Halo Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Förlorar hellre med 5-1 i en träningsmatch en förlorar i Allsvenskan. Sen spelar fortfarande resultatet ingen roll, det var sättet och viljan man visade som irriterar mig. Jo viljan såg ut att vara exakt likadan som ifjol, dvs. ingen vilja alls. Idag såldes det 10.000:e årskortet, det komemr bli storpublik på måndag och jag är oerhört taggad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 Tror vi har två lag som är i behov att sänka lönen på vissa spelare. Eller så är våran era bara förbi. Eran är inte förbi men vi är nog inne i en svacka. Aaaaah, synd att man inte levde under 80-talet. Det var tider. På tal om överbetalande spelare, kommer ihåg elanga i MFF som fick en jävla mercedes. Han sög dessutom också! Gjorde en avgörande sak var femte match resten sög han. En sådan spelare ska inte ha någon bil. En sådan spelare ska gå till träningarna! Hoppas Yksel punktmarkerar Anders Svensson. Om Svensson är ute ur leken imorgon så vinner vi matchen lätt som en plätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 (redigerad) Klart man hellre förlorar en träningsmatch än en seriematch oavsett resultat. Sen att BP var taggade till topp är bara att beklaga för DIF. Men matcherna BP måste vinna för att klara sig kvar i AS återstår... Haaaaaaaaaaaaaaaasch o thinneeeeeeer BAJEN VINNER! Visst är det svårt att visa upp samma vilja som BP med tanke på att det är deras första Allsvenska match för nästan hela truppen (förutom en som vart petad i DIF). Men på något vis spelar det ingen roll, Djurgårdens spelatrupp består av haltidsjobbande proffs, i BP är ena killen brevbärare och den andra är florist eller nåt. Så jag tycker fan man ska kunna prestera mer än så, men Allsvenskan är väl äckligt jämn, för kolla på ifk baksida mot Trelleborg. Tråkigt förövrigt att vi inte har några ifk anhängare här på forumet. Halo: Det är inte direkt ovanligt att ni väntar er storpublik med tanke på alla experttips och eran lyckade fjolårssäong. Skulle vela känna glädje för dig, men du håller på fel lag så det går tyvärr inte. Tror själv inte Stadion kommer vara så överbefolkad nästa match, jag vet att man måste skaffa biljett nu om man vill gå. Men jag tror folk ändrat inställning med tanke på DIFs glöd idag. Ceone: Eran era kanske inte är förbi, men jag börjar svagt tro att våran är det. Det krävs bara att Lunkan och BoA hoppar av och vi får in nytt och kyftigt folk a la Aik och Ola Fjantesson. Redigerad 6 april, 2007 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 6 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2007 (redigerad) AIK säsongen 2000-2004, vi lyckades aldrig med något speciellt bra i helhet, spelarna var värda miljontals kronor och inte fan kunde dom prestera, vi åkte till och med ur AS, rensade på överbetalda spelare som försvann åt olika håll, vissa hade jag gärna sett stannat kvar då de trotts kontrakten visade hjärta, vi behöll några och tog in desto fler, spelare som tyckte det var stort att spela för AIK, dom var stolta att bära tröjan. Stoltheten sitter nu kvar idag när allt har rullat på löpande band, Norling och Nejso har lyckats med något magnifikt, 2004 skrev simon äckel bank att fotbollen dog på Råsunda, 2 år senare skriver han om hur fantastiskt publiken är och att vi nu enligt vissa är guldkandidater, det var länge sedan vi var guldkandidater innan en säsong, bara det bevisar att "experterna" på aftonblaskan inte vet ett skit vad de egentligen skriver om för itne fan har fotbollen dött på råsunda iallafall. En annan sak som jag kom att tänka på nu är AIK vann SM-guld 98 och gjorde en kanonsäsong 99 med CL och hela köret, dif hade för ett tag sedan 2 kanonsäsonger där man tog 2 guld irad, man slappnade av ett år för att sedan ta guld ännu en gång, vad dessa lag har gemensamt är en publik som kräver, en publik som vet vad killarna på planen faktiskt kan, inte för att jag egentligen vill sitta och hitta lösningar till dif men nu ser jag det mer som för alla lag, AS är för dålig för att ha högt betalda spelare,när spelarna väl är högt betalda i AS, så tar det antingen en jävla tid innan de kan prestera, eller så komemr inget alls och det blir bänknötande och ekonomin hos klubbe blöder istället. För att sammanfatta vad jag egentligen menar och vill med min luddiga text är följande: Lägre lön åt spelare i AS, de ska spela för att fotboll är grymt kul och de ska spela med stolthet, flera gånger har det hänt att tränare inte kan sätta ihop lag som är värda flera miljoner, men sälj skiten istället då, rusta upp med ynglingar, spelare som inte kräver så mycket i lön, spelare som spelar fotboll för att de gillar det och inte för att få pengar, det är inte så konstigt att vi ifjol fick 3 stora klubbar till att bli kallade besvikelser (tänker på dif, mff och götet), svenska klubbar har inte lärt sig att göra sig av med spelare som presterade bra för ett år sedan men som spelar skit nu, de väntar på under hela tiden, ett under som aldrig sker, jag vill ha bort allt som har med det att göra, vi bor i Sverige, våran liga är skit och blir bara sämre när det handlar om pengar. EDIT: http://www.blackarmy.se/index.shtml verkar som att fler har fått blommor . Redigerad 7 april, 2007 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Idag ska vi krossa Elfsborg, Jon Jönsson och Anders Svensson!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Idag ska vi krossa Elfsborg, Jon Jönsson och Anders Svensson!! Det var väldigt länge sedan som jag hoppades på malmöseger, men idag hopaps jag faktiskt på det, eller oavgjort vore ju det bästa men jag vill seAnders gråta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Det var väldigt länge sedan som jag hoppades på malmöseger, men idag hopaps jag faktiskt på det, eller oavgjort vore ju det bästa men jag vill seAnders gråta. Det kommer han inte kunna göra idag när ambulansen hämtat honom efter 10 min spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C-J Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 (redigerad) Jag känner en i BP's A-lag . Vill också visa lite ren fotbollsglädje till er en sån här fin påskdag! För er som inte vet vem detta e så e det Kerlon i brasilianska Cruzeiro. Och hans fina fint! http://www.youtube.com/watch?v=b5LdH_km-_o Om nån råkar kunna franska eller vet vilken låten i videon är så berätta har letat efter den hur lång tid som helst! Redigerad 7 april, 2007 av C-J Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 1-om till MFF :D Fan, Dixon måste byta. Borde blicit rött till Alexandersson. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Alexanderson är ett jävla k*khuvud!!! GÅ IN SÅ DÄR !!! När man är 5 sek efter. Jävla idiot. Elfsborg ska få betala. VI ÄGER SKITEN UR DOM SMÅ JÄVLARNA. De ända dom kan göra är att spela fult, jävla sopor! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 1-1 slut. Hade de inte skadad Dixon så hade vi vunnit. SOM VI ÄGDE SKITEN UR DOM! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Var domaren och köpte korv och potatismos eller? Han missade jävligt många situationer, 2 st speciellt, Alexanderssons tackling på Dixon, bara gult, sedan Keene's arm på Daniel Andersson, gult direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Jag håller faktiskt med er att domaren inte alls hängde med i den här matchen. 1-1 tycker jag ändå känns som ett rättvist resultat, mff var betydligt bättre framåt än vad elfsborg var, dock tycker jag malmö slarvade i backlinjen och förlorar därför 2 pinnar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Jag håller faktiskt med er att domaren inte alls hängde med i den här matchen. 1-1 tycker jag ändå känns som ett rättvist resultat, mff var betydligt bättre framåt än vad elfsborg var, dock tycker jag malmö slarvade i backlinjen och förlorar därför 2 pinnar. Det var theorins (han som bytte med dixon) misstag som skapade målet, vilket inte hade inträffat med Dixon inne istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Men Anders Andersson var grym som mittback, vill inte nu att Gabriel kommer tillbaka, laget som spelae från start var grymt bra, vill gärna se nu hur MFF kommer spela på hemmaplan, riktigt gräs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Måste springa ner och köpa biljetter till nästa match Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Fan, Man Utd loosade med 2-1 mot Portshmouth, Alan Smith hade ett riktigt bra lägde på slutet, och Van Der Sar är i svacka, gjorde samma misstag så som mot Roma och sedan när Rio passar hem snabbt i ett Portsmouth anfall, så går Van Der Sar åt helt fell håll, medan Rio passar hem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 SOM VI ÄGDE SKITEN UR DOM! När det blir 1-1? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 7 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2007 Ja, vi ägde er, det målet var bara tur då den nye spelaren Theorin inte markerar Holmen och så får han fri sikt, och Sandqvist på halvvift, vad är det svåra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 8 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2007 Ja, vi ägde er, det målet var bara tur då den nye spelaren Theorin inte markerar Holmen och så får han fri sikt, och Sandqvist på halvvift, vad är det svåra? Håller med. Det är skamligt att ett lag ska rädda med sig 1 poäng bara för att man skadar en i motståndarlaget. Btw. Ferdinands mål =P http://www.youtube.com/watch?v=IxwIp4kx5zE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts