Killen bara la sig o la sig, inget gjordes av han.

Då han gjorde nått bra, slutade i skit.

Dixon = Kung, tack vare han så stog det inte 50-1 till HiF.

Vad spelar det för roll när du inte håller på dom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad spelar det för roll när du inte håller på dom?

Jag vill hålla på de igen, men just nu är jag för arg och har inga nerver för MFF att hålla på de, men MFF represenatar Malmö, de är Malmös stolthet, och så som de spelar och de lönerna de får, ge det till mig istället så lovar jag att jag fixar fram bättre spelare.

Det finns en gräns vart Åkeby kan nå med supportarna, media o folket, men när det gäller styrelsen så verkar denna gräns vara oändlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor