Halo Skrivet 22 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2007 Känns som det Djurgården man såg 2002 och 2003. 3-1 målet speglar det, vilket jävla anfall. Sen ska man integ e allt för mycket cred till Jonson och DIFs stabila mittfällt. Kolla backlinjen, snacka om att plocka ner Henke ordentligt. Kolla Dembos jävla refläxräddning i slutet. Lite tuffare i inledningarna och lite mer effektivititet på hörnorna och jävlar vad det kan bli bra i år. Jo det såg bra ut för eran del, antingen var det ni som var bra eller så ser vi ett Heif som kommer falla enormt denna säsong, jag tror dock på båda två. Slutsålt på norra mellan och nedre igår till derbyt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 För en gångs skull vinner vi tifomatchen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Tror Aik har tappat lite av sin tifoinställning sedan GNIHET. Eller så skäms dom bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Tror Aik har tappat lite av sin tifoinställning sedan GNIHET. Eller så skäms dom bara. Du är inte på totalt fel spår. Det misslyckade premiärtifot var ett ihopsläng för de pengar som egentligen inte fanns efter alla besparingar inför "det mäktigaste tifot någonsin i Sverige" som skulle kommit mot bajen, nu får vi istället vänta med det till dif. Detta är inte inställt pga. brist på engagemang eller pengar, det är inställt för att vi på ståplatsläktaren faktiskt vill göra något åt att väktare,poliser och andra fjantar tror att de kan göra vad de vill för att bestämma, jag vet inte hur ni i dif funderar kring den frågan men engagemanget verkar vara dåligt, bajen har gjort en liknelse och efter diverse attacker och avstäningar på de 2 första matcherna så måste detta få ett stopp. Ska man bli avstängd bara för att en maktgalen människa har slått dig med en batong? eller för att man varit vid fel plats vid fel tillfälle? JA bajen vinner tifo matchen och jag är inte det minsta lycklig över att vi måste ställa in, men som medlem i Gnaget Inferno så har man hört och varför saker som dessa måste göras. Det är givetvis tråkigt eftersom spelarna så många gånger förra året erkände hur tifona gav dom kraft redan från start att köra på. Jag har personligen pratat med en kille som blev avstängd i 4 veckor från Råsunda efter kalmarmatchen, vad den killen gjorde var att be en vakt flytta på sig (vakten var då i full jakt efter en enda liten person som råkat tända en bengal, grejjen var att de 10 andra inte räknades tydligen), vakten blev givetvis galen och slog hej vilt med sin batong och träffade många som stog bredvid, och kaos utbröt på en liten bit av den norra läktaren pga. vakten, inte åskådaren, tyvär så får ju inte AIK Fotboll höra samma version från vakten självklart och då väljer man att istället stänga av en helt oskyldig åskådare. Skärpning AIK Security, Skärpning SvFF. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Jag stöder Aik tifos beslut. Mot fascisterna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Du är inte på totalt fel spår. Det misslyckade premiärtifot var ett ihopsläng för de pengar som egentligen inte fanns efter alla besparingar inför "det mäktigaste tifot någonsin i Sverige" som skulle kommit mot bajen, nu får vi istället vänta med det till dif. Detta är inte inställt pga. brist på engagemang eller pengar, det är inställt för att vi på ståplatsläktaren faktiskt vill göra något åt att väktare,poliser och andra fjantar tror att de kan göra vad de vill för att bestämma, jag vet inte hur ni i dif funderar kring den frågan men engagemanget verkar vara dåligt, bajen har gjort en liknelse och efter diverse attacker och avstäningar på de 2 första matcherna så måste detta få ett stopp. Ska man bli avstängd bara för att en maktgalen människa har slått dig med en batong? eller för att man varit vid fel plats vid fel tillfälle? JA bajen vinner tifo matchen och jag är inte det minsta lycklig över att vi måste ställa in, men som medlem i Gnaget Inferno så har man hört och varför saker som dessa måste göras. Det är givetvis tråkigt eftersom spelarna så många gånger förra året erkände hur tifona gav dom kraft redan från start att köra på. Jag har personligen pratat med en kille som blev avstängd i 4 veckor från Råsunda efter kalmarmatchen, vad den killen gjorde var att be en vakt flytta på sig (vakten var då i full jakt efter en enda liten person som råkat tända en bengal, grejjen var att de 10 andra inte räknades tydligen), vakten blev givetvis galen och slog hej vilt med sin batong och träffade många som stog bredvid, och kaos utbröt på en liten bit av den norra läktaren pga. vakten, inte åskådaren, tyvär så får ju inte AIK Fotboll höra samma version från vakten självklart och då väljer man att istället stänga av en helt oskyldig åskådare. Skärpning AIK Security, Skärpning SvFF. Muy intresante. Men vad förståd så märkte jag någon form av mättning på tifo från aik-supportrar, fick dom känslorna när jag var inne på Gnagarforum igår och läste vad någon dräng skrev att tifo bara är en pizzasallad och matchen är en pizza. Men efter det du skrev så ser väl situationen annorlunda ut. Tydligen så är det alltså så att ni ställer in erat tifo för att en vakt har bettet sig som ett svin. Men det känns konstigt att det ska gå ut över Aik att ni ska ställa in för att en kille i eran organisation blivit slagen. Hade det varit annorlunda om en Aik-anhängare som blivit utsatt för samma sak men som inte är med i Gnaget Inferno? Eller hade det varit tifo-bojkott då också? Seadn tycker jag det är lite tråkigt att ni gör bojkott med tifo, skulle vara trevligare med lite allmän demonstration innan match eller något. Men det för stå för er. Tråkigt i alla fall, men jag känner väl lite sympati. Lite.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 (redigerad) Muy intresante. Men vad förståd så märkte jag någon form av mättning på tifo från aik-supportrar, fick dom känslorna när jag var inne på Gnagarforum igår och läste vad någon dräng skrev att tifo bara är en pizzasallad och matchen är en pizza. Men efter det du skrev så ser väl situationen annorlunda ut. Tydligen så är det alltså så att ni ställer in erat tifo för att en vakt har bettet sig som ett svin. Men det känns konstigt att det ska gå ut över Aik att ni ska ställa in för att en kille i eran organisation blivit slagen. Hade det varit annorlunda om en Aik-anhängare som blivit utsatt för samma sak men som inte är med i Gnaget Inferno? Eller hade det varit tifo-bojkott då också? Seadn tycker jag det är lite tråkigt att ni gör bojkott med tifo, skulle vara trevligare med lite allmän demonstration innan match eller något. Men det för stå för er. Tråkigt i alla fall, men jag känner väl lite sympati. Lite.. Killen jag pratade med är varken med i Gnaget Inferno eller Sol Invictus. Men han var en av de personer som blev illa behandlade, och det var bara ett exempel av alla de händelser som skedde kring AIK-Kalmar och IFK-AIK. De gångerna har det för det mesta varit AIK Securitys fel, och på någotvis måste vi väcka AIK och visa att vi absolut inte accepterar detta, spelarna kommer känna att något är på tok, alla komemr känna att något är på tok och då måste någon agera. SvFF har även med detta att göra pga. att man både innan kalmar och innan ifk inkallad egna såkallade vakter åt AIK och dess publik, de gamla hedlrliga värdarna som de flesta kände till har försvunnit och nu står där istället maktgalna idioter som inte vill något annat än att svinga batong, det är en utveckling som inte bara kommer spridas inom AIK utan även inom hela Sverige om inte något händer. EDIT: Sen att någon sitter och skriver sig mätt om tifon på Gnagarforum behöver ju knappast betyda att hela AIKpubliken är mätta på tifon, absolut inte. Det har nog aldrig funnits såhär många idéer som det finns idag inom AIK-Tifo, grejjen är bara att det mesta är för dyrt eller olagligt, eller som i de flesta fall så är publiken på norra så bedrövliga på tifon att de inte går att utföra. Redigerad 23 april, 2007 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 (redigerad) Killen jag pratade med är varken med i Gnaget Inferno eller Sol Invictus. Men han var en av de personer som blev illa behandlade, och det var bara ett exempel av alla de händelser som skedde kring AIK-Kalmar och IFK-AIK. De gångerna har det för det mesta varit AIK Securitys fel, och på någotvis måste vi väcka AIK och visa att vi absolut inte accepterar detta, spelarna kommer känna att något är på tok, alla komemr känna att något är på tok och då måste någon agera. SvFF har även med detta att göra pga. att man både innan kalmar och innan ifk inkallad egna såkallade vakter åt AIK och dess publik, de gamla hedlrliga värdarna som de flesta kände till har försvunnit och nu står där istället maktgalna idioter som inte vill något annat än att svinga batong, det är en utveckling som inte bara kommer spridas inom AIK utan även inom hela Sverige om inte något händer. Ännu mer intressant. Jag har aldrig hört om några nya såkallade vakter som SvFF slängt ut. Vi alla har ju vetat sedan länge att Aik och SvFF är så fruktansvärt bra överens men att SvFF nu ger Aik specialvakter var något riktigt nytt. Känns rent ut sagt konstigt att dom specialsatsar på Aik när det inte bara är Aik som har problem med huliganism i landet, speciellt inte efter förra året när Aik nästan var det enda stockholmslaget som inte ställde till problem. Hade detta varit positivt för Aik vilket det var tänkt att bli hade jag varit rent ut sagt förbannad. Men nu verkar dom här vakterna bete sig som idioter så jag är inte ledsen. Men det känns jävligt konstigt. EDIT: Haha, den sista meningen i ditt "edit-inlägg" fick mig genast att tänka på bajen. Redigerad 23 april, 2007 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 1.46 Sekunder in! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Ännu mer intressant. Jag har aldrig hört om några nya såkallade vakter som SvFF slängt ut. Vi alla har ju vetat sedan länge att Aik och SvFF är så fruktansvärt bra överens men att SvFF nu ger Aik specialvakter var något riktigt nytt. Känns rent ut sagt konstigt att dom specialsatsar på Aik när det inte bara är Aik som har problem med huliganism i landet, speciellt inte efter förra året när Aik nästan var det enda stockholmslaget som inte ställde till problem. Hade detta varit positivt för Aik vilket det var tänkt att bli hade jag varit rent ut sagt förbannad. Men nu verkar dom här vakterna bete sig som idioter så jag är inte ledsen. Men det känns jävligt konstigt. Visst, klart du mår bra av att se AIK blöda, grejjen är att sålänge SvFF tycker att det funkar bra, som de självklart tycker eftersom de nu så duktigt lyckkats stänga av folk och dom tror då att de ska bli lugnare osv. fortsätter det så, så komemr snart alla sveriges klubbar att blöda och det hoppas jag verkligen inte du blir lika glad av. AIK och SvFF har haft bra kontakt helt klart. Vad både AIK och SvFF dock har missat är att det inte bara är Firmangrabbar som kan vara stökiga, det händer alla om man inte känner att man trivs eller blir behandlad bra. Helt fel plats av både AIK och SvFF att sätta in nya vakter på, utanför arenan skiter jag fullständigt i hur många nya vakter de släpar dit, men på läktaren ska det vara annat som gäller. VÅRAN läktare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 1.46 Sekunder in! Haha desperata solnaiter. Alltid lika roligt. Halo: Ja helt klart. Har själv aldrig sätt något problem med publikvärdar, visst kan man bli lite tokig då och då när man inte får komma över räcket och krama om sin hjälte som precis gjorde mål, och visst blir man lite förbannad när dom helt plötsligt kommer och pickar någon i ryggen så fort han tänt på lite rök. Men jag menar, dom gör sitt jobb idioterna och dom kan inte göra skiten bättre. Så det känns ju helt jävla sinnesjukt att SvFF ska hålla på och beställa in sitt eget lilla crew utan kunskaper ska göra ordning och reda. Inte nog med att man ska få handskas med idiotiska poliser som ska agera maktgalna utanför arenan, nu ska man då alltså behöva handskas med samma skit inne i arenan. Fruktansvärt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Haha desperata solnaiter. Alltid lika roligt. Halo: Ja helt klart. Har själv aldrig sätt något problem med publikvärdar, visst kan man bli lite tokig då och då när man inte får komma över räcket och krama om sin hjälte som precis gjorde mål, och visst blir man lite förbannad när dom helt plötsligt kommer och pickar någon i ryggen så fort han tänt på lite rök. Men jag menar, dom gör sitt jobb idioterna och dom kan inte göra skiten bättre. Så det känns ju helt jävla sinnesjukt att SvFF ska hålla på och beställa in sitt eget lilla crew utan kunskaper ska göra ordning och reda. Inte nog med att man ska få handskas med idiotiska poliser som ska agera maktgalna utanför arenan, nu ska man då alltså behöva handskas med samma skit inne i arenan. Fruktansvärt. Precis, värdarna gör sitt jobb, lungt och behärskat så ber de folk att göra saker, de slår inte någon med batong för att få dom att släcka något som redan är tänt och på det viset drabbas minst 10 personer som står runt om och det blir sedan kaos istället. Varför göra någonting värre, har man tänt en bengal så får man betala precis lika mycket som man skulle om den släcks efter 10 sekunder, värdarna förstog detta och lät bengalen brinna för att sedan kommunicera snällt och vanligt med folket på läktaren istället för att, som jag sa tidigare, gå in och slå på folk göra det hela 10 gånger större än vad det egentligen är och det blir då mer böter för AIK än av 1 bengal skulle kosta för då kollar SvFF in och tror att säkerheten istället inte är tillräckligt bra, de är rent ut sagt slut i huvudet hela högen där uppe på förbundet. --------------------------------------- Jag ser inte det roliga efter 01:46? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Jag ser inte det roliga efter 01:46? Det är inte vad du ser utan vad du hör Publikvärdar "går väl an" men vakter (odrägliga sådana) kan dra åt helvete tex dom som sliter ner en person som står på räcket för att dra igång en ramsa för att han agerar hotfullt (?) genom att stå där. Över till nåt positivt. Det är derby imorn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Intressant derby imorgon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 23 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2007 Det är inte vad du ser utan vad du hör Publikvärdar "går väl an" men vakter (odrägliga sådana) kan dra åt helvete tex dom som sliter ner en person som står på räcket för att dra igång en ramsa för att han agerar hotfullt (?) genom att stå där. Över till nåt positivt. Det är derby imorn Jag fattar inte fortfarande haha, vad är det jag ska höra? . Jo precis, håller helt med dig där. OOOOOOOOOOOOOOOOOOH ja, fy fan, knäpper första direkt efter idrotten . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Sry för dubbel! "Vi har under måndagen haft ett möte med AIK Fotboll, tillsammans med övriga supporterföreningar, där säkerhetsfrågor diskuterades. Detta var något AIK-Tifo efterlyste i skrivelsen som publicerades i söndags. Under mötet diskuterades förslag på lösningar i de nämnda frågorna, dessa kommer presenteras och förhoppningsvis ge effekt inom den närmsta framtiden. Vi hoppas nu att allas fokus ligger på att stötta laget till tre poäng mot Hammarby. Krossa Bajen!" SKa vi lyckas få igenom något för engångsskull? det ser faktiskt ljust ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 OAVGJORT OAVGJORT! FINNS I VÅRA HJÄRTAN! KALLAS FÖR KRYSS! STÅR INGENSTANS! Hejar på 0-0 idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rully Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 Och gnaget leder! (och vinner om typ 2 min) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 United ligger under Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rully Skrivet 24 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2007 United ligger under låg under* 2-2 nu.. fan också.. Heja milan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts