dibel Skrivet 22 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Någon mer än jag som hatar kalmar riktigt mycket? Kalmar away fucking love it... Men nu när kalmar är så bra kanske vi vinner där Halo@ Haha kommer ihåg när UBs banderoll brändes. Synd att det inte var en riktig stöld då den togs innan publiken var på råsunda. Sen det där med TV-tittande så menar du självklart juren, right? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 22 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Sen det där med TV-tittande så menar du självklart juren, right? Han menade väl vraken? För ingen av GTApimpfoolife eller mig har väl pratat om publiksiffror? Sen har ju Aik publiksnitt sänkts för varje match, om man bortser från derbyt. Utan extrapubliken ligger Aik på ungefär 12-15 000 pers per match. Vårat snitt är väl runt 10 000. Ingen vill sitta på fondläktaren som är 2 mil ifrån planen. Ny arena börjar bli jävligt aktuellt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 22 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Ny arena börjar bli jävligt aktuellt. Djurgården är på väg mot ett genombrott i arbetet med nya arenan. Redan i sommar räknar nu klubben med klartecken i markfrågan. Det mesta lutar åt Storängsbotten och inte första-alternativet Östermalms IP. - Känslan säger nog inte Östermalms IP...det blir jättesvårt, avslöjar Djurgårdens arenaansvarige Ulf H. Petersson för FotbollDirekt.com. - Förhoppningen är att svaret kommer redan innan sommaren i markfrågan, deklarerar Petersson vidare. Djurgårdens nya arena har ökat i pris till cirka 600 miljoner kronor, något som FotbollDirekt.com avslöjade för två månader sedan, och ska stå klar till år 2010 eller 2011. Det stora problemet från dag ett har varit markfrågan. Löftet från de borgerliga partierna kom snabbt efter regeringsskiftet. Men vart den ska byggas har hela tiden - och är fortfarande - osäkert. Nu är emellertid ett svar bara veckor bort. - Förhoppningen är att svaret kommer redan innan sommaren, upprepar en av Djurgårdens frontmän i arenafrågan, Ulf H. Petersson. Petersson fortsätter: - Markfrågan måste vara löst till sommaren. Det är vår utgångspunkt för att arenan ska kunna stå färdig till 2010 eller 2011. Beslut i frågan tas av flera olika parter. Djurgårdsförvaltningen som äger marken, Stockholms stad med politikerna Kristina Axén Olin (m) och Madeleine Sjödtedt (fp) i spetsen och Idrottsnämnden där alla riksdagspartier finns representerade. Motståndare till att bygga på Östermalms IP är Djurgårdsförvaltningen (som äger marken) och små intressegrupper för Nationalstadsparken. Dessa har Djurgårdens ledning inte förmått övertyga om att fördelarna är fler än motsatsen så med det lutar det åt att Storängsbotten blir skådeplats för den nya arenan. - De är inte helt lätta att övertyga så känslan säger nog inte Östermalms IP...det blir jättesvårt. Men Storängsbotten är inget dåligt alternativ, tillägger Ulf H. Petersson snabbt. Kommunikationsmässigt så är det lika bra. Hur ser arbetet annars ut mer i detalj kring själva arenan? - Det går stadigt framåt. Vi jobbar mycket med att se över publikkapaciteten. Kanske att vi minskar den från ursprungliga 25 000 till 22 000? Det är något vi tittar på. - Vi tittar också på hur arenans försäljningsställen, VIP-arrangemang och loger ska se ut. Det är överhuvudtaget ett oerhört spännande arbete, avslutar Ulf H. Petersson. FD-FAKTA: Djurgårdens nya arena. Kapacitet: ca. 25 000 åskådare, endast sittplatser. Planmått: Innerplan 120x80 meter med spelplan 105x68 meter. Lokaler/utrymme: För uthyrning eller egen verksamhet. Möjlighet till butiks- och kontorslokaler med skyltfönster längs hela entréarkaden. Mediautrymmen: Mediaavdelning med egen ingång, kommentatorshytter, pressplatser och konferensrum på huvudläktaren. VIP: Loger kommer att vara belägna på huvudläktaren. Foajéplan: Sammanhängande foajé runt hela arenan, med caféer, fast-food försäljning och toaletter. Ett förslag föreligger också om ett skjutbart tak på arenan. (Arenaförslaget är Djurgårdens officiella och framtaget av Cedervall Arkitekter). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 22 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 (redigerad) Sen har ju Aik publiksnitt sänkts för varje match, om man bortser från derbyt. Japp det sänks varje år när man möter t.ex. halmstad. Sen får ni tjattra om BP hur mkt ni vill, det var bortamatch på pissstadion, alltså inte våran publiksiffra utan BPs. Klart som fan att det sänks efter en premiär, det gör det hos alla lag. Halo@ Haha kommer ihåg när UBs banderoll brändes. Synd att det inte var en riktig stöld då den togs innan publiken var på råsunda. Sen det där med TV-tittande så menar du självklart juren, right? Jo det stämmer, men själva grejjen var ändå klockren . Bland annat, TV är ghey. Redigerad 22 maj, 2007 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 22 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 (redigerad) Riktigt roliga är ni nu, jag håller med om att Rubarths fällning inte var straff, dock så var Mendes fällning en klockren straff. Så varför gnäller ni? Sen att ni gnäller över våra publiksiffror när ni själva sett senaste matchen på TV är ännu roligare, kanske dags att ordna upp era egna för det första? Hur som hellst så är jag inte så orolig för framtiden ändå, spelet var riktigt bra idag, tråkigt att Wilton hamnade på BB akut tidigare innan matchen vilket tyvär gör att vi får ta in lille Mendes som inte klarar av mycket samt Gernt som just nu inte håller. Men men in med Wilton igen så kan vi börja panga mål. Dagens plus: Robert Åhman-Persson, vilket jävla hjärta för Gnaget killen har, bra var han också. Daniel Tjernström, samma sak gäller där. AIKs agerande på Burgics skada var mäktig idag, alla spelare var iklädda Burgic tröjor före matchstart. Publiken får faktiskt ett plus idag, vi visade återigen att man inte är välkommen på Råsunda om man inte sköter sig efter våra vägnar, klockrent. Återigen så blev bortalagets supportrar bestulna på en flagga. Det började med bajen förra säsongen, fortsatte med helsingborg iår och nu hemmamatchen efter händer samma sak mot hbk. dif nästa? Sen finns det några minus idag och det är anfallsparet Mendes och Gernt. Lite missnöjd på publiksiffran kanske, men ändå inte, över 14k på ett regningt Råsunda mot ett bondgäng som hbk är faktiskt helt ok om man kommer från Sverige, men jag hoppades på fler. Nja vet inte riktigt om jag ska hålla med om det där. Trots att Mendes tackling såg väldigt misstänkt ut så såg det lika mycket ut som en filmning som en kapning. 5 domare hade dömt straff, 5 domare hade inte dömt straff. Sedan så hade ju redan Rubbad snubblat fram sig en straff så det kan ju spegla lite det med, trots att det egentligen inte ska göra det. Sen är det klart att ert spel trappas ner på grund av att Wilton är borta. Men jag tycker faktiskt att ett lag som ni ka kunna slå Halmstad ändå. Skulle Wilton gå till sommaren har ni i så fall ett jävligt stort problem. Speciellt eftersom ni inte vet om Khari håller klassen och eftersom ni redan brännt en hel del på pengar på Nisse. Sen hörde jag att det som togs av Halmstadsklacken var en liten Sverige-flagga där det stod Halmstad i mitten. Detta kan ju i och för sig vara fel. Men herregud, plocka flaggor, för det första är det superlöjligt, för det andra är det väl lika lätt att plocka grannens äpplen än att ta en flagga av självaste Halmstad. Sen att ni gnäller över våra publiksiffror när ni själva sett senaste matchen på TV är ännu roligare, kanske dags att ordna upp era egna för det första? Tss. Det går inte för en gnagare att inte prata publiksiffror. Jag vet inte någon här inne som klagar över era siffror förrän du sa det där? Vafan gör det att man tittar på en fotbollsmatch på en TV en gång om året och när man för den delen inte heller klagar över andra publiksiffor. Jag är medveten om att aik har en bra siffra, jag är också medveten om att Djurgården historiemässigt är och kommer alltid vara ett bättre lag än aik, men inte fan nämner jag det i varje inlägg. Ordna upp sina egna ja: Djurgårdens IF - Halmstads BK Publik: 10747 Djurgårdens IF - Helsingborgs IF Publik: 11223 Djurgårdens IF - GAIS Publik: 10112 Känns som att vi i alla fall har ett lag som håller en jämn nivå här... Redigerad 22 maj, 2007 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 22 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Haha hittade detta i ett googlande: http://jmsjoberg.blogg.se/m_092006.html Avd. Hockeyn är död. Heja heja heja gnaget heja heja aik dricka bärs? Orginalet är bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 22 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Elfsborg - IFK 3-1 och BP - HIF 1-1! IFE hade övertag hela matchen. Anders Svensson gjorde hattrick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 22 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Japp det sänks varje år när man möter t.ex. halmstad. Sen får ni tjattra om BP hur mkt ni vill, det var bortamatch på Stadion, alltså inte våran publiksiffra utan BPs. Tänkte mer på derbyt mot vraken, då gick siffran upp men sedan neråt igen. Kiedis, jag vet att arenan är pågång. Men det känns så avlägset ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 23 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2007 Vilket skit mål Milan gjorde. Skrattretande. Hejja Liverpool! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 23 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2007 Är det bara jag som tycker denna matchen är lite tråkig? Grattis till Milan, dålig match, men Milan vsiade helty enkelt att de var bättre i avsluten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 23 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2007 Grattis Milan, Grattis Pippo, Grattis Nesta, Grattis Oddo, Grattis Pennant. Ni gjorde en bra match i sömnpillret av taktiksoppa och misslyckade glidtacklingar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 23 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2007 Är det bara jag som tycker denna matchen är lite tråkig? Grattis till Milan, dålig match, men Milan vsiade helty enkelt att de var bättre i avsluten. Dom fick ett hands-mål, det är väl knappast "bättre i avsluten". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Milan vinner på skitfotboll = skam Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Dom fick ett hands-mål, det är väl knappast "bättre i avsluten". Vad spelar det för roll? Liverpools mål var ju offside satt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Gnaget och malmö ute ur cupen! Damerna torska mot juren... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Milan vinner på skitfotboll = skam Skam? På vilket sätt är det skam och skitfotboll? Och kan alla sluta säga att det är tur eller nåt. Pippos 2-0 mål är så jävla bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 (redigerad) Pinsam förlust idag helt klart, förstår om bajarna skrattar åt oss en dag som denna, det skulle jag göra iallafall. Hur mycket man än påstår sig satsa på derbyt, så ska man ändå vinna mot peking, och om man nu även förlorar derbyt, vad fan ska dom säga då? "vi vilar spelarna inför höstsäsongen". Lägg av med att vila skiten nu, de får pengar för att spela för fan, låt dom då göra det och håll inte på att larva. EDIT: Har tänkt över somliga beslut den senaste tiden, saker som skett har varit sjuka för min del, saker som jag tidigare har hatat så hårt. Några förstår nog vad jag pratar om, andra inte. Känns som jag fattar fel beslut hela tiden, men att det ändå är beslut som känns så fruktansvärt rätt för stunden, är jag pissigt arg eller är jag bara en av dom som hänger på strömmen? Fan boys, need assistance just nu, saker känns inte bra inför måndag, har varit med om för mkt den senaste tiden =/. Redigerad 24 maj, 2007 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 (redigerad) På ett sett är det synd att dif, malmö o aik är ute ur cupen... vilka ska vi nu åka ut mot? Skövde? Usch! Halo@ Jag har en "gut-feeling" inför erat derby att en "skandal" kommer inträffa. Med detta oldschool reunion och allt så är det bara en känsla jag får. Hopas jag har fel --- Årets allsvenska har sugigt brutalt stämningsmässigt enligt mig. dif och aik... visa nu på måndag att fotbollen lever och att den lever ordentligt! Själv ska jag besöka ännu en helgmatch på Söderstadion... Får hoppas vi rycker upp oss några steg nu för resultatet skiter jag i nu! Vi kommer ändå inte stå som vinnare till slut, det gör Kalmar eller Malmö fittfitt... Edit: Lite positivt! 7k på ett derby i Div 1. Stort! Redigerad 24 maj, 2007 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 24 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2007 Jo det är inte bra feelings inför derbyt, dock har jag bra feelings, för det känns verkligen som ett riktigt hett jävla derby, det känns som att det finns så mycket hat inom alla som bara kommer explodera ut på måndag, det behöver inte vara i slagsmål utan även ljudmässigt, oavsett vem som vinner, så tror jag ändå hatet hos oss båda bara kommer bli värre efter matchen, det är verkligen så jag känner. Det är derbykänsla i allrahögsta grad, det blir lätt så när båda lagen har inlett säsongen dåligt, förra året hade vi inlett säsongen bra och hatet fanns knappt alls förutom att det just var dif, nu finns det hat hos båda leden, dels åt det egna spelet och extremt mycket åt motståndarna. Det kommer bli ett sjuhelvetes derby, på alla plan som finns inom fotboll, jag känner det på mig. Som dibel säger så har allsvenskan hittils sugigt, så jag säger såhär, på måndag kör vi, dif och AIK, det är nordens största match (om inte ännu större?), nu får vi fan visa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 25 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2007 (redigerad) Håller helt med föregående talare. Jag ska i alla fall göra allt jag kan för att dammsuga bort alla möjliga sorters fanboys och derbysupportrar som visar sig stenhårda framför brudarna. Jag ska skrika åt dom att sjung eller dra, det är det minsta begäret. Även fast jag aldrig muckar med tjejer så ska jag fan ge en ordentlig utskällning till dom som bara står där och raggar. Då har dom allt kommit lite fel. Jag lovade mig förra säsongen att fan aldrig mer gå på derby, att aldrig mer synas utanför Råttis. Nu går jag dit igen, fulladdad enfter en eftermiddag på Vasaparken. Sen ska jag fan inte bry mig om vi blir utspelade på plan, förslorar tifomatchen och blir utsjungda av aik. Mina stämband ska vara helt döda när jag kommer hem i alla fall. Illa förövrigt att aik förlorade mot Peking. Nu har man två missar i protokollet och det brukar som oftast inte följas upp av ännu en. Lance och Jonson är fortfarande osäkra och får aik tillbaka Wilton till måndag så ser det rätt mörkt ut. Redigerad 25 maj, 2007 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts