Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Melodier tas hit och dit, saker vi tillslut måste börja acceptera och sedan kanske börja i nya tankebanor, vilka är det egentligen som sjunger melodin fetast? vilken melodi har mest innebörd?

Att diskutera om vilka som var först hit och dit leder ingenstans, för nästan 100% av alla ramsor som finns runt om allsvenskan idag kommer från utlandet, dvs. ingen av oss var först, sen kommer det inlägg som "vi sjöng den 1989" nästa kommer med "då var vi före, den sjöngs redan 1988", vi lever i nuet, face it.

"Vi är överallt" har fått mycket kritik, inte minst från bajare som påstår att dom var först, ok jag köper det, men ser det ut som att vi bryr oss när både spelare och ledare i intervju efter intervju erkänner hur gåshuden kröp över deras kroppar i den sista matchen mot malmö i fjol. Det är så mycket onödigt tjaffs om detta. Melodier har alltid tagits från varandra och det kommer alltid att vara så även i framtiden, visst det är lite tråkigt och många melodier tappar charmen när den sjungs av flera lag, men med sveriges supporterkultur så kan det nog ändå vara en fördel för oss alla att vi tar av varandra, fler ramsor åt folket, fler ramsor i allsvenskan i helhet och det visar även att det finns engegemang hos supportrarna att inte bara komma med den fetaste melodin utan att istället komma med det renaste och klaraste budskapet istället.

Många av Sveriges supportrar har en stor tendens att vara egoister, speciellt folk som sitter och kommenterar youtubefilmer med "JÄVLA GNAGARSVIN HAHAHA KOM PÅ NÅGOT EGET, NI ÄR PINSAMMA HAHAHA VI VAR FÖRST", jag kan nästan slå vad om att 80% av dessa är runt fjortonårsåldern (även äldre, men som har sådant beteende) och de har själva inte en j*vla aning om vart melodin kommer ifrån, det enda dom vet är att dom har läst på något bajenforum om att dom var först, och vips, forumet har blivit en lag, självklart var bajen före, bajen är bättre MEN vad dom här personerna som skriver sånna kommentarer inte förstår, är innebörden av en ramsa.

Nu ska jag ta mig till sängen och få lite sömn, tjingeling.

Känns skönt att du gav Bajen som exempel. Snoramsordetektiven #1.

Vad jag förknippar med oss är samma som Kiedis sa, vad jag förknippar med Bajen är den där äckliga "Åhh hammarby" och vad jag förknippar med aik är "aik, aik finns i våra hjärtan". Bara så ni vet liksom. Nu är det fan dags att åka in också, hoppa på den äckliga Råsundabussen vid Mörby Station, jag får fan kväljningar. Det är på nåt vis skönt att man kan gömma sig inne på Max tills det är en kvart kvar, då går man mot råttis och går ut genom den äckliga gången och det är snusprillor överallt. Det är helt klart en lättnad att man har klädnypa på näsan, även fast det blir ansträngande när man börjar närma sig första halvlekspausen.

"Brommapojkarna får klara sig utan fyra viktiga spelare i premiären mot Djurgården. Förutom Bergtoft och nyförvärvet Chhadeh missar nu även Arash Talebinejad och viktige Thomas Lagerlöf matchen." Yaaaaaaayah! Nu kanske vi vinner.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns skönt att du gav Bajen som exempel. Snoramsordetektiven #1.

Vad jag förknippar med oss är samma som Kiedis sa, vad jag förknippar med Bajen är den där äckliga "Åhh hammarby" och vad jag förknippar med aik är "aik, aik finns i våra hjärtan". Bara så ni vet liksom. Nu är det fan dags att åka in också, hoppa på den äckliga Råsundabussen vid Mörby Station, jag får fan kväljningar. Det är på nåt vis skönt att man kan gömma sig inne på Max tills det är en kvart kvar, då går man mot råttis och går ut genom den äckliga gången och det är snusprillor överallt. Det är helt klart en lättnad att man har klädnypa på näsan, även fast det blir ansträngande när man börjar närma sig första halvlekspausen.

"Brommapojkarna får klara sig utan fyra viktiga spelare i premiären mot Djurgården. Förutom Bergtoft och nyförvärvet Chhadeh missar nu även Arash Talebinejad och viktige Thomas Lagerlöf matchen." Yaaaaaaayah! Nu kanske vi vinner.

Det var som fan, mjo helt klart tunga avbräck för BP. Har dif någon viktig kugge borta?

Fy fan känslan är enorm, nu är det igång igen, så härligt :D.

Hoppas Trelleborg krossar götet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var som fan, mjo helt klart tunga avbräck för BP. Har dif någon viktig kugge borta?

Fy fan känslan är enorm, nu är det igång igen, så härligt :D.

Hoppas Trelleborg krossar götet.

DIF har full trupp, och nu räknar jag inte med Q.

Otroligt nog så har jag mina mongo-kompisar varav en av dom inte kan zskriva ut ett bokningsnummer på ticnet och självklart kan vi inte får ut våra biljetter. Jävla fan, ingen premiär för mig den här gången. Jag ska fan mörda han när han sover någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DIF har full trupp, och nu räknar jag inte med Q.

Otroligt nog så har jag mina mongo-kompisar varav en av dom inte kan zskriva ut ett bokningsnummer på ticnet och självklart kan vi inte får ut våra biljetter. Jävla fan, ingen premiär för mig den här gången. Jag ska fan mörda han när han sover någon gång.

Går det inte att gå in via direktinsläpp? ;)

Eller så beställer ni bara om och hämtar ut dom direkt fast inte så långt kvar till avspark nu iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaaaaaaaa!! JAAAAAAAA! JAAAAAAAAAA! Jag mår illa när jag ser divor i DIF-tröjor. Komac, Tauer, Johannesson, Kuivasto, Concha, Sjölund, Arneng, Jonson, Davids, Dahlberg, vafan är tekniken? Vart fan är viljan? Vart fan är fysiken? Jag mår illa. Fruktansvärt illa, lika illa som den här säsongen kan sluta.

"Djurgårdstruppen är homosexuell, homosexuell, homosexuell!". Men jag hejar fortfarande på Djurgår'n.

"Går det inte att gå in via direktinsläpp?"

Det skrämmande är ju att när vi skulle hämta ut biljetterna så ringde killen i kassan och försökte deala så vi kunde åka in ändå. Det gick tyvärr inte, då frågade han samtidigt om man kunde köpa biljetter där, till södra förstås. Men det var fullt på både södra och mellan. Men det skrämmande är ju att DIF-sektionen inte alls såg särskilt full ut, speciellt inte på mellan.

Kanske ska vara lite mer klok i mina uttalanden, man får se det från the bright side, en match mot en nykomling tidigt är alltid svårt. Men då brukar oftast resultatet spegla det negativa, det jobbiga är att nu är det inte bara resultatet som är helt jävla borta, nej det är spelet också. Djurgården har två modeller när man ska gå från backlinje till forward i uppspelen. Modell 1 är lite rullande och lite darriga ben i backlinjen, man ser obekväma ut och när Dahlberg precis fått sin andra markering och Jonson precis ställts offside så kommer långbollen. Nummer 2 är bollen på marken, efter lite tveksamt bollrullande i backlinjen så rullar bollen fram till Arneng, som efter lite om och men tillslut blir av med bollen och hittar någon på kanten, oftast Komac = det sämre alternativet. När Komac fått bollen så går det någon minut, sen släpper han den till Daja som är trött, vimsig och långsam och tillslut blir av med den. Men det funkar kanske mot lite sämre motståndare, men oj, nuhöll jag visst på att glömma, det finns inga sämre motståndare än BP. Vafan.

Hur ska man gå vidare nästa match. Först vill jag inte se Komac på kanten, nej tvi tusan! Kanske Batan, ja Batan. Arneng kan inte spela i det här nya spelsystemet men jag ger det en chans till, och självklart ska Arneng spela där igen. Kivasto får känna sig petad mot Sölvi. Daja vill jag aldrig mer se i en DIF-tröja, nej in med Enrico, en klenare modell, men hans kreativitet är i alla fall inte dålig, bara lite. Jonson kan bara han vill, och hans vilja kommer snart dyka upp, men det håller inte med Dahlberg. Kan inte Dahlberg få bollar, så kan inte Dahlberg spela fotboll, och med det här laget som kommer inte Dahlberg få några bollar. Nej in med Doktorn. Ska bli jävligt spännande att se hur Siggi går ut inför nästa match.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var iallafall inte 1-5 ;)

" 15 minuter tog det, innan jag hörde någon ropa "avgå siggi". Vet inte om han var ironisk eller ej, men han lät allvarlig. "

Förlorar hellre med 5-1 i en träningsmatch en förlorar i Allsvenskan. Sen spelar fortfarande resultatet ingen roll, det var sättet och viljan man visade som irriterar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förlorar hellre med 5-1 i en träningsmatch en förlorar i Allsvenskan. Sen spelar fortfarande resultatet ingen roll, det var sättet och viljan man visade som irriterar mig.

Klart man hellre förlorar en träningsmatch än en seriematch oavsett resultat. Sen att BP var taggade till topp är bara att beklaga för DIF. Men matcherna BP måste vinna för att klara sig kvar i AS återstår...

Haaaaaaaaaaaaaaaasch o thinneeeeeeer BAJEN VINNER!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor