Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Motståndet bryr jag mig inte om i detta läge, det jag blev så överaskad av var att först spela en hel vanlig hallvlek, alla gör halvtaskiga insatser, sen helt plötsligt kunna explodera, varenda spelare utan byten till andra halvlek och bomba in snyggare och snyggare mål. Jag var helt hysterisk när jag satt och lyssnade, ryste till sången "one kenny pavey, there´s only one kenny pavey",en spelare jag verkligen längtat efter, sen dök det upp lite frågetecken hos mig efter flora-matchen samt gefle, dulee har spelat dåligt fram till idag tillsammans med några andra.

Jag skriver mycket fast jag kanske inte ens behöver nu, men min längtan efter fotboll/sommar börjar bli allt för stor just nu faktiskt, jag blir galen. <_<

Han har någonting den där jävla Norling som jag önskar Siggi också kunde ha. Om du läste Svenska Dagbladet imorse så stod det mycket positivt om Aik, dom brukar ju jävla ofta skriva positivt om Djurgår'n, men idag överdrev dom nästan med hurraandet över Aik. Nej Aik blir äckligt farliga i år, så är det bara. Usch.

Vadå "One Kenny Pavey"? "JAN TAUER UNSE BAUER" förfan!

Angånde matchen igår så var det små fula oranga koner i backlinjen. Vafan påkostade fuckers som Puyol, Salgado, Helgurea, dom ska ju inte gå att kunna överlista för tusan? Sedan tycker jag domaren var otroligt märklig, tråkigt att han dömde straff till Real när Guti föll äckligt enkelt, och hur många kort drog han upp? Jag fick det nästan till 500. Skön lördagsunderhållning i alla fall. Fotboll när den är som allra gladast.

Sedan är det Derby Della Madonnina i eftermiddag. Dagisderbyt med påkostade tifon. Heja Milan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angånde matchen igår så var det små fula oranga koner i backlinjen. Vafan påkostade fuckers som Puyol, Salgado, Helgurea, dom ska ju inte gå att kunna överlista för tusan? Sedan tycker jag domaren var otroligt märklig, tråkigt att han dömde straff till Real när Guti föll äckligt enkelt, och hur många kort drog han upp? Jag fick det nästan till 500. Skön lördagsunderhållning i alla fall. Fotboll när den är som allra gladast.

Mjo, håller med om mycket kort. Å andra sidan, sätter han inte gränser direkt urartar en sån här match lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför fick Ronaldinho frispark emot sig i slutet av matchen när han blev nerknuffad i straffområdet? Jag kan förstå om han inte får frispark för det var en ganska schysst tackling, men Real får frispark?! Vad gjorde ronaldinho för fel? Jag fattar inte

Om du menar den situationen med Diarra så tycker jag också det var konstigt. Fast domaren gjorde konstiga beslut under hela matchen.

Edit, är det bara jag som tycker Barcelonas fans är ganska bortskämda? Dom gör riktigt snygga tifon. Men hur mycket sång hör man igentligen? Minst 95.000 av dom som var där måste varit Barcafans. Inte bara barca, utan många storlags supportrar sjunger så lite. Känns som att det är mer dom mindre ligorna runtom i Europa.

Redigerad av T-Bone Mendez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du menar den situationen med Diarra så tycker jag också det var konstigt. Fast domaren gjorde konstiga beslut under hela matchen.

Edit, är det bara jag som tycker Barcelonas fans är ganska bortskämda? Dom gör riktigt snygga tifon. Men hur mycket sång hör man igentligen? Minst 95.000 av dom som var där måste varit Barcafans. Inte bara barca, utan många storlags supportrar sjunger så lite. Känns som att det är mer dom mindre ligorna runtom i Europa.

När Sevilla på hemmaplan mötte Barcelona för en vecka sedan så var det bra tryck och de sjöng princip hela tiden

1-0 till Milan efter första halvlek - ROnaldo målskytt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, håller med om mycket kort. Å andra sidan, sätter han inte gränser direkt urartar en sån här match lätt.

Det håller jag med om att det är mycket viktigt, men oftast när man sätter gränser direkt så lugnar ju spelarna ner sig och domaren tar det lugnare med korten, det gjorde ju inte gårdagens domare direkt.

Angående hur lite Barcelona fansen sjunger så är det ju inte konstigt att man sjunger lite med tanke på att man är ett spanskt lag. Spanska ligan är inte känd för ultrasmentalitet och vill man höra tryck så ska man åka till Sevilla för att antingen se Sevilla FC eller Real Betis, eller varför inte Atletico Madrid? Då kan vi snacka tryck. Barcelona och Real är mera som dibel säger, familjefans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående hur lite Barcelona fansen sjunger så är det ju inte konstigt att man sjunger lite med tanke på att man är ett spanskt lag. Spanska ligan är inte känd för ultrasmentalitet och vill man höra tryck så ska man åka till Sevilla för att antingen se Sevilla FC eller Real Betis, eller varför inte Atletico Madrid? Då kan vi snacka tryck. Barcelona och Real är mera som dibel säger, familjefans.

Hmm ok. Jag fascineras av många fans i dom östeuropiska länderna, jag gillar när det är röj på läktarn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag antar att dibel var ironisk.

Men asså, om man är en sån stor klubb som Barca så borde det fan sjungas hela matchen. Man ska rysa när man hör det. Tyvärr är det inte så.

Söker du rysningar från läktarsånger så är inte spanien rätt land att söka sig till den saken är säker -_-. Enligt mig iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är det som jag börjat förstå

Bra där!

Finns inget bättre sätt att få rysningar på än att höra de egna ramsorna eka på Råsunda eller någon annan arena runt om i landet.

Det sjunga mycket och ofta så är det en ramsa som passar in på just den matchen somt ar extra fart och blir extra mycket

tryck i, jag älskar känslan -_-.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer SI fixa db-mätare till matchen då? :)

Det står på sidan att db-mätare inte kommer finnas på plats :P.

"Vi vet när vi nått den nivån".

@Ceone: Minns inte riktigt grymt många var vi iaf, kan försöka ta reda på det, finns någon sida där det står lite info om sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor