GTApimpfoolife Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Ja, såg på Aftonbladet, var inte hemma och så kollar jag inte på MFF längre, tappade förtroendet i våras, att låta en inkompetent idiot leda MFF är som att låta Sir Alex låta leda ett div 5 lag. Och snacka du på, alla fans måste inte betala för att åka till fattiga Stockhlm för att se Malmö torska, som redan innan matchen alla visste att Hammarby skulle vinna. Varför sådan idiotisk inställning? Om nu Stockholm är fattigt, varför då gnälla sig över priset? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Varför sådan idiotisk inställning? Om nu Stockholm är fattigt, varför då gnälla sig över priset? Du fattar ej, skulle inte ns åka upp ditt om jag hade pengarna, vill inte ge MFF eller nån penhar, då enligt mig Allsvenskan stamdard suger, sedan återigen vill inte ge ut pengar på svensk fotboll, och har aldrig heller gjort det. Man Utd FTW! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Hahahahaha! "Såg att Malmö förlorade", det vill säga en snabb titt på text-tv. Sluta gnägga om trogna fans och skit, antingen så sitter du kvar hemma och tittar, men då ska du inte om trogna fans och skit, eller så åker du upp och stöttar och säger vafan du vill sen. Annars är Malmös backlinje horribel, Dixon ett undantag. Så du ser alla DIF's borta matcher? Är man inget riktigt fan om man inte ser borta matcherna? Vad fan är de för regel? ----------- Förövrigt; Jag hoppas Hammarby får ett rejält straff! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Du fattar ej, skulle inte ns åka upp ditt om jag hade pengarna, vill inte ge MFF eller nån penhar, då enligt mig Allsvenskan stamdard suger, sedan återigen vill inte ge ut pengar på svensk fotboll, och har aldrig heller gjort det. Man Utd FTW! Varför då bryr sig hur det går för Malmö? Du gillar inte laget. Ceone: Nej det gör jag inte, men jag anser inte att man ska ha rätt att klaga när man inte försökt stå upp i situiuationen. Tycker man det går piss så tycker jag man antingen får acceptera det, eller göra något åt saken, det vill säga gå på matcherna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Varför då bryr sig hur det går för Malmö? Du gillar inte laget. Ceone: Nej det gör jag inte, men jag anser inte att man ska ha rätt att klaga när man inte försökt stå upp i situiuationen. Tycker man det går piss så tycker jag man antingen får acceptera det, eller göra något åt saken, det vill säga gå på matcherna. Och vad hjälper det att jag går på matcherna? Tror du MFF behöver mina 150 kr? Nej Tror du jag behöver de? Ja, de ska gå nått annat istället för nått lag som bara förlorar och så kör de på samma visa hela tiden. Det räckte förra året, men jag ville ge Åkeby en chans, den som inte Prahl fick. Istället får en idiot chansen att köra laget ner i botten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Och vad hjälper det att jag går på matcherna? Tror du MFF behöver mina 150 kr? Nej Tror du jag behöver de? Ja, de ska gå nått annat istället för nått lag som bara förlorar och så kör de på samma visa hela tiden. Det räckte förra året, men jag ville ge Åkeby en chans, den som inte Prahl fick. Istället får en idiot chansen att köra laget ner i botten. Inte säkert att det hjälper, men det har heller inte med saken att göra. Tycker fortfarande det är viktigare att stå bakom sitt lag än att vända ryggen till och klaga. I Malmös och framför allt Åkebys situation så behöver dom fansens hjälp, inte såna dräggel som sitter och tror det blir bättre bara för att en tränare ska avgå. Det roliga med miff är nästan alla fans har en sån här inställning, kommer ihåg att inför matchen mot oss så hade det uppmanats att inte bua åt laget. När fansen håller på som dom gör så kommer det bara bli värre, och då är det ens egets fel, inte Åkebys eller någon annans. Kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 1-0, tre poäng, bra drag matchen igenom, superbt bra drag på den 10+ minuters övertiden pga incidenten. Incidenten: Nån slänger in ett plastglas mot en mff spelare som ska kasta inkast. Han "fegar ur" och springer till domaren. Några Bajare skriker "ut med packet!". Sulan (lagkapten) kommer fram och säger att domaren avbryter matchen om något mer kastas in (cork flashback). mff spelaren kommer och ska kasta inkastet varav samma eller någon annan idiot kastar in ett plastglas... Matchen avbryts temporärt och de flesta Bajare (inklusive jag) skriker "ut med packet!" Ingen skandal men jävligt onödigt. Såg även ett plastglas flyga mot domaren från Östra men det uppmärksammades inte. Nåja bra för svenska spelare att lära sig lite europaklass på läktarna TILLSAMMANS E VI HAMMARBY! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Inte säkert att det hjälper, men det har heller inte med saken att göra. Tycker fortfarande det är viktigare att stå bakom sitt lag än att vända ryggen till och klaga. I Malmös och framför allt Åkebys situation så behöver dom fansens hjälp, inte såna dräggel som sitter och tror det blir bättre bara för att en tränare ska avgå. Det roliga med miff är nästan alla fans har en sån här inställning, kommer ihåg att inför matchen mot oss så hade det uppmanats att inte bua åt laget. När fansen håller på som dom gör så kommer det bara bli värre, och då är det ens egets fel, inte Åkebys eller någon annans. Kul. Men fansen har sagt sitt, så har även media, och ändå kvarstår detta, klart att man vänder ryggen, GE FOLKET DET DE VILL!! Om nu Madsen & CO vill tjäna pengar så kan de fortsätta i denna riktning, men man selar för folket, och just nu vill inte folket detta. Att hjälpa, vad ska vi hjälpa med, vi står kvar fortfarande, men inget görs fast alla skriker, det är som prata med en vägg, vad tjänar det till?Inget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 (redigerad) Haha nu har man ögnat igenom lite nätsidor och det snackas om poängavdrag och spel på neutral mark!? Herregud vilken höna av en fjäder... Lite öl ska kastas in då och då det tillhör men när man efter uppmaning från Sulan att inte göra det direkt kastar in öl så är det fan inte bra. Jaja lite böter kan vi ju ta vi är ju i europa! Skittight schema vi har med derby och uefakval! VI HATAR DJURGÅRN! Noterar även att en malmoe flagga brändes vid trumman idag, kul att se. Edit: http://www.expressen.se/sport/1.782041/pub...pa-soderstadion Tydligen har vi kastat föremål mot domaren i samband med en mff hörna. Bra expressen, bra! Edit2: Haha på de svenska tidningarna låter det som planen var fyllt med plastmuggar (fenerbahce-galatasaray någon?)... Haha patetsikt! Redigerad 1 augusti, 2007 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 (redigerad) Men fansen har sagt sitt, så har även media, och ändå kvarstår detta, klart att man vänder ryggen, GE FOLKET DET DE VILL!! Om nu Madsen & CO vill tjäna pengar så kan de fortsätta i denna riktning, men man selar för folket, och just nu vill inte folket detta. Att hjälpa, vad ska vi hjälpa med, vi står kvar fortfarande, men inget görs fast alla skriker, det är som prata med en vägg, vad tjänar det till?Inget. Så vad beror felet på, nu riktar du kritiken mot Madsen och de högre stående fjantarna. Är väl bättre att dra ut pinnen ur deras röv än att fortsätta klanka på Åkeby. Det jag säger att det vore bäst för miff om Åkeby lämnade, men ni gör inte situationen lättare för honom, och fortsätter ni så kommer ingen tränare lyckas. dibel: Fröjdfelt agerade rikig primadonna ett tag, vilket jag tycker är extremt tråkigt med tanke på hur mild situationen egentligen var. Märkligt att man blåser ut detta så jävla mycket och inte gör ett skit åt bananinkastningen på derbyn. Vad är det som inte står rätt till hos människor...? Redigerad 1 augusti, 2007 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 GTAPimp: Tydligen ska det ta tills hårdare tag mot de "500 kilo" bananer som flyger in i samband med dif derbyn. Om matcher ska avbrytas pga inkastade föremål skulle ingen av storlagens matcher spelas färdigt... Funderar allvarligt på att göra en banderoll till derbyt om detta ämne. ”Vi måste markera” Efter matchen förklarade Peter Fröjdfeldt hur han resonerade: – Vi måste få ett slut på inkastade saker. Inför ett derby kastas det in 500 kilo bananer. I Premier League kastas det inte in någonting. Publiken måste ta sitt ansvar. Det här var en markering. Fröjdfeldt avslutade: – I dag kom det i alla fall inte in någon på planen... Avd. Jag njuter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 (redigerad) Tycker det är fel att vända sig till England för att få bot på bekymren. Innan man ska dra paralleler med andra länder så ska man först och främst reda ut sina egna misstag. Menar Fröjdfelt att det är fel att man kastar in bananer, varför har han då inte agerat under match, jag vet åtminstone ett DIF - vraket derby han dömt, vilken han då inte gjort ett skit åt problemet. Bara för att han lekte stjärna nu för att försöka få bot på eländet så skulle han nog tänkt ett steg till istället, detta fungerar säkert tillfälligt, men något England blir det inte så länge man inte lyckas hålla en nivå. Kan förövrigt tillägga att vi inte kastat in ett föremål sedan hemmamatchen mot Göteborg. Vilket var i början på juni. Redigerad 1 augusti, 2007 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Bara att jämföra med alla mynt Loauy fick på* sig... Proportioner gott folk. Aja det är som vanligt. Bajen är bäst på allt! *Aftonhoranspråk, självklart ska det stå 'mot'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 (redigerad) Bara att jämföra med alla mynt Loauy fick på* sig... Proportioner gott folk. Aja det är som vanligt. Bajen är bäst på allt! *Aftonhoranspråk, självklart ska det stå 'mot'. Med tanke på vilken hora Chanko är så är det kanske inte så konstigt att varken ab eller domarkåren gick vidare till eventuella påföljder. EDIT. Annars heter väl idioten Louay? Redigerad 1 augusti, 2007 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 (redigerad) Med tanke på vilken hora Chanko är så är det kanske inte så konstigt att varken ab eller domarkåren gick vidare till eventuella påföljder. EDIT. Annars heter väl idioten Louay? Haha ja det är klart han heter. Ja han är en hora men jävligt bra fotbollspelare. En av de bästa i dagens Bajen. Det räcker så. Bra match i övrigt, förstår inte hur mff supportrarna här kan klaga? Ni kunde vunnit idag men vi hade flytet med oss. Båda lagen skulle haft straff idag, Fröjdfelt är feg. Men det blir bra om ni kickar Åkeby då kanske ni blir "aik 2004" nästa år En annan tråkig grej är att vi har lyckats sjunga en gnaget(?) ramsa... Ni vet gnaget sjöng för några år sen "Bajen sch sch" och idag sjöng vi "Malmö sch sch". Visst det var kul för dom som var i Utrecht och knullade dom på läktaren med denna ramsa och när dom gjorde mål körde dom "Hammarby sch sch" för att sedan några minuter senare få höra hela Bajensektionen bryta ut i "UTRECHT SCH SCH" hetsandes mot glaset/nätet i och med vårat mål. Jag skulle viljat vara där... Jävla pung att höra gårdarramsan "Ni kan dra åt helvete" också... men det är ju en så kallad "vanlig ramsa" som "alla" använder så jag vet inte... DET E VI SOM E HAMMARBY! Dessutom jävligt intressant att läsa om tidigare "publikskandaler" där man nämner assyriska 06, Bajen 06, aik 05, aik 04 och dif 95... Vad hände med aik 98, bajen-dif 95 och 93? Kan även tillägga aik 07 när Zengin fick en tändare på handen och la sig ner som en tant... Där var det inte tal om att avbryta matchen, helt korrekt. Bajare: En person som saknar egen eller förhyrd bostad och som inte bor i något stadigvarande inneboendeförhållande samt är hänvisad till tillfälliga boendealternativ eller är uteliggare. De flesta är gravt alkoliserade och missbrukar droger, dessutom är många grovt kriminella. Enligt Socialstyrelsen är den typiska Bajaren inflyttad från landsbygden till södermalm. Majoriteten av Bajarna hejar på Leksand i ishockey. Bajare kan få hjälp av diverse frivilligorganisationer som t.ex. Frälsningsarmén eller Stadsmissionen. Alla Bajare med undantag från ett fåtal hardcorefans, klackledare och trumslagare som delar ut tidningen Situation Stockholm är arbetslösa. De finansierar sitt Bajenliv med socialbidrag och kriminalitet. Hur många Bajare det finns i Sverige är oklart men uppskattningsvis rör det sig om ca 10000-15000, varav 6000 har säsongkort på söderstadion. Ca 5000 Bajare bor vanligtvis i Björns Trädgård på Södermalm. Det senaste året har siffran ökat markant till ca 7000. Studier visar att den vanligaste spridningen av lagsympatier i Sverige och resten av världen sker genom arv från far till son men Bajaren är en hemsk uppenbarelse och fortplantar sig därav mycket sällan. Bajarnas fortbestånd är således helt beroende av rekrytering utanför. Denna vetskap har gjort att Bajaren blivit skicklig på att marknadsföra sig på landsbygden. Under 2000-talet genomfördes en mycket lyckad rekryteringskampanj riktad mot så kallade IT-bönder där Bajen framställdes som ett folkets lag. Under matcherna på Söderstadion (Bajaren åker inte på bortamatcher) sjunger bajaren högt och använder sig av två sånger. Den mest klassiska och uppskattade sången innehåller ett ord, Hammarby, som unisont brölas fram. Den andra sången är lite mer komplex, den har hela fyra ord, heja heja heja Bajen, och sjungs av de mer rutinerade åskådarna. För att Bajaren ska mäkta med att hålla takten i en sådan avancerad sång krävs trummor på läktaren. Vid de tillfällen laget vunnit vandrar bajaren Götgatan fram på väg hem till Björnsträdgård, han bjuder broderligt sina söderbröder på T-sprit och hasch. Stämningen är gemytlig och inbjudande, alla är välkomna, gamla som unga, puckelryggade och gamnackade. Bajen är sannerligen folkets lag. Haha lite kul är det. Publicerat av en aikare (ni vet dom som kan sjunga utan trumma) på hammarbys sv fans forum. Film ang. incidenten: http://www.youtube.com/watch?v=JaEttRuwbUw - Eftersom jag har sumpat ljudet kan jag endast prata om bilden. JAG ÄLSKAR TONYS SKORTS! Redigerad 2 augusti, 2007 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 (redigerad) Du fattar ej, skulle inte ns åka upp ditt om jag hade pengarna, vill inte ge MFF eller nån penhar, då enligt mig Allsvenskan stamdard suger, sedan återigen vill inte ge ut pengar på svensk fotboll, och har aldrig heller gjort det. Man Utd FTW! Jag tycker det här är humor. Sådär skulle du inte skriva om malmö låg i topp just nu med 10p mer än tvåan. btw, jag hatar malmö, hade de gjort ett mål igår hade jag vunnit 16.000 på bomben , det är som att vinna 16 miljoner, iallafall i fattiga stockholm. ------------ Bra svar för övrigt på UCS, osv. gta EDIT: Kul med match på Råsunda ikväll igen, alla heter glen i glentoran. Redigerad 2 augusti, 2007 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 Så vad beror felet på, nu riktar du kritiken mot Madsen och de högre stående fjantarna. Är väl bättre att dra ut pinnen ur deras röv än att fortsätta klanka på Åkeby. Det jag säger att det vore bäst för miff om Åkeby lämnade, men ni gör inte situationen lättare för honom, och fortsätter ni så kommer ingen tränare lyckas. dibel: Fröjdfelt agerade rikig primadonna ett tag, vilket jag tycker är extremt tråkigt med tanke på hur mild situationen egentligen var. Märkligt att man blåser ut detta så jävla mycket och inte gör ett skit åt bananinkastningen på derbyn. Vad är det som inte står rätt till hos människor...? Men det är ju styrelsen som håller kvar han. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 Ah nu e de inte långt kvar till derbyt! Flaggorna är redo och ska försöka fixa bengal/rök. Vinst mot Örebro på söndag och vi är med i toppen, känns bra! "Rivaler på stan - inte på plan" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 Stackars Elfsborg! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 JAAAAAAAAAAAAAAAA, lettland här kommer vi, fy fan vilken kryssning det kommer bli. QUE SERA SERA, WERE GOING TO LATVIA, WERE GOING TO LATVIA, QUE SERA SERA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts