Halo Skrivet 29 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 (redigerad) "Han har personliga erfarenheter från det efter att ha försökt att stoppa läktarbråk vid Cloetta center då Djurgårdens fotbollsfans besökte ishockeymatchen mellan LHC och DIF tidigare i mars i år." http://www.norrkoping.expressen.se/Nyheter/1.693426 Avd. Hockeyn är död. Humor EDIT: http://www.svenskafans.com/fantv/player/de...=0&list=all Det här är också humor, go sparven. Redigerad 29 maj, 2007 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 29 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 (redigerad) Vettefan vad jag ska säga. Jävligt skönt att göra råttmos, eller, det är alltid skönt. Tycker vi spelar lite halvbra ändå bara, känns som att vi kan mycket mer. Men jag vet egentlitgen inte, svårt att analysera matcherna när man mest blundar och sjunger så jävla högt man bara kan. Skönt att också att vi vända på matchen när vi drog "År 1891" minst 20 gånger och tillslut lossnade det. Tycker sedan det är extremt märkligt att linjedomaren kunde missa offsiden på Gnagets mål. Jag vart så jävla glad när jag såg att han sprang fram så pass tidigt och sedan fick se Dembo rädda, då tänkte jag mest att det var lugnt trots att han la in den. Men fel hade jag, och förbannad var jag. Men vafan. Varför bry sig. Så otroligt jävla skönt. Läktarmatchen är inte så mycket att diskutera. aiks tifo var snyggt, kan inte säga att det var snyggare än vårat eftersom vårat var så jävla snyggt också. Men jag vet inte, känns osm att gnaget spöade oss där ändå. När vi sedan går in på trycket matchen igenom så var det rätt solklart. Hörde aikåarna de första 20, sen var det bara vi för hela slanten. EDIT: Appropå gnagare och idioter. På väg ner till solna c tunnelbanan går jag bakom en snubbe jag stod rätt nära i klacken tillsammans med hans brud. Helt plötsligt kommer det en finnig jävel med gnaget halsduk och slappar till grabben jag gick bakom. Hans brud skriker då LÄGG AV till han som slappade till. råttan stannade upp, trycker bort mig och går fram till tjejen, knuffar lagomt manligt och stoltserande ner henne i marken och spottar på henne innan hen sedan springer därifrån. När vi väl var inne på aikåare bara... Redigerad 29 maj, 2007 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 29 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 Härligt http://www.fotbollskanalen.se/fotbollskana...ien/550815.html Eftersom att jag inte är råtta eller apa så kan jag säga vilket jag tycker va snyggast, det var aiks. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 29 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 EDIT: Appropå gnagare och idioter. På väg ner till solna c tunnelbanan går jag bakom en snubbe jag stod rätt nära i klacken tillsammans med hans brud. Helt plötsligt kommer det en finnig jävel med gnaget halsduk och slappar till grabben jag gick bakom. Hans brud skriker då LÄGG AV till han som slappade till. råttan stannade upp, trycker bort mig och går fram till tjejen, knuffar lagomt manligt och stoltserande ner henne i marken och spottar på henne innan hen sedan springer därifrån. När vi väl var inne på aikåare bara... Såg ju iof Djurgårdare som var likadana som dom du beskriver mot Aikare, så det finns ju även sånna i våra led, såg en aikare i går som fick en sten i huvudet, kan ju inte vara skönt någonstans, min polare tog tag i en polis som följde med oss till honom, vi fick ett tack iaf, slå varandra på käften kan dom göra men någonstans måste man dra en jävla gräns, det som hände utanför Råsunda var knappast firmorna, dom vet bättre än att slåss utanför arenorna. Dom gör ju upp långtborta just för att inga oskyldiga ska komma till skada, dom som härja igår var dåliga förlorare och wannabes. Men det är långt ifrån dom värsta kravaller jag vart med om, inget slår DIF-Bajen 1999, då såg solna verkligen ut som en krigszon, det brann på vissa ställen och bilar låg upp och ner vända, Mcdonalds vid Solna C var helt trashat osv.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 29 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 Härligt http://www.fotbollskanalen.se/fotbollskana...ien/550815.html Nej det är inte härligt. TV4 gör dom sämsta sportsändningarna på jorden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 29 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 Nej det är inte härligt. TV4 gör dom sämsta sportsändningarna på jorden Jag tycker det är härligt eftersom att jag inte har canal +, visat sport och allt vad dom heter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 29 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2007 Något Tyskt lag som använder sig av en svensk"nationalsång" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 30 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 (redigerad) Humor EDIT: http://www.svenskafans.com/fantv/player/de...=0&list=all Det här är också humor, go sparven. Så jävla tung "Jag avskyr dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem" Journalistik på högnivå, anonymt dessutom http://www.expressen.se/sport/1.699859 Hata tottenham! Redigerad 30 maj, 2007 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 30 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 Journalistik på högnivå, anonymt dessutom http://www.expressen.se/sport/1.699859 Hata tottenham! Haha, expressen lyckas göra en nyhet av ingenting. Innan stod det att Rolle festade med huliganerna ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 30 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 Så jävla tung "Jag avskyr dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem" Journalistik på högnivå, anonymt dessutom http://www.expressen.se/sport/1.699859 Hata tottenham! Det mest pinsamma är att först hette rubriken "Här festar Rolle med huliganer" och sen ändrade dom till "Här poserar Rolle med huliganer". Lol, dom träffades på en pub och dom ville ta kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 30 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2007 (redigerad) Haha trodde det fanns mer vett i vissa gårdare, drägg och folk som inte kan sköta sig finns ju för fan hos alla lag (bortsett från typ bodens bk kanske?). Nej det var aftonbladet nivå på den där kommentaren. Sen måste du ha hållt för öronen när du bara hörde oss första 20, eller så var vi helt enkelt inte på samma match. Andra halvlek håller jag med om att vi blev utsjungda, men att vi blev det redane fter 20minuter är bara ren lögn. Det är även tråkigt att se att du itne bryr dig om att domaren tydligen blåste fel i matchen bara för att ni vann. Om matchen hade slutat 1-0 till oss, vad hade du sagt då? Inte direkt svårt att lista ut. Nej riktigt tråkigt att se att man struntar i usla domarinsatser bara för att man vinner. Jag själv tycker att Fröjdefeldt (stavning?) gjorde den hittils bästa insatsen en domare gjort på någon av AIKs matcher iår, trotts den misstänka offsiden tydligen på Mendes och trotts det misstänkta som skedde vid difs 2-1 mål. Den här gången avgjorde inte domaren, den här gången avgjorde målen, så som det ska vara, oavsett med tur eller otur. EDIT: @Dibel Haha lite längre ner på sidan "SENASTE HULIGAN-BILDERNA AIK firade silvret i förra årets allsvenska på Berns den 5 november 2006. Med på festen var bland annat medlemmar i supporterfraktionen Firman Boys. På en bild poserar AIK:s lagkapten Daniel Tjernström – iförd mössa med Firmans logotyp – tillsammans med en ökand AIK-huligan." Klockrent, lägg noga märke till "supporterfraktionen", fan ena kvällen dödar de fotbollen, andra kvällen är de supportrar? hmm något hör inte ihop här. Redigerad 30 maj, 2007 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Haha aa såg det dära också Kan även lägga till Ökänd firma sponsrar Hammarby Hockey! Jag blev totalt paff när jag läste detta då jag trodde att en ökänd firma likt Ericsson, McDonalds eller något sånt skit skulle pumpa in cash i Hockeyn men så var det inte Journalister är roliga, artiklar är kul Ang. derbyt i måndags anser jag att aik vann tifomatchen iochmed att de hade ett 3-delat tifo. Dock förstår jag inte den svenska flaggans mening i detta derby även om den var clean ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Haha trodde det fanns mer vett i vissa gårdare, drägg och folk som inte kan sköta sig finns ju för fan hos alla lag (bortsett från typ bodens bk kanske?). Nej det var aftonbladet nivå på den där kommentaren. Sen måste du ha hållt för öronen när du bara hörde oss första 20, eller så var vi helt enkelt inte på samma match. Andra halvlek håller jag med om att vi blev utsjungda, men att vi blev det redane fter 20minuter är bara ren lögn. Det är även tråkigt att se att du itne bryr dig om att domaren tydligen blåste fel i matchen bara för att ni vann. Om matchen hade slutat 1-0 till oss, vad hade du sagt då? Inte direkt svårt att lista ut. Nej riktigt tråkigt att se att man struntar i usla domarinsatser bara för att man vinner. Jag själv tycker att Fröjdefeldt (stavning?) gjorde den hittils bästa insatsen en domare gjort på någon av AIKs matcher iår, trotts den misstänka offsiden tydligen på Mendes och trotts det misstänkta som skedde vid difs 2-1 mål. Den här gången avgjorde inte domaren, den här gången avgjorde målen, så som det ska vara, oavsett med tur eller otur. EDIT: @Dibel Haha lite längre ner på sidan "SENASTE HULIGAN-BILDERNA AIK firade silvret i förra årets allsvenska på Berns den 5 november 2006. Med på festen var bland annat medlemmar i supporterfraktionen Firman Boys. På en bild poserar AIK:s lagkapten Daniel Tjernström – iförd mössa med Firmans logotyp – tillsammans med en ökand AIK-huligan." Klockrent, lägg noga märke till "supporterfraktionen", fan ena kvällen dödar de fotbollen, andra kvällen är de supportrar? hmm något hör inte ihop här. Ja rötägg finns det i alla lag. Men just den situationen känndes bara så... Aik. Ni sjöng ut oss första 20 ja, men det var efter 20 vi fick ordning på vårat högtalarsystem och började sjunga. Så det gick från klasskillnad i början till att vi kom ikapp efter 20 sen rykte vi ifrån mer och mer. Så känndes det som i alla fall. Men kanske skulle uttala mig annorlunda nu när jag intesxatt på sittplats, lite fel. Ja Fröjdfeldt gjorde en riktigt bra match. Först vart man irriterad när en Aikspelare tog med handen och tänkte mest MEN VAFAN FRISPARK IDIOT. Men sen någon situation senare så tog en Djurgårsspelare med handen och då vart det ingen frispark heller, så situationerna jämnade ut varandra. Men offsidemålet känndes bara så givet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Ang. derbyt i måndags anser jag att aik vann tifomatchen iochmed att de hade ett 3-delat tifo. Dock förstår jag inte den svenska flaggans mening i detta derby även om den var clean Har dels med att göra för att få ut tifot utåt, alltså inte bara inom Sverige. Att stolt kunna visa saker runt om i Europa där vi även hyllar landet där laget spelar i. Kan kännas onödigt men samtidigt tycker jag det är riktigt mäktigt att hylla både landet och laget i ett och samma tifo, det blir lite som reklam faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Tyckte det var bra tryck hela matchen från bägge sidornal. http://www.difbutiken.se/jk/surr/2007/05/2...-gung-pa-sodra/ . Hela södra gungar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Sverige kommer få däng som fan om de väljer Nilsson/Alexandersson före MAx/Stenman Avgå Lars, hata tottenham! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Fan vad jag längtar tills matchen idag... Dock är jag tveksam till att dom verkligen ska ha Zlatan i startelvan. Frisk så är han duktig, men nu har han ju inte spelat en riktig match på en och en halv månad... Och Allbäck leverar allt som oftast då han får chansen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Eftersom idioterna sänder matchen på kanal 9 som väldigt många inte har kan man streama matchen istället. LÄNK Ladda ner sopcast klienten också. Hoppas att det fungerar när matchen väl startar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 När jag bläddrar kanaler på TVn så finns inte kanel 9. Men om jag bläddrar med videon så kommer den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 2 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2007 Zlatan bänkad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts