Halo Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Nej men jag har läst vad vittnen har skrivit. Härligt, konstiga vittnen må jag säga, de måste ha varit på en annan planet än mig. Kan du kanske då vara snäll ich säga varför man säger peking till dom? Hört talas om ordet "cykel"? Är riktigt taggad inför derbyt den 28:e. Får väl hoppas på att Aiks form håller i sig. I år är derbyvinster det enda som räknas, tabellen är totalt ointressant bara vi är bättre än gnaget. Förresten tycker jag det är kul att läsa på sverigescenen.com och dfgsthlm.com. Då båda sidorna ofta skriver totalt olika. Hur fan ska man veta vem som har rätt? Båda har ju rätt, visste du inte det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Härligt, konstiga vittnen må jag säga, de måste ha varit på en annan planet än mig. Jag vet inte...stod på AIK's forum på svenskafans.... Idag ska vi pi$ka Chel$kiiiiiiiiiiiiii!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Jag vet inte...stod på AIK's forum på svenskafans.... Idag ska vi pi$ka Chel$kiiiiiiiiiiiiii!!!! Hoppas jag också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Länka till Aftonbladet är som att länka till ingenting. Det var supporterbråk i Västerås häromdagen, istället för att ta det allvarligt så skrev Aftonbladet att det vart 1-0 till polisen, och sedan kvitterade huliganerna till 1-1 och så vidare, ingenting om att fotbollen är död eller något sådant. Nej men juste, det är Västerås vi snacakr om, det är ju inte Stockholm. Nu vet ju jag dock inte vad Aik-huliganerna höll på med igår, men tydligen blev Helsingborsklacken evakuerade i bussar. Juste, dom vart EVAKUERADE till bussarna, men herregud, blir man inte det på varje bortamatch? Nej, läs gärna Aftonbladet, men tro fan inte på vad som står i det. Gå över till Svenskan eller ågot anat om ni vill ha något mer trovärdigt. Så väl som det finns plast-supportrar och annat, så finns det även plast-journalister som bara ska fylla ut bladen lite. Skönt att Fulham vann och Wigan torskade. Eftersom West Ham vann igår så har mina förhoppningar gått till spillo. Jag tror det kommer sluta så som det står nu, Wigan spöar inte Sheffield i nästa omgång. Sheffield vinner, West Ham torskar, men man klarar sig ändå p.g.a. att Charlton torskar både mot Tottenham och Liverpool. Fast West Ham ska inte känna sig säkra. Tottenham har inget att spela för och Charlton kan mycket väl gå för vinst där. När West Ham senare förlorar mot United så kan Charlton klara sig om man gör en Fulham och faktiskt spöar Pool också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Ja, det är idag det ska avgöras. Om Chelsea fortfarande har chans på guld och om West Ham ska kunna klara sig. Tror Tottscum kryssar mot Charlton idag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Länka till Aftonbladet är som att länka till ingenting. Det var supporterbråk i Västerås häromdagen, istället för att ta det allvarligt så skrev Aftonbladet att det vart 1-0 till polisen, och sedan kvitterade huliganerna till 1-1 och så vidare, ingenting om att fotbollen är död eller något sådant. Nej men juste, det är Västerås vi snacakr om, det är ju inte Stockholm. Nu vet ju jag dock inte vad Aik-huliganerna höll på med igår, men tydligen blev Helsingborsklacken evakuerade i bussar. Juste, dom vart EVAKUERADE till bussarna, men herregud, blir man inte det på varje bortamatch? Nej, läs gärna Aftonbladet, men tro fan inte på vad som står i det. Gå över till Svenskan eller ågot anat om ni vill ha något mer trovärdigt. Så väl som det finns plast-supportrar och annat, så finns det även plast-journalister som bara ska fylla ut bladen lite. Mycket bra sagt, även om detta som justs skrevs borde vara en självklarhet i allas hjärnor så är det ju tyvär inte så. Jag upplevde det hela på plats såhär: Ett flertal personer stog utanför heifarnas utgångsport för att vänta ut dom, många där inne ville ut, och många där ute ville in, därför ska man aldrig endast dra AIK-grabbarna över en kant, något som aftonbladet gärna gör så fort det gäller sthlm. Det blev aldrig något box utanför porten utan istället blev alla som stog där ivägskickade med hundar och batonger i baken, vissa fick dom även på sig trots att alla där lungt och sakta gick därifrån åt samma håll, då väljer polisen att storma gruppen med alt vad dom här och ut på en vanlig motorväg kommer ca. 200 personer springandes (hur förvånad skulle man itne bli om man sitter i bilen påväg någonstans och ut från alla håll och kanter kommer 200 pers mitt framför bilden?), återigen väljer polisen helt fel väg, när alla sedan är slussade upp på solnaC parkeringen, en bit från råsunda så fortsätter dom att springa efter, väl där lugnar det ner sig när alla springer in i centrum och går olika vägar. Aftonbladet upplevde det såhär: Stora svarta bokstäver: KRAVALLER EFTER MATCHEN. Grejen är att det aldrig hann blir några kravaller, men eftersom flertalet människor läser aftonbladet, så är vi Gnagare återigen hatade av alla eftersom vi ställde till med så mycket kravaller, härligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Faaaaaaaan, jävla Arsenal, en man mer, leder med ett noll, men kan inte hålla det. Tack, nu lever deas gulddrömmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Faaaaaaaan, jävla Arsenal, en man mer, leder med ett noll, men kan inte hålla det. Tack, nu lever deas gulddrömmar. Nej, vafasen? Det är klart Sju poäng mellan dem, och två matcher kvar. Eller är jag helt fel ute? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Faaaaaaaan, jävla Arsenal, en man mer, leder med ett noll, men kan inte hålla det. Tack, nu lever deas gulddrömmar. Helt orättvist mål ju Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Kram på dig broder! Fan vad skönt, speciellt nu när vi åkte ur CL. Man kan inget annat än att älska Arsenal idag. Glory Man Unitet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rasken Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Faaaaaaaan, jävla Arsenal, en man mer, leder med ett noll, men kan inte hålla det. Tack, nu lever deas gulddrömmar. Tommy Killers min där Läser sedan detta Nej, vafasen? Det är klart Sju poäng mellan dem, och två matcher kvar. Eller är jag helt fel ute? och sedan YAAAAAAAAA..... Stand up for the champions, stand up for the champions, stand up for the champions, STAND UP FOR THE CHAMPIONS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Från ett säkrat guld till en guldjakt, Real Madrid - Sevilla på tv4+ just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Spelar ju ingen roll egentligen, men vore inte helt fel att få se United spöa Chelsea nästa omgång. Mourinho höll god min idag, men brister det inte nästa gång så gör det det definitivt efter vi tar hem FA-cupen också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Det blir Chelsea på nästa i serien, sedan ska vi också spöa de i FA-cupen. :D:D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Grattis Man Utd, kan väl säga att ni i alla fall är hyfsat värda det. Chelsea visade idag verkligen vilket taktiskt smart jävla lag dom är. I första hade man inte mycket, ställningskrig som bara helvete, och ställningskrig är Chelsea grymma på. Men sen har man en värdelös mittback vid namn Boulahrouz, han må tackla bra emellanåt, men oftast gör han horribla misstag. Idag gick han bort sig helt fel mot Baptista, blir ifrånsprungen och knuffar i ryggen. Visst fan är det straff, utvinsning möjligtvis lite hård. Men nu ser det helt plötsligt nattsvart ut för Chelsea inför nästa halvlek. Då gör helt plötsligt Mourinho världens grej. Han väntar ett tag med bytena, fortsätter backa hem grovt. Detta låter Arsenal rulla runt på offensiv planhalva, utan någon farlig chans. Man håller på med detta ett tag, men helt plötsligt får Chelsea en hörna. Hörnan leder senare till ett mål, och efter målet kommer den här grymma Chelsea-pressen som bara just Chelsea kan göra. Under denna press ska man i alla fall göra ett mål till. Men hade man inte chansat utan kört med originaluppställning så hade man satt den kanske tre gånger om i den här pressen. Nu hade man inte tillräckligt. Men bara ett bevis på hur skickligt laget är. Riktig uppställning och potatismos av Ronaldo och resterande United på lördag, och Chelsea har ändå räddat sin heder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 Real vann med 3-2, hämta ett 0-1 underläge till 3-1 sen fick Sevilla in ett rätt snyggt frisparksmål på övertid. Real spelade jävligt bra, och skulle haft en straff när Beckham fick en hockeytackling, kul att han har vaknat till igen, annars så är Nistelrooy kungen av Madrid ikväll. Nu ligger vi bara 2 poäng (om jag räknat rätt) efter Barca. Härlig dag, Guld till Man U, vinst i Spanska och imorgon tar blåränderna 3 nya poäng. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 6 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2007 (redigerad) Kan du kanske då vara snäll ich säga varför man säger peking till dom? Varför kallas IFK Norrköping för Peking?: Visste du att Norrköping kallas Peking för att Sven Hedin, känd forskningsresande, under en föreläsning på 1910-talet, på gamla läroverket i Norrköping råkade tala om sina resor i Kina? Han nämnde då att Peking betyder â€Den norra staden†och att Nanking betyder â€Den södra stadenâ€. Vilket några läroverkspojkar tog fasta på och snabbt döpte Norrköping till Peking. Att Söderköping blev Nanking glömdes bort. (Källa: Peking Fanz hemsida) Redigerad 6 maj, 2007 av gizmo91 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Rasken Skrivet 7 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2007 bla bla... Riktig uppställning och potatismos av Ronaldo och resterande United på lördag, och Chelsea har ändå räddat sin heder. Matchen i ligan är nu på onsdag och Fa-cupen den 19 maj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 7 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2007 Matchen i ligan är nu på onsdag och Fa-cupen den 19 maj. Oj, skrev visst fel där. Lördagar är som en vanesak. Bortamatch mot Ellos idag förresten. Tre ordinarie borta så man kanske inte ska räkna med vinst. Eller kanske, jag tror inte ens DIF åker dit med den intällningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts