GTApimpfoolife Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 Är det? Fan vad rock & roll. Härliga Djurgår'n. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 26 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2007 http://www.youtube.com/watch?v=SFUDhvsxFOc jo då, rykten är att Thåström skrev den när han var aktiv i Blue Saints. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 Bajen e dom bästa, blue saints e bara skit, black army flyr för livet för halsduk grön o vit. Paserade Stadion idag. Mår fortfarande skit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 Den här ramsan ska eka i vasaparken och marchen upp mot råsunda innan derbyt, en annan text då självklart, den är riktigt tung, engelsmän vet hur man partar innan en match. Den här är skön också Fuck off Chelsea FC! You ain't got history! 5 European cups, 18 Leagues, That's what we call history Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 Bara det inte regnar den 28:e. Kanske åker till Kalmar i helgen, fast då med bil. Får se senare idag hur det blir. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 27 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2007 (redigerad) Thåström är ju en kärring själv. Dock en helt ok historia bakom själv uttrycket, men uttrycket är fortfarande fruktansvärt fult. EDIT: "Det var matchen då Jonatan Johansson presenterade sig för oss genom att göra två mål i sin debut och därmed la han grunden till 3-0 segern." källa: http://www.mffsupport.com/ Nog för att dom vann matchen men itne fan höll deras målvakt nollan, det var då en viss Gabriel Özkan visade upp sig för första gången i allsvenskan genom att göra ett mål. Drömma är ni bra på, verklighet är något helt annat. Redigerad 27 april, 2007 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 28 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2007 (redigerad) Man Utd är bara bäst, vände 2-0 till 2-4. :D Medans Chelsea spelade 2-2 mot Bolton. Nu är det om ca 15 min MFF- AIK 2-0 till MFF, men vilken sopa Jonathan Johansson är, 2 frilägen men istället skjuter han på målvakten, rena 10 åring nivå på de 2 avsöuten. Redigerad 28 april, 2007 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 28 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2007 Har en sak att säga såhär långt: Stå upp och spela fotboll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 28 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2007 (redigerad) Man Utd är bara bäst, vände 2-0 till 2-4. :D Medans Chelsea spelade 2-2 mot Bolton. Nu är det om ca 15 min MFF- AIK 2-0 till MFF, men vilken sopa Jonathan Johansson är, 2 frilägen men istället skjuter han på målvakten, rena 10 åring nivå på de 2 avsöuten. Du kan ju inte vara nöjd när United spelar som dom gör. En målvaktstabbe, självmål och felpass ger United ledningen, innan dess var det nästan bara Everton. Skulle Chelsea vinna Premiel League nu så kan i alla fall inte United-fansen kalla det tur, när man ser hur dom själva spelat. Jag skulle vara en orolig Unitedsupporter inför derbyt och Chelsea-matchen. Tyckte Ajks backlinje har varit stabila hittils. Men idag. EDIT: Fan 4-0 nu, fan, kulorna på min kulram räcker snart inte till... Jag har förövrigt slutat tagit Ajks bortafölje på allvar. Redigerad 28 april, 2007 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 28 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2007 Du kan ju inte vara nöjd när United spelar som dom gör. En målvaktstabbe, självmål och felpass ger United ledningen, innan dess var det nästan bara Everton. Skulle Chelsea vinna Premiel League nu så kan i alla fall inte United-fansen kalla det tur, när man ser hur dom själva spelat. Jag skulle vara en orolig Unitedsupporter inför derbyt och Chelsea-matchen. Tyckte Ajks backlinje har varit stabila hittils. Men idag. EDIT: Fan 4-0 nu, fan, kulorna på min kulram räcker snart inte till... Jag har förövrigt slutat tagit Ajks bortafölje på allvar. De hade inte Ronaldo med i första, sedan hoppade han in med Richardson och de bidrog till mer teknik och snabbhet, sedan mot Chelsea kommer säkert Ferdinand tillbaka, då kan man ta bort O'shea, fast han har visat sig strak nu den senaste tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 28 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2007 Bortaföljet var det definitivt inget fel på, men rösterna var desto värre. Dessutom kan du väll sitta där och inte ta det på allvar, jag sitter hellre här med facit i hand att vi rä fler än er överallt och oavsett. Har inte så mycket att säga om matchen egentligen, det enda jag vill ha är en förklaring till att helt plötsligt sätta Burgic ensam på topp? Ingen hängde helt enkelt med idag och malmö gjorde dessvärre en grym match det är bara att konstatera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2007 Härligt spelat idag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 28 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2007 (redigerad) De hade inte Ronaldo med i första, sedan hoppade han in med Richardson och de bidrog till mer teknik och snabbhet, sedan mot Chelsea kommer säkert Ferdinand tillbaka, då kan man ta bort O'shea, fast han har visat sig strak nu den senaste tiden. Everton spelade med Tucker istället för deras ordinarie målvakt Howard, man hade inte sin playmaker Cahill med, istället fick man spela med en oprövad inlånad framtidslöfte och man hade inte ens landslagspelaren Johnson med, istället fick man spela med en junior som precis kommit tillbaka från skada. Så den bortförklaringen var i riktigt låg klass. Halo: Jag tycker det är snudd på pinsamt att vara 20 000 på en hemmamatch och inte ens 2000 på en bortamatch mot en sådan stor rival som Malmö FF på en lördagseftermiddag i rena rama sommarvärmen. Eler mja, hyfsat bra väder i alla fall. Redigerad 28 april, 2007 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 28 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2007 Halo: Jag tycker det är snudd på pinsamt att vara 20 000 på en hemmamatch och inte ens 2000 på en bortamatch mot en sådan stor rival som Malmö FF på en lördagseftermiddag i rena rama sommarvärmen. Eler mja, hyfsat bra väder i alla fall. Nja pinsamt och pinsamt, 'är det något som är pinsamt så är det alla pajasar som sitter hemma och har kollat på fyran som uttrycker sig med ordet "pinsamt". Då menar jag givetvis inte dig utan alla Gnagare som sitter hemma, däribland jag, mitt handikapp som egentligen itne är giltigt för en dag som denna är att jag är student. Jag förstår även att det inte var mer där nere än vad det var, intenciteten fanns helt enkelt inte där innan och efter match samt att en hel del bussar från BA tvingades att ställas in pga. att bussbolaget sa ifrån 2 dagar före match, många av dom som skulle suttit på dom bussarna lovar jag att de inte har varken körkort, tillräckligt med pengar, eller egen bil för att ta sig ner på egen hand. Tråkigt helt klart men att sätta sin prägel efter en bortamatch mot malmö (som spelas precis efter den största bortamatchen av alla, götet och ett bajenderby) tycker jag är totalfel. Nere i götet så krossade vi änglarna redan från start till mål, trotts underläge och trotts så mycket skit som hade hänt innan, många pengar flög iväg för många människor då, likaså vid derbyt. Summering: Pengar, intencitet och en hel del ork försvann efter en mental smäll mot kalmar för att sedan resa sig och kriga till sig 6 poäng mot ifk och bajen. Nej det finns ordentliga själ till att det inte var fler nere i malmö, helt klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 28 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2007 Nja pinsamt och pinsamt, 'är det något som är pinsamt så är det alla pajasar som sitter hemma och har kollat på fyran som uttrycker sig med ordet "pinsamt". Då menar jag givetvis inte dig utan alla Gnagare som sitter hemma, däribland jag, mitt handikapp som egentligen itne är giltigt för en dag som denna är att jag är student. Jag förstår även att det inte var mer där nere än vad det var, intenciteten fanns helt enkelt inte där innan och efter match samt att en hel del bussar från BA tvingades att ställas in pga. att bussbolaget sa ifrån 2 dagar före match, många av dom som skulle suttit på dom bussarna lovar jag att de inte har varken körkort, tillräckligt med pengar, eller egen bil för att ta sig ner på egen hand. Tråkigt helt klart men att sätta sin prägel efter en bortamatch mot malmö (som spelas precis efter den största bortamatchen av alla, götet och ett bajenderby) tycker jag är totalfel. Nere i götet så krossade vi änglarna redan från start till mål, trotts underläge och trotts så mycket skit som hade hänt innan, många pengar flög iväg för många människor då, likaså vid derbyt. Summering: Pengar, intencitet och en hel del ork försvann efter en mental smäll mot kalmar för att sedan resa sig och kriga till sig 6 poäng mot ifk och bajen. Nej det finns ordentliga själ till att det inte var fler nere i malmö, helt klart. Summa summarum: Man kan inte ta erat bortafölje på allvar. Tråkigt att bussbolag ska hålla på att ställa in dock, då kan jag i och för sig förstå att man skiter i match och istället sitter i TV-soffan. Men intecitet och ork trodde jag var faktum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 28 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2007 Summa summarum: Man kan inte ta erat bortafölje på allvar. Tråkigt att bussbolag ska hålla på att ställa in dock, då kan jag i och för sig förstå att man skiter i match och istället sitter i TV-soffan. Men intecitet och ork trodde jag var faktum. Hur kan du ens som djurgårdare skriva sådär? Ni som förra året hade rent av obegripligt dåliga siffror, vart var eran intencitet och ork då? Nja intencitet och ork finns alltid där, ibland mycket ibland lite men att efter en dålig bortamatch sluta ta saker på allvar är bara larvigt. Egentligen skiter jag ju fullständigt i vad du tycker, men allt som resterande sthlmslag gör tar jag på fullaste allvar, dels för att hålla koll på det mesta och dels för att jag ska kunna mäta och se vilken nivå vi Gnagare just nu ligger på. Hade du sagt att du var besviken på bortföljet så hade jag helt varit på din sida, men att inte ta saker på allvar, det är så den allsvenska publiken blir larvig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 28 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2007 Everton spelade med Tucker istället för deras ordinarie målvakt Howard, man hade inte sin playmaker Cahill med, istället fick man spela med en oprövad inlånad framtidslöfte och man hade inte ens landslagspelaren Johnson med, istället fick man spela med en junior som precis kommit tillbaka från skada. Så den bortförklaringen var i riktigt låg klass. Halo: Jag tycker det är snudd på pinsamt att vara 20 000 på en hemmamatch och inte ens 2000 på en bortamatch mot en sådan stor rival som Malmö FF på en lördagseftermiddag i rena rama sommarvärmen. Eler mja, hyfsat bra väder i alla fall. Men vi hade inte det psykologiska övertaget första, sedan gav Man Utd allt. Och spela du med 4 backar som spelar på gränsen, då alla på bänken är antingen från ungdomslaget eller så är dem inte defensiva spelare. Mot Milan är Evra avstängd och det enda alternativet är att sätta Carrick eller Fletcher på back position om inte Ferdinand är tillbaka. Jag tyckte Everton var rikigt bra den första men sedan föll allt då man från Man Utd håll tog in 2 tekniska och snabba mittfälltare. Everton kanske borde sattsat de pengar de fick av försäljningen på Rooney på spelare till bänken istället för att sätta in ungdomspelare som har precis varit skadad. Så dem bortförklaringarna från ditt håll var i riktigt låg klass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2007 Everton kanske borde sattsat de pengar de fick av försäljningen på Rooney De har köpt Andy Johnsson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 28 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2007 De har köpt Andy Johnsson Som är gammal och skit, och en spelare gör inget, man skulle köpa ca 3 spelare, så man kan ha ersättare för varje del av laget (ej målvakt då). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 28 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2007 Hur kan du ens som djurgårdare skriva sådär? Ni som förra året hade rent av obegripligt dåliga siffror, vart var eran intencitet och ork då? Nja intencitet och ork finns alltid där, ibland mycket ibland lite men att efter en dålig bortamatch sluta ta saker på allvar är bara larvigt. Egentligen skiter jag ju fullständigt i vad du tycker, men allt som resterande sthlmslag gör tar jag på fullaste allvar, dels för att hålla koll på det mesta och dels för att jag ska kunna mäta och se vilken nivå vi Gnagare just nu ligger på. Hade du sagt att du var besviken på bortföljet så hade jag helt varit på din sida, men att inte ta saker på allvar, det är så den allsvenska publiken blir larvig. Intenciteten och orken fanns hos alla Djurgårdare i början. Men spelet vart aldrig bättre, och man vart aldrig glad när man gick hem med en 0-2 förlust mot GAIS och man vart allmänt irriterad när våran tränare sa att spelet "var BAJS". Då är det inte så konstigt att intenciteten försvinner. Nu har det gått 4 omgångar spelade för Aik, ni har knipit tre poäng borta mot IFK Sill och spöat vraket i ett derby. Ser egentligen inga anledningar till att intenciteten då skulle försvinna. Men efter ha läst det du sa kanske mitt uttalande var lite korkat. Aik har ett av sveriges bästa bortafölje, grejen var väl bara att min besvikelse hamnade lite fel. Men det spelar ingen roll, tycker fortfarande Aik kunde presterat bättre. tommy killer: Du är väl medveten om att det inte går att jämföra spelare som Heinze och Wes Brown med andra som Tony Hibbert och Joseph Yobo, det är stor klasskilnad. Sedan är det rätt komiskt att du börjar snacka backlinje när Everton har en av Englands sämsta, Stubbs, Hibbert och Yobo är inga spelare som imponerar, så jag kan ganska lätt säg att Uniteds var mycket bättre, trots att man hade tre ordinarie borta. Ska man följa ditt resonemang så är det precis vad man har gjort. Med Rooney-pengarna värvade man James Beattie, som kom just från bänken, och anledningen til att han satt där var väl i samma mån som Ronaldo. Senare värvade man Andy Johnson som tyvärr vart skadad inför matchen. Sen när jag snacakr om junior som precis varit skadad så pratar jag om James Vaughn, och han är inte inköpt för Rooney-pengarna, han är egen produkt. Som är gammal och skit, och en spelare gör inget, man skulle köpa ca 3 spelare, så man kan ha ersättare för varje del av laget (ej målvakt då). 26 år ser inte jag som särskilt gammal. Arteta, van der Meyde, Beattie, Neville, Nuno Valente och Howard heter dom spelarna som Evrton värvat upp av Rooney samt Gravesen-pengarna. Nu har jag räknat och jag får det till 6, inte 1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts