Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Detta ska bli mer än intressant.

Premiärmatch för iår. DIF mot BP i Nosöns träningsanläggning inför 230 pers. Mer än intressant.

Det är alltså dags att se ifall Siggi och Paul hittat någon ny kemi i spelarna. Detta är i och för sig svårt med tanke på att det bara är första matchen och vi har väldigt slappa spelare. Men jag hoppas verkligen att DIF kan bjuda på bra fotboll och i alla fall kämpa. Sedan hoppas jag att vi får se Stoltz och Quirino på plan, jag är verkligen nyfikna på om dom kan prestera bättre i år.

Men jag tror i alla fall att vi komemr förlora, trots massivt spelövertag så kommer BP rulla in matchens ända mål och Siggi Paul är förbannade men låtsas ändå vara nöjda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Syrianska räknades inte eller? B)

Håller med give april nuu! >_<

Nja, visst det gör den, men inte som officiell träningsmatch, det var mer av en "taktikgenomgång".

Idag är det IK Sirius som står på tur, ca. 3500 pers kom senast, spännande att se hur många som tar sig till skytteholm idag.

Tyvärr kan jag själv inte gå :'(.

Detta ska bli mer än intressant.

Premiärmatch för iår. DIF mot BP i Nosöns träningsanläggning inför 230 pers. .............................

Måste ni spela där? Visst det är en träningsmatch men... 230 B).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste ni spela där? Visst det är en träningsmatch men... 230 :mellow:.

Förstår inte heller varför DIF väljer att spela sin premiärmatch utan sina supportrar. Men det är BP som arrangerat skiten och man låter endast sina egna tränare i ungdomsleden komma och titta. Smällar man får ta. Den visas ju på FanTV i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

0-0.

Fyfan vilket suckigt resultat egentligen. I och för sig sa Paul innan att man mestadels skulle koncentrera sig på försvarsspelet och det märktes ju. Men vafan jag tycker allt man ska kunna knoppa in ett mål mot BP. Quirino var tydligen helt OK också.

Intressant också att Enrico är våran nya #10. Han var totalt värdelös och fjäderlätt förra säsongen och det är en stor klump i halsen man får när man tänker att Siggi och Paul kanske satsar på honom. Men idag var han tydligen rätt bra. Så, ja, kanske.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

0-0.

Fyfan vilket suckigt resultat egentligen. I och för sig sa Paul innan att man mestadels skulle koncentrera sig på försvarsspelet och det märktes ju. Men vafan jag tycker allt man ska kunna knoppa in ett mål mot BP. Quirino var tydligen helt OK också.

Intressant också att Enrico är våran nya #10. Han var totalt värdelös och fjäderlätt förra säsongen och det är en stor klump i halsen man får när man tänker att Siggi och Paul kanske satsar på honom. Men idag var han tydligen rätt bra. Så, ja, kanske.

Jasså det blev 0-0, på AIK webradio sa dom att det blev 1-0 till dif :S.

AIK - IK Sirius 4-0, det var tydligen sambafotboll och Gnaget lekte med sina motståndare mestadels, visst dom möter nykomlingarna i superettan, men dom gjorde sitt jobb också, fint inhopp av Daniel Mendes som bara behövde 5 min på planen för att näta 2 ggr :mellow:, Khari Stephenson spelade enligt radion strålande och den nye unge Alexander Gernt nätade även han. Återigen, det var mot Sirius, men det är ändå skönt att det går såhär, hade det varit tvärtom så hade ju något varit på tok, men harmonin från fjolåret och året innan det verkar finnas kvar i truppen och även hos de nya spelarna redan.

EDIT: Ett utav Mendes mål var tydligen grymt vackert, ska bli spännande att se om det dyker upp på fanTV. Även värt att tillägga var att Pierre Bengtsson var i fight med en utav Siriusspelarna, var tydligen riktig vevning och inget knuffande :mellow:.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jasså det blev 0-0, på AIK webradio sa dom att det blev 1-0 till dif :S.

AIK - IK Sirius 4-0, det var tydligen sambafotboll och Gnaget lekte med sina motståndare mestadels, visst dom möter nykomlingarna i superettan, men dom gjorde sitt jobb också, fint inhopp av Daniel Mendes som bara behövde 5 min på planen för att näta 2 ggr :blink:, Khari Stephenson spelade enligt radion strålande och den nye unge Alexander Gernt nätade även han. Återigen, det var mot Sirius, men det är ändå skönt att det går såhär, hade det varit tvärtom så hade ju något varit på tok, men harmonin från fjolåret och året innan det verkar finnas kvar i truppen och även hos de nya spelarna redan.

EDIT: Ett utav Mendes mål var tydligen grymt vackert, ska bli spännande att se om det dyker upp på fanTV. Även värt att tillägga var att Pierre Bengtsson var i fight med en utav Siriusspelarna, var tydligen riktig vevning och inget knuffande (w00t).

Nej, matchen slutade 0-0.

Skrämmande som fan dock att Aik ångar på som utav helvete. För mig säger i och för sig motståndet ingenting men 4-0 och bra spel är alltid något.

Djurgården möter Assyriska borta i nästa träningsmatch. Känns bra med tanke på att det först var planerat att vi skulle möta Norrköping på bortaplan. Men kan Aik vinna med 4-0 över ett division-2 lag så borde väl DIF också klara det. Kanske ska åka dit då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite suckigt att Bayern förlorade. Tycker man är på något vis värda vinst mot Real med tanke på alla år man ständigt åkt ut mot dom i åttondelsfinalen. Fast jag tycker i och för sig det var ett rätt bra resultat ändå, jag menar man har bytt tränare precis, och så har man torskat borta mot Arminia Bielefeld och andra skitlag. Att få in två bollar borta mot Real är allid positivt. Nej jag tror dom tar detta ändå, 1-0 hemma på Allians, Paddan avgör.

Haha roligt också att Arsenal förlora mot ett lag som knappt ville göra mål men ändå gör det.

Och nej. Jag ska inte följa Champions League ikväll. Men jag hoppas däremot att Valencia spöar skiten av Inter. Själv ska man följa Everton mot Tottenham.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor