Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

"Man kan inte förneka att AIK har den bästa publiken i fotboll. Trogna, många och bra är väll rätt ord för dem.

Problemet ligger snarare i att alla Gnagare tror att allt som är AIK är bara hjärtan och lycka och att det inte finns samma sak i andra supportergrupper. Kanske beror det på en form utav storhets vansinne.

Men även om ni älskar fotboll så finns det sporter gnagarna totalt svikit: Hockeyn framförallt. Mycket beror det på, men de är fortfarande inte trogna inom det stadiet."

//Citerat snubbe från UT

Bra skrivet, finns vissa gårdare som vet vad de pratar om, tycker allt stämmer i denna text faktiskt.

Jävla skit allt är just nu, bara hoppas att uefa-cupen kan bli något att se fram emot så man har något att blicka tillbaka till när det gäller

denna säsong. Gör vi bara en bra höstsäsong och slår dif så är jag trotts det nöjd med denna säsong, för mer skit orkar man inte se längre.

Trött blir jag även på människor som tycks ha glömt fjolåret totalt, alla äckliga, snuskiga tv-supportrar som inte ens är värda att prata om egentligen. Fy fan, varför finns dom? och vad ska vi göra med dom?

----------------------

På söndag blir det husbil med några grabbar ner till helsingborg, när man ändå är i danmark så tänkte vi åka till köpenhamn på tisdag.

Ser fram emot den här resan, känns som att vi som valt att stödja AIK nu har stärkts av dessa motgångar i år, vi får tryck i våra sånger, därför längtar jag till heif-borta, jag vill sjunga helt enkelt och ajg vill se AIK, jag vill inte se något som viker ner sig, nu kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Match idag, match på söndag! Kan inte bli bättre. HATA UTRECHT! :o

13 augusti längtar jag fortfarande till samt HOCKEYDERBYNA på HOVET!

BAJEN I ALLT!

Vet att det är offtopic men jag kan inte undgå att säga att dessa matcher är faktiskt något extra, det är inte mycket folk, men det känns som att det är de mest inbitna som verkligen möts samtidigt som vi alla alltid får se en fartfylld och jävligt bra match, kanske inte spelmässigt, men de spelar fan med hjärtan känns det som, det är riktig hockey.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen stinker det skit. Men jag kan fan inget annat än att skratta mig lycklig när jag läser om det senaste om gnägget. Först kvartsamtalet borta i borås, ytterligare ett bevis på att det har gått för långt, fansen kontrollerar föreningen, och syftet allmäna går lite väl för långt. För ja, det luktar hot och nedrivna hus långa vägar.

Sedan misshandlar man sina egna spelare, för att han ska bli ännu bättre eller? Nej, det stinker som sagt var, men samtidigt som det stinker rent fotbollsmässigt för Sverige, så stinker det samtidigt något härligt, och det gillar jag!

Killen på UT må tycka vafan han vill, det är en sån där fjortishuligan med Burberrykeps (kolla namnet) som får orgasm av oleoleola -ramsan och ber till Gud att en trumma ska dimpa ner mitt framför honom i nästa derby, även såna som tror vi var först med tjallalal-ramsan och tycker Frankfurts Pippi-ramsa är det ballaste på jorden och tänker stå med stängd mun varje match tills den ramsan uppstår. Det är såna jävlar som inte är Djurgården, och det är såna jävlar som unnar gnägg och tycker det är hardcore med misshandel på sina egna spelare. Usch. All heder åt inlägget efter hans.

edit: fortsatte mina klamgomål om honom.

EDIT2: Vet dörövrigt inteo m det var misshandel eller inte, Whatever, det kan inte bli mer Aik än såhär.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet att det är offtopic men jag kan inte undgå att säga att dessa matcher är faktiskt något extra, det är inte mycket folk, men det känns som att det är de mest inbitna som verkligen möts samtidigt som vi alla alltid får se en fartfylld och jävligt bra match, kanske inte spelmässigt, men de spelar fan med hjärtan känns det som, det är riktig hockey.

Enligt mig inte off-topic då tråden är "Fotboll!, Diskutera fotboll och allt dess tillbehör." Dvs läktarkultur! Visst har vi en Elitserientråd här på forumet men den är till för Elitserien. Och där är vi inte. Än. :ermm:

Skön vinst mot Kalmar igår! Helt ok drag också synd att Östra inte var på hugget men Södra steg fram under direktiv av en kille där och drog igång växelramsor med klacken. Nästa steg är att Södra och Östra ska vara på hugget samma match! Då kan det bli tryck!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen stinker det skit. Men jag kan fan inget annat än att skratta mig lycklig när jag läser om det senaste om gnägget. Först kvartsamtalet borta i borås, ytterligare ett bevis på att det har gått för långt, fansen kontrollerar föreningen, och syftet allmäna går lite väl för långt. För ja, det luktar hot och nedrivna hus långa vägar.

Sedan misshandlar man sina egna spelare, för att han ska bli ännu bättre eller? Nej, det stinker som sagt var, men samtidigt som det stinker rent fotbollsmässigt för Sverige, så stinker det samtidigt något härligt, och det gillar jag!

Killen på UT må tycka vafan han vill, det är en sån där fjortishuligan med Burberrykeps (kolla namnet) som får orgasm av oleoleola -ramsan och ber till Gud att en trumma ska dimpa ner mitt framför honom i nästa derby, även såna som tror vi var först med tjallalal-ramsan och tycker Frankfurts Pippi-ramsa är det ballaste på jorden och tänker stå med stängd mun varje match tills den ramsan uppstår. Det är såna jävlar som inte är Djurgården, och det är såna jävlar som unnar gnägg och tycker det är hardcore med misshandel på sina egna spelare. Usch. All heder åt inlägget efter hans.

edit: fortsatte mina klamgomål om honom.

EDIT2: Vet dörövrigt inteo m det var misshandel eller inte, Whatever, det kan inte bli mer Aik än såhär.

Nej nu vet jag inte vart du är och vandrar, ingen supporter har gjort något fel mot någon som hellst AIK-spelare och ingen misshandel har ägt rum. Trodde faktiskt att du höll högre nivå än att läsa aftonbladet, nu blev jag riktigt besviken.

Ta reda på lite vidare information innan du vräker ur dig att vi supportrar har misshandlat en spelare, finns ingen som hellst sanning i det som jag inte har en jävla aning om vart du har fått det ifrån. Tamandi gav en supporter en smäll (hur hård den var eller om det bara var en knuff låter jag vara osagt då jag inte var där), jag vet dock vem killen som träffade Tamandi är då han är en halvnära vän till mig, sedan visade han en spydig attityd, det supportrarna gjorde var att uppmana honom till att inte festa när det går skit, och absolut inte direkt efter en förlust.

Finns ingen supporter som under den kvällen gjorde något mer än gav Tamandi en knuff då han var närgången, att denna spelare valt att agera såhär är hans egna snedsteg och ingen supporter har gjort något snedsteg den här säsongen ännu, vilket jag är mycket nöjd över med tanke på hur det har gått.

Sen får du tycka vad du vill om vad killen skrev på UT, men det roliga är at han faktiskt skriver rätt dåligt om oss AIK-supportrar, men du väljer att tycka illa om honom, jadu vart man står väljer man ju helt själv, men just nu vet jag inte riktigt vart jag har dig.

Slänger in en fråga här, vad menar du med "Inlägget efter hans?"

-----------------------

Själv är jag faktiskt gladare än på länge, det är kul att läsa om gårdare som fortfarande bara bryr sig om att det går dåligt för AIK samtidigt som deras egna klubb faktiskt är på väg mot ett sm-guld (enligt mig). Ja ni väljer ju själva vart ni vill stå till hösten, att skratta åt AIKs dåliga säsong eller att för en gångsskull vara allmänt glada över egna framgångar, du verkar redan vara på väg åt ett av hållen.

5-0, underbar seger, nu får de bara hålla sig i skinnet hemma på Råsunda, sen möts vi bajen :unsure:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5-0, underbar seger, nu får de bara hålla sig i skinnet hemma på Råsunda, sen möts vi bajen ^_^.

Haha härlig inställning! Klart vi synns i Manchester, var annars? Råsunda bläääh :unsure:

Börjar tagga mer och mer för Utrecht! HATA HOLLAND, VI E BAJEN!

dricka sprit ochutrycka sig på GTAsajten! ;)

dif merda hata tottenham

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

0-0, stundtals bra spel, stundtals bra tryck på läktarna, pissigt bortafölje och pinsam publiksiffra...

12000 kom till Söderstadion i onsdags för en Allsvensk match, 5000 kom till Råsunda idag för en europeisk cupmatch. Vart är alla andra 7000? :lol:

Vi spelar i Allsvenskan för att nå Europa! Sen då? Ja då skiter vi i att gå på matcherna.

Folk verkar gå på gamla meriter och tro att svenska klubblag ska slå "skitlag" som Utrecht och Cork för att sedan spela jämt med Inter, Arsenal och Barcelona... Inse att Allsvenskan har tappat det senaste decceniet! Elfsborg, Svenska Mästare och nuvarande serieledare, spelar 0-0 mot ett nordirländskt lag. ETT NORDIRLÄNDSKT LAG!

Dock kan detta ordnas genom att folk går på matcherna och ger klubbarna pengar och intresse (sponsorer och media)! Bra dock att aik och håif knullade sönder sina motståndare och visade vilka skitlag de egentligen är!

I år skulle de svenska lagen kunna vända trenden. Om Hammarby vinner mot Utrecht och sedan tar sig vidare till UEFA cupens gruppspel samtidigt som aik och håif (Häckens BollKlubb räknas inte, fan är dom med för?) gör samma sak så är vi på god väg mot toppen!

Vi ska till Manchester! :angry:

--

Får langa in ett citat från http://tantolunden.wordpress.com/

"Vi var bara 5 000 på Arenan Som Gud Glömde, och jag undrar verkligen hur de ytterligare 7 000 personer som vallfärdade till en match mot Kalmar tänker? Inget ont om oss 5 000 som var där, dock. Stundtals riktigt bra drag och skönt engangemang på läktaren. Sjukt varmt i solen var det också, jag är glad att jag slapp springa runt i 90 minuter mot ett gäng holländare som inte ville spela fotboll."

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fredrik Ljungberg till West Ham

Om detta är sant är det synd. Arsenal förlorar ännu en vinnarskalle och man har redan förlorat Henry.

För West Ham är det givetvis en bra värvning om han håller sig skadefri.

Betoning på om om jag får säga mitt :lol:

Får hoppas han gör det bra ifrån sig nu och att svensk media visar fler West Ham matcher :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju ganska kul att sen dfg skrev om Bajens "horeri" så har alla börjat snacka om det. Innan var det ganska tyst...

dif merda

Kan ju bara tala för mig själv, men när en polare till mig som är "hardcorebajare" berättade att ni skulle möta Utrecht så drog jag på smilbanden och var snabb på att dra upp våran match mot dom och fick medhål från honom.

Sen håller jag med om det du skrev, många som öppnat käften utan att veta vad dom pratar om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ju bara tala för mig själv, men när en polare till mig som är "hardcorebajare" berättade att ni skulle möta Utrecht så drog jag på smilbanden och var snabb på att dra upp våran match mot dom och fick medhål från honom.

Sen håller jag med om det du skrev, många som öppnat käften utan att veta vad dom pratar om.

Ok. Nåja visst kanske det var så att vissa Bajare "kelade" med utrechtare men det kanske var deras vänner ^_^

Samma sak med gnaget http://www.fc-utrecht.nl/images/h/hammerby-9404.jpg :D

dif merda hata tottenham

Länk till kommentar
Dela på andra sidor