Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Intressant derby imorgon faktiskt. Jag brukar inte direkt bry mig om derbyna nere i SKAUNE, men nnu ska det bli riktigt kul att kolla faktiskt, fråga mig inte varför, har bara blivit så.

Bryr mig nog inte om vilka som vinner, rkyss är alltid bäst vid den här tidpunkten av säsongen men heifseger skulle vara bra för våran del i tabellen, men emn det är tidigt på säsongen och tabellen säger mig just nu ingenting förutom att jag hellre ligger på 1:a än på 14:e plats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt så intressant match idag också. Skaunederby brukar betyda halvsnygga tifon och som alltid en lika sjön visselsymfoni från Malmöklackens läktare. Tror Malmö kommer dominera matchen men att Helsingborg vinner för att Allsvenskan är Allsvenskan.

Helvetet får inte bryta lös

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gefle - DIF på tv4 just nu i Svenska Cupen, intressant att Kebba Ceesay får starta.

*edit* 1-0 till DIF, bra tempo av laget, varför spelar dom inte så här i allsvenskan? målet..såg jag faktiskt inte om bollen var inne, men jag litar på linjedomaren.

Sen hade Enrico ett bra skott i ribban, Dahlberg peta in den men var offside. Paus nu, kämpa djurgården!

*edit 2* Fitta 1-1, bra räddning av Orra på nicken, kunde inte göra så mycket på returen.

*edit 3* förlängning, Tauer hade en ribbträff i 89:e

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satans jävla

fitta

, finns inget så jävla orättvist som att bli utslaget på straffar.

Bra tempo av DIF matchen igenom, 2 ribbskott och ett bortdömt mål för DIF, och en straff emot oss, vad tänkte Johannesson på? tackling bakifrån på övertid, han var inte äns i närheten av bollen.

Hoppas dom tar med sig tempot tillbaks till allsvenskan nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor