Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Håller helt med föregående talare. Jag ska i alla fall göra allt jag kan för att dammsuga bort alla möjliga sorters fanboys och derbysupportrar som visar sig stenhårda framför brudarna. Jag ska skrika åt dom att sjung eller dra, det är det minsta begäret. Även fast jag aldrig muckar med tjejer så ska jag fan ge en ordentlig utskällning till dom som bara står där och raggar. Då har dom allt kommit lite fel. Jag lovade mig förra säsongen att fan aldrig mer gå på derby, att aldrig mer synas utanför Råttis. Nu går jag dit igen, fulladdad enfter en eftermiddag på Vasaparken. Sen ska jag fan inte bry mig om vi blir utspelade på plan, förslorar tifomatchen och blir utsjungda av aik. Mina stämband ska vara helt döda när jag kommer hem i alla fall.

Illa förövrigt att aik förlorade mot Peking. Nu har man två missar i protokollet och det brukar som oftast inte följas upp av ännu en. Lance och Jonson är fortfarande osäkra och får aik tillbaka Wilton till måndag så ser det rätt mörkt ut.

Wilton är tillbaka, han spelade några minuter mot Peking, var ju ingen skada han hade mot hbk.

Hursomhellst så har du helt rätt i det du säger, (även fast ni kommer bli långt ifrån utspelade), i år kommer det bli ett jämnare derby, med två lag som faktiskt vill vinna och inte bara ett, det enda jag är rädd för är att spelarna går in i fle banor, och tänker för mycket på hur dåligt det skulle vara att förlora, det är då man förlorar. Vi har visat förut att man kan vinna med ett sämre lag (bajenderbyt är ett exempel) då jag personligen tycker vi blev utspelade efter att ha sett matchen i efterhand 2-3 gånger. Upprepas detta mot dif så kommer det bli ett helt annat scenario, för dif kommer att göra mål.

Grymt taggad för tifot, även fast jag tror att det komemr bli misslyckat eftersom det varit så jävla mycket snack innan, klantigt AIK-tifo, visst det taggar upp, men misslyckas det så får det motsatt effekt, aja hoppas de håller vad de nu har sagt annars skäms jag på måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skam? På vilket sätt är det skam och skitfotboll?

Och kan alla sluta säga att det är tur eller nåt. Pippos 2-0 mål är så jävla bra.

Enligt vad jag har läst så var det mening att han skulle träffa Pippo, men man kan fortfarande kalla det för et skitmål.

Men däremot andra målet, det var skickligt och snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.jarnkaminerna.nu/nyheter.asp?id=4172

Haha, härligt taggning inföpr måndag.

"Novakovic-imitation" är bäst.

Hahah ja jag hörde det där på Rockklassiker också, humor på hög nivå.

Är riktigt jävla taggad inför måndag nu, min första match för säsongen, jobbade matchen mot BP, jobbade mot Halmstad, hade biljett till Gais och Helsingborgs matcherna men fick sälja dom för att jag jobbade, nu har jag tagit ledigt, tänker stänga av mobilen också så att dom inte kan ringa och säga att jag ska hoppa in.

Ser ut som Jonson kan spela, han är inte med på skadelistan längre

Väl mött på Vasans uteservering.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gårdagen var väl kanske inte den bästa i mitt liv. Vaknar rätt sent, stressad till matchen. På matchen är det helt ok stämning och sedan svimmar polaren av. Hans brorsa blir vettskrämd och vi tar hem honom i halvtid.

Senn är det fest! Synd att man går på antibiotika då... :blink:

Men det kommer en annan dag :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor