Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Antagligen ingenting... :wub:

Men själv ska jag hojta ut min vrede mot Mathias Svensson över vad han gjorde mot Dembo i sista matchen, sedan ska jag hojta ut min vrede mot Taco för hans fusk han håller på med. Sedan ska den där Keene förstå att han gick till fel klubb. Nej, jag ska i a lla fall visa att Elfsborg inte är ett lag som jag tycker om.

Jahaa du menar så, haha jag var ute och cyklade där :wub:. Jo ni har ju lite att bevisa att ni faktiskt ärligt talat inte tycker om dom :huh: .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, vad ska man säga ? Arsenal klarade sig med ett nödrop, Chelsea kunde nog ha gjort två - tre mål till igentligen. Samtidigt som jag tyckte Arsenal hade bollen mycket på Chelseas planhalva. Det var typsikt Arsenal-lir idag, med mycket bollrull på motståndarens planhalva. Sedan när Flamini skjöt 0 - 1 blev jag jublande glad och trodde att segern skulle gå till Arsenal. Jag minns också att jag tänkte - samtidigt som Flamini klatchade med Silva innan Chelsea tog sin avspark- att Arsenal inte skulle bli för säkra. Tyvärr fick jag rätt i min tanke, bara några minuter senare kommer pangskottet och hjärtat sjönk i bröstkorgen.

Skottet ja, det kommer nog kämpa tillsammans med det första målet i Evertonmatchen igår, fy fan det var en riktig pärla från 40 meter på direktvolley han fick till där. Jag sa "Jadå" när han klippte till, lite halvironsikt, men tji fick jag när den seglade ner bakom målvakten.

Tillbaka till Arsenalmatchen, det var en ganska seg inledning. Det enda som igentligen hände i första var väl Lampards (var det han ?) stolpskott efter lite mindre än en kvart. Sedan var det lite fram och tillbaka utan några riktiga målchanser, i andra halvlek kom sen Flaminis mål, och då blev det fart på matchen. Hjärtat satt i halsgropen flera gånger när Chelsea stormade fram.

Synd bara att det var en mindre rolig kommentator, uttalade namn fel, pratade om ointressanta saker. Och mycket självklara saker, eller vad sägs om;

"Den osynliga väggen som han kallas i sitt landslag, Brasilien... Ja, inte på svenska utan på Portugisiska förstås"

När han pratade om Silva.

Ja, ja, vi ska vara glada för att det inte blev förlust. Och nu är det dags att blicka framåt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag som hade tippat en fegis etta i den matchen. Ville faktiskt att Arsenal skulle vinna, just för att bryta Chelseas äckliga Stamford Bridge-svit. Men nejdå. Men man hade otur för dagen, det var ribbor och stolpar och massvis med räddningar på mållinjor. Snyggt mål däremot.

Kommentatorn var fantastiskt. Hade klassiska Arne Hegerfors citat med en större inlevelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor