Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Det här med målsättningen, till viss del. Det vore kul med en ny, tuff Lagerbäck inför EM. Men jag tror vi får den gamla hederliga mysfarbrorn i träningsbyxor istället. Inget fel med det.

De som går vidare i Champions league är:

PSV Eindhoven-Arsenal

Lille-Manchester United

Real Madrid-Bayern München

Celtic-Milan

Barcelona-Liverpool

Inter-Valencia

Roma-Lyon

Porto-Chelsea

Okej två gissningar som jag inte tror på(PSV,Roma) men det kändes så tråkigt att bara tippa på de som spelat borta i premiären.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man Utd kommer att krossa Lille på Old Trafford så mycket som det bara går. Det är inte så många gånger dom förlorat på hemmaplan. Lille må ha ett starkt anfall men backlinjen kan strula till det men speciellt Sylva kan strula till det för Lille. Och angående Valencia - Inter så kan det sluta precis som på San Siro (2-2). Inter är som starkast i början och mitten av matchen men orkar knappt anfalla och så på slutet och det är då Valencia slår till. Så det kan sluta hur som helst. Dom som jag tror går vidare är:

PSV Eindhoven-Arsenal

Lille-Manchester United

Real Madrid-Bayern München

Celtic-Milan

Barcelona-Liverpool

Inter-Valencia

Roma-Lyon

Porto-Chelsea

Redigerad av pillipossa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PSV - Arsenal

Arsenal kan inte förlora på Emirates, och PSV har inte imponerat ett jävla dugg i Champions League. Lättippat.

Lille - Manchester United

Lille är för svaga, United är för smarta. Här går man vidare.

Real - FC Bayern

Både tror och hoppas på Bayern här. Tror man kommer ha toppat upp formen rätt rejält inför returen och Real kommer få det grymt tufft på Allians där Bayern kommer ånga på.

Celtic - Milan

Milan har grymt utågnågsläge, och Celtic håller inte.

Barcelona - Liverpool

Barcelona kommer ha hittat tillbaka till mentaliteten och formen. Nästa match är det inte bara Messi som springer.

Valencia - Inter

Valencia var grymt starka senast. Man är också grymt starka hemma.

Roma - Lyon

Roma är för upptagana med sitt seriespel, och 0-0 på Olimpico imponerar lika lite som det kommer göra på Gerland.

Porto - Chelsea

Chelsea är Chelsea.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du menar att man är dum i huvet om man inte vill se 2 lag man inte gillar??

Jag gillar inte heller något av lagen, men inser man den stora rivaliteten blir matchen spännande. Sen behöver du inte ta meningen på fullaste allvar.

Ceone: Det är fotbollsunderhållning det med.

Djurgården orkar jag inte kommentera. Jag ser bara en mörk vår framför mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Djurgården orkar jag inte kommentera. Jag ser bara en mörk vår framför mig.

Hörde hur det gick, illa.

Vi lirade 0-0 mot FC Flora idag, ingen höjdare direkt inget utav lagen kom någonvart, dock kul att se Gernts löpvilja.

Vi har ju inte förlorat ännu iaf, man får väll se det så ^_^.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde hur det gick, illa.

Vi lirade 0-0 mot FC Flora idag, ingen höjdare direkt inget utav lagen kom någonvart, dock kul att se Gernts löpvilja.

Vi har ju inte förlorat ännu iaf, man får väll se det så ^_^.

Skönt att Aik har trappat ner på de resultatmässiga tempot. FC Flora har inte ens jag hört talas om förut.

Men jag är fortfarande grymt besviken på Djurgården, Sölvi Ottesen skulle tydligen ha gjort en plattmatch. Men det finns ljusa sidor, vi brukar aldrig vara bra under försäsongerna. Sen så har vi ju trots allt nya tränare.

En annan ljusglimt för dagen är ju Hammarbys sensationellt underbara tröjor som Nike har gett dom. Tror Nike satsar lite väl mycket på Tiger Woods och hans golf och bara råkade ge bajen en pikétröja i den mest fula grönfärgen och en sponsor som är lite smågay.

Emil_Johansson_354px_ale_02_850051_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor