Ceone Skrivet 14 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2007 Dags att hämta facklan, följ mig grabbar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 14 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2007 Dags att hämta facklan, följ mig grabbar! Vi möts på gustav. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C-J Skrivet 17 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2007 REAL MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!REAL MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!REAL MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!REAL MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!REAL MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!REAL MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!REAL MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!REAL MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!REAL MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!REAL MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!REAL MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!REAL MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!REAL MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!REAL MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!REAL MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!REAL MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!REAL MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!REAL MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!REAL MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!REAL MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 17 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2007 Grattis Real!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 17 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2007 FUCK BARCA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 17 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2007 FUCK BARCA :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 17 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2007 Fy fan vad skönt, en rejäl käftsmäll för barca. MAAAAAADRID!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 17 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2007 Grattis Real, det var ett tag sen sist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 17 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2007 Kan väl inget annat än att gratulera Real Madrid till det välförtjänta guldet. Det är en jävla härlig moral i laget, trots att spelet var ett av det mest värdelösa jag någonsin i hela mitt liv skådat. Nej, men det är klart, dte måste vara jobbigt att spela för supportar som rent ut sagt har Europas klart sämsta tålamod. För ett halvår sedan skulle Beckham och Capello mördas, nu står man där och hurrar på podiet. Real Madrid har legt under i 60 minuter, buuuuu hata hata hata, nu står man där på podiet. Vilka fans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 17 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2007 (redigerad) Kan väl inget annat än att gratulera Real Madrid till det välförtjänta guldet. Det är en jävla härlig moral i laget, trots att spelet var ett av det mest värdelösa jag någonsin i hela mitt liv skådat. Nej, men det är klart, dte måste vara jobbigt att spela för supportar som rent ut sagt har Europas klart sämsta tålamod. För ett halvår sedan skulle Beckham och Capello mördas, nu står man där och hurrar på podiet. Real Madrid har legt under i 60 minuter, buuuuu hata hata hata, nu står man där på podiet. Vilka fans. Haha så sant. En de där jävla speedwaytutorna Nej, läktarkulturen i Stockholm (och Solna) pissar på läktarkulturen i Spanien! DIF MERDA! Edit: Derby om 2 dagar! Kommentarer om uteblivet box och historisk-kulturella vingslag DFG ställde som de flesta nu vet inte helt oväntat in mötet med KGB vilket skulle ha utspelats på annan dag än match. Från Hammarbyhuliganers sida var det här inget förvånande. Den mest konsekventa sjukdomen i Sveriges huliganhistoria är den sjukdom som Djurgårdens grabbar har haft i förhållande till Bajens grabbar. Till fajten hade Bajens trumma slagit på ordentligt och ligister vilka var aktiva innan Djurgården ens hade riktig huliganism stod i startgroparna, dessutom i betydande mängd. Samtliga olika grupper inom Bajens äldre led stod beredda, därtill en fullständig fokusering och mobilisering från de vanliga trupperna. När beskedet kom blandades ilska med skratt. Ilska över att Dif gjort det igen. Skratt över att det är löjeveckande och inte förvånande. Dif har alltid skyllt ifrån sig. Slutet av 90-talet och ett par år in på 2000-talet handlade deras snack om att Bajen inte hade någon organiserad liga, men vid de tillfällen som Bajens ligister organiserade sig var helt plötsligt Dif.s grabbar betydligt mindre intresserade. När sedan Bajen organiserade sig konsekvent, och dessutom förändrade Sveriges scen ordentligt och tog sig en organiserad aktivitet utan motstycke så fick kritiken förändras. Bajen började bjuda upp Dif till att mötas dagar innan match för att öka chansen till att få det utan polis. Dif.s grabbar började nu med förklaringen att det var kickersstyle och vägrade. Ju längre tiden gick började dock märkas tendenser till att Dif alltmer började lätta på principerna. Efter kickersfajter mot AIK och WM så gick det till slut inte längre att säga nej till Bajen och beskedet var ett klart Ja. Men det blev alltså till ett Nej igen. Difs entré på den bana Bajen och WM slog in för ett antal år sedan har inte gått så bra och det nutida snedsprånget tillsammans med respekten för Bajen som inte kan bli tydligare än från Dif blev för mycket för att försökta ställa upp. Bajen väntar och väntar på Dif och kommer fortsätta göra så, förmodligen mer nu än någonsin. Dif är hjärtligt välkomna in på denna del av scenen där Bajen är något trötta på att bara få till det mot WM, vilka hittills varit för starka, och HBG, vilka hittills varit för svaga. KGB har fulla respekten för Difs beslut att börja köra på detta sätt och ser exempelvis också internkonflikten om prioriteringar som något logiskt och oundvikligt i en förändring, även Bajen har haft det. Kanske kommer ett erkännande av att det inte är lika enkelt att spela ”det andra” spelet som det är att fylla bussar till högriskbortamatcher eller köra storsamlingar på matchdag med häftiga "kaos"situationer som prestation. Kanske kommer en nyansering i kritiken mot Bajen. Med förmodligen inte, det är ändå Dif. Till sist några övriga ord om historia appropå ordet myt eftersom det är populärt att använda om Bajens supportrar. Djurgården är en i ursprunget arbetarklassklubb men som övergick till en överklassklubb vars enda lokalförankring är av en sort som de inte är stolta över. Detta har gjort att man fått övergå till mytskapande, det vill säga den om Stockholms stolthet. Bajen är en arbetarklassklubb med lokalförankring i staden utan motstycke i Sverige, en lokalförankring framförallt Dif gör mycket för att tillintetgöra. Men historiens och förankringens vingslag är för starka och detta gör sig påmintän idag där Djurgårdens publik till stora delar kan se ut som en golfklubb. De två klubbarnas supporterkulturer är två olika men där den blårandiga alltid kommit i efterhand, ungefär som en svans. Det senaste exemplet är kulturen med ultrasgrupper som Bajen haft länge och som Dif gjort åtlöje av, men vilka nu börjar göra sig lite mer mark på Dif läktare. Emellertid är den knappt värd att nämnas ännu eftersom de som står i dessa sektioner består av typ 10 personer där alla ser ut som villabarn från Lidingö vilka handlat in några häftiga kläder. Det enda vi väntar på är trumman men vi beräknar tiden då den blir verklighet till om ungefär 5 år. Bajens supporterkultur är den längsta verkligheten i Sverige, Djurgårdens är den längsta kopieringen och eftersläntraren. För att knyta ihop säcken där vi började - huligankulturen: Det enda man varit före Bajen med var en organiserad firmakultur i den moderna tappningen: Anledning till det: Att man var sämst och fick springa jämt. Och att ha ”skapat” något nytt ur en nödvändighet på grund av en roll som boxpåse och ett skämt, ja det kan få vara deras stolthet. Sammanfattningsvis: På tisdags möts en supporterkultur vilken inte skäms för något, i historia såväl som i nutid och en supporterkultur som får dölja sin historia och kämpa med inkonsekvens och mytgrundad stolthet i nutid och det i såväl supporterkulturen generellt och firmakulturen specifikt. På tisdag möts Bajens dynamik och Difs homogenitet Hammarby för all tid och längre än så. Vi ses på Råsunda! /SSB Den första delen är väl halvintressant men del två är kung! Redigerad 17 juni, 2007 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 18 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2007 Kan väl inget annat än att gratulera Real Madrid till det välförtjänta guldet. Det är en jävla härlig moral i laget, trots att spelet var ett av det mest värdelösa jag någonsin i hela mitt liv skådat. Nej, men det är klart, dte måste vara jobbigt att spela för supportar som rent ut sagt har Europas klart sämsta tålamod. För ett halvår sedan skulle Beckham och Capello mördas, nu står man där och hurrar på podiet. Real Madrid har legt under i 60 minuter, buuuuu hata hata hata, nu står man där på podiet. Vilka fans. Jag hatar Reals fans! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 18 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2007 Kul att bajen ser ut att tagga upp litegrann inför derbyt. Men angående dibels text så blev jag lite snurrig, för det första är det en jävla massa mytomani, det är dubbelt så mycket påståenden än sanning. Lite tråkigt faktiskt med tanke på att man ska visa varför man hatar, inte försöka hata mer än vad man egentligen kan. Sen är det konstigt att man just hatar, att till exempel skriva att vi har varit en arbetarklassklubb till att vara en rikemansklubb, liksom, vad grundar dom det på? Jag kan väl hålla med om att vi har utvecklats till en rikemansklubb, men vafan skulle vi annars vara när det flesta som bor på t.ex Östermalm faktiskt håller på Djurgården? Sen att skriva att vi har 10 stycken ungar i klacken som är Ultras, ska vi då utveckla oss till att bli ännu mer Ultras om fem år bara för att vi har 10 stycken i klacken nu? Vi hade faktiskt ännu mer 2002 och 2003 när Utras STHLM existerade, vi har väl snarare gått bakåt i den kulturen. Men som sagt var, mytomani. Men Bajen vill väl gå ut med att först och främst hata inför den här matchen. Varför? DIF har alltid kännt ett större hat till Aik, och Aik och Bajen är som alla vet trumbröder vars både klackar uppskattar varandras. Nej, jag tror Bajen vill uppnå lite hat mot sin egen klubb, men det är ju rätt svårt när man ser dom som det här trevliga korvätargänget som kollar på bandymatch, fotbollsmatch, handbollsmatch och badmintonmatch samma dag. Sen känns det som att hela den där krönikan om man nu får kalla det så grundar sig mycket på tider som varit. Men om vi nu var så dåliga som Bajen vill framföra att vi var på den tiden. Då måste jag faktiskt säga att utvecklingsmässigt har vi studsat förbi Bajens supporterkultur ganska snabbt. Hur länge ska banankastningen leva vidare egentligen? Är det inte dags att utvecklas och sluta med något som inte ens var kul för 25 år sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 19 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2007 (redigerad) Haha bortaresan till Gefle igår var grymt rolig, spelet från AIKs sida var helt klart godkänt för en gångsskull, men som alla vet har vi igna målgörare därför blev det 0-0. Spöregn men det fanns många tappra själar som sjöng för allt vad vi orkade hela matchen igenom, riktigt kul. EDIT: Antingen var det TV eller så var det sanning, sjöng inte dif-familjen i andra? Redigerad 19 juni, 2007 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 19 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2007 Äntligen 3 poäng! Dif sjöng helt ok idag när de väl sjöng. Då nåddes deras sång till södra. Men det vara bara under korta perioder. Vi höll igång typ hela matchen, var dock lite segt i början och dif kändes mer taggade men målet gjorde att vi fick övertag på läktaren och sen var det transportsträcka! Sammanfattning: dif merda! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 EDIT: Antingen var det TV eller så var det sanning, sjöng inte dif-familjen i andra? Du har så rätt. I hela första halvlek även efter målet så nådde vi ljudtoppar som var helt fantastiska, och då ska man ända tänka på att många var helt stumma där jag stod (då om man jämför med råttderbyt alltså). I andra halvlek vet jag inte vad som hände, vi hade två klackledare som manade på oss under hela halvlekspausen att nu jävla ska vi vända på det här. Sedan precis in på andra så bestämde sig dom för att köra pubramsor "Super Djurgår'n" och "Hör nu på govänner", jag menar, vem fan drar igång sköna pubramsor på ett derby? Är man helt jävla puntad i pallet? Så när vi stod där och mumlade Super Djurgår'n bla bla bla så gick Bajen upp och gjorde det mest märkliga mål jag någonsin sätt. Efter målet vart klackledarna så jävla pissed off för att alla bara mumlade i ramsorna (inte så jävla konstigt när man drar såna) så man gick ner och helt plötsligt tog ingen tag i det längre. Så vi vart helt enkelt helt jävla utsjungda i andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Du har så rätt. I hela första halvlek även efter målet så nådde vi ljudtoppar som var helt fantastiska, och då ska man ända tänka på att många var helt stumma där jag stod (då om man jämför med råttderbyt alltså). I andra halvlek vet jag inte vad som hände, vi hade två klackledare som manade på oss under hela halvlekspausen att nu jävla ska vi vända på det här. Sedan precis in på andra så bestämde sig dom för att köra pubramsor "Super Djurgår'n" och "Hör nu på govänner", jag menar, vem fan drar igång sköna pubramsor på ett derby? Är man helt jävla puntad i pallet? Så när vi stod där och mumlade Super Djurgår'n bla bla bla så gick Bajen upp och gjorde det mest märkliga mål jag någonsin sätt. Efter målet vart klackledarna så jävla pissed off för att alla bara mumlade i ramsorna (inte så jävla konstigt när man drar såna) så man gick ner och helt plötsligt tog ingen tag i det längre. Så vi vart helt enkelt helt jävla utsjungda i andra. Tråkigt, men samtidigt en läxa för många tror jag. Speciellt folk som alltid gnäller om att "vi sjunger alltid i motgång" och bla. bla. bla. har hört mycket sånt från dif-"kompisar" den senaste tiden, skönt att nu få veta sanningen. Nej gårdagens derby var ett riktigt bottennapp publikmässigt, menar då inte bara på att det självklart borde vara mer än 23k på ett sthlmsderby, utan även på att det sjöngs dåligt från vissa håll och att bajen fortfarande inte lärt sig att skapa en fin inramning, det var länge sedan jag blev positivt överaskad från bajenhåll måste jag säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 20 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2007 Tråkigt, men samtidigt en läxa för många tror jag. Speciellt folk som alltid gnäller om att "vi sjunger alltid i motgång" och bla. bla. bla. har hört mycket sånt från dif-"kompisar" den senaste tiden, skönt att nu få veta sanningen. Nej gårdagens derby var ett riktigt bottennapp publikmässigt, menar då inte bara på att det självklart borde vara mer än 23k på ett sthlmsderby, utan även på att det sjöngs dåligt från vissa håll och att bajen fortfarande inte lärt sig att skapa en fin inramning, det var länge sedan jag blev positivt överaskad från bajenhåll måste jag säga. Delvis rätt har dom i det dom säger. Vi slutade inte sjunga när vi låg under i derbyt mot er, och vi slutade inte sjunga i göteborgsmatchen när vi låg under heller, och vi har varit ett starkt lag som inte gett upp den här säsongen, och mycket till det är tack vare oss. Men sen så är det ju inte alltid så vi sjunger i motgång, förra året till exemepl så sjöng vi inte alls i råttderbyrna. Håller med dig om att 23 000 är en dålig siffra. Förvånansvärt att det tydligen var lika många Djurgårdare på norra som det var bajare på södra, speciellt eftersom vi kört två riktigt tuffa matcher innan och att bajen är "hemmalaget". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 http://gallery.bajenfans.se/main.php?g2_vi..._serialNumber=2 http://gallery.bajenfans.se/main.php?g2_vi..._serialNumber=2 NI SKA DÖ, JÄVLA DJURGÅRDSVIN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 http://gallery.bajenfans.se/main.php?g2_vi..._serialNumber=2 http://gallery.bajenfans.se/main.php?g2_vi..._serialNumber=2 NI SKA DÖ, JÄVLA DJURGÅRDSVIN! Eh, okej? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 21 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2007 Idol 2007 eller derby 2007? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts