Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Därför jag inte längre är ett MFF supporter, har helt tappat mitt förtroende för de.

Nöff-nöffare i ett nötskal, men om Åkeby tar guld med dem i år, då är du tillbaka. -_-

---------------

Är förövrigt så äckligt taggad nu till derbyt så jag satt och mediterade nu för en stund sen. Vettefan varför jag gjorde, vet inte heller vad det är bra för, men det känns bra mycket bättre nu i alla fall.

Hur är annars tankarna? Saik har ju supersmarte Rikard Norling och är guldfavoriter med en bredare trupp än DIF, så visst fan får vi allt räknas som underdogs. Men vi har en mindre skadelista och har på något vis en liten större uppåtgående formpil än saik. Har varit en hel jävla upp och ner med Jonson, tycker fan alla ska hålla käften om det nu och ta för givet att han spelar. Trots att han känningar i låret så får han faktiskt bita ihop. Nu är det derby och det är snart landslagsuppehåll. Ta några kortisonsprutor och håll käften tack.

Både Komac och Arneng vart ganska lätt nerpressade av Tjernström och Dulee förra säsongen. Jag ser dessa mittfältspar som exakt lika bra med tanke på vad jag vet vad Arneng kan prestera och kolla bara på Komacs meritlista. Men man måste tagga till mycket mer än förra året. Anledningen till att vi fick två förluster var för att vi förlorade på mitten, det får absolut inte hända i år igen. Komac har inte riktigt visat sin bästa sida hittills på säsongen, så kanske man skulle lira Daja på mitten med Arneng, fungerade ju helt OK förra matchen mot TFF, och Daja är en bra derbyspelare.

Aja, nu har jag försökt få in lite extra tankar såhär inför derbyt. Skönt förresten att Rubbad är borta. Det minskar risken för en saik-straff med ungefär 50 %. Syns i Vasaparken och på Råttis imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sa det förra året, och nu säger jag det igen. Jag har aldrig kännt så mycket hat inför derbyna som iår. första derbyt mellan AIK-djif är alltid speciella, då har man gått en hel vinter av längtan. Nu är jag så taggad så jag snart spricker och abra vill stå inne på Råsunda och hoppa, sjunga, skrika, slitas i stycken för att sedan födas om på nytt. Har redovisning i skolan imorgon, liksom, jag har bara en sak i skallen just nu, lägger skolan helt åt sidan för denna dag, vi kanske förlorar matchen, men jag har ändå inte slängt bort en dag, för det här derbyt är så betydligt mycket mer än "bara" matchen. Allt runt om, innan, de otroligt tvistade känslorna efter, ja ALLT, som hör derbyt till är så SJUKT jävla underbart.

Nu kör vi, staden är Solna, landet är Sverige, förbered er på en stor jävla föreställning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nöff-nöffare i ett nötskal, men om Åkeby tar guld med dem i år, då är du tillbaka. -_-

---------------

Är förövrigt så äckligt taggad nu till derbyt så jag satt och mediterade nu för en stund sen. Vettefan varför jag gjorde, vet inte heller vad det är bra för, men det känns bra mycket bättre nu i alla fall.

Hur är annars tankarna? Saik har ju supersmarte Rikard Norling och är guldfavoriter med en bredare trupp än DIF, så visst fan får vi allt räknas som underdogs. Men vi har en mindre skadelista och har på något vis en liten större uppåtgående formpil än saik. Har varit en hel jävla upp och ner med Jonson, tycker fan alla ska hålla käften om det nu och ta för givet att han spelar. Trots att han känningar i låret så får han faktiskt bita ihop. Nu är det derby och det är snart landslagsuppehåll. Ta några kortisonsprutor och håll käften tack.

Både Komac och Arneng vart ganska lätt nerpressade av Tjernström och Dulee förra säsongen. Jag ser dessa mittfältspar som exakt lika bra med tanke på vad jag vet vad Arneng kan prestera och kolla bara på Komacs meritlista. Men man måste tagga till mycket mer än förra året. Anledningen till att vi fick två förluster var för att vi förlorade på mitten, det får absolut inte hända i år igen. Komac har inte riktigt visat sin bästa sida hittills på säsongen, så kanske man skulle lira Daja på mitten med Arneng, fungerade ju helt OK förra matchen mot TFF, och Daja är en bra derbyspelare.

Aja, nu har jag försökt få in lite extra tankar såhär inför derbyt. Skönt förresten att Rubbad är borta. Det minskar risken för en saik-straff med ungefär 50 %. Syns i Vasaparken och på Råttis imorgon.

Verkligen imte, jag var skeptisk att han skulle ta MFF nånstanns, och i år är det samma visa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är taggad till tusen, vädret är inte det bästa för att åka till vasaparken (just nu iaf) får bli hederliga Östra istället.

31 000 biljetter är sålda och som jag sa tidigare så kommer det bli utsålt.

Har inte sett starelvan men kan tänka mig att det blir samma som förra matchen, undantag att Arneng och Jonson börjar.

Hoppas att matchen betyder lika mycket för spelarna som för supportrarna.

Heder. Ära. Stolthet. Stöd Djurgårn!

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha fotbollsmåndag ger rött kort till dem som de väljer att kalla "supportrar" vilket jag kallar SUPPORTRAR för att det eldats bengaliska eldar! Komik på hög nivå, väldigt hög!

Jag håller med, fast har man Ola och Olof i studion så...

Härligt med vinst mot Gajs!!!

Men IFK måste fann skärpa sig när det gäller tifon, det är pinsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nyss hemkommen, synd att man inte kan gå ut och fira :ermm:.

Bra start av DIF, men efter AIKs 1-0 mål så (som vanligt får man säga) började spelet se darrigt ut.

Men helt plöstsligt på ett AIK misstag så fick dom igång spelet ordentligt, man fick 2001-2002-2003 vibbar och sen har vi ledningen på 1 minut, Ålands sak är vår det är ett som är säkert.

Var nära att få in både ett, två och tre mål till, AIK hade ett bra skott i ribban. Men AIKs spel började se ut som vårat gjort under en tid. Men vi spelade bra och vann rättvist.

Bra stäming från bägge sidor, snygga tifon från bägge också.

Men efter förvandlas Solna Stad till en krigszon.

Dom på Norra ska stanna kvar, några sticker ut innan, när Djurgårdare ser dom så stormar dom polisen och jagar upp dom på frösundaleden, Dif-leden stoppas vid tunneln, där vänder AIKarna om och Djurgårdaren går till anfall och ett jävla bråk blir det. Kul att hälfen är 14-15 åriga wannabes med Rockportjackor (!) som tror att dom är nått.

*edit* Tobbe Hysen var på plats, ska han till Göteborg? My ass, han vill HEM

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då var ordningen återställd igen.

Jag är väl inte den som ska analysera matchen då jag var lite bladig under hela matchen. Huvudsaken var i alla fall att vi vann.

Blev lite bråk efter matchen, hamnade mitt i gnagets yngsta firmadel (YYY?).

De gav sig på 1-3 Djurgårdare (såg inte riktigt men tror det var 1) som antagligen var ute efter samma sak. Dock var aikarna minst 10 pers mer, så det blev slakt. Stod sedan brevid 2 snubbar i 30-årsåldern som vevade ganska friskt emot varandra. Klarade mig dock undan utan att bli inblandad.

Härligt med ledighet imorrn också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt fartyllt derby, det är precis såhär derbymatcher ska spelar, det var hårt i närkamperna och det smällde från båda håll. Tycker faktiskt Gnaget spelade riktigt fin fotboll, men vad spelar det för roll när man släpper in 3? All heder åt folket på norra idag, inte direkt för sången, men för inramningen, sången struntar jag i just nu. Grattis dif får man väll tyvär kläcka ur sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor