Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

LOL! Såg ni Ca$hleys självmål mot Reading? :huh:

Bra att Chelsea fick inte det där självmålet. Då kan inte alla jävla "Jag älskar Man UTD, Älska Rooney Ronaldo-fans" här i Sverige skylla på att Chelsea har en sådan jävla flyt. Det där är ett bevis på 99 kg otur...

Sedan kommer inte Manchester United räcka hela vägen i år. Det räcker med att Ronaldo eller Rooney eller någon annan blir avstängd/skadad någon match och Chelsea har kommit ikapp. Sedan får man heller inte glömma att man har varandra att möta en gång till också, där vet jag att Chelsea är starkare, bara dom vill. Det spelar ingen roll om Chelsea spelar 2-2 mot Reading och United vinner med 3-0 dock utan att imponera. Chelsea är fortfarande starkare än United, dom har just nu bara inte samma flyt. Men det får dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra att Chelsea fick inte det där självmålet. Då kan inte alla jävla "Jag älskar Man UTD, Älska Rooney Ronaldo-fans" här i Sverige skylla på att Chelsea har en sådan jävla flyt. Det där är ett bevis på 99 kg otur...

Sedan kommer inte Manchester United räcka hela vägen i år. Det räcker med att Ronaldo eller Rooney eller någon annan blir avstängd/skadad någon match och Chelsea har kommit ikapp. Sedan får man heller inte glömma att man har varandra att möta en gång till också, där vet jag att Chelsea är starkare, bara dom vill. Det spelar ingen roll om Chelsea spelar 2-2 mot Reading och United vinner med 3-0 dock utan att imponera. Chelsea är fortfarande starkare än United, dom har just nu bara inte samma flyt. Men det får dom.

Visst Man Utd hade tur denna gång, men ibland behöver man tur!

Om Rooney eller Cristiano blir skadad/avstängd tar på laget (kolla Barca, Eto, Messi skadade) känns, men idag så spelade inte 6 ordienarie spelare, bara Cristiano hoppade in.

Jag tror att det blir kamp ända till sista omgången.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst Man Utd hade tur denna gång, men ibland behöver man tur!

Om Rooney eller Cristiano blir skadad/avstängd tar på laget (kolla Barca, Eto, Messi skadade) känns, men idag så spelade inte 6 ordienarie spelare, bara Cristiano hoppade in.

Jag tror att det blir kamp ända till sista omgången.

Ja Man United hade 6 spelare borta, och kolla hur det gick. Tänk om Ronaldo inte hade haft sitt självförtroende? Då kanske t.o.m. Wigan hade vunnit, det var ju inte bara straffen man fick i matchen. Jag såg i alla fall en farlig kontring i första och en ganska bra nick i andra. Och bättre lag (t.ex Bolton, Tottenham, Everton) som United räknar vinst mot hade säkert förvaltat dom chanserna. Och så har United tappat poäng. Och ibland behöver man tur ja, men United kommer inte ha tur hela tiden, kolla Chelsea idag...

Och det kommer bli kamp ända in i sista.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaaa! 2-1 till arsenal! :shifty: Watford var inte helt dåliga dom hade bra chanser så all beröm till dom.

Måste verkligen säga att det var en dröm att få höra Stefan Klemetz i rutan, mysigre röst och finare utal går det inte ens leta efter. Men sålänge Arsenal har van Persie så kommer dom inte förlora än på ett tag...

Men jag tycker ända Arsenal är lite halvklena, nära 3-3 mot Blackburn förra helgen, det var ju Blackburns fel att dom förlora med 6-2. Och nu bara 1-2 utan att briljera särskilt mycket mot Watford. Vänder man inte på trenden kanske både Portsmouth och Bolton kommer före dom i tabellen. Liverpool kan man ju räkna bort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste verkligen säga att det var en dröm att få höra Stefan Klemetz i rutan, mysigre röst och finare utal går det inte ens leta efter. Men sålänge Arsenal har van Persie så kommer dom inte förlora än på ett tag...

Men jag tycker ända Arsenal är lite halvklena, nära 3-3 mot Blackburn förra helgen, det var ju Blackburns fel att dom förlora med 6-2. Och nu bara 1-2 utan att briljera särskilt mycket mot Watford. Vänder man inte på trenden kanske både Portsmouth och Bolton kommer före dom i tabellen. Liverpool kan man ju räkna bort.

Stefan Klemetz uttalade alla namn fel. fabrEEEgas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja Man United hade 6 spelare borta, och kolla hur det gick. Tänk om Ronaldo inte hade haft sitt självförtroende? Då kanske t.o.m. Wigan hade vunnit, det var ju inte bara straffen man fick i matchen. Jag såg i alla fall en farlig kontring i första och en ganska bra nick i andra. Och bättre lag (t.ex Bolton, Tottenham, Everton) som United räknar vinst mot hade säkert förvaltat dom chanserna. Och så har United tappat poäng. Och ibland behöver man tur ja, men United kommer inte ha tur hela tiden, kolla Chelsea idag...

Och det kommer bli kamp ända in i sista.

Man Utd hade säkert vunnit, kanske inte lika stort, men Rooney hade jätte många chanser i första.

Ribba, 10 cm(ca) utan förstolpen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja nu är saken den att United har ett sätt till att lira på. Om vi nu skulle säga att Rooney och Ronaldo är borta så får man köra ett spel mer koncentrerat på Saha. Det var så man tvingades göra när Scholes och Rooney var avstängda. Det som krävs för att sätta Uniteds grundspel ur balans totalt är att Scholes, Ronaldo och Saha borta och att Carrick har lite oflyt. Då kan det bli problem då den ända riktigt skapande kraften blir Rooney men som vi alla vet kan det gå bra ändå.

Man måste komma ihåg att United har ett oerhört tufft spelschema till våren med Chelski, Arsenal, Liverpool, Tottenham och även Bolton tror jag, alla borta. Så de fyra poängen kan krympa väldigt fort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man måste komma ihåg att United har ett oerhört tufft spelschema till våren med Chelski, Arsenal, Liverpool, Tottenham och även Bolton tror jag, alla borta. Så de fyra poängen kan krympa väldigt fort.

Alla ska möta alla, Arsenal - Bolton är min skräckmatch. Vi kommer förloar den. Anelka och Diuf såna fula jävlar som tacklar och filmar hela tiden sparkar ner folk osv. mot våra sydeuropeiska spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stefan Klemetz uttalade alla namn fel. fabrEEEgas.

Ok. Men lita dig till Arne Hegerfors du...

Rasken: Man kan väl säga det som så att United har Ronaldo, Rooney, Saha, Carrick, Scholes och Giggsen som dom litar sig på där uppe. Hittils under säsongen har alla dom klaffat perfekt och det resulterade ju i att United är i ledningen. Men jag tror inte dom kommer klaffa hela säsongen. Jag har jävligt svårt att tro varför United inte räcker i år, just nu är dom hetare än Chelsea i alla positioner. Ja, t.o.m. Van der Saar får känna sig som en segrare. Men fan, trots Tery borta, noll kommunikation i backlinjen och en enda spelare som gör det så kommer Chelsea vinna, jag litar på instinkten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo United skulle behöva 9 poängs försprång ungefär om man räknar match för match för att ha samma poäng som Chelski. Men man kan ju inte räkna så då båda lagen kommer minst tappa poäng mot 2 sämre lag. Så jag säger såhär.

Vinner Chelsea på Stamford bridge tar de ligan.

Vinner United tar de ligan.

Vid oavgjort tar Charlton hand om ligan. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor