Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Dif fotboll - steget efter, lanserar nu webbradio

Vill höra lite ord från pimpen efter träningsmatchen mot norrköping, hörde att det blev däng.

AIK har TPSÅbo på lördag, intressant.

(orkar inte skriva något om landslaget i denna tråd, känns som aftonbladet, klassen osv. diskuterat klart)

Angående filmen så tycker jag kicken är helt fel ute.

Det angår visst T-benet, det angår mig, och det angår dig.

Filmer somd essa kan få folk att inse verkligheten ibland, supportrar är inte så jävla hemska som alla tror, det är itne bara 14-åriga snorungar som står och skakar galler, det är väldigt ofta snutarna provocerar, allt handlar inte om hur bråkiga vi på läktarna är, det är itne bara vårt fel att de får betala flera tusen varje derby för insatsstyrkor, nu är ett derby ett väldigt extremt exempel då det faktiskt kan behövas polis för att skydda oskyldigt folk, men vad snutarna gör fel är att de själva startar krig.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dif fotboll - steget efter, lanserar nu webbradio

Vill höra lite ord från pimpen efter träningsmatchen mot norrköping, hörde att det blev däng.

Förstår inte varför jag jag jämt ska uttala mig så fort DIF underpresterar. Visst är det alltid roligt för en råtta att höra Djurgårdare kritisera sitt eget lag, men alltså jag kan tyvärr inte göra det för jag såg inte matchen. Du får nog gå in och läsa matchrapporten på Svenskafans om du vill veta nåt om själva matchen, som jag antar du inte bryr dig ett piss om.

Däremot kan jag kritisera resultatet som är totalt värdelöst, vi har varit nere i Portugal en vecka, Peking en dag, ändå går vi och förlorar och det är tamefan skandalöst. Men ju mer försäsongsmatcher vi förlorar desto bättre går det i Allsvenskan. Så vi får väl se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte varför jag jag jämt ska uttala mig så fort DIF underpresterar. Visst är det alltid roligt för en råtta att höra Djurgårdare kritisera sitt eget lag, men alltså jag kan tyvärr inte göra det för jag såg inte matchen. Du får nog gå in och läsa matchrapporten på Svenskafans om du vill veta nåt om själva matchen, som jag antar du inte bryr dig ett piss om.

Däremot kan jag kritisera resultatet som är totalt värdelöst, vi har varit nere i Portugal en vecka, Peking en dag, ändå går vi och förlorar och det är tamefan skandalöst. Men ju mer försäsongsmatcher vi förlorar desto bättre går det i Allsvenskan. Så vi får väl se.

Nej nej, jag menade inte att jag ville höra pga förlusten, jag ville höra efter vinsten mot enköping, jag vill alltid höra vad som händer i det andra lägret oavsett positivt eller negativt, så där tog du mig fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej nej, jag menade inte att jag ville höra pga förlusten, jag ville höra efter vinsten mot enköping, jag vill alltid höra vad som händer i det andra lägret oavsett positivt eller negativt, så där tog du mig fel.

Okej. Skönt att höra. Trodde vi dealade om någon slags skadeglädje här. Jaja. Man har ju inte så mycket att säga, Expressen skrev att vi släppte in två enkla mål och dominera matchen, Svenskafans tyckte vi spelade rätt dåligt, så man vet ju inte riktigt.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skadeglädjen den sanna glädjen :mellow:

Bye bye Byern i år? :o:rolleyes:

Helt klart den sanna glädjen men för det så är jag inte en sånn som går runt 24/7 och har skadeglädje åt något annat lag sålänge inte Gnaget har förnedrat någon annan eller dylikt :(.

Nejdå, försäsongen säger egentligen aldrig någonting mer än att spelarna värmer upp haha, hur många kommer ihåg förlusterna i en träningsmatch elelr en seger i en träningsmatch när serien drar igång?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om inte Robinho får starta i kväll mot Celta Vigo så är bara det nästan en anledning att sparka Capello, med tanke på hur bra han har spelat de senaste matcherna t,ex. så gick han in i halvtid mot Gimnastic och vann matchen helt själv. Pinsamt av Capello om inte Robinho står med i startupställningen.

Citerar Ronaldo: "Real Madrid förtjänar att vinna ligan den här säsongen men det gör inte Capello"

Håller med Ronaldo till 100% då jag är ett stort Real fan men hatar Capello.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var och kollade in Gnagets genrep igår mot TPS-Åbo, riktigt trevligt eftersom det var sol, annars niget direkt höjdarspel från något utav lagen, kändes lite som att gå på en div.5-match med tanke på den kassa planen som dessutom är utan läktare, pratar om Ulricsdals IP, men det var trevligt att kunna ta sig pratstunder med lirarna efter matchen då många stannade kvar ett tag.

AIK vann med 1-0 efter mål av Kenny Pavey och ett underbart framspel av Patrik Karlsson, kul att kunna plocka fram godbitar från en annars ganska tråkig match, men det kanske bara är bra, finns ju annars kanske itne så mycket för Norling att plocka med om vi hade spöat dom med 6-0.

Khari Stephenson fick tyvär en smäll från en stor gorilla (han såg åtminstone ut som en) och blir nog borta ett litet tag.

Var tvungen att skriva av mig lite, dagens citat kommer från Kenny Pavey då en kille ropade till honom "Kenny can we win?"

Pavey vände sig om och svarade ganska roligt:

"Yes? Why wouldnt we?" sedan gav han tummen upp och sprang till omklädningsrummet, det var ett par år sedan man kunde se en så glad och sammansvettsad trupp i AIK, klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var tvungen att skriva av mig lite, dagens citat kommer från Kenny Pavey då en kille ropade till honom "Kenny can we win?"

Pavey vände sig om och svarade ganska roligt:

"Yes? Why wouldnt we?" sedan gav han tummen upp och sprang till omklädningsrummet, det var ett par år sedan man kunde se en så glad och sammansvettsad trupp i AIK, klockrent.

Först och främst. Vafan är det för jävla fråga? Varför inte? Ni möter ju TPS Åbo. Solnaiter...

Är förövrigt också sugen på att skriva av mig lite. Har suttit och funderat lite extra nu när vi närmar och premiären med bamsekliv. Känns för mig givet som att Jan Tauer går och ersätter Stoltz på backlinjen, vilket gör mig lugn med tanke på att jag hatar Stoltz över hela min kropp. Det har snackats jävligt mycket om Arneng under våren och det skulle vara riktigt kul om han kunde komma in och dominera spelet som endefensiv mittfältare, dteh ar han ju potential till. Komac hopas jag får sitta på bänken för jag vill så jävla gärne se Enrico från start, han har varit otroligt bra på den försäsongsmatchen jag såg. Sedan vill jag ha Davids på plan och Jonson och Kusi på topp. Sen snackar Kukbladet och Sossepressen om att Concha kommer bli petat av Ceesay och skit. Ceesay håller kanske bänkklass.

Fan va nervöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först och främst. Vafan är det för jävla fråga? Varför inte? Ni möter ju TPS Åbo. Solnaiter...

Är förövrigt också sugen på att skriva av mig lite. Har suttit och funderat lite extra nu när vi närmar och premiären med bamsekliv. Känns för mig givet som att Jan Tauer går och ersätter Stoltz på backlinjen, vilket gör mig lugn med tanke på att jag hatar Stoltz över hela min kropp. Det har snackats jävligt mycket om Arneng under våren och det skulle vara riktigt kul om han kunde komma in och dominera spelet som endefensiv mittfältare, dteh ar han ju potential till. Komac hopas jag får sitta på bänken för jag vill så jävla gärne se Enrico från start, han har varit otroligt bra på den försäsongsmatchen jag såg. Sedan vill jag ha Davids på plan och Jonson och Kusi på topp. Sen snackar Kukbladet och Sossepressen om att Concha kommer bli petat av Ceesay och skit. Ceesay håller kanske bänkklass.

Fan va nervöst.

Frågan kom efter matchen och var menat som en fråga om Sm-guldet, inte om matchen mot Åbo :P.

Djurgården ska bli intressant att se hur det för i år, tycker nästan alla lag i hela allsvenskan ska bli intressanta att följa faktiskt, fjolåret var lite annorlunda så många lag måste visa vad de går för osv.

btw, HEJA BAJEN

http://www.youtube.com/watch?v=TE7LsFI2tlw

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan kom efter matchen och var menat som en fråga om Sm-guldet, inte om matchen mot Åbo :P.

Djurgården ska bli intressant att se hur det för i år, tycker nästan alla lag i hela allsvenskan ska bli intressanta att följa faktiskt, fjolåret var lite annorlunda så många lag måste visa vad de går för osv.

btw, HEJA BAJEN

http://www.youtube.com/watch?v=TE7LsFI2tlw

Jaha. Men det är kul att Aik kör kaxig inställning. ^_^

I år tycker jag själv att det ska bli extra kul att följa Stockholmslagen. Bryr mig ovanligt lite om Allsvenskan i år, känns inte som man får konkurranskänslor från varken IFK eller Malmö, IFK har Rehn som tränare så dom vill man inte det ska gå illa för, och Malmö är bara allmänt korkade så vem bryr sig egentligen? Nej, psykkrig lär bara uppstå mellan derbyn i år.

Haha vafan gör deras målvakt i slutet. Vilken benny!

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha den är klockren den filmen iallafall.

Exakt en vecka kvar till våran premiär, nu är det verkligen nära ^_^.

Äsch var spelar det för roll om Rehn är där?

Jag hatar helsingborg oavset med eller utan Baxter och jag vill inte att det ska gå bra för dom bara för att han är där, skärp dig nu :P.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor