Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

I vilken liga de spelar gör spelar ingen större roll om de visar sin kvalitet där. Problemet är ju att Svensson gör inte det.

Sen tror jag inte på att köra med någon av dem som def. mittfältare utan Kim ska spela. Punkt.

Men men, vinst med 3-1, hoppas Zlatan gör en finfin comeback.

Redigerad av Rasken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om lagerbäck nu måste envisas med svensson så kunde ju Källström fått spela på Linderoths position eftersom han inte är med, men ne, då tar dom inte nån spelare från malmö. Asså varför spela med massa allsvenska spelare?

Landslaget spelar med diamant mittfält där Linderoth har en definsiv mittfältsroll. Kim Källström är ingen defensiv mittfältare, därför väljer Lars Lagerbäck att spela Daniel Andersson på den positionen. Jag tror själv att Kim är en bättre spelare än Daniel på den positionen, men han har aldrig fått bevisa det och det är dumt att chansa så under en sån här viktig match. Men det bevisar ju än en gång att Lagerbäck är feg när han väljer att satsa på försvarsspel när man möter ett sådant defensivt lag som Nordirland är, jag menar, Chippen ska bara få spela. Fast man ska i och för sig inte räkna bort att detta försvarsspel som Lagerbäck spelar sig av brukar löna sig, men vafan, jag vill ändå se Kim lägga dom här vackra smörpassningarna till Elmander som springer förbi sin försvarare och öppnar upp för Zlatan som bara har att sätta tån till. Då är det fotboll.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Landslaget spelar med diamant mittfält där Linderoth har en definsiv mittfältsroll. Kim Källström är ingen defensiv mittfältare, därför väljer Lars Lagerbäck att spela Daniel Andersson på den positionen. Jag tror själv att Kim är en bättre spelare än Daniel på den positionen, men han har aldrig fått bevisa det och det är dumt att chansa så under en sån här viktig match. Men det bevisar ju än en gång att Lagerbäck är feg när han väljer att satsa på försvarsspel när man möter ett sådant defensivt lag som Nordirland är, jag menar, Chippen ska bara få spela. Fast man ska i och för sig inte räkna bort att detta försvarsspel som Lagerbäck spelar sig av brukar löna sig, men vafan, jag vill ändå se Kim lägga dom här vackra smörpassningarna till Elmander som springer förbi sin försvarare och öppnar upp för Zlatan som bara har att sätta tån till. Då är det fotboll.

Den rollen skulle ju passa Källström jättebra. Han har själv sagt att han vill spela där. Därifrån kan han ta hand om uppspelen och sånt. Fast det bästa vore om det var som Gattuso/Pirlo

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den rollen skulle ju passa Källström jättebra. Han har själv sagt att han vill spela där. Därifrån kan han ta hand om uppspelen och sånt. Fast det bästa vore om det var som Gattuso/Pirlo

Tror inte den rollen skulle passa Kim jättebra, men däremot bra. Spelar amn defensiv mittfältare måste man vara bra i det defensiva arbetet, ha god kontroll på spelet samt vara ruggigt smart. Kim Källström kan bli bättre på alla dom punkterna, men grejen är att han redan är bättre på dom än vad Daniel Andersson är. Men som sagt var, Lagerbäck och fitt-Roland är fega, och vi får vänta och se om dom är smarta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den rollen skulle ju passa Källström jättebra. Han har själv sagt att han vill spela där.

Vafan e det för argument, att han ska spela på en defensiv plats bara för att han säger att han "skulle" passa bra?

Jag kan säga att jag skulle passa som stadstminister i Sverige, men för att jag säger det så betyder det inte att jag gör det.

Att han säger betyder inte att han spelar bra på den positionen, och Lagerbäck har säkert testat honom på den platsen på träningarna. På något vis har han inte visat samma styrka som Daniel Anderson på platsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vafan e det för argument, att han ska spela på en defensiv plats bara för att han säger att han "skulle" passa bra?

Jag kan säga att jag skulle passa som stadstminister i Sverige, men för att jag säger det så betyder det inte att jag gör det.

Att han säger betyder inte att han spelar bra på den positionen, och Lagerbäck har säkert testat honom på den platsen på träningarna. På något vis har han inte visat samma styrka som Daniel Anderson på platsen.

Lagerbäck har testat honom där. Snälla, Lagerbäck väljer en spelare från elfsborg före en i Lyon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Camp Sweden gör det med den nyskrivna (nåja) ramsan:

”Lars och Zlatan har ett kval ihop”

Melodi?

– Roy och Roger har en mack ihop.

Saxat från aftonbladet...........HAHAHAHAHA sämsta skiten, skämmer ut svensk läktarkultur är vad "Camp Sweden" (töntigt jävla namn) gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Camp Sweden gör det med den nyskrivna (nåja) ramsan:

”Lars och Zlatan har ett kval ihop”

Melodi?

– Roy och Roger har en mack ihop.

Saxat från aftonbladet...........HAHAHAHAHA sämsta skiten, skämmer ut svensk läktarkultur är vad "Camp Sweden" (töntigt jävla namn) gör.

Camp Sweden kan brinna i helvetet. Jag är för en ny supportergrupp för de svenska landslaget.

Första halvlek annars. Jag är mest irriterad bara. Alexandersson, Nilsson, Mellberg och Svensson gör mig fan skogstokig. Alexandersson för att han fan inte kan slå inlägg, Nilsson för att han är inkasteberoende och tar en timme på sig emd ett uppspel, Mellberg för att han är allmänt pantad och nickar bollar som inte ens är hans och så Svennson som inte bara är en ren jävla mes utan också är grymt ful.

Nej ut med Alex in med Chippen, ut med Taco in med Kongo och sen bryr jag mig inte ett skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävla skitmatch. Jag är mest irriterad bara. Alexandersson, Nilsson, Mellberg och Svensson gör mig fan skogstokig.

Dom störde jag mig också på. Jag har bara varit på en landskamp, men är det någon som vet vad för sånger Capm Sweden har? Jag har bara hört på TV "In med Bollen" som kommer från Markoolio. Och nu härmar dom en annan. Har dom äns egna sånger?

såna äckliga svin, dom borde inte få leva http://www.youtube.com/watch?v=Z9FQdEutgO8...ted&search=

Redigerad av T-Bone Mendez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men lol.

De är samma sak om jag skulle säga, du är ful så jag tycker inte du borde få leva.

Angående dom så får man bara acceptera att dom är sådana "svin", du kan ändå inte göra något åt de.

Det är STOR JÄVLA skillnad på att vara ful och att misshandla folk utan anledning. Detta är inte första gången det händer. Flera av dom vakterna brukar vara på IFK, GAIS och ÖIS matcher.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men som sagt vad ska du göra åt de?

De angår inte dig så länge dom inte misshandlar dig eller din släkt.

Så du borde inte bry dig eftersom de är deras sätt att leva.

Sedan tycker jag det är lågt att du säger dom borde dö, du kan hoppas på att dom blir av med jobbet, men att önska dom en död utan att dom gjort någonting emot dig är väl att för långt.

Punkt slut.

Jag antar att du inte brukar gå på fotbollsmatcher, för det som du skrev nyss är så jävla pinsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor