Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Mmm? Jämföra Söder och Östermalm på det sättet, det är smått löjligt faktiskt. Om nu Östermalm är så jävla illa kan han väl bygga dagis själv därnere. Alla problemen lösta.

Känns så himla jävla irriterande att diskutera spelscheman och grejer. Alltid lika dåligt, jag ger mig fan på att uppläggarna har svårt för att läsa och räkna, man borde ju räkna jämt mellan borta och hemmamatcherna. Men inte i Sverige, där får DIF ha 11 hemmamatcher, men Aik, dom, dom får ha 16. Varför kan man inte göra som man gjorde förut? Då lät man Assyriska spela på Söderstadion när man hade hemmamatch mot Bajen, och på Stadion när det var hemmamatch mot DIF. Men varför kan man inte göra så i år? Då jämnar man ju ut siffrorna lite i alla fall. Slår vad om att det är Lennart Johansson som lagt fingret med i det här (som vanligt), blir det inga guldglimmer i Solna i år tar han livet av sig, och han vill leva till varje pris. Den jävla jäveln.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj fan här blev det liv i tråden igen :mellow:

Whinardjurgårn ska alltid hålla på att klaga och nu kan dom leva upp till sitt rykte att de har sveriges bästa bortastöd.

"Så du tycker alltså det är bättre att stå på Sveriges äckligaste sektion norra nedre (eftersom brajen har hemma) och kolla på ett derby där vi blir utsjungna av äckliga,hoppande,trummande bajare.. medans vi står tysta som möss med 3000 äckliga fjortisar som tycker att derby e fett tufft.."

:ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj fan här blev det liv i tråden igen :mellow:

Whinardjurgårn ska alltid hålla på att klaga och nu kan dom leva upp till sitt rykte att de har sveriges bästa bortastöd.

"Så du tycker alltså det är bättre att stå på Sveriges äckligaste sektion norra nedre (eftersom brajen har hemma) och kolla på ett derby där vi blir utsjungna av äckliga,hoppande,trummande bajare.. medans vi står tysta som möss med 3000 äckliga fjortisar som tycker att derby e fett tufft.."

:ph34r:

Jag tror vi har lika lätt att leva upp till vårat bortastöd som Aik har att leva upp till sitt "perfekta hemmastöd". Problemet är bara att vi inte kan leva upp till detta bortastöd på derbyn, som den där uppsnurrade apjäveln säger så finns det alldeles för mycket fjortisar med cigg i munnen och mascara på ögonbrynen (ja, ögonbrynen) på derbyn. Eller ungar som står och håller i en tvåpinnare och bara är allmänt ivägen. Mår illa när jag tänker efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allvarligt? vad är det för en jävla tomte som har skrivit det där? lovar att fjollan hänger på Stureplan varje fredag och lördag och har blivit nekad att komma in på något "hippt" ställe.

Visst det är en stor skillnad på Östermalm/Södermalm, men inte som han beskriver det, folk stannar och släpper förbi mig när jag ska över gatan, buss åker jag sällan inne i stan så det skiter jag i, tycker han ska gå upp vid södersjukhuset och kolla om trafiken och människorna är så mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste nu också att antalet helgbortamatcher vi har blivit tillåtna i år är 0. Tråkigt att SvFF tänker på säkerhet före fotbollsfest. Tråkigt också att dom inte ser Allsvenska fotbollen ur en fotbollssupporters vinkel. "SVFF - Se, Upplev, Älska"... idioter. "SvFF - Sug, Min, Kuk".

Iofs har nu SvFF ändrat och varit generösa, dom har nu gett oss tre helgbortamatcher, Gefle, Kalmar och Halmstad. Som sagt var, hur var det här med säkerheten? Inga Nöff eller Sill. Ska räkna Aik helg-bortamatcher senare. Ska bli kul.

Aik och Agent 03 är Allsvenskans svar på Juventus och Luciano Moggi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spel schemat nästan klart

Lördag 7 april 16.00

IF Elfsborgs - Malmö FF

Måndag 16 april 19.00

Malmö FF - GAIS

(Kan flyttas till lördag 14 april)

Söndag 22 april 15.00

Trelleborgs FF - Malmö FF

Lördag 28 april 16.00

Malmö FF - AIK

Tisdag 8 maj 19.00

Malmö FF - Hammarby IF

Tisdag 15 maj 19.00

Helsingborgs IF - Malmö FF

Söndag 20 maj 17.00

Örebro SK - Malmö FF

Söndag 27 maj 17.00

Malmö FF - Gefle IF

Måndag 11 juni 19.00

Brommapojkarna - Malmö FF

Torsdag 14 juni 19.00

Malmö FF - Halmstads BK

Tisdag 26 juni 19.00

Malmö FF - Kalmar FF

Måndag 2 juli 19.00

IFK Göteborg - Malmö FF

Måndag 9 juli 19.00

Djurgårdens IF - Malmö FF

Måndag 16 juli 19.00

Malmö FF - Djurgårdens IF

Onsdag 1 augusti 19.00

Hammarby IF - Malmö FF

Tisdag 7 augusti 19.00

Malmö FF - Helsingborgs IF

Måndag 13 augusti 19.00

Halmstads BK - Malmö FF

Lördag 18 augusti 16.00

Malmö FF - Brommapojkarna

Söndag 26 augusti 17.00

AIK - Malmö FF

Torsdag 30 augusti 19.00

Malmö FF - Trelleborgs FF

Måndag 17 september 19.00

Malmö FF - Örebro SK

Måndag 24 september 19.00

Gefle IF - Malmö FF

Måndag 1 oktober 19.00

Kalmar FF - Malmö FF

Måndag 8 oktober 19.00

Malmö FF - IFK Göteborg

Måndag 22 oktober 19.00

GAIS - Malmö FF

Söndag 28 oktober 15.00

Malmö FF - IF Elfsborg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffa er mer publik då så ska ni se att ni också kan spela alla matcher på Råsunda och verkligen ha nytta av det, att klaga över att vi har "16" hemmamatcher är värdelöst, är det vårat fel att det inte byggs bättre arenor fortare? är det vårat fel att BP gick upp? skulle itne tro det, är det vårat fel att vi har grymt bra publiksnitt......ja det är det. Gör något åt saken själva istället för att sitta där och gnälla, fördel eller inte låter jag vara osagt då vi inte sett hur säsongen ser ut ännu. Kommer ni stå och gnälla över "16" hemmamatcher om vi torskar 15 av dom sen när säsongen är över? nej skulle inte tro det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffa er mer publik då så ska ni se att ni också kan spela alla matcher på Råsunda och verkligen ha nytta av det, att klaga över att vi har "16" hemmamatcher är värdelöst, är det vårat fel att det inte byggs bättre arenor fortare? är det vårat fel att BP gick upp? skulle itne tro det, är det vårat fel att vi har grymt bra publiksnitt......ja det är det. Gör något åt saken själva istället för att sitta där och gnälla, fördel eller inte låter jag vara osagt då vi inte sett hur säsongen ser ut ännu. Kommer ni stå och gnälla över "16" hemmamatcher om vi torskar 15 av dom sen när säsongen är över? nej skulle inte tro det.

Det är väl inte deras fel att dom har mindre. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle knappast tro att SvFF ger er fördel för att ni har högre publiksnitt än resten av lagen. Ni må fan ha högre publikssnitt än båda DIF och Bajen, men era bortaresor imponerar inte lika mycket, men likt förbannat ska ni få en massa helgmatcher. Ingenting är egentligen inte Aiks fel, men grejen är bara att det alltid är samma Aik som ska få dessa fördelar när det gäller hemmamatcher.

Jag själv fattar inte varför alla derbyn ska spelas på Råsunda, tycker inte den arenans säkerhet imponerar lika mycket som t.ex Söderstadion eller Stockholm Stadion. Eller har jag fel?

Nej hellre går jag på ett Bajen-derby på Söderstadion än på Råsunda, har tröttnat påden arenan sedan lång lång tid tillbaka.

T-Bone Mendez: På sätt och vis inte. Bygg upp en fet 30 000 arena där Stockholm Stadion ligger nu och vi snittar lika mycket som Aik. Grejen är bara det att det har vi inte så det är väl både och om man säger så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Btw så spelar man derbyna på Råsunda för "säkerhetens" skull... För det är sååååå svårt att komma in på Råsundas grus det har aldrig gjorts förr ;)

"Cash rules everything around me" :)

Newcastle - Birmingham 1-5!

Ja det är just det som är så förbannat larvigt. Någon form av gräns måste ju gått när en liten 11-årig kille/huligan lubbar in på planen när självaste Brasilien kommer på besök.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är just det som är så förbannat larvigt. Någon form av gräns måste ju gått när en liten 11-årig kille/huligan lubbar in på planen när självaste Brasilien kommer på besök.

Jo huliganismen sjunker i åldrarna sägs det ;)

Min personliga teori är att det är ståplats och ramsorna som föder detta fotbollsmördande hat och att yngre på så sätt sporras till att HATA. Med detta vill jag säga att om vi skulle införskaffa sittplats här i Sverige så skulle våra våldsproblem ute i samhället minksa drastiskt och vi skulle alla bara sitta och njuta av den vackra fotboll som spelas i vår högt rankade liga.

Simon Bank

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo huliganismen sjunker i åldrarna sägs det ;)

Min personliga teori är att det är ståplats och ramsorna som föder detta fotbollsmördande hat och att yngre på så sätt sporras till att HATA. Med detta vill jag säga att om vi skulle införskaffa sittplats här i Sverige så skulle våra våldsproblem ute i samhället minksa drastiskt och vi skulle alla bara sitta och njuta av den vackra fotboll som spelas i vår högt rankade liga.

Simon Bank

Bara för den lille fjollan vart utknuffad från läktarn när han var liten. Han borde ju vara tillräckligt kompetent att fatta att stå och titta fotboll inte har någonting med våldsproblem att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och vad skulle jag säga. Att Helsingborg har bara en enda sak. Och det är HIF.

Malmö har MFF,MIF,MAI m.m. Om det går tröggt för MFF så sticker alla till MIF. Men om MIF har det tröggt så går alla på MFF matcherna. Ni har bara fotbollen i er ynckliga lilla stad.

Fyfan vad jag skrattar när jag läser igenom den här tråden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor