Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Tänkte skapa mig 2 små listor såhär någon dag före avspark.

5 April 2007.

Innelistan:

1. AIK som helhet.

2. Antalet biljetter samt årskort sålda såhär långt.

3. Bussmottagningen kommer bli mäktigare än någonsin.

4. Enligt GI och AIK-Tifo så blir ribban extra hög iår på tifon, spännande.

5. Wiltons uttalande´av det svenska språket.

Utelistan:

1. En ny arena.

2. FF.

3. JK lämnade ut blommor till #16, genialt tyvär.

4. Bajens nya tröjor är tyvär ganska snygga.

5. Henrik Larsson.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att gå lite djupare så spelar de inte i Facupen heller. Åkte ur Kalle anka cupen och är helt off i ligan.

Även om det aldrig kan hända så hoppas jag verkligen att Sir Alex öppnar extremt offensivt på tisdag.

Redan på tisdag? Brukar det inte vara varanan vecka?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rippar Halo.

Inne:

1. http://sjuttisju.blogg.se/ Heja dom!

2. Dembo Tourray

3. Stadions löparbanor

4. En till hemsida: http://www.stadion2007.com/

5. Siggis näsa

Ute:

1. Quirino

2. Quirino

3. Säsongskort

4. Quirino

5. Quirinos brorsa som visserligen dök upp men som ändå suger.

Haha nummer 1 på innelistan var klockren, jasså har Quirino åkt bakåt igen? har inte läst något om honom på länge men var ju en hel del skriverier efter hans mål mot enköping eller vilka det var ni mötte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha nummer 1 på innelistan var klockren, jasså har Quirino åkt bakåt igen? har inte läst något om honom på länge men var ju en hel del skriverier efter hans mål mot enköping eller vilka det var ni mötte.

Nej det är inte mycket action runt honom. Tur det kanske. Men det spelar ingen roll, han är bara inte inne just nu. Men watch out 28:e.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Malmö snor melodi från Manchester Uniteds supportrar? :lol:

Tycker ni det är okej?

http://www.youtube.com/watch?v=1Xgz_ROXSqw

http://www.svenskafans.com/fotboll/mff/artikel.asp?id=160974

Det är OK att sno dom från t.ex brittiska lag eller sydamerikanska eller vafan som helst. Men är ett lag i Sverige före med den så vet jag fan om det är så jävla OK längre, för jag vet i alla fall ett lag som var före.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag rippar Gtapimpen som i sin tur rippade Halo

Inne:

1: Det "nya" DIF (nytt system, ny tränare ett par nya lirare, detta kan bli bra)

2: Jan Tauer (tror jag inte kommer göra mig besviken)

3: Tommy Jacobson och EMA telstar (går in med egna pengar för att DIF ska få en ny arena och Stockholm ska få en större konsertarena)

4: Silly Season (alltid intressant, oavsett tid på året)

5:

Ute:

1: BP-DIF (premiär? på Råttsunda? mot Brommapojkarna?....skulle inte tro det, den 16:april är premiären.)

2: Ingen ny arena än...(Stadion är klassik, Stadion är UNDERBAR, men man behöver inte var dum i huvudet för att inse att det inte går att spela fotboll på den)

3: Henke Larssons IF (ordet överskattad har fått en ny innebörd)

4: Trelleborg (att se Sveriges tråkigaste lag tillbaks i fotbollens finrum svider ordetligt, och tjongavallen måste ju tillsammans med Häcken vara sveriges i särklass fulaste och tråkigaste arena/bunker, får Råsunda att framstå som Old Trafford

5: Tacos i Borås

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Melodier tas hit och dit, saker vi tillslut måste börja acceptera och sedan kanske börja i nya tankebanor, vilka är det egentligen som sjunger melodin fetast? vilken melodi har mest innebörd?

Att diskutera om vilka som var först hit och dit leder ingenstans, för nästan 100% av alla ramsor som finns runt om allsvenskan idag kommer från utlandet, dvs. ingen av oss var först, sen kommer det inlägg som "vi sjöng den 1989" nästa kommer med "då var vi före, den sjöngs redan 1988", vi lever i nuet, face it.

"Vi är överallt" har fått mycket kritik, inte minst från bajare som påstår att dom var först, ok jag köper det, men ser det ut som att vi bryr oss när både spelare och ledare i intervju efter intervju erkänner hur gåshuden kröp över deras kroppar i den sista matchen mot malmö i fjol. Det är så mycket onödigt tjaffs om detta. Melodier har alltid tagits från varandra och det kommer alltid att vara så även i framtiden, visst det är lite tråkigt och många melodier tappar charmen när den sjungs av flera lag, men med sveriges supporterkultur så kan det nog ändå vara en fördel för oss alla att vi tar av varandra, fler ramsor åt folket, fler ramsor i allsvenskan i helhet och det visar även att det finns engegemang hos supportrarna att inte bara komma med den fetaste melodin utan att istället komma med det renaste och klaraste budskapet istället.

Många av Sveriges supportrar har en stor tendens att vara egoister, speciellt folk som sitter och kommenterar youtubefilmer med "JÄVLA GNAGARSVIN HAHAHA KOM PÅ NÅGOT EGET, NI ÄR PINSAMMA HAHAHA VI VAR FÖRST", jag kan nästan slå vad om att 80% av dessa är runt fjortonårsåldern (även äldre, men som har sådant beteende) och de har själva inte en j*vla aning om vart melodin kommer ifrån, det enda dom vet är att dom har läst på något bajenforum om att dom var först, och vips, forumet har blivit en lag, självklart var bajen före, bajen är bättre MEN vad dom här personerna som skriver sånna kommentarer inte förstår, är innebörden av en ramsa.

Nu ska jag ta mig till sängen och få lite sömn, tjingeling.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag personligen skiter i om Elfsborgs klack snor en melodi ifrån oss eller nått.

I England har nästan alla lag "West ham till I die", Chelsea, Charlton osv till och med vi Djurgårdare har den ramsan (och det måste jag säga, har inte hört något annat lag använda den ramsan).

Klart som fan att klacker tar meliodier från varandra, inte det lättaste att hitta på en ny, sen finns det ju ramsor som kännetecknar en klack speciellt, tex AIKs "kom igen Gnaget, DIFs "Vi är från Stockholm, Stockholms Stadion" bajen har säkert också någon.

Men jag hörde en reklam på radion för AIK och då hörde man "Vi e Överallt" i bakrunden, men vad fan sjunger dom? man hör inte. Vi är Överallt....bla bla AIK....bla bla Vi är Överallt. Hur går den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Allmänna Idrottsklubben, AIK, Vi är överallt, men de e inte ni, för ni e djurgårdsjävlar"

Visst kanske inte den renaste texten utav dom alla, men innebörden av ramsan har ju ändå gått ut till spelare, ledare och 'även till dig som bara hörde 3 ord, men dom 3 orden är ändå ramsans innebörd, "Vi är överallt".

Jag tycker ändå att någon ramsa som kännetecknar oss mer än "kom igen Gnaget" är nog, jadu kort och gott "tjalalalalal eyyy AIK" haha vet itne hur jag ska skriva den på något annat sätt, tror ni förstår vilken jag menar.

Djurgården förknippar jag med "Full fart framåt" för övrigt, men sånt är ju olika från person till person. Sänds BP-dif på tv?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor