Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Va' surt det känns... :) Sååå nära. Hade inte vi gjort självmål på hörnan mot (kommer inte ihåg :D) med 5 sekunder kvar så hade vi vunnit!

Så surt, så surt...

Mot Helsingborg. Och det var på inkast. :D

Diggade Björks kommentar efter: Det är en intränad variant... dock är det meningen att en av våra egna ska nicka in den.

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Årets kanoner: 278638, Stuart, Norling, Även Haglund har gjort ett riktigt bra jobb tyvär.................. AIK.

Årets kalkoner: "Änglarna", Malmoe, lite DIF men bara lite, även Halmstad tycker jag hör hemma här, och Häcken.

ALLA årets domare, SvFF.

Usch skrämmande, alldelles för många kalkoner, får hoppas det blir bättre på den fronten.

Finns givetvis mer kanoner och kalkoner men det här är vad jag kommer på här och nu.

Sen lite annat smått och gott man kommer att minnas är självklart alla sthlmsderbyn, Gefles vändning mot malmoe (redan en klassiker).

Samt som GTApimp skrev så komemr vi alla minnas när myten dog, inte för att jag tycker det var så allvarligt det som hände men kul var det iallafall.

Boateng kommer jag även minnas. Finns rätt mycket att prata om denna säsong men jag känner att jag inte orkar skriva mer helt enkelt.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med honom.

Att säga att våra fans är en kalkon när AIK:s tar fram knytnävarna när de inte vinner.

Våran ekonom skötare bengt madsen är också kalkon? Han är väl den ende i sverige som vet hur man förhandlar med utländska klubbar. Hammarby - 8-9 miljone kronor för carl söderberg. De kunde lika bra behållt honom.

Zlatan - 80 mille

Rosenberg - 40 mille

Afonso - 40 mille

Bara tidsfråga innan Sandqvist och Pode sticker med.

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det roliga är att han inte är rolig. Det finns faktiskt lite allvar i det Halo säger.

Jag menar, kolla på spelarna. Malmö har värvat starka spelare i flera år, spelarna har antingen varit bra, var bra, är bra eller kommer bli bra. Men när spelarna spelat ett tag i Malmö så blir dom ingenting. Hur kommer då det sig? Inte bara det att man spelar på Sveriges stenigaste och betongigaste arena. Utan att man faktiskt aldrig har lyckats riktigt i styrelsen (bortsett från att man har sållt två sepalre för kanske lite väl mycket pengar), man har riktiga medgångare till fans och man haft tränare som inte tycks ta sitt jobb på allvar. Samt att man tamefan har den fulaste färgen på både hemma och bortatröjor. Vad mer?

Sören Åkeby ÄR en bra fotbollstränare, folk säger att han inte kan coacha ett lag utan Zoran Lukic men så är inte fallet. Hur kommer det då sig att en tränare med sådant bra lag med så mycket pengar och såna ambitioner kan sjunka så jävla lågt. Ja, då måste det vara fel i alla punkter Halo nämner, eller hur?

Tänk såhär. Vad hade Malmö varit utan Zlatan och Rosenberg pengarna? Till och med Afonso pengarna...

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det roliga är att han inte är rolig. Det finns faktiskt lite allvar i det Halo säger.

Jag menar, kolla på spelarna. Malmö har värvat starka spelare i flera år, spelarna har antingen varit bra, var bra, är bra eller kommer bli bra. Men när spelarna spelat ett tag i Malmö så blir dom ingenting. Hur kommer då det sig? Inte bara det att man spelar på Sveriges stenigaste och betongigaste arena. Utan att man faktiskt aldrig har lyckats riktigt i styrelsen (bortsett från att man har sållt två sepalre för kanske lite väl mycket pengar), man har riktiga medgångare till fans och man haft tränare som inte tycks ta sitt jobb på allvar. Samt att man tamefan har den fulaste färgen på både hemma och bortatröjor. Vad mer?

Sören Åkeby ÄR en bra fotbollstränare, folk säger att han inte kan coacha ett lag utan Zoran Lukic men så är inte fallet. Hur kommer det då sig att en tränare med sådant bra lag med så mycket pengar och såna ambitioner kan sjunka så jävla lågt. Ja, då måste det vara fel i alla punkter Halo nämner, eller hur?

Tänk såhär. Vad hade Malmö varit utan Zlatan och Rosenberg pengarna? Till och med Afonso pengarna...

Du säger verkligen allt jag vill säga. Tack!

Ceone: Det är inte bara AIK som har firmor? Även Malmö... och HIF har en firma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Malmö värvade tre backar som förstörde det rejält och levde inte upp till förhoppningarna: Ulrich vinzets, Gabriel och Christian järdler. Du vet nog inte varför det inte fungerat detta året? Det är för att Åkeby är en kass tränare, han utsätter laget för hård fysträning och sen orkar dom inte matcherna (det har han själv erkänt). I matchen mot Hammarby borta hade vi 11 ordinarie skadade spelare. Djurgården hade förlorat alla matcherna om det drabbat dom eller Hif osv.

Ja det vanliga folket är medgångare det håller jag med om, men klacken har alltid varit där och stöt.

Ljusblå är en snygg färg.

Sören åkeby misslyckades i åhus med, fansen säger att det var den sämsta tränaren de någonsin haft i klubben.

Malmö hade fortfarande varit sveriges rikaste sportklubb utan zlatan och rosenberg pengarna. Eftersom de får in 60 millar per år för sponsorer, snart ska de få mer. 60 miljoner... det är dubbelt så mycket som tvåan tjänar (hammarby tror jag)

Ja det är en skam att de inte lyckas därför ska tränaren och sportchefens huvuden rulla på gatan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var just Sören Åkebys hårda fysiska träning under vintern som gjorde så att våra spelare orkade en hel säsong. Just den träningen resulterade i två guld på två år. Sen att Åkeby inte mera tränade i Århus och att fansen tyckte han var deras sämsta tränare så förstår inte jag att en så pass rik klubb som Malmö kan värva just Åkeby då. Den som spred ryktet i Malmö att Åkeby var en dålig tränare i Århus har kommit på det nu efter säsongen när besvikelsen över honom var så stor, jag vet inte att det är så, men jag tror det är så. Och Malmös tokiga värvningschock som man startade med precis när Zlatan lämnade tror jag fortfarande startade av samma anledning. Varför står det jämnt i tidningarna om Zlatanpengarna efter varje värvning då? Zlatanpengarna, gud vad det ordet är bekant.

Och Malmö FF är medgångssupportrar, statistiken som rabarben har lagt upp flera gången är ett faktum. Malmö Stadion är Sveriges risigaste arena, säger alla som varit där. Och ljusblå hemma och rödvita ränder som man (lyckligtvis) hade förra året var det fulaste tröjkombinationen i svensk fotboll genom tiderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att säga att våra fans är en kalkon när AIK:s tar fram knytnävarna när de inte vinner.

Oh herregud, det där uttrycket är en kalkon.

Både du och jag vet att det där inte är sant.

Läser/läste du ofta aftonbladet?

I det förflutna så hade vi stökiga fans, javisst.

Men du vi lever i 2000-talet nu, och det är nästan 20 år sedan sedan det värsta hände.

Btw, det finns folk som gärna drar fram knytnävarna i malmö också vill jag lova, du verkar inte ha någon vidare koll inom detta område.

Ett tips, sluta läs aftonbladet och försök sedan komma in på det verkliga livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor