Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Hur fan orkar du?

Men du kan inte tänka dig det kanske, då du lever i Sverige, där de slänger in 3 st nödraketer på plan, och dirket utymms stadion, sånt är normalt i länder där fotboll är en kultur.

Hur vet du att det inte var flickan som kastade?

Har du bevis eller?

Sedan så överdrv hon säkert lite, det gör alla alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra, blev lite nervös att du sjunkigt lika långt som många andra i den här tråden, men så var inte fallet :P

Nejdå. Min nivå är alltid lika stabil.

tommy killer: Det land där fotboll är mest kultur är faktiskt England. Nästan alla säger att det var i England som fotbollen startades, och när man säger helg till vilken människa som helst i England så är det första den tänker på fotboll. Men så vitt jag vet så har faktiskt inte jag sätt en nödraket flyga in på en fotbollsplan där på kanske 10 år.

Och hur vanligt är det att småtjejer kastar in glasflaskor på fotbollspelare, får tillbaka den i nyllet och börjar gråta? Idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nejdå. Min nivå är alltid lika stabil.

tommy killer: Det land där fotboll är mest kultur är faktiskt England. Nästan alla säger att det var i England som fotbollen startades, och när man säger helg till vilken människa som helst i England så är det första den tänker på fotboll. Men så vitt jag vet så har faktiskt inte jag sätt en nödraket flyga in på en fotbollsplan där på kanske 10 år.

Och hur vanligt är det att småtjejer kastar in glasflaskor på fotbollspelare, får tillbaka den i nyllet och börjar gråta? Idiot.

Tro mig, engelsmän kan göra vad som helst och glasflaskor säljs inte på fotbollsmatcher, antingen burk,plast eller bägare i plast, och hur och ont gör en plast flaska egentligen?

Inte speccielt.

Tror inte att någon slängde en glasflaska in på planen, sedan att han kastade det på en flickan kan vara att hon kastade in den, då hon inte gillade Man Utd/Alan Smith eller så var hon vid fel plats när det hände.

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tro mig, engelsmän kan göra vad som helst och glasflaskor säljs inte på fotbollsmatcher, antingen burk,plast eller bägare i plast, och hur och ont gör en plast flaska egentligen?

Inte speccielt.

Tror inte att någon slängde en glasflaska in på planen, sedan att han kastade det på en flickan kan vara att hon kastade in den, då hon inte gillade Man Utd/Alan Smith eller så var hon vid fel plats när det hände.

Likväl som man kan smuggla in mopeder eller grishuvuden så kan man ju smuggla in glasflaskor, antagligen för att man ska dricka den, sen vart den slut, och helt plötsligt tyckte man Alan Smith såg ful ut, så, jag, man kastar in den.

Har själv inte sätt situationen och jag vet heller inte hur jag kom in på ämnet. Men jag tror snarare det är så att någon vart förbannat på Smith, sulade in en glasflaska på honom, Smith ville inte ha den på planen, så han slängde ut den över linjen. Han råkade slänga lite för långt och den träffade en liten tjej i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Likväl som man kan smuggla in mopeder eller grishuvuden så kan man ju smuggla in glasflaskor, antagligen för att man ska dricka den, sen vart den slut, och helt plötsligt tyckte man Alan Smith såg ful ut, så, jag, man kastar in den.

Har själv inte sätt situationen och jag vet heller inte hur jag kom in på ämnet. Men jag tror snarare det är så att någon vart förbannat på Smith, sulade in en glasflaska på honom, Smith ville inte ha den på planen, så han slängde ut den över linjen. Han råkade slänga lite för långt och den träffade en liten tjej i huvudet.

Tror det är samma, men det är svrårt att smuggla in en glasflaska, då de är större, men visst kan man.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahopp då bär det av mot gamla (ruttna?) stadion idag, spelmässigt så var nog heif-matchen det "bästa" hittils i år och jag tror och hoppas att det kan öppna upp sig lite idag, jag kräver och säger att det måste vara 3 poäng för Gnaget idag, ionte för att jag är speciellt orolig att vi inte kommer ligga topp 5 när säsongen är slut ändå, men det jag hopaps mest på är för att få slut på allt jävla gnäll runt omkring, sänker vi BP stort idag så är vi gudar i aftonhoran igen (kolla bara på bajen).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahopp då bär det av mot gamla (ruttna?) stadion idag, spelmässigt så var nog heif-matchen det "bästa" hittils i år och jag tror och hoppas att det kan öppna upp sig lite idag, jag kräver och säger att det måste vara 3 poäng för Gnaget idag, ionte för att jag är speciellt orolig att vi inte kommer ligga topp 5 när säsongen är slut ändå, men det jag hopaps mest på är för att få slut på allt jävla gnäll runt omkring, sänker vi BP stort idag så är vi gudar i aftonhoran igen (kolla bara på bajen).

Konstigt att man kan kalla den rutten när den håller högre klass än Råsunda. Vad jag menar är att man kan sitta på bänkarna utan att sätta sig på något kletigt, det luktar inte piss och anticimex och gräsmattan är i alla fall grön trots att två lag spelar på den.

Jag kräver också 3 poäng av aik idag, jag hatar båda lagen men jag kände mig tvungen att lägga in en 2:a på tipset. Så jag i alla fall vinner över 100 kronor i år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha vad jag garvade i tisdags när C+ kommentatorerna/studion sa att det var 2 av de topptippade lagen som möttes. Vad jag kommer ihåg var väl det högsta Bajen tippades 6:a eller något sånt.

Ska bli intressant att se om gnaget vinner idag ^_^

Antingen blir det målkalas eller förlust gör dom skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt att man kan kalla den rutten när den håller högre klass än Råsunda. Vad jag menar är att man kan sitta på bänkarna utan att sätta sig på något kletigt, det luktar inte piss och anticimex och gräsmattan är i alla fall grön trots att två lag spelar på den.

Jag kräver också 3 poäng av aik idag, jag hatar båda lagen men jag kände mig tvungen att lägga in en 2:a på tipset. Så jag i alla fall vinner över 100 kronor i år.

Som du också säkert såg så valde jag att lägga in ett litet (?) efter mitt ord med tanke på att jag inte sett stadion invändigt på ett tag, komiskt var det dock när 2 matchvärdar gick och vände på 2-3 bänkar för att man inte kunde stå på dom innan matchen runt om oss. Hur som hellst, det finns fulare och det finns ruttnare, men stadion är absolut ingen skönhet i mina ögon precis som Råsunda inte är en skönhet för dig, end of story helt enkelt vi kommer aldrig komma någon vart på den fronten :rolleyes:.

3 poäng blev det men jag väljer ändå att lägga ett litet frågetecken åt våran backlinje, jag tyckte det såg väldigt darrigt ut stundtals, sen får ni säga vad ni vill om Wiltons mål, jag tycker det var en pärla. Nu kör vi över Halmstad på måndag och efter det Peking.... eller vill vi köra ett säkrare kort med att spara vissa spelare till derbyt? det är svårt det där.

EDIT: stavfel ftw.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående

http://www.jarnkaminerna.se/nyheter.asp?id=4145

så säger jag:

Japp publiksiffran var totalt värdelös, men vad spelar det för roll när vi trotts det iaf tar 3 poäng?

Och att vi skulle ta eran slogan är bara riktigt rolig läsning, har ni hört talas om ordet "Forza" i dif?

Sedan är det tråkigt att blackarmy, (som just nu inte är värda ett skit i mina ögon och ahr inte varit det på ca. 3 år) drar alla oss över en gräns genom att skriva något sådant, hur fan kan dom ens tro att vi ska bli fler än 10.000 på stadion mot BP? Jag skäms inte över de 6000 som var där och jag skäms heller inte över de som satt hemma för det är deras problem, det jag dock skäms över är hur BA, med förtillfället minst trovärdighet av alla supporterföreningar inom AIK (bla. för att man först gick ur protesten som vi suportrar hade mot hammarby, men ändå valde dom att hänga sin banderoll upp och nervänd, men de har aldrig svarat på varför?) kan sätta sig och skriva något om att 15.000 på fiendeland mot BP skulle vara dåligt. Vi var på fiendeland utan fiende, ni var på fiendeland utan fiende, ni var fler, vi var färre, thats it (dock hade ni premiär, men nog om det). Men en annan sak som är lite komisk när det gäller detta är att JK går ut med något som gäller publiken när vi fortfarande och har haft bra länge det högsta snittet i allsvenskan, tänk till lite nu, både BA och JK, nivån börjar bli för låg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående

http://www.jarnkaminerna.se/nyheter.asp?id=4145

så säger jag:

Japp publiksiffran var totalt värdelös, men vad spelar det för roll när vi trotts det iaf tar 3 poäng?

Och att vi skulle ta eran slogan är bara riktigt rolig läsning, har ni hört talas om ordet "Forza" i dif?

Sedan är det tråkigt att blackarmy, (som just nu inte är värda ett skit i mina ögon och ahr inte varit det på ca. 3 år) drar alla oss över en gräns genom att skriva något sådant, hur fan kan dom ens tro att vi ska bli fler än 10.000 på stadion mot BP? Jag skäms inte över de 6000 som var där och jag skäms heller inte över de som satt hemma för det är deras problem, det jag dock skäms över är hur BA, med förtillfället minst trovärdighet av alla supporterföreningar inom AIK (bla. för att man först gick ur protesten som vi suportrar hade mot hammarby, men ändå valde dom att hänga sin banderoll upp och nervänd, men de har aldrig svarat på varför?) kan sätta sig och skriva något om att 15.000 på fiendeland mot BP skulle vara dåligt. Vi var på fiendeland utan fiende, ni var på fiendeland utan fiende, ni var fler, vi var färre, thats it (dock hade ni premiär, men nog om det). Men en annan sak som är lite komisk när det gäller detta är att JK går ut med något som gäller publiken när vi fortfarande och har haft bra länge det högsta snittet i allsvenskan, tänk till lite nu, både BA och JK, nivån börjar bli för låg.

Men det är lite smålustigt. I premiären var det 27.000 på Råsunda, efter 4-0 mot Malmö 17.000, sen efter 0-1 förlust mot HIF helt plötsligt 6000. Jag vill inte klaga på medgångssuporter och hit och dit för det finns det i alla lag, men just Aik, som säger att det inte finns på deras läktare, vad betyder då detta? Har man tappat intresse för fotbollen? Eller är det som det är för oss, helt enkelt för dyrt att gå på Stadion? Ja, frågan man ställer sig helt enkelt, vad är det som har hänt?

Jag tycker heller inte 6000 på en bortamatch mot pisstråkiga BP är en dålig siffra, speciellt inte på fiendeland. Men när man innan har gått ut och klagat på andras siffror. Då ska man, tycker jag, sittah emma och skämmas efteråt. Sen kan man mycket väl säga att vi hade premiär och bla och bla och bla. Men nästan alla Djurgårdare jag känner räknade Halmstadmatchen som premiär. Just för att den innan var på Råsunda. Och förresten så vet nog även JK om att ni har bättre publikssnitt än vi. Men det är ju alltid kul att knäppa publiksiffrafeaken på näsan lite. Speciellt när dom klagar över andra siffror och just nu har publiksiffor som pekar neråt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är lite smålustigt. I premiären var det 27.000 på Råsunda, efter 4-0 mot Malmö 17.000, sen efter 0-1 förlust mot HIF helt plötsligt 6000. Jag vill inte klaga på medgångssuporter och hit och dit för det finns det i alla lag, men just Aik, som säger att det inte finns på deras läktare, vad betyder då detta? Har man tappat intresse för fotbollen? Eller är det som det är för oss, helt enkelt för dyrt att gå på Stadion? Ja, frågan man ställer sig helt enkelt, vad är det som har hänt?

Jag tycker heller inte 6000 på en bortamatch mot pisstråkiga BP är en dålig siffra, speciellt inte på fiendeland. Men när man innan har gått ut och klagat på andras siffror. Då ska man, tycker jag, sittah emma och skämmas efteråt. Sen kan man mycket väl säga att vi hade premiär och bla och bla och bla. Men nästan alla Djurgårdare jag känner räknade Halmstadmatchen som premiär. Just för att den innan var på Råsunda. Och förresten så vet nog även JK om att ni har bättre publikssnitt än vi. Men det är ju alltid kul att knäppa publiksiffrafeaken på näsan lite. Speciellt när dom klagar över andra siffror och just nu har publiksiffor som pekar neråt.

Det är precis därför jag vill att BA måste höja ribban lite, det börjar lukta lite "dagisretning" från deras sida faktiskt. Men sen att jämföra Premiär mot helsingborg nja, det är inte riktigt rätt, jag är besviken på 17.000 men samtidigt så tycker jag att både vi Gnagare och folket runt om har blivit bortskämda, för 17.000 är en hög publiksiffra i Sverige, men bara för att alla hade trott på över 20.000 så blir det en besvikelse istället och lätt något att klaga på. Sen tror jag det hade kommit mer folk om matchen spelats på Råsunda, tar det inte som någon ursäkt utan ren fakta, kolla matchen på söder förra året tillexempel, folk gnällde, mer biljetter skulle vi ha, men de vi fick tog ju som du säger inte ens slut. Folk har blivit för bekväma med Råsunda, man vill inte ta sig därifrån, för rädda för att se en förlust? vad vet jag, hur som hellst så har Råsundafolket gått och kärat ner sig totalt vilket gör att man tyvär inte orkar engagera sig i att försöka ta sig till t.ex. stadion, några skiter i att gå för att årskorten inte funkar och där förlorar vi några tusen, några har inte råd, väl där försvinner några tusen igen, BP är ett trist lag, och där försvinner några tusen igen. Men just nu känns det som att BA tyvär får en AIKare att se ut som en riktig tönt, nej jag har sagt det förut och jag säger det igen, BA är slut och 6000 var en dålig siffra, jag är ändå nöjd för att jag var där och jag fick se dom ta 3 poäng, mer kan jag inte begära för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+ 3 poäng trots skitspel!

+ Richard Kingson!

+ Serieledning!

+ West Ham kvar i PL!

- Skitspel...

- Draget på läktaren...

- Halsont men sjunger ändå mer än de flesta i klacken idag...

- Linjedomarna idag...

- Hemmamatcher på söndagar...

- Tråkwigan kvar i PL...

I det stora hela är jag nöjd :D

Just idag är jag stark!

ÅÅÅH HERREGUD JAG HADE FÖRTRÄNGT DETTA! VAD FAN VAR DET FÖR JÄVLA CHEERLEADERS/SAMBA-CAPOEIRA I PAUSEN!?

SKÄRPNING HAMMARBY FOTBOLL!

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Match mot Gais idag, tråkigt att man är helt pack på kontot för tillfället. Har pengar över så tog jag mig en funderare på om jags ka spendera dom här pengarna på en mysig Stadionmatch eller derby mot Aik. Tycker faktiskt det är roligare att gå på Stadionmatcher, men jävla pissväder idag fick avgöra det.

Hursomhelst så BORDE vi vinna idag, vi har några spelare som visade positiva kvalitéer senaste matchen och några som visade negativa. Kan alla kliva upp till samma positiva nivå så kan nu mycket väl visa att vi kan vinna utan Jonson också. Gais har heller inte imponerat på mig i år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Match mot Gais idag, tråkigt att man är helt pack på kontot för tillfället. Har pengar över så tog jag mig en funderare på om jags ka spendera dom här pengarna på en mysig Stadionmatch eller derby mot Aik. Tycker faktiskt det är roligare att gå på Stadionmatcher, men jävla pissväder idag fick avgöra det.

Hursomhelst så BORDE vi vinna idag, vi har några spelare som visade positiva kvalitéer senaste matchen och några som visade negativa. Kan alla kliva upp till samma positiva nivå så kan nu mycket väl visa att vi kan vinna utan Jonson också. Gais har heller inte imponerat på mig i år.

Tror ni vinner med 2-0.

---------------------------

För övrigt, Miran Burgic borta resten av säsongen.

http://www.aik.se/fotboll/aikindex.html?/f...iranburgic.html

Otroligt tråkigt för en så ung spelare samt för AIK givetvis.

EDIT: dif blåsta på en straff och boom, på tilläggstid i första halvlek så gör gaas 0-1.

ska bli intressant och se om dif kan resa sig från det här.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Otroligt. Idag visar vi verkligen att vi seriöst är minst tre gånger bättre än GAIS. Minst. Men vill inte spelarna vinna, ja då ligger vi ju efter dom i tabellen. Förstår också att man kan kalla det domarskandal, fick det till 6 stycken straffsituationer, en normal doamre hade agerat i en i alla fall. Jag är också en sån som varit emot diskssionerna om hur Jonson är viktig och bla bla bla, han imponerade inte på mig förra matchen. Men hade han och Dahlberg lirat tillsammans idag så hade vi fått se mål, och dte är på grund av inställning. Förstår inte att man inte kan visa det när man ligger under på med bara ett mål på hemmaplan, det är för mig ofattbart.

Dagens ljusglimt var ändå när Ole ole ole ola-fjantramsan överröstades av Sketion F. Underbart!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor