Halo Skrivet 18 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2006 Håller med. Men är det något jag stör mig på så är det när spelare gnäller i media om sin speltid. Hmm vart ju mycket tjaffs när Dulee bänkades, men det var typ första gången jag höll med en spelare om att han inte skulle bli bänkad. Han är enormt viktig ochg er alltid 100% och spelar grymt, han är i formtopp, så blir han bänkad. Haha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 19 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2006 Tony-G verkar= Spelarna kämpade iallafall synd att domarna (alla 3) dömde helt åt skogen och att vi inte satte våra lägen :'( Men Tony-G verkade ha fått spelarna att kämpa iallafall Superettan 2008 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 19 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2006 2-0. Sopiga jävla PSG. Vem hade trott att Bordeaux som inte har tagit en poäng på bortaplan under säsongen och som inte vunnit över PSG på bortaplan på minst 1000 år går och vinner med 0-2 på Parc de Princes. Som man gör det då, storstilat, Wendel är kung, Micoud är tillbaka och Laslandes gjorde mål. Allez les Girondins! Roligt att Roma spöade Catania förresten, fast kanske inte lika kul att det vart 7-0. Skrota skämtet Serie A. Starta något nytt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 20 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2006 Gud var härligt med 3-1. Första halvleken var vi ju nästan utspelade... andra halvlek spelar vi ut dom norska mästarna. Satt och tänkte lite igår om man ska bänka Luton och starta med Olivier och Henke på topp. Olivier gör mål varje match och är målfarligare än nånsin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 Totalt bengalförbud 2007... Patetiska Allsvenska klubbar, Hammarby och AIK exkluderat! Hoppas alla jävla supporterföreningar bränner i premiären, hemma som borta! AAAAAAAAAAAAAAAAVGÅ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 Totalt bengalförbud 2007... Patetiska Allsvenska klubbar, Hammarby och AIK exkluderat! Hoppas alla jävla supporterföreningar bränner i premiären, hemma som borta! AAAAAAAAAAAAAAAAVGÅ! Äsch låt dom vara kvar, alla rika ska gå på fotboll, det ska vara picknick när det är fotboll. Man ska sitta ner och vara tyst när det är fotboll. I framtiden tror dom att det kommer mer folk när dom gör såhär....klart som fan det gör? .... .... .... (ironi) .... AVGÅ TENGIL Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 Detta är bara början. Jag tror vi får vara glada över att ens ståplatsläktarna är kvar. Men sedan har vi suttit oss själva i skiten också litegrann, men vafan, så länge man gör som Aik gjorde och fråga om tillstånd så kommer det säkert lösa sig. Fast det är ju så jävla mycket roligare utan det där äckliga tillståndet. Roliga UEFA-cupmatcher idag på TV. Auxerre är ju bara ett måste att se. Snart är Bordeaux där också. Och Oskar Wahlström har förlängt kontraktet, trots att han snittar en match varje säsong. Men det är skönt, jag gillar honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 24 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 Tyvär betyder -totalt- bengalförbud att man inte får tillstånd heller -.- Men vi ska bränna ändå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 24 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 (redigerad) Tyvär betyder -totalt- bengalförbud att man inte får tillstånd heller -.- Men vi ska bränna ändå! Mm såg det senare. Hemskt. Ännu hemskare var att Djurgården Fotboll inte ens hade hört av sig till Järnkaminerna i frågan, just läktarfrågor ska ju supportrar också få vara med och medverka, men så tycktes inte fallet i Djurgården Fotboll. Nu är det förövrigt klart! Kabba Ceasay är klar för Djurgården och den första värvningen är avklarad. Han är värvad som högerback men problemet är att vi redan har Allsvenskans bästa spelare på den positionen i Matias Concha. Men ledningen kanske har räknat med att Concha försvinner inför nästa säsong. Annars gör det ingenting för mig och Kabba går ut och vänsterkanten och Stoltz råkade hamna på soptippen. Ser annars fram emot honom. Han sa att hjärtat klappade för Djurgården och att han ser upp till tränarna och är för disciplin och tuffa tag. Så ska det låta, tänk om någon skulle kunna förklara det för Komac eller Johannesson t.ex. Nu går vi för guld! Redigerad 24 november, 2006 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 24 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 I bengalfrågan lyckades Hammarbys styrelse för en gångs skull ta ett klokt beslut Silly Season är det alltid kul att vara Bajare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 24 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 Mm såg det senare. Hemskt. Ännu hemskare var att Djurgården Fotboll inte ens hade hört av sig till Järnkaminerna i frågan, just läktarfrågor ska ju supportrar också få vara med och medverka, men så tycktes inte fallet i Djurgården Fotboll. Nu är det förövrigt klart! Kabba Ceasay är klar för Djurgården och den första värvningen är avklarad. Han är värvad som högerback men problemet är att vi redan har Allsvenskans bästa spelare på den positionen i Matias Concha. Men ledningen kanske har räknat med att Concha försvinner inför nästa säsong. Annars gör det ingenting för mig och Kabba går ut och vänsterkanten och Stoltz råkade hamna på soptippen. Ser annars fram emot honom. Han sa att hjärtat klappade för Djurgården och att han ser upp till tränarna och är för disciplin och tuffa tag. Så ska det låta, tänk om någon skulle kunna förklara det för Komac eller Johannesson t.ex. Nu går vi för guld! Hade vi inte Mikael Lustig på kroken? Har det hänt något nytt med honom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 24 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 Hade vi inte Mikael Lustig på kroken? Har det hänt något nytt med honom? Jo. Men nu är ju han så gått som bortblåst eftersom FC Köpenhamn vill ha honom. Kan gissa på att vi lägger ett bud på honom på 5-10 miljoner och Sundsvall tackar nej för att det är alldeles för lite pengar. Sedan kommer FCK och bjuder 4,5 och Sundsvall blir överlyckliga för att Mikael går till en större klubb och får en ännu större chans att ta ett ännu större kliv ut i Europa och Sundsvall får in ännu mer pengar. Problemet är bara det att Giffarna inte tänker så långt och inte förstår inte Mikael kommer nöta bänk i Köpenhamn och ingen klubb vill värva honom innan Esbjerg eller något annat skitlag får han på lån för att året efter värva honom för 3 miljoner. Sundsvall tjänar ingenting p.g.a. det, men så är fallet. Precis samma sak kommer hända Örgryte och Ailton. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 24 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 Detta är bara början. Jag tror vi får vara glada över att ens ståplatsläktarna är kvar. Men sedan har vi suttit oss själva i skiten också litegrann, men vafan, så länge man gör som Aik gjorde och fråga om tillstånd så kommer det säkert lösa sig. Fast det är ju så jävla mycket roligare utan det där äckliga tillståndet. Roliga UEFA-cupmatcher idag på TV. Auxerre är ju bara ett måste att se. Snart är Bordeaux där också. Och Oskar Wahlström har förlängt kontraktet, trots att han snittar en match varje säsong. Men det är skönt, jag gillar honom. Tyvär så blev det ju böter för oss ändå för att några bengaler hade tänts på fel platser. HAHA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 24 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2006 Tyvär så blev det ju böter för oss ändå för att några bengaler hade tänts på fel platser. HAHA. Ni hade tillstånd bara för raketerna på innerplanen och inte bengalerna på läktaren eller? Aja kommer brännas lika mkt nästa säsong! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 25 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2006 Ni hade tillstånd bara för raketerna på innerplanen och inte bengalerna på läktaren eller? Aja kommer brännas lika mkt nästa säsong! Nej det fanns tillstånd till bengalerna också, men det var tydligen bara för dom som brändes längst nere vid grinden >.< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 25 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2006 Nej det fanns tillstånd till bengalerna också, men det var tydligen bara för dom som brändes längst nere vid grinden >.< Okok Nåja det kommer brännas lika mkt nästa säsong det är jag övertygad om Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 29 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2006 Vad gör egentligen en AIK:are på vintern? Utbudet inom AIK finns onekligen. Ishockey, innebandy, handboll och så då fotbollens förlängda säsong genom Royal League. Ett par tusen väljer innebandy (i hemmasnitt), färre än så verkar tycka att ishockey är spännande live och handbollens publiksiffror har jag inte tillgängliga. När då endast 4.500 gnagare (nåja, några norrmän var också på plats) väljer att se AIK spela fotboll mot norskt toppmotstånd, kanske det bästa laget jämte Hammarby som har spelat på Råsunda i år, så är frågan befogad. Vad gör egentligen en AIK:are på vintern? //Charlie Granfeldt ........................ Jag tror detta även gäller väldigt många andra lags supportrar. Vad gör vi egentligen på vintern? Mitt svar på den frågan är (detta gäller även Royal League), att vi behöver även vi en paus. Längtan till fotboll finns alltid där, men den är aldrig större än när det väll börjar dra ihop sig för en ny säsong. Vi behöver gå i ide för att få tillbaka den där brinnande känslan att spendera studiebidraget på bortamatcherna och bara ha det grymt trevligt. Vissa kanske inte har åldern inne eller annat problem och går därför inte på så många bortamatcher, men jag vet att ni har känslan inom er ändå, det är alltid något speciellt med hemmamatcherna också. Jag själv sitter numera någon gång i veckan och kollar igenom olika filmklipp från säsongen, och vilken stans längtan man får tillbaka. Många undrar varför snittet är så lågt i RL när det gäller pbuliken, men vi som är riktigt inbitna har inte råd att gå på fotboll året runt, sorgligt men sant, och vi går heller inte på fotboll för att frysa ihjäl och inte kunna njuta. Vi behöver pausen lika mycket som spelarna, och pausen är välbehövlig, men vad gör man för att spilla tid? Hur många är med mig och hur många är inte det? Sommar är fotboll, fotboll är kärlek, kärlek är allt, tack för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 29 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2006 Jag är med. Fotboll på sommaren, hockey på vintern. Så enkelt är det. Det finns inga om och men. Känslan av att gå på ett blått Vallhallavägen i 20 fina grader och en stor gul sol påväg till Stadion är tryckande. Det finns ingenting som sticks så mycket i hjärtat som just detta. Känslan av att kliva an tunnelbanan vid Globenområdet, gå över vägen i sträng vinterkyla i minusgrader och snöblåst. Kliva in på ett varmt pumpade Globen och ställa sig på den lilla klacksektionen, det sticks även det i hjärtat. Jag vill inte gå vid Globenområdet i sol och 20 grader för att se på hockey, och jag vill inte gå på Vallahallägen i snöblåst och några munusgrader för att se på fotboll. Det kan funka lite då och då. Men det är fan inte samma grej. Jag är med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 (redigerad) Halo hockey den 18 december fucking love it btw så är det globen... fucking hate it Redigerad 30 november, 2006 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 30 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2006 100 miljoner i soptunnan http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/...,943905,00.html 10 spänn på att nån annan klubb hade utnjyttjat pengarna mycket bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts