Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Det var just Sören Åkebys hårda fysiska träning under vintern som gjorde så att våra spelare orkade en hel säsong. Just den träningen resulterade i två guld på två år. Sen att Åkeby inte mera tränade i Århus och att fansen tyckte han var deras sämsta tränare så förstår inte jag att en så pass rik klubb som Malmö kan värva just Åkeby då. Den som spred ryktet i Malmö att Åkeby var en dålig tränare i Århus har kommit på det nu efter säsongen när besvikelsen över honom var så stor, jag vet inte att det är så, men jag tror det är så. Och Malmös tokiga värvningschock som man startade med precis när Zlatan lämnade tror jag fortfarande startade av samma anledning. Varför står det jämnt i tidningarna om Zlatanpengarna efter varje värvning då? Zlatanpengarna, gud vad det ordet är bekant.

Vad är det för fel med zlatan pengarna? Är ni avundsjuka eller? Ska vi bara slänga pengarna i sjön eller bara ha dom liggandes i kassa valvet? Man köper ju spelare såklart! Hur många spelare som använts vet jag inte men det är rätt många. Är ett lag kalkon för att man köper spelare för pengar som man tjänat genom att sälja en annan? Vi köpte bland annat niklas skoog och peter ihej som gjorde hur många mål som helst, vi var jättenära flera gånger innan 2004 att ta guld men räckte inte hela vägen.

Och Malmö FF är medgångssupportrar, statistiken som rabarben har lagt upp flera gången är ett faktum. Malmö Stadion är Sveriges risigaste arena, säger alla som varit där. Och ljusblå hemma och rödvita ränder som man (lyckligtvis) hade förra året var det fulaste tröjkombinationen i svensk fotboll genom tiderna.

Anledningen till att de värvade åkeby var väl att han just vunnit guld med djurgården. Åkeby var en dålig tränare, efter matcherna när de förlorat, attackerar en enskild spelare i laget och lägger hela skulden på honom. Fotboll är en lagsport, en förlust ska hela laget ta på dig + tränare och inte en spelare bara, och det roligaste med detta var att just attackerade junior som är en anfallare som inte har ett dugg med försvaret att göra. När gefle vände mot oss från 3-0 underläget så satt åkeby på bänken och bara stirrade han gjorde ingenting! Han skrek ingenting till spelarna om att de skulle skärpa sig eller något, han bara glodde....

Zlatan pengarna är borta för längesen kan jag säga dig.¨Junior och jonatan johansson köptes inte för de, De köptes för afonso pengarna (20 miljoner av 40)

Sen förstår jag inte varför du blandar in arenan? Men du är väl så förbannad så du måste klanka ner mff till max. De ska ju bygga en ny arena för 450 miljoner där klubben själv betalar 350 och malmö kommun 100. Våran arena är skräp ja men eran (djurgårdens) är väl inte mycket bättre med löparbanor och skit?

Sen att du attackerar tröjornas utseende är bara ett bevis på hur förbannad du är på klubben mff. Varför? Det har jag ingen aning.

Att du snackar om att MFF köper misslyckade värvningar tycker jag inte du ska göra när DIF köper quirinho för 15 millar? Var det de?

Oh herregud, det där uttrycket är en kalkon.

Både du och jag vet att det där inte är sant.

Läser/läste du ofta aftonbladet?

I det förflutna så hade vi stökiga fans, javisst.

Men du vi lever i 2000-talet nu, och det är nästan 20 år sedan sedan det värsta hände.

Btw, det finns folk som gärna drar fram knytnävarna i malmö också vill jag lova, du verkar inte ha någon vidare koll inom detta område.

Ett tips, sluta läs aftonbladet och försök sedan komma in på det verkliga livet.

Superettan förra året, kommer inte ihåg vilket lag men det blev ett rejält bråk mellan supportarna.

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen att du attackerar tröjornas utseende är bara ett bevis på hur förbannad du är på klubben mff. Varför? Det har jag ingen aning.

Superettan förra året, kommer inte ihåg vilket lag men det blev ett rejält bråk mellan supportarna.

Alltså, seriöst, nu blir dina inlägg bara larvigare och larvigare, GAIS borta tänker du på.

För det första så förlorade vi inte, för det andra så skulle dom inte ens in, polisen tog in dom av "säkerhetsskäl"

in på arenan. Felet var att det inte fanns en enda snut inne på Gamla Ullevi.

Dessa personer hade inte ens pengar till matchen, ändå blev dom tvingade in.

Hur du sedan kan klandra alla supportrar till AIK för detta är helt sjukt sorgligt.

Men hur var det nu? aftonbladet, ja just ja.

Alla vi 30.999 som kom mot malmö sista matchen, bråkade vi?

Resten av alla som kommit under säsongen, hur mycket har vi ställt till med?

Resten av alla som kom förra säsongen, hur mycket ställde dom till med?

Tillochmed år 2004 var ett relativt lungt år med tanke på att vi faktiskt åkte ur.

Hur tror du malmöfansen skulle reagera om ni var på väg bort från allsvenskan?

Bråk? nja jag vet inte, ni skulle förmodligen inte ens vara där.

Men tro mig, era fans är inte så mycket gulligare än vad våra är.

Vakna nu, seriöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svara på resten nu min unge man.

"Men hur var det nu? aftonbladet, ja just ja.

Resten av alla som kom förra säsongen, hur mycket ställde dom till med?"

Nej ni bråkade inte. Eller?

Inget - jag sa inte att ni tog fram knytnävarna varjegång

Hur mycket ställde mff fansen till det då? Ännu mindre 0! -0 Sluta attackera mff fansen från rabarbens "källor" om publiksiffrorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Men hur var det nu? aftonbladet, ja just ja.

Resten av alla som kom förra säsongen, hur mycket ställde dom till med?"

Nej ni bråkade inte. Eller?

Hur mycket ställde mff fansen till det då? Ännu mindre 0! -0 Sluta attackera mff fansen från rabarbens "källor" om publiksiffrorna.

Du jag har mina egna källor, men vilka var det som "dampade" loss efter Gefles upphämtning till 4-3 mot er iår?

ja inte var det någon som höll på AIK iallafall.

Men du kanske inte var där så du har väll ingen aning förstås.

Men men, jag bryr mig inte om några enstaka saker som vissa andra här på forumet verkar göra.

Om du nu pekar ut oss så jävligt, låt mig då påpeka några incidenter du bör läsa lite om:

Djurgårdens attack när dom mötte Peking i (cupen var det va?).

Göteborgsattacken mot oss på bortamötet i år.

Har ingen specifik match men jag vet att smådelar av HeIF fansen inte har varit dom snällaste iår.

Malmöattacken mot oss på Malmoeaway i år. (detta skedde utanför arenan, men attack som attack)

Detta är bara lite av allt som har hänt iår.

En annan sak, det är väll inte så konstigt att det blir bråk när det kommer mycket folk på matcherna. Risken att två personer som är helt olika varandra hamnar bredvid varandra är väldigt stor och det kan dräför uppstå småincidenter lite här och där.

Men nu är frågan, tänker du åka iväg på några bortamatcher och skaffa dig din egen uppfattning eller kommer du sitta hemma och läsa aftonbladet i fortsättningen också?

Det känns som om du behöver bli påminnd om någonting igen, ja just det, Vi är AIK, alla hatar oss?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men nu är frågan, tänker du åka iväg på några bortamatcher och skaffa dig din egen uppfattning eller kommer du sitta hemma och läsa aftonbladet i fortsättningen också?

Det känns som om du behöver bli påminnd om någonting igen, ja just det, Vi är AIK, alla hatar oss?

Nej inte nu, jag går i skolan. Kommer kanske göra det när jag blir äldre. Du försöker framstå som att 100% de aftonbladet skrivet är lögn.

Jag hatar inte AIK, men jag gillar inte deras sätt de har uppträtt genom åren. Jag tycker att ni skulle ha tagit guldet istället för elfsborg. Ni förtjänade de mer än elfsborg faktiskt.

Djurgårdens attack när dom mötte Peking i (cupen var det va?).

Göteborgsattacken mot oss på bortamötet i år.

Har ingen specifik match men jag vet att smådelar av HeIF fansen inte har varit dom snällaste iår.

Malmöattacken mot oss på Malmoeaway i år. (detta skedde utanför arenan, men attack som attack)

Jag menar huligan bråk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men snälla Ceone allt du säger är ju saxat från Svenskafans och är alla grundåsikter för en gooner/iffiff:are. Åkebys fel. Hela Malmö ff är ett skämt med tanke på att man inte kan utnyttja att man med lätthet är den mest stabila klubben rent ekonomiskt och har varit det i flera år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men snälla Ceone allt du säger är ju saxat från Svenskafans och är alla grundåsikter för en gooner/iffiff:are. Åkebys fel. Hela Malmö ff är ett skämt med tanke på att man inte kan utnyttja att man med lätthet är den mest stabila klubben rent ekonomiskt och har varit det i flera år.

Ja? Det är väl de jag försöker förklara? men GTApimp.... försvarar åkeby.

Grundåsikter för en gooner? <_<

Hur är en "gooner" då? Förklara. Jag tror inte du har fått för dig att den är någon grundåsikt från svenskafans, utan du läste min profil att jag håller på arsenal.

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att officiellt bli en gooner (arsenalare,gunner,en allmänt jobbig människa) så måste man skriva under ett papper där det står att man ska älska Henry och kortpassningspel. Därefter får man Wengers ögonbindel hemskickat på posten.

"I zid not zee it"

Inte för att det har mycket att göra med malmö men jag är rätt säker på att nåt liknande gäller vid Malmöfanskap. Jag återkommer efter närmare utredningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att officiellt bli en gooner (arsenalare,gunner,en allmänt jobbig människa) så måste man skriva under ett papper där det står att man ska älska Henry och kortpassningspel. Därefter får man Wengers ögonbindel hemskickat på posten.

Avundsjuk? För att vi spelar världens vackraste fotboll? Säg för gudsskull att du inte håller på chelsea.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej inte nu, jag går i skolan. Kommer kanske göra det när jag blir äldre. Du försöker framstå som att 100% de aftonbladet skrivet är lögn.

Jag hatar inte AIK, men jag gillar inte deras sätt de har uppträtt genom åren. Jag tycker att ni skulle ha tagit guldet istället för elfsborg. Ni förtjänade de mer än elfsborg faktiskt.

Jag menar huligan bråk.

Jag går också i skolan, vad är felet?

Gillar du inte vårat sätt att vinna den allsvenska publikligan om och om igen?

Eller gillar du inte våran underbara tifogrupp som klarar av mycket nuförtiden?

Du får nog förklara dig lite mer på "deras sätt de har uppträtt genom åren"

Ja hur har vi uppträtt då?

Japp jag menar också huligan bråk, vad är det du inte förstår?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faktiskt United. Innan du får chansen

Ja vi förlorade mot er senast, vi har sålt vår själ till djävulen, Man USA. Manure. Ronaldo rakar benen, Rooney ser ut som shrek, Ferdinand som en häst, Old trafford är snarare old toilet. Hmm har vi nåt mer, antagligen har du någon som jag inte kan komma på just nu. Jag är idel öra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina källor är baserade på publiksiffror från era matcher. Säkra källor dvs. Hur många var ni nu mot Gefle hemma... 7 å 5?

HIF - maff hemma 2004 tror jag det var kastade malmö in bengaler på planen och tände på papper. Så malmös fans är inga änglar heller för den delen. Lägg av o tracka på AIKs fans. Dom är inga jävla huliganer som ska slåss för minsta lilla? Som när Luton ställde sig framför dom och firade 1-0 målet så hände det inget? Jo... alla sprang ner och antagligen flög det en och annan spottloska men det händer väl i varenda hörna egentligen? (Du får fylla i här Halo)

Med eran arena borde ni för fan skämmas över att ni har sämre publiksnitt än oss. Bunkern får ju plats med över 20 000 (?) och som sagt ni kan inte ens få 10 000 och kolla, även "supportrarna" är medgångssupportrar eftersom dom buar ut maff när det går dåligt och skäms när dom spelar dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anledningen till att de värvade åkeby var väl att han just vunnit guld med djurgården. Åkeby var en dålig tränare, efter matcherna när de förlorat, attackerar en enskild spelare i laget och lägger hela skulden på honom. Fotboll är en lagsport, en förlust ska hela laget ta på dig + tränare och inte en spelare bara, och det roligaste med detta var att just attackerade junior som är en anfallare som inte har ett dugg med försvaret att göra. När gefle vände mot oss från 3-0 underläget så satt åkeby på bänken och bara stirrade han gjorde ingenting! Han skrek ingenting till spelarna om att de skulle skärpa sig eller något, han bara glodde....

Zlatan pengarna är borta för längesen kan jag säga dig.¨Junior och jonatan johansson köptes inte för de, De köptes för afonso pengarna (20 miljoner av 40)

Sen förstår jag inte varför du blandar in arenan? Men du är väl så förbannad så du måste klanka ner mff till max. De ska ju bygga en ny arena för 450 miljoner där klubben själv betalar 350 och malmö kommun 100. Våran arena är skräp ja men eran (djurgårdens) är väl inte mycket bättre med löparbanor och skit?

Att du snackar om att MFF köper misslyckade värvningar tycker jag inte du ska göra när DIF köper quirinho för 15 millar? Var det de?

Nja jag tror inte riktigt på det där. Självklart försvarar jag Åkeby när jag vet vad han går för. Sedan att han inte bevisar vad han går för är inte mitt bekymmer, inte hans heller, det är erat. Ni sprkade Prahl, sparka Åkeby, det kommer inte gå bättre.

Jag satt förövrigt och funderade på det där. När Åkeby tränade DIF så hade vi er som största rival alla år och ni gick i våra steg. Åkeby och Zoran gillade aldrig er, han gillade inte att 3 av 6 personer i svenska fotbollsförbundets styrelse kom från Skåne. Rent ut sagt hatade han Malmö FF, kanske hämnas han nu? För när han tränade Djurgården satt han aldrig ner, han vart uppvisad på läktaren för att han snackade med sina spelare för mycket (det har han även blivit i MFF), han skyllde aldrig på en spelare. Har ni manipulerat honom?

Bra då är äntligen Zlatanpengarna borta. Vad var resultatet av pengarna? Sammanlagt alltså 160 miljoner på tre spelare, och ni spöade inte ens Thun.

Varfär jag blandar in arenan? Jag klagade på allt vad MFF är. För mig är arenan och fansen en stor del av klubben. Ni har också löparbanor, plus att våran arena snart är 100 år gammal, den är en vacker kulturfläck i norra Stockholm. Plus att vi trivs i den. Eran arena är fortfarande bara en arena.

Och jag la in tröjorna i texten för att för det mesta fylla ut den. Nog pratat om det. Sen tycker jag inte om MFF för att vi har en stor rivaliet mot dom. MFF och IFKG är lagen utanför stockholmsområdet man sågärna vill klandra på. Och det roliga med dom lagen är att dom (som jag sa) på något vis går i våra spår. Malmö värvade en gammal tränare från vårt lag och Göteborg gjorde alldeles nyss samma sak. Ska bli kul och se hur det går för IFK nästa år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra då är äntligen Zlatanpengarna borta. Vad var resultatet av pengarna? Sammanlagt alltså 160 miljoner på tre spelare, och ni spöade inte ens Thun.

Varfär jag blandar in arenan? Jag klagade på allt vad MFF är. För mig är arenan och fansen en stor del av klubben. Ni har också löparbanor, plus att våran arena snart är 100 år gammal, den är en vacker kulturfläck i norra Stockholm. Plus att vi trivs i den. Eran arena är fortfarande bara en arena.

Och jag la in tröjorna i texten för att för det mesta fylla ut den. Nog pratat om det. Sen tycker jag inte om MFF för att vi har en stor rivaliet mot dom. MFF och IFKG är lagen utanför stockholmsområdet man sågärna vill klandra på. Och det roliga med dom lagen är att dom (som jag sa) på något vis går i våra spår. Malmö värvade en gammal tränare från vårt lag och Göteborg gjorde alldeles nyss samma sak. Ska bli kul och se hur det går för IFK nästa år.

Resultatet var ett sm guld och att vi fick stora sponsorer pga. det

Arenan har inte ett dugg med vad som händer på plan. (förutom klackstödet)

Jag går också i skolan, vad är felet?

Gillar du inte vårat sätt att vinna den allsvenska publikligan om och om igen?

Eller gillar du inte våran underbara tifogrupp som klarar av mycket nuförtiden?

Du får nog förklara dig lite mer på "deras sätt de har uppträtt genom åren"

Ja hur har vi uppträtt då?

Japp jag menar också huligan bråk, vad är det du inte förstår?

- Ingenting, att du hinner med det, det är din sak. Jag gör inte det helt enkelt. För mig går skolan före faktiskt.

- Jag har väl inte sagt att jag inte gillar era fans för att ni vann publiksiffran? Jag sa att jag inte gillade erat sätt ni uppträtt genom åren.

- Eran tifo är helt okej.

Du förstår ingenting,du säger att mff fansen är kalkon när era HAR gjort värre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- Ingenting, att du hinner med det, det är din sak. Jag gör inte det helt enkelt. För mig går skolan före faktiskt.

- Jag har väl inte sagt att jag inte gillar era fans för att ni vann publiksiffran? Jag sa att jag inte gillade erat sätt ni uppträtt genom åren.

- Eran tifo är helt okej.

Du förstår ingenting,du säger att mff fansen är kalkon när era HAR gjort värre.

För mig går också skolan före, men det är inte direkt matcher varje dag, gick du i skolan på sommarlovet också?

Men hur har vi uppträtt genom åren då? förklara dig.

Haha, komiskt. Vad är det jag inte skulle förstå?

Sen sa jag att ÅRETS upplaga av mff-fansen var en kalkon, inte att ni alltid har varit.

Vad spelar det för roll om våra har gjort värre? vi lever i nuet, men det verkar inte du göra, du har fastnat på tidigt 90-tal tyvär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mig går också skolan före, men det är inte direkt matcher varje dag, gick du i skolan på sommarlovet också?

Men hur har vi uppträtt genom åren då? förklara dig.

Haha, komiskt. Vad är det jag inte skulle förstå?

Sen sa jag att ÅRETS upplaga av mff-fansen var en kalkon, inte att ni alltid har varit.

Vad spelar det för roll om våra har gjort värre? vi lever i nuet, men det verkar inte du göra, du har fastnat på tidigt 90-tal tyvär.

Varför är mff fansen årets kalkon då?

-------------------

Tänkte posta en intressant tabell de senaste fem åren. Djurgården i topp. Ju lägre poäng desto bättre.

1. DIF 1-1-4-1-6=12

2. MFF 2-3-1-5-7=18

3. Bajen 9-2-6-4-3=24

4. HIF 4-6-10-6-4=30

5. IFK 12-7-3-2-8=32

---

?. Elfsborg 10-10-9-7-1=37

?. KFF 14-X-5-3-5=42

?. AIK 5-5-13-X-2=50

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är mff fansen årets kalkon då?

-------------------

Tänkte posta en intressant tabell de senaste fem åren. Djurgården i topp. Ju lägre poäng desto bättre.

1. DIF 1-1-4-1-6=12

2. MFF 2-3-1-5-7=18

3. Bajen 9-2-6-4-3=24

4. HIF 4-6-10-6-4=30

5. IFK 12-7-3-2-8=32

---

?. Elfsborg 10-10-9-7-1=37

?. KFF 14-X-5-3-5=42

?. AIK 5-5-13-X-2=50

Därför att publiksnittet sjönk som en sten redan från början.

Deras otroligt mogna raseriutbrott efter olika förluster och helt plötsligt tycks hela malmö ha glömt vad om hänt de senaste åren, som du också visade i tabellen, alltså, varför rasa när ni är så bra som du verkar vilja få fram?

En annan sak, hur kan ni gå och förlora mot oss med 3-0 om den där tabellen är så grym?

Åter till fansen då.

Jag menar inte att publiksiffrorna på något sätt har varit dåliga, men om man jämför med tidigare år så tycker jag årets siffror är lite lustiga.

Var finns stoltheten Malmoeeee?

Hur många gånger ska jag behöva fråga ditt påpekande egentligen, VARFÖR GILLAR DU INTE HUR VI UPPTRÄTT DE SENASTE ÅREN?

Är väll typ tredje gången jag skriver den frågan, påpekar man något så ska man kunna stå för det också, bevisa att du inte sitter ner och luskar i aftonbladets artiklar dag ut och dag in.

Tar återigen upp förra årets banderoll: NUET ÄR I KAMP, FRAMTIDEN ÄR VÅR.

När jag ser tabellen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor