Halo Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Då jag inte orkar skriva något om matchen igår själv såhär innan matchen så kopierar jag ett inlägg från GT skriven av en ellos-supporter. "Vi hade sämsta bortaföljet på flera, pinsamt lite! (lite roligt eftersom vi fick "beröm" för några dagar sen) Lider med alla Stockholmsgrupper som måste få igenom sina flaggor och banderoller i inträdet, jävla puckon till vakter! Ruskigt tryck vissa stunder på Råsunda! En annan rolig sak utöver dom 3 oförkänta poängen var att en polack från något skumt div.1 lag sprang runt och klibba ner hela bortasektionen!" Tycker det sumerar gårdagen bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 3 oförkänta poäng var det faktiskt till ellos, ja. Men jag tycker inte att aik var förtjänta till 3 pinnar heller. Det var en riktig kryss match igår. Känns ändå lite konstigt, det som var bra på förra året har helt plötslitg försvunnet. Lugnet i backlinjen, kvinnomisshandlarn dulle, kantspelet (Jimmy Tamandi en av det sämsta i Allsvenskan?) och avsluten. Ellos taktik innan match var att sätta hård press på eran backlinje, och jävlar vad det betalade sig faktiskt. Annars var det som ellos killen sa rätt bra drag på Råsunda. I alla fall i första halvlek. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Backlinjen börjar komma tillbaka mer och mer till en säkerhet efter att Nisse kom, känns som de har någon att lita på numera, de hade Sandberg förut, och Johnson är inte som han var förra säsongen och har inte kommit till 100 procentig form efter skadan. Argentinarna börjar få fart på våra anfallsspel och vi kommer iallafall till lägen, men nu får de gärna tänka om, passningarna gick från argentinarna till wilton/khari/pavey, hade det varit tvärtom hade vi vunnit med 4-0 och vi hade gjort dom alla i första halvlek. Tyvär är det för sent, skador samt mental förstörelse förstörde våran toppstrid iår, för jag har tyvär gett upp nu, visst hoppas jag, det gör jag jämt, men det är inget jag längre tror på. Har kollat inte argentinarnas skott nu på deras första träning samt uppvärmningarna inför TFF och igår ellos, Lucas Valdemarins avslut är av ren världsklass och jag ljuger inte, ta vara på det AIK för fan. Tycker även det börjar bli dags att kanske bänka wilton lite, bättre att sätta in honom på en tröttkörd backlinje i slutet på andra halvlek än att låta honom löpa sönder sig på pigga backar för att sedan skjuta 5 mil över och 5 mil bredvid målet i ca. 70 minuter. Kul att se Östra gunga av folk som hoppade igår, det var mäktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Backlinjen börjar komma tillbaka mer och mer till en säkerhet efter att Nisse kom, känns som de har någon att lita på numera, de hade Sandberg förut, och Johnson är inte som han var förra säsongen och har inte kommit till 100 procentig form efter skadan. Argentinarna börjar få fart på våra anfallsspel och vi kommer iallafall till lägen, men nu får de gärna tänka om, passningarna gick från argentinarna till wilton/khari/pavey, hade det varit tvärtom hade vi vunnit med 4-0 och vi hade gjort dom alla i första halvlek. Tyvär är det för sent, skador samt mental förstörelse förstörde våran toppstrid iår, för jag har tyvär gett upp nu, visst hoppas jag, det gör jag jämt, men det är inget jag längre tror på. Har kollat inte argentinarnas skott nu på deras första träning samt uppvärmningarna inför TFF och igår ellos, Lucas Valdemarins avslut är av ren världsklass och jag ljuger inte, ta vara på det AIK för fan. Tycker även det börjar bli dags att kanske bänka wilton lite, bättre att sätta in honom på en tröttkörd backlinje i slutet på andra halvlek än att låta honom löpa sönder sig på pigga backar för att sedan skjuta 5 mil över och 5 mil bredvid målet i ca. 70 minuter. Kul att se Östra gunga av folk som hoppade igår, det var mäktigt. Tycker själv att backlinjen tagit steget bakåt nu sedan Tamandi kom, han känns inte helt bra på något vis. Nisse har jag inte sätt så mycket, men självklart kommer den värvningen resultera i bättre stabilitet, även fast han kanske inte bevisade det alla gånger, och jag sitter fortfarande och funderar på den där straffen mot TFF. Argentinarna kan bli bra, men då gäller det att dom får passningar. Annars är jag riktigt nöjd att Aik nu får satsa mer på bottenstriden, chansen att dom kan vinna guld är fortfarane lika stor som våran, men jag tror bottenstriden och det missvisande resultaten kommer göra att ni får det ännu tyngre. För jag räknar faktiskt med en förslust även i nästa match. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Tycker själv att backlinjen tagit steget bakåt nu sedan Tamandi kom, han känns inte helt bra på något vis. Nisse har jag inte sätt så mycket, men självklart kommer den värvningen resultera i bättre stabilitet, även fast han kanske inte bevisade det alla gånger, och jag sitter fortfarande och funderar på den där straffen mot TFF. Argentinarna kan bli bra, men då gäller det att dom får passningar. Annars är jag riktigt nöjd att Aik nu får satsa mer på bottenstriden, chansen att dom kan vinna guld är fortfarane lika stor som våran, men jag tror bottenstriden och det missvisande resultaten kommer göra att ni får det ännu tyngre. För jag räknar faktiskt med en förslust även i nästa match. Tyvär så har du rätt i det du säger. Dock lever mitt hopp om poäng mot ellos borta av den anledning av att vi nu äntligen fått folk att inte tro på oss, det är de säsongerna som AIK har presterat något på, annars har det varit skit från medierna och allt har kollapsat både i styrelsen, på läktaren och på planen, så har det varit riktigt länge när det gäller AIK. Vi har landets bästa publik, landets bästa ståplats och landets bästa ligister - men bara landets elfte bästa fotbollslag. Vi är värda mer!! Kämpa AIK - för oss och alla andra supportrar!! Detta citat är otroligt bra skrivet, det stämmer in på situationen just nu extremt mycket, den dagen wilton lär sig skjuta är den dagen han blir riktigt farlig. Förra året släppte han aldrig ifrån sig bollen, det har han förbättrat, nu börjar han sakta glida tillbaka till sitt gamla jag, något jag och många andra definitivt inte gillar, men tyvär så lirar han nog inte i AIK när han har lärt sig släppa bollen, sånt får man leva med när man spelar i allsvenskan (Botaeng är ett klockrent exempel). Nu försvann även RÅP, och det är tjänstefel från styrelsen att inte ordna mer speltid åt honom. Nu vill ja se Pierre Bengtsson försvinna från väsby och in i AIKs trupp innan vi förlorar ännu en talang. AIK Fotboll ser numera ut som det forna AIK Hockey innan vi försvann från finrummet där, då byttes alla spelare med hjärta ut mot de som lirar för pengar, precis det som nyss hänt med RÅP, för han har grymt mycket större svartgult hjärta än vad Dulee och Khari har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 12 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2007 Tyvär så har du rätt i det du säger. Dock lever mitt hopp om poäng mot ellos borta av den anledning av att vi nu äntligen fått folk att inte tro på oss, det är de säsongerna som AIK har presterat något på, annars har det varit skit från medierna och allt har kollapsat både i styrelsen, på läktaren och på planen, så har det varit riktigt länge när det gäller AIK. Vi har landets bästa publik, landets bästa ståplats och landets bästa ligister - men bara landets elfte bästa fotbollslag. Vi är värda mer!! Kämpa AIK - för oss och alla andra supportrar!! Detta citat är otroligt bra skrivet, det stämmer in på situationen just nu extremt mycket, den dagen wilton lär sig skjuta är den dagen han blir riktigt farlig. Förra året släppte han aldrig ifrån sig bollen, det har han förbättrat, nu börjar han sakta glida tillbaka till sitt gamla jag, något jag och många andra definitivt inte gillar, men tyvär så lirar han nog inte i AIK när han har lärt sig släppa bollen, sånt får man leva med när man spelar i allsvenskan (Botaeng är ett klockrent exempel). Nu försvann även RÅP, och det är tjänstefel från styrelsen att inte ordna mer speltid åt honom. Nu vill ja se Pierre Bengtsson försvinna från väsby och in i AIKs trupp innan vi förlorar ännu en talang. AIK Fotboll ser numera ut som det forna AIK Hockey innan vi försvann från finrummet där, då byttes alla spelare med hjärta ut mot de som lirar för pengar, precis det som nyss hänt med RÅP, för han har grymt mycket större svartgult hjärta än vad Dulee och Khari har. Bortsätt från Superettan så är nog det en faktor. Aik slår bäst i underläge. Citatet blir man ju inte annat än trött på. Känns som att man skyller ifrån sig för att man ligger på en 11:e plats med saker som man inte ens kan grunda sig på, då kan man lika gärna skita i att tycka man är värd mer och inse istället. Jag har ingenting emot folk som tror att man är landets bästa på det och det, speciellt inte när man kan bevisa det också. När det gäller de sakerna som det där citatet grundade sig på, så kan man inte bevisa det. Därför bevisar det motsatsen tråkigt nog, det stämmer inte in på situationen alls. Sen det där om RÅP eller Pierre Bengtsson kan jag hålla med om. Men jag tror att i det läget som Aik är i nu så är det viktigare att spelare som kvinnomisshandlarn eller wilton fungerar, istället för en Pierre Bengtsson som kan lyckas när man leder med 4-0 hemma mot Örebro. Dom kan avgöra matcher och det måste Aik ha spelare som gör nu. Nej, fortsätt våga satsa på wilton på den situationen han har, någon gång lossnar det tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 12 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2007 Bortsätt från Superettan så är nog det en faktor. Aik slår bäst i underläge. Citatet blir man ju inte annat än trött på. Känns som att man skyller ifrån sig för att man ligger på en 11:e plats med saker som man inte ens kan grunda sig på, då kan man lika gärna skita i att tycka man är värd mer och inse istället. Jag har ingenting emot folk som tror att man är landets bästa på det och det, speciellt inte när man kan bevisa det också. När det gäller de sakerna som det där citatet grundade sig på, så kan man inte bevisa det. Därför bevisar det motsatsen tråkigt nog, det stämmer inte in på situationen alls. Sen det där om RÅP eller Pierre Bengtsson kan jag hålla med om. Men jag tror att i det läget som Aik är i nu så är det viktigare att spelare som kvinnomisshandlarn eller wilton fungerar, istället för en Pierre Bengtsson som kan lyckas när man leder med 4-0 hemma mot Örebro. Dom kan avgöra matcher och det måste Aik ha spelare som gör nu. Nej, fortsätt våga satsa på wilton på den situationen han har, någon gång lossnar det tyvärr. Jo det är faktiskt sant, förr ryktades det om att AIK hade sveriges mest kräsna (stavning?) publik, och ibland ser jag verkligen tendenser som säger att detta rykte stämmer. Som dusäger, bortsett från superettan, men AIK hade ett allsvenskt lag då, precis som de har nu, därför gick de upp, och de spelade även med hjärtat i princip hela tiden, här fanns det inte tid för någon egotrippad lirare. trodde aldrig jag skulle säga det, men ibland längtar man tillbaka till året 2005, det var året då vi pissade många journalister på näsan, iofs gjorde vi det 2006 också men det kändes inte lika bra då, då väntade jag bara på raset, ochr aset verkar ha kommit nu, men att det skulle ta så lång tid som en hel säsong, det trodde jag aldrig. Citatet håller jag dock inte med dig om, vi är värda mer än en elfte plats, jag menar självklart inte att spelarna är värda mer, utan folket runt om som engagerar sig så jävligt hela tiden men ändå får de bara 40% av allt tillbaka känns det som just nu. Men men, hur ser läget ut i fiendeland just nu? är enrico så bra som det snackas om, osv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 12 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2007 Jo det är faktiskt sant, förr ryktades det om att AIK hade sveriges mest kräsna (stavning?) publik, och ibland ser jag verkligen tendenser som säger att detta rykte stämmer. Som dusäger, bortsett från superettan, men AIK hade ett allsvenskt lag då, precis som de har nu, därför gick de upp, och de spelade även med hjärtat i princip hela tiden, här fanns det inte tid för någon egotrippad lirare. trodde aldrig jag skulle säga det, men ibland längtar man tillbaka till året 2005, det var året då vi pissade många journalister på näsan, iofs gjorde vi det 2006 också men det kändes inte lika bra då, då väntade jag bara på raset, ochr aset verkar ha kommit nu, men att det skulle ta så lång tid som en hel säsong, det trodde jag aldrig. Citatet håller jag dock inte med dig om, vi är värda mer än en elfte plats, jag menar självklart inte att spelarna är värda mer, utan folket runt om som engagerar sig så jävligt hela tiden men ändå får de bara 40% av allt tillbaka känns det som just nu. Men men, hur ser läget ut i fiendeland just nu? är enrico så bra som det snackas om, osv? Nu såg jag inte en ända match från Superettan 2005 men det låter rätt troligt. Om man tittar på er publik och jämför det med eran tabellposition så ska ni självkalrt ligga mycket högre upp. Men jag reagerade mer på "vi är bäst"-snacket. Jag menar, det är lätt att säga att man är bäst när det inte finns något som kan bevisa någonting annat. Förutom publiksiffror när man får resultatet upprintad framför sig, men publiksiffror summerar ju inte alls hur bra en publik är. Snarare är det så att publikens kapacitet resultrerar i hur lagen ligger till tabellmässigt, och där kan jag hålla med det citatet, ja. Men det bevisar också att det finns fler lag som skulle kunna ligga uppe i toppen, inte bara Aik. Hur det ser ut i fiendeland? Sedan år 2001 så har vi vunnit 5 gånger nere i Malmö, plus 4-0 i Svenska Cupen. Så historiemässigt så är vi ett par nummer starkare än Malmö där nere. Så, om vi då skulle spöa dom ytterligare en match, och sedan ta tre hemma mot Elfsborg, då, då börjar det osa riktigt ordentligt. I Sportbladet idag så skrev Nordahl tror jag det var att vi har 25% chans på guld. Då måste isåfall Jonson vara tillbaka senast mot Elfsborg, Arneng ska ha gått till Ålborg och givit oss 5 miljoner samt att Adde Johansson återvänt hem vilket han funderar på. Annars kan man glömma det. Så något guldsnack ska man definitivt inte tala om, men visst fan kan man man säga att det är jävligt bra just nu, trots dessa skador. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 12 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2007 Kalmar vann igår, vem hade väntat sig något annat? Cork på lördag sen kåff på onsdag, då på Söderstadion! Nu fan ska vi ta dom! Melodi: Adams Family Your father is your brother Your sister is your mother You're fuckin one and other You're Corkie family! Dunununu, INBRED! Dunununu, INBRED! Dunununu,Dunununu,Dunununu, INBRED! dif merda hata tottenham Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 12 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2007 Tre nya poäng till IFE! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 14 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2007 Tre nya poäng till IFE! nehe? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 14 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2007 (redigerad) Utrecht away fucking dangerous! Gungande sl-buss och grindskakning! http://www.youtube.com/watch?v=qhGd6PcYs-I Redigerad 14 juli, 2007 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 15 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2007 (redigerad) Utrecht away fucking dangerous! Gungande sl-buss och grindskakning! http://www.youtube.com/watch?v=qhGd6PcYs-I Kolla på Rel Football Factories International och titta sedan på intervjun han gör med Utrechts huliganer, det är helt sjukt. Dom har sina lokaler vid deras läktare på arenan där dom har egen bar och allting. Sedan deras yngre firma har sin lokal alldeles intill de äldres där dom har speciellt VIP-rum och skit. Men ska man vara huligan så ska man väl ta det på allvar. Haha juste, dom berättade också om när dom sabbade sin egen arena för det skulle byggas upp en ny. Sjukt. Kommer förresten ihåg hemmamatchen när vi lirade mot Utrecht. Hade inte deras huliganer slitit sönder massa stolar och sulat in saker mot domaren när vi ledde med 3-0 så hade vi nog säkert gått vidare. Grejen var bara att domaren helt plötsligt började döma till deras fördel. Men om jag nu ska tippa eran match så kommer ni nog åka ut mot Utrecht. Dom sög kuk borta, men jag kan garantera att ni åker på deng borta med minst 3 mål. Redigerad 15 juli, 2007 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2007 Allt annat än torsk vore jävligt nice! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 1-1. Jag är nöjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 1-1. Jag är nöjd. Jo jag antar att man får vara nöjd som vi spelade efter Malmö gjort 1-1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Jo jag antar att man får vara nöjd som vi spelade efter Malmö gjort 1-1 Hela andra halvlek så hade vi ingenting. Fast det är ju trots allt ett Malmö som måste ta poäng och på bortaplan så man får väl inte kräva alltför mycket. Det var ju i alla fall inte 4-0. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 1-1 kanske var lite tamt, från MFFs håll. I 2:a så hade de hela matchen, de stof för chanserna, de hade boll, de hade matchen. Sedan borde kanske de träna mer skott på träningarna, för MFF A-lag verkar inte precis ha bra sikte. Sedan var Labbinot matchens spelare, utan tvekan, hans teknik o känsla var matchen bästa. Härligt att Jonathan fick göra ett mål så kanske han kommer i gammal form, Junior tror han e Kaká/Ronaldinho/C.Ronaldo så som han leker, blir bara av med bollen. Dixon o Anders visade att de är båda stabila. Krocken, ja den talar för sig själv, nu kanske det öppnar för Labbinot istället för Toivonen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 1-1 kanske var lite tamt, från MFFs håll. I 2:a så hade de hela matchen, de stof för chanserna, de hade boll, de hade matchen. Sedan borde kanske de träna mer skott på träningarna, för MFF A-lag verkar inte precis ha bra sikte. Sedan var Labbinot matchens spelare, utan tvekan, hans teknik o känsla var matchen bästa. Härligt att Jonathan fick göra ett mål så kanske han kommer i gammal form, Junior tror han e Kaká/Ronaldinho/C.Ronaldo så som han leker, blir bara av med bollen. Dixon o Anders visade att de är båda stabila. Krocken, ja den talar för sig själv, nu kanske det öppnar för Labbinot istället för Toivonen. I andra halvlek var miff bättre ja. Men det ni var bättre på var att passa runt bollen, ni vågade hålla i den i vissa lägen och ni vågade använda era kanter, samt att JJ rörde om en hel del däruppe efter Skoog-sopan. Men särskilt många avslut kommer ni inte till så jag ser ingen anledning till att ni ska behöva träna just det. Vi hade mycket farligare chanser än er, men hade ni bara varit kyligare i inspelen och vågat lika mycket i första så hade resultatet varit till eran fördel. Eran bäste spelare var Dixon och våran bästa spelare var Aki. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 I andra halvlek var miff bättre ja. Men det ni var bättre på var att passa runt bollen, ni vågade hålla i den i vissa lägen och ni vågade använda era kanter, samt att JJ rörde om en hel del däruppe efter Skoog-sopan. Men särskilt många avslut kommer ni inte till så jag ser ingen anledning till att ni ska behöva träna just det. Vi hade mycket farligare chanser än er, men hade ni bara varit kyligare i inspelen och vågat lika mycket i första så hade resultatet varit till eran fördel. Eran bäste spelare var Dixon och våran bästa spelare var Aki. Dixon var bra, men inte bäst,Labbi var utan tvekan bäst sedan sköt vi, bara att vi missade stort, vädligt många skott flög högt ovanför. Sedan hade ju Djurgården de sista 20 min i 1:a, där hade ni spelet, passningarna, ni hittade luckorna vid Safari och så tog ni löpningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts