Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Gammalt.

Varför har jag känslan av att GTApimpen dissat GTAsajten efter mitt senaste inlägg som var tilldelat honom? han har inte skrivit sedan dess.

"Last Seen: 19 July 2007 - 23:51" Kanske är på semester?

"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought //Sparta Prag 1993" Gammalt, men "coolt" :lol:

--

Nu börjar uppladdningen!

http://www.youtube.com/watch?v=8OSgDk_rtM0

http://www.youtube.com/watch?v=i-JQYwboY0I...ted&search=

Då var det inte kaos utnämt och ändå blev det kaosartat! Nu jävlar ska vi göra ett fett jävla tifo!

HATA UTRECHT - HATA dif - HATA aik - HATA MODO - HATA LEKSAND

HAMMARBY E DOM BÄSTA! :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej nu vet jag inte vart du är och vandrar, ingen supporter har gjort något fel mot någon som hellst AIK-spelare och ingen misshandel har ägt rum. Trodde faktiskt att du höll högre nivå än att läsa aftonbladet, nu blev jag riktigt besviken.Ta reda på lite vidare information innan du vräker ur dig att vi supportrar har misshandlat en spelare, finns ingen som hellst sanning i det som jag inte har en jävla aning om vart du har fått det ifrån. Tamandi gav en supporter en smäll (hur hård den var eller om det bara var en knuff låter jag vara osagt då jag inte var där), jag vet dock vem killen som träffade Tamandi är då han är en halvnära vän till mig, sedan visade han en spydig attityd, det supportrarna gjorde var att uppmana honom till att inte festa när det går skit, och absolut inte direkt efter en förlust.Finns ingen supporter som under den kvällen gjorde något mer än gav Tamandi en knuff då han var närgången, att denna spelare valt att agera såhär är hans egna snedsteg och ingen supporter har gjort något snedsteg den här säsongen ännu, vilket jag är mycket nöjd över med tanke på hur det har gått.Sen får du tycka vad du vill om vad killen skrev på UT, men det roliga är at han faktiskt skriver rätt dåligt om oss AIK-supportrar, men du väljer att tycka illa om honom, jadu vart man står väljer man ju helt själv, men just nu vet jag inte riktigt vart jag har dig.Slänger in en fråga här, vad menar du med "Inlägget efter hans?"-----------------------Själv är jag faktiskt gladare än på länge, det är kul att läsa om gårdare som fortfarande bara bryr sig om att det går dåligt för AIK samtidigt som deras egna klubb faktiskt är på väg mot ett sm-guld (enligt mig). Ja ni väljer ju själva vart ni vill stå till hösten, att skratta åt AIKs dåliga säsong eller att för en gångsskull vara allmänt glada över egna framgångar, du verkar redan vara på väg åt ett av hållen.5-0, underbar seger, nu får de bara hålla sig i skinnet hemma på Råsunda, sen möts vi bajen :).
Jag vet inte, men egentligen spelar det nog inte så stor roll vad som hände. Båda parterna gjorde helt fel och det är liksom rätt ofattbart att det får hända. Jag ser faktiskt inget fel alls med att man går ut på krogen och ränner natten igenom, så länge man presterar bra på planen och hjälper laget till det yttersta så ska man ju då också få betala det i sitt privatliv. Nu låg Aik i och för sig i en måttlig dålig situation och då kanske inte det bästa är att man går ut, men saken blir inte bättre att supportrar ska gå fram och leka mamma och skicka hem honom, jag vet inte, men jag tycker det är fel. Sedan skulle jag kickat Tamandi på en gång från klubben om han har kommit i handgemäng med egna supportar, speciellt när dom bara givit honom ett råd som kanske var smartast att acceptera, men skitsamma.Aiks situation nu känns lite fel att kommentera då man presterade rätt bra senast borta mot HeIF och kanske mank ommer rycka upp sig lite nu.Anledningen till att jag inte gillar grabben på UT är nog på grund av hans stil, kanske överdrev lite i min kommentar om honom, men jag finner honom som en del av Järnkaminernas framtid som UCS är delaktiga i, oleole-ramsor, flaggor till tusen och hoppa runt. Nu har jag ingen aning om grabben är en sån supporter, men tack vare hans tidigare inlägg så känns det som ett sånt fall tyvärr, och det är just därför som jag nog har lite svårt för honom.Djurgårdslägret så finns det inte mycket att kommentera. Har varit rätt fotbollsisolerad den senaste veckan så jag vet inte riktigt vad som hänt nånstans, förutom att Ljungberg gått till West Ham, om det nu var särskilt Djurgårdsrelaterat. Såg förövrigt den halvtråkige matchen mot Elfsborg på O'learys Visby, Lance Davids kom inklivandes precis innan matchen sparkades igång tillsammans med en kompis. Trots match samtidigt och på en krog mitt under Stockholmsveckan så var det ingen supporter som agerade mamma och bad Davids gå därifrån. Stämningen höjdes snarare ännu mer och ingen verkade bry sig om att Berglundfjanten gjorde mål. Sen att vi vann matchen bevisar ännu en gång våran extremt starka moral och att vi verkligen kan gå hela vägen, men just den kvällen var jag inte bara glad för segern. Jag var glad för vårat agerande när Lance kom, ett bevis på att vi helt enkelt inte är Aik.

EDIT: Blir smått irriterad på Bajens tränare som kommer med såna här små enkla mes-kommentarer som gör en lätt irriterad. "Djurgården förlorade ju här med 4-0", jaha? Av vilken anledningen var den snubben tvungen att tillägga en sån sak när man tydligen varit utspelade under hela mtchen (ber om ursäkt men jag har tyvärr bara läst aftonbladet) och kommer vidare med nöd och näppe. Det är så fruktansvärt löjligt. Sen verkar han totalt glömt bort att vi vann mot Utrecht i returen med klara 3-0 och spelade ut dom fullständigt vilket inte Bajen lyckades med. Det får kommentaren att låta ännu mer korkad.Nu är det inte långt kvar tills ligorna drar igång heller. Ville bara poäntera det. Funderar också på att reklamera runt i internetvärlden om denna geniala tråd här på forumet, det är så få pers som skriver här.

EDIT: Det gick tydligen inte att dubbelposta. Snarare så fick mitt inlägg se helt mördat ut istället.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte, men egentligen spelar det nog inte så stor roll vad som hände. Båda parterna gjorde helt fel och det är liksom rätt ofattbart att det får hända. Jag ser faktiskt inget fel alls med att man går ut på krogen och ränner natten igenom, så länge man presterar bra på planen och hjälper laget till det yttersta så ska man ju då också få betala det i sitt privatliv. Nu låg Aik i och för sig i en måttlig dålig situation och då kanske inte det bästa är att man går ut, men saken blir inte bättre att supportrar ska gå fram och leka mamma och skicka hem honom, jag vet inte, men jag tycker det är fel. Sedan skulle jag kickat Tamandi på en gång från klubben om han har kommit i handgemäng med egna supportar, speciellt när dom bara givit honom ett råd som kanske var smartast att acceptera, men skitsamma.

Aiks situation nu känns lite fel att kommentera då man presterade rätt bra senast borta mot HeIF och kanske mank ommer rycka upp sig lite nu.

Anledningen till att jag inte gillar grabben på UT är nog på grund av hans stil, kanske överdrev lite i min kommentar om honom, men jag finner honom som en del av Järnkaminernas framtid som UCS är delaktiga i, oleole-ramsor, flaggor till tusen och hoppa runt. Nu har jag ingen aning om grabben är en sån supporter, men tack vare hans tidigare inlägg så känns det som ett sånt fall tyvärr, och det är just därför som jag nog har lite svårt för honom.

Djurgårdslägret så finns det inte mycket att kommentera. Har varit rätt fotbollsisolerad den senaste veckan så jag vet inte riktigt vad som hänt nånstans, förutom att Ljungberg gått till West Ham, om det nu var särskilt Djurgårdsrelaterat. Såg förövrigt den halvtråkige matchen mot Elfsborg på O'learys Visby, Lance Davids kom inklivandes precis innan matchen sparkades igång tillsammans med en kompis. Trots match samtidigt och på en krog mitt under Stockholmsveckan så var det ingen supporter som agerade mamma och bad Davids gå därifrån. Stämningen höjdes snarare ännu mer och ingen verkade bry sig om att Berglundfjanten gjorde mål. Sen att vi vann matchen bevisar ännu en gång våran extremt starka moral och att vi verkligen kan gå hela vägen, men just den kvällen var jag inte bara glad för segern. Jag var glad för vårat agerande när Lance kom, ett bevis på att vi helt enkelt inte är Aik.

Sämsta jämförelse på bra länge, folk blev inte irriterade på Tamandi pga. att han var ute och rännde. Det var pga. våran situation och tabellplacering som AIK ligger på just nu. Går det skit så vill jag och många andra se full fokus på matcherna samt på träningen, det är trottsallt vi som i stortsett betalar deras löner. Sen erat agerande när "Lance kom", förstår inte vad som är beviset, det förekom inte ett enda burop eller hot runt om mig när Tamandi presenterades på heif, visst han hade bett om ursäkt då och mötet var redan avklarat men det var ändå den första matchen där en större mängd supportrar var med efter händelsen.

Det som Tamandi svarade i ursäkten på AIKs hemsida hade han lika bra kunnat sagt rakt ut till supportern som träffade Tamandi den kvällen. Då hade ingenting av detta skit hänt. Jag menar itne att han skulle be om ursäkt på kvällen men på hemsidan sa han "att han kännde at than behövde träffa några vänner och ha en trevlig kväll", så då undrar jag, varför sa han inte det på en gång istället för att svara "vem du vem jag är?" på spydig skånska. Nej jag tycker ni gårdare verkar ha fått Tamandi-händelsen helt om bakfoten. Vi har tidigare sett spelare ute och ränna på krogar mitt under säsongen och inget större hände då (2004) pga. att spelarna då kunde föra en öppen diskussion. Något som jag säkert tror att Lance klarade av eller så var folket runt om honom så allmänt fega att de knappt vågade säga hej ens.

Sen är det givetvis kul att få se er leka änglar ibland för att ni inte brytt er om någon gått på krogen. Man får gå på krogen, men då fan ska man sköta sig när man går under AIKs namn.

Japp ni gårdare är jätteduktiga och fina och ni har jätte bra moral (frågan är bara vart moralen var förra året som var så jävla grym?), det är något jag länge kommer undra, det luktar lite malmö över det "nya dif" helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sämsta jämförelse på bra länge, folk blev inte irriterade på Tamandi pga. att han var ute och rännde. Det var pga. våran situation och tabellplacering som AIK ligger på just nu. Går det skit så vill jag och många andra se full fokus på matcherna samt på träningen, det är trottsallt vi som i stortsett betalar deras löner. Sen erat agerande när "Lance kom", förstår inte vad som är beviset, det förekom inte ett enda burop eller hot runt om mig när Tamandi presenterades på heif, visst han hade bett om ursäkt då och mötet var redan avklarat men det var ändå den första matchen där en större mängd supportrar var med efter händelsen.

Det som Tamandi svarade i ursäkten på AIKs hemsida hade han lika bra kunnat sagt rakt ut till supportern som träffade Tamandi den kvällen. Då hade ingenting av detta skit hänt. Jag menar itne att han skulle be om ursäkt på kvällen men på hemsidan sa han "att han kännde at than behövde träffa några vänner och ha en trevlig kväll", så då undrar jag, varför sa han inte det på en gång istället för att svara "vem du vem jag är?" på spydig skånska. Nej jag tycker ni gårdare verkar ha fått Tamandi-händelsen helt om bakfoten. Vi har tidigare sett spelare ute och ränna på krogar mitt under säsongen och inget större hände då (2004) pga. att spelarna då kunde föra en öppen diskussion. Något som jag säkert tror att Lance klarade av eller så var folket runt om honom så allmänt fega att de knappt vågade säga hej ens.

Sen är det givetvis kul att få se er leka änglar ibland för att ni inte brytt er om någon gått på krogen. Man får gå på krogen, men då fan ska man sköta sig när man går under AIKs namn.

Japp ni gårdare är jätteduktiga och fina och ni har jätte bra moral (frågan är bara vart moralen var förra året som var så jävla grym?), det är något jag länge kommer undra, det luktar lite malmö över det "nya dif" helt enkelt.

Fått det om bakfoten eller ej. Det jag skrev baserades på vad jag läst på sverigescenen någon dag efter händelsen och vad aftonbladet hade kommit med senare. Har tyvärr inte följt utvecklingen eller någonting annat som diskuterats om detta med tanke på att jag som sagt var fotbollsisolerad och endast kunnat nöjt mig med de idiotiska kvällstidningarna. Känns dock märkligt att dte jag läste på sverigescenen för cirkus två veckor sedan verkar helt och hållet tynat bort och supportrar i Aik-leden börjar tycka om Tamandi igen? Observera frågetecknet med tanke på att jag inte har en blekaste aning. Sedan när jag skriver tycka om så var det ju så att Tamandi skulle kickas ur klubben och allt det där, är situationen helt bortblåst nu eller?

Anledningen till varför våran moral och viljan att faktiskt vinna matcher existerar nu och inte förra säsongen är tack vare vårat tränarpar. Dom gör det Jonevret vågade göra för två år sedan, nämligen tänka om i situationer där det behövs tänka om. Sedan märks det tydligt på både match och träningar att nästan sama trupp som var med förra året har fått en helt ny inställning, och det beror inte på attdet är ett nytt år eller för att vi luktar lite Malmö, utan det beror mestadels på vårat nye tränarpar. Och anledningen till att vi luktar lite Malmö förstår jag inte riktigt, du får gärna förklara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fått det om bakfoten eller ej. Det jag skrev baserades på vad jag läst på sverigescenen någon dag efter händelsen och vad aftonbladet hade kommit med senare. Har tyvärr inte följt utvecklingen eller någonting annat som diskuterats om detta med tanke på att jag som sagt var fotbollsisolerad och endast kunnat nöjt mig med de idiotiska kvällstidningarna. Känns dock märkligt att dte jag läste på sverigescenen för cirkus två veckor sedan verkar helt och hållet tynat bort och supportrar i Aik-leden börjar tycka om Tamandi igen? Observera frågetecknet med tanke på att jag inte har en blekaste aning. Sedan när jag skriver tycka om så var det ju så att Tamandi skulle kickas ur klubben och allt det där, är situationen helt bortblåst nu eller?

Anledningen till varför våran moral och viljan att faktiskt vinna matcher existerar nu och inte förra säsongen är tack vare vårat tränarpar. Dom gör det Jonevret vågade göra för två år sedan, nämligen tänka om i situationer där det behövs tänka om. Sedan märks det tydligt på både match och träningar att nästan sama trupp som var med förra året har fått en helt ny inställning, och det beror inte på attdet är ett nytt år eller för att vi luktar lite Malmö, utan det beror mestadels på vårat nye tränarpar. Och anledningen till att vi luktar lite Malmö förstår jag inte riktigt, du får gärna förklara.

Jag kan börja med att säga att det är era kära ucs-pojkar som fått mig att mest känna malmöstuk på djurgården. Saker som man tidigare helt har varit emot börjar helt plötsligt ploppa upp på läktarplats hos djurgården. Sen förklarade du bra om kämparandan som inte fanns förra året så egentligen har jag inte så mkt att tillägga där förutom att malmö varit i liknande situationer där de gått från sm-guld till miljonpengar men inte åstadkommit ett skit därefter för pengarna. Man hör inte mkt från malmö, men skulle malmö nu gå upp och vinna sm-guld iår så kommer det snackas om hur jävla bra malmö är och hur bra supportrar de har. Jag tycker det känns som att det är så i dif-ledet just nu. Ni har gjort en grym säsong såhär långt, absolut det kan jag inte ta ifrån er, men jag får en känsla av att det går för fort fram just nu.

Har det inte kommit lite protester mot bla. ucs? de flesta gårdare jag pratat med gillar dom inte alls, men som jag har förstått det så har ingenting hänt och dom får stå där och göra vad de vill, snart får ni säkert in trumma också?. Jag kallar det fegt, ni verkar kalla det inte AIK, men va fan, agera djurgårn eller tänker ni vänta tills det blåser kalla stormar igen?

Mitt förra inlägg kanske lät lite väll hårt och jag menade inte rakt av att ni liknar malmö, går isåfall att dra parraleller till många olika klubbar i alla möjliga situationer, ber om ursäkt för det, men när man börjar göra saker man så stolt varit utan tidigare, då börjar det lukta plastigt och det var länge sedan jag tyckte ett lag i sthlm luktade plast (förutom bajens tifos de senaste åren), då vi, ärligt talat har fört det mesta in i supporterkulturen i Sverige.

-----------------

Så till Tamandi-affären igen. Många ville att han skulle bort, absolut. Det har aldrig tidigare hänt att någon bett om ursäkt eller verkligen agerat själv när man gjort något illa för klubben. Tamandi valde att säga att han ville stanna för att han trivdes och han bad om ursäkt åt alla, vilket även följdes upp av 2 kanonmatcher av honom själv (Glentoran och heif). Det han gjorde är inte glömt men dock förlåtet, han är kvar men ja skulle vilja säga att han hänger på en skör tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är intertoto cupen för nåt? har sett att hammarby spelade nåt sånt, men vet ej va det e.

Ett "kval" till UEFA cupens kval. Vi är en av 11 vinnare i årets upplaga! :rolleyes: Det lag som går längst i UEFA cupen får även en pokal.

Nu är vi i kvalomgång 2, lika långt som aik och håif (kanske häcken också vem vet) men iochmed vårt avancemang så blir aik seedade i lottningen som sker på fredag.

BAJEN MOT HELA JÄVLA VÄRLDEN!

Edit: Ska tilläggas att Hammarby var det enda lag från omg 1 av Intertoto cupen som gick vidare till UEFA cupen.

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan börja med att säga att det är era kära ucs-pojkar som fått mig att mest känna malmöstuk på djurgården. Saker som man tidigare helt har varit emot börjar helt plötsligt ploppa upp på läktarplats hos djurgården. Sen förklarade du bra om kämparandan som inte fanns förra året så egentligen har jag inte så mkt att tillägga där förutom att malmö varit i liknande situationer där de gått från sm-guld till miljonpengar men inte åstadkommit ett skit därefter för pengarna. Man hör inte mkt från malmö, men skulle malmö nu gå upp och vinna sm-guld iår så kommer det snackas om hur jävla bra malmö är och hur bra supportrar de har. Jag tycker det känns som att det är så i dif-ledet just nu. Ni har gjort en grym säsong såhär långt, absolut det kan jag inte ta ifrån er, men jag får en känsla av att det går för fort fram just nu.

Har det inte kommit lite protester mot bla. ucs? de flesta gårdare jag pratat med gillar dom inte alls, men som jag har förstått det så har ingenting hänt och dom får stå där och göra vad de vill, snart får ni säkert in trumma också?. Jag kallar det fegt, ni verkar kalla det inte AIK, men va fan, agera djurgårn eller tänker ni vänta tills det blåser kalla stormar igen?

Mitt förra inlägg kanske lät lite väll hårt och jag menade inte rakt av att ni liknar malmö, går isåfall att dra parraleller till många olika klubbar i alla möjliga situationer, ber om ursäkt för det, men när man börjar göra saker man så stolt varit utan tidigare, då börjar det lukta plastigt och det var länge sedan jag tyckte ett lag i sthlm luktade plast (förutom bajens tifos de senaste åren), då vi, ärligt talat har fört det mesta in i supporterkulturen i Sverige.

-----------------

Så till Tamandi-affären igen. Många ville att han skulle bort, absolut. Det har aldrig tidigare hänt att någon bett om ursäkt eller verkligen agerat själv när man gjort något illa för klubben. Tamandi valde att säga att han ville stanna för att han trivdes och han bad om ursäkt åt alla, vilket även följdes upp av 2 kanonmatcher av honom själv (Glentoran och heif). Det han gjorde är inte glömt men dock förlåtet, han är kvar men ja skulle vilja säga att han hänger på en skör tråd.

UCS vara eller inte vara på våra läktare har diskuterats alldeles för länge. Det jag gillar med dom grabbarna är att dom kommer till vilken match som helst, borta eller hemma, råttis eller Stadshagen, dom är där, resten gillar bryr jag mig inte så mycket om. Några år sedan när Ultras Sthlm existerade så fanns också flaggor på våra läktare, två-pinns och annat, men då kändes det liksom inte som folk brydde sig särskilt mycket, det var snyggt när spelarna kom in och det var då de användes, aldrig mer, sen gjorde dom våra tifon också, det gillade folk, var väl därför man inte klagade så mycket på dom. Nu kommer Fabriken och göra våra tifon, folk gillar det. Men sen har vi UCS som inte är särskilt seriöst organiserat, dom har ett namn en logga och en jävla massa flaggor och går på matcher, vill man föra diskussioner med dom så måste man göra det under match. Så problemet är att man inte kan få dom att sluta, dom kommer stå där med sina flaggor och vill man hålla upp dom så håller man upp dom, huvudsaken är att dom har en egen sektion vilket dom ska få och inte sabbar våra ramsor med trumma, för det kommer aldrig hända, men så länge dom gör det, så kommer ingen bry sig. Hoppas du förstod vad jag menar nu. Alltså, vi är fortfarande stolta när vi sjunger våra ramsor, sen att några grabbar håller upp en flagga samtidigt som man gör det så spelar det ingen roll, bara man inte skymmer sikten för någon som vill kunna se fotbollsmatchen och ramsan inte förstörs, så kommer ingen bry sig. Sedan tror jag det kommer bli så att uppstår en eller två hoppramsor till, likt oleoleola, så kommer antingen en del av klacken flyttas, eller så kommer man föra en allvarlig diskussion om framtiden, men någon trumma kommer med all säkerhet och lite till inte uppstå. UCS gillar det inte heller vad jag förstått.

Liknelsen med malmö kan jag inte hålla med om. I så fall borde detta ha hänt för längesen. Vi har tagit 3 guld sedan explosionen i början på 2000-talet, och efter det har jag aldrig märkt av något om pengar som vi inte lyckas ha åstadkommit något med. Visst når vi inte upp till dom målen vi siktar på ibland, men så länge vi är uppe och slåss i toppen och har en god chans att vinna serien år efter år så är alla nöjda, och det har vi lyckats rätt bra med. Anledningen till att det kanske går för fort fram nu var för att vi kanske inte hade alltför stora mål inför denna säsong, nästan en identisk trupp med ett nytt tränarpar bara, ingenting man hurrade över i inledningen. Nu ligger vi där vi ligger på grund av att flera andra lag spelat dåligt rent ut sagt, och för att vi i grund och botten är en förening som bevisar att den kan ligga däruppe. På något vis kan inte malmö det.

Annars hoppas jag malmö och vraket kryssar nu.

EDIT: Härliga Bajen. Poängavdrag till dom jävlarna.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg att Malmö förlorade, åreigen, jag tappat fötroendet för ledningen och tränaren, om e vill att Malmö ska återha sina trogna fasn bort med Åkeby, tillbaka med Prahl, de skrek att Prahl sög, som sämst kom vi 5:a med han, med Åkeby 8:a.

Hahahahaha! "Såg att Malmö förlorade", det vill säga en snabb titt på text-tv. Sluta gnägga om trogna fans och skit, antingen så sitter du kvar hemma och tittar, men då ska du inte om trogna fans och skit, eller så åker du upp och stöttar och säger vafan du vill sen. Annars är Malmös backlinje horribel, Dixon ett undantag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahahaha! "Såg att Malmö förlorade", det vill säga en snabb titt på text-tv. Sluta gnägga om trogna fans och skit, antingen så sitter du kvar hemma och tittar, men då ska du inte om trogna fans och skit, eller så åker du upp och stöttar och säger vafan du vill sen. Annars är Malmös backlinje horribel, Dixon ett undantag.

Ja, såg på Aftonbladet, var inte hemma och så kollar jag inte på MFF längre, tappade förtroendet i våras, att låta en inkompetent idiot leda MFF är som att låta Sir Alex låta leda ett div 5 lag.

Och snacka du på, alla fans måste inte betala för att åka till fattiga Stockhlm för att se Malmö torska, som redan innan matchen alla visste att Hammarby skulle vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor