Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Nej Halo, nu förstår jag inte riktigt hur du resonerar här. Matchen var riktigt dålig, men det känns liksom inte som du bryr dig särskilt mycket om det, jag menar, Ajk är ju ett lag som satsar på guld, då ska man väl kunna höja kraven lite mer än så? För ni kan ju bättre. Visst förstår att du tycker det är skönt att ni vann, men jag skulle ändå vara lite orolig. Sedan hade bajen tre ganska solklara chanser som egentligen ska vara mål, nej, jag tycker ni snarare ska se upp litegrann.

Angående United matchen så fattar jag verkligen inte varför Milan envisas med Gilardino. Han är ju totalt kass, vilket mongo! Folk försvarar honom för att han aldrig får passningar, men han söker sig ju aldrig till bollen, istället för att möta upp bolen och lira hem och vinna tid när man leder, så springer han i en dum yta som det ändå inte finns en anledning för resterande spelare att lägga en boll på. Nej, in med Pippo, då jävlar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska vi vara fina.

Jäklar, du är verkligen sjuk i huvudet ;) du ver mig vara fina när du själv slrev

"Hata dom äckliga United fittorna. HATA Uniteds bortskämda publik som grinar och buar så fort det spela runt eller tillbaka lite.

Fan Milan vinn nästa vecka, ni måste visa att italienska fotboll är den bästa och alla fula engelsmän kan suga hästekuk. "

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej Halo, nu förstår jag inte riktigt hur du resonerar här. Matchen var riktigt dålig, men det känns liksom inte som du bryr dig särskilt mycket om det, jag menar, Ajk är ju ett lag som satsar på guld, då ska man väl kunna höja kraven lite mer än så? För ni kan ju bättre. Visst förstår att du tycker det är skönt att ni vann, men jag skulle ändå vara lite orolig. Sedan hade bajen tre ganska solklara chanser som egentligen ska vara mål, nej, jag tycker ni snarare ska se upp litegrann.

Självklart slarvades det mycket och det är mycket som jag vet att spelarna kan göra bättre. Men just nu känner jag inte läge i att klaga när de ändå, TROTTS dåligt spel, lyckas ta 3 poäng i ett ganska hårdspelat derby mot hammarby. Jag blir inte alls så orolig för spelet då jag många gånger i andra halvlek mot IFK och nu i denna match mot bajen, ser glimtar som man såg sent förra säsongen, och dessa glimtar får vi se redan såhär tidigt på säsongen. Det är alltid svårt att få igång det spel man vill ha tidigt på säsongen, men det spelarna visar gör mig glad, för det syns i nästan varenda närkamp att dom verkligen vill vinna till varje pris, och att sådan anda i laget hjälper oss framåt och spelet komemr förbättras mer och mer ju lägnre säsongen kommer att gå.

Jag vet att bajen hade väldigt många bra chanser, men Öhrlund skärpte till sig när det verkligen behövdes och gjorde en kanonmatch, det är sådana utstickare som behövs för att vinna ett derby. Men att sitta och gnälla på kasst spel efter en 1-0 seger mot bajen i bara tredje omgången känns totalfel, då är det ju som gjort för att skapa dålig stämning, då spelar det ju ingen roll vad än spelarna gör så får de ändå bara höra skit efteråt.

Tro och tänk vad du vill, men jag är inte orolig över fortsättningen den kämparandan som visas nu kommer såsmåningom gå ihop med ett härligt spel som vi minns från 2006, det var flera år sedan jag såg en riktigt välspelad match när det hade gått 3 spelade omgångar. Fullpott efter IFK borta och Bajen hemma, jag ser ingen anledning till att vara orolig då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart slarvades det mycket och det är mycket som jag vet att spelarna kan göra bättre. Men just nu känner jag inte läge i att klaga när de ändå, TROTTS dåligt spel, lyckas ta 3 poäng i ett ganska hårdspelat derby mot hammarby. Jag blir inte alls så orolig för spelet då jag många gånger i andra halvlek mot IFK och nu i denna match mot bajen, ser glimtar som man såg sent förra säsongen, och dessa glimtar får vi se redan såhär tidigt på säsongen. Det är alltid svårt att få igång det spel man vill ha tidigt på säsongen, men det spelarna visar gör mig glad, för det syns i nästan varenda närkamp att dom verkligen vill vinna till varje pris, och att sådan anda i laget hjälper oss framåt och spelet komemr förbättras mer och mer ju lägnre säsongen kommer att gå.

Jag vet att bajen hade väldigt många bra chanser, men Öhrlund skärpte till sig när det verkligen behövdes och gjorde en kanonmatch, det är sådana utstickare som behövs för att vinna ett derby. Men att sitta och gnälla på kasst spel efter en 1-0 seger mot bajen i bara tredje omgången känns totalfel, då är det ju som gjort för att skapa dålig stämning, då spelar det ju ingen roll vad än spelarna gör så får de ändå bara höra skit efteråt.

Tro och tänk vad du vill, men jag är inte orolig över fortsättningen den kämparandan som visas nu kommer såsmåningom gå ihop med ett härligt spel som vi minns från 2006, det var flera år sedan jag såg en riktigt välspelad match när det hade gått 3 spelade omgångar. Fullpott efter IFK borta och Bajen hemma, jag ser ingen anledning till att vara orolig då.

Nu lyckades du med konststycket att övertyga mig. Fast än en gång tänkte jag inte så mycket på resultatet, utan mestadels på spelet. Visst fan har det gått tre omgångar bara. Men så tänkte jag förra säsongen också när vi kryssade mot Bajen, tog tre borta mot KFF och spöade IFK hemma. Självklart trodde jag på något positivt då också, och se hur det slutade. Säger inte detta för att vara negativ, men spelet ibörjan av säsongen speglar ganska mycket om hur spelet kommer se ut i slutet också. Men nu vinner ni ju matcherna så i grund och botten så gör det kanske inte så mycket.

När ska förövrigt bajen lyckas med en OH-flagga?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu lyckades du med konststycket att övertyga mig. Fast än en gång tänkte jag inte så mycket på resultatet, utan mestadels på spelet. Visst fan har det gått tre omgångar bara. Men så tänkte jag förra säsongen också när vi kryssade mot Bajen, tog tre borta mot KFF och spöade IFK hemma. Självklart trodde jag på något positivt då också, och se hur det slutade. Säger inte detta för att vara negativ, men spelet ibörjan av säsongen speglar ganska mycket om hur spelet kommer se ut i slutet också. Men nu vinner ni ju matcherna så i grund och botten så gör det kanske inte så mycket.

När ska förövrigt bajen lyckas med en OH-flagga?

Precis, förstår givetvis hur du tänker också, men det känns så onödigt att tänka i dom banorna när man egentligen inte behöver, när man bara kan vara glad och njuta för tillfället.

Sen så har klassen på tifon sjunkigt rejält den senaste tiden, dock var både AIK-dif och dif-AIK högklassiga från båda parter ifjol, ska bli spännande i år.

För övrigt till er bajare som tyckte vi var tysta, som tur var räckte det fram till våra spelare, och ja, egentligen är väll det de viktigaste?

http://www.aik.se/fotboll/aikindex.html?/f...kforstodet.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska bli kul att se Chel$ki ikväll mot Liverfool.

Kul? Det ska bli fantastiskt! Chelsea ställer upp med full trupp förutom Cole, Ballack och Essien. Att Essien är borta betyder att Liverpool har chanser att faktiskt lyckas göra mål på Chelsea. Ska bli kul och följa matchen i matchen mellan Mourinho och Benitez, tycker att såhär i psykkrigets tider innan matchen att Rafa har varit hetast. Sen ska det som vanligt bli kul att följa mittfältsmatchen mellan Lampard och Gerrard. Tror faktiskt att Lampark vinner med tanke på att både Essien och Ballack är borta, är ypperligt tillfälle för Lampard att verkligen få visa sina starka sidor.

Nej jag ska jag tippa så tror jag faktiskt Chelsea vinner med 1-0, trots att man imian ögon ses som lite underdogs här. Anledningen till att dom vinner är för dom har Drogba.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Djurgårdens IF har inlett en "folkomröstning" där vi fans ska få en plats på tröjan, och inte vilken plats som helst, den finaste, ovanför klubbmärket. Tycker detta är en av dom bästa/finaste grejjer DIF har gjort för oss fans, visar att dom bryr sig om Djurgårdsfamiljen.

Förslagen:

* Stockholm tillhör oss

* DIF mot rubbet

* Stockholms Pärlor

* Alltid - Oavsett

* Djurgårdsfamiljen

* Vi är med er överallt

Jag röstade på "Alltid - Oavsett", just för att det hängt med längst, tillsammans med Stockholm Pärlor, jag har en Blue Saints t-shirt där det står just "Alltid - Oavsett".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Röstade själv på "Stockholm tillhör oss". Tyckte det och "DIF mot rubbet" var alternativen med mest kaxighet. Men jag såg den jag röstade som lite mer skojig. Vi kommer gilla den, resterande stockholmslag kommer inte bry sig, media kommer hata den. Underbart.

Nej jag ska jag tippa så tror jag faktiskt Chelsea vinner med 1-0, trots att man imian ögon ses som lite underdogs här. Anledningen till att dom vinner är för dom har Drogba.

Jag är seriöst en god tippare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor