rabarben Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Alltså nu får fan Aik vinna SM-guld om de vill. Inte bara det att Djurgården rullar runt med Elfsborg och man fick ett mål som är emot reglerna, utan Eöfsborg är tamefan de största jävla fittorna jag har sätt springa runt på en fotbollsplan. Mathias Svensson är en ful jävel som helt klart skulle fått en varning efter påhoppet på Pa Dembo ibörjan, Pa Dembo blev skadad men spelade vidare. Men Mathias Svensson fortsätter leka gay och viker ner sig i en nickduell mot Sölvi, DIF vinenr bollen. Fröjdfeldt som jag tror har Sveriges minsta kuk blåsre av för skallskada. Elfsborg väljer däremot inte att spela bollen till DIF trots att de ahde fördel utan spelar upp till sina anfallare, Djurgårdsförsvaret blir helt paff och 1-0 till wannabegöteborgarna. En situation senare går någon liten jävel in en duell hyfsat sent mot Dembo. Dembo vinner bollen, lilla kllen satsar ändå mot Dembo och han får en spark i huvudet. Utrullandes senare på bår, gult kort till lilla killen, ooooj. Fan vad jag hatar Elfsborg. Hoppas fan att DIF vänder detta och sen får vilket jävla lag som helst vinna. Kunde inte sagt det bättre själv. Fy fan vad jag hatar Boråsarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Styrelsen ska bort därför att de inte tar sitt ansvar och kickar åkeby. Men det kan ju inte heller kicka än tränaren i mitten på säsongen, det mår ju inte laget bra av+ så har han ett kontrakt. man kan ju inte bara bryta ett kontrakt, det kommer kosta MFF mer att kicka honom mitt i säsongen än det kommer att kosta honom kicka nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Men det kan ju inte heller kicka än tränaren i mitten på säsongen, det mår ju inte laget bra av+ så har han ett kontrakt. man kan ju inte bara bryta ett kontrakt, det kommer kosta MFF mer att kicka honom mitt i säsongen än det kommer att kosta honom kicka nu. Hif kickade sin tränare det gick bra. Ju tidigare desto bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Är väl igentligen bara att gratulera Ellos, sett över hela säsongen är dom värda guldet. Men återigen spelar Peter "******" Fröjdfeldt en stor roll i Djurgårds sammanhang, 2001 dömmer han bort ett mål för offside felaktigt och vi tappar guldet till Bajen. Och nu så "missar" han den kanske mest solklara straffen på hela säsongen. Djurgården gick in och gjorde det dom skulle, och var nära 3-4 gånger att få in bollen, att vi missar Royal League skiter jag i, men att vi inte tar oss till Europa är en flopp helt. Men den här säsongen lämnar dom flesta djugårdare bakom sig, nu börjar 5 månade härlig silly season, en ny tränare ska till, förhoppningsvis Hasse Backe, men även Tord Grip skulle vara intressant. Ett par nya spelare är nog ett måste, backsidan måste väl kollas till om Concha sticker, även en ny målvakt borde köpas, en eller två nya anfallare skulle jag också vilja se, samma med mittfältet en eller två nya....ja igentligen ett par nya spelare på dom flesta positioner. Som sagt...5 härliga månader Silly Season, bara att hoppas på att den blir som man vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Är väl igentligen bara att gratulera Ellos, sett över hela säsongen är dom värda guldet. Så fel, så fel. Dom kan inte rulla boll, de öppnade säsongen starkt, men sen då? hur mycket tur ska dom ha egentligen? Inte fan tycker jag dom var värda guldet om man ser över hela säsongen, absolut inte, det har varit för darrigt. Hur som hellst, jag är nöjd med säsongen, sjukt jävla nöjd, synd bara att inte spelarna får belönas med ett guld. Gabriel Özkan höll på att göra årets mål idag IGEN, men kryssribban blev det istället..... IGEN. 3-0 och malmoekross inför 30.999 är så jävla grymt, stämningen som var stundtals var helt enorm, vilken känsla, ibland trodde man fan att guldet var i Solna även efter slutsingnalen, det var sjukt grymt idag. Jag hatade honom innan, och nu hatar jag honom ännu mer. Peter Fröjdefeldt är en riktig jävel asså. Men men nu ska jag inte gnälla över sånt, det jämnar säkert ut sig när man börjar kolla bakåt i säsongen, men lite snopet var det ändå. Tifot idag blev jäkligt lyckad, och hur grymt var det inte att i början av matchen så hoppade även sitplats och sjöng med oss, grymmaste jag har sett på Råsunda på jävligt länge, keep up the good work. "AIK avslutade den allsvenska säsongen 2006 med 3-0-seger mot Malmö FF inför 30.999 åskådare på Råsunda." Rätt bra va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 "AIK avslutade den allsvenska säsongen 2006 med 3-0-seger mot Malmö FF inför 30.999 åskådare på Råsunda." Rätt bra va? Nej, inte om man tänker på vilka spelare som finns i mff's backlinje. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Nej, inte om man tänker på vilka spelare som finns i mff's backlinje. Det var mer åskådarna jag var ute efter, samt att du är en dålig förlorare är ju en helt annan sak . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Med tanke på att Packet vek ner sig mot Nöff både 2002 och 2003 (5-0 samt 3-0) så är det ju inte så konstigt att skåningarna ville kompensera detta. Men jaja. Aik har varit jämna hela säsongen och det är riktigt starkt för att komma från Superttan (kan man tycka), men vi lyckades med samma bedrift. Aja, nu kommer året därpå, Aik kommer känna att pressen ökar och spelarna måste nu sätta saker och ting på prov. Och det, det har man inte rikigt rutin till, vi kommer ihåg GAYS-matchen för drygt en vecka sedan. Men man har börjat höja sitt kapital nu så man kommer säkert bara bli bättre och bättre, och med det stödet i ryggen så finns det inga undantag. Men nu var det ju så också att en del lag underpresterade i årets Allsvenska, kag talar om lagen som kom 6:a, 7:a och 8:a. Hade dessa lag varit "som man är vana att se dem" så kanske inte Aik hade varit så farliga trots allt. Men så långt ska man inte undkomma sig. Tycker vi inte bara ska gnälla på Fröjdfeldt. Alla domare har underpresterat och hållit en sinnesjuk nivå denna säsong. Ska Allsvenskan bli bättre inför nästa säsong så måste de raka upp sig. Håll samma nivå som domare gör ute i Europa, så kanske Llanelli, Thun, Ruzomberok får den stryk man ska ha i framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Med tanke på att Packet vek ner sig mot Nöff både 2002 och 2003 (5-0 samt 3-0) så är det ju inte så konstigt att skåningarna ville kompensera detta. Men jaja. Aik har varit jämna hela säsongen och det är riktigt starkt för att komma från Superttan (kan man tycka), men vi lyckades med samma bedrift. Aja, nu kommer året därpå, Aik kommer känna att pressen ökar och spelarna måste nu sätta saker och ting på prov. Och det, det har man inte rikigt rutin till, vi kommer ihåg GAYS-matchen för drygt en vecka sedan. Men man har börjat höja sitt kapital nu så man kommer säkert bara bli bättre och bättre, och med det stödet i ryggen så finns det inga undantag. Men nu var det ju så också att en del lag underpresterade i årets Allsvenska, kag talar om lagen som kom 6:a, 7:a och 8:a. Hade dessa lag varit "som man är vana att se dem" så kanske inte Aik hade varit så farliga trots allt. Men så långt ska man inte undkomma sig. Tycker vi inte bara ska gnälla på Fröjdfeldt. Alla domare har underpresterat och hållit en sinnesjuk nivå denna säsong. Ska Allsvenskan bli bättre inför nästa säsong så måste de raka upp sig. Håll samma nivå som domare gör ute i Europa, så kanske Llanelli, Thun, Ruzomberok får den stryk man ska ha i framtiden. Måste bara säga att du skriver jävligt bra. Det mesta du skriver är riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Håller med dig till viss del GTApimp, men jag får en känsla av att du försöker sänka prestationen från AIK iår. Men det finns en helt annan harmoni inom AIK just nu, som vi inte har känt sedan 98-98tiden. Den är grym och många känner som de otroligt talande banderollerna från 2005: "NUET ÄR I KAMP, FRAMTIDEN ÄR VÅR" och visst fan stämmer den banderollen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Det var mer åskådarna jag var ute efter, samt att du är en dålig förlorare är ju en helt annan sak . Vad då dålig förlorare? Jag tycker att det INTE är imponerande att vinna över mff idag men erat spel imponerande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Vad då dålig förlorare? Jag tycker att det INTE är imponerande att vinna över mff idag men erat spel imponerande. Kanske verkar relativt enkelt att ta poäng mot mff iår, men det måste göras också, och dom gjorde det extremt bra idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 MFF kom trea i ligan om man räknar på antal gjorda mål. Det förklarar en hel del brister i försvaret denna säsong. (Det var inget svar ^^) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 (redigerad) Håller med dig till viss del GTApimp, men jag får en känsla av att du försöker sänka prestationen från AIK iår. Men det finns en helt annan harmoni inom AIK just nu, som vi inte har känt sedan 98-98tiden. Den är grym och många känner som de otroligt talande banderollerna från 2005: "NUET ÄR I KAMP, FRAMTIDEN ÄR VÅR" och visst fan stämmer den banderollen? Visst vill man alltid hitta fel på Aik. Nej men allvarligt, jag vet att Aik har gjort en riktigt bra säsong trots en lika dyr strartuppställning som en av DIFs sämsta spelare, då har man presterat. Och just den här harmonin som ni har gör mig lite rädd för framtiden, vi hade också en bra harmoni i truppen och vi vann helt plötsligt två SM-guld på raken, ska ni också gå lika långt... Och delvis stämmer banderollen, men framtiden är inte eran än, ni har fortfarande en del kvar att bevisa. Men ni är nära. Usch. Och självkart firade jag när DIF kom från Superettan och gick in på andra plats. Och rabarben. Tack. Redigerad 5 november, 2006 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 Visst vill man alltid hitta fel på Aik. Nej men allvarligt, jag vet att Aik har gjort en riktigt bra säsong trots en lika dyr strartuppställning som en av DIFs sämsta spelare, då har man presterat. Och just den här harmonin som ni har gör mig lite rädd för framtiden, vi hade också en bra harmoni i truppen och vi vann helt plötsligt två SM-guld på raken, ska ni också gå lika långt... Och delvis stämmer banderollen, men framtiden är inte eran än, ni har fortfarande en del kvar att bevisa. Men ni är nära. Usch. Och självkart firade jag när DIF kom från Superettan och gick in på andra plats. Och rabarben. Tack. Såklart framtiden inte är våran ännu, men vi har kommit en bra bit påvägen iallafall, och det har gått oerhört fort, vi har vänt skiten på snabbast möjliga sätt. Lite komiskt att man innan säsongen gick runt och var nervös över att inte åka ner igen osv. Jag skäms över att jag inte trodde på laget då, jag var rädd över att vi skulle bli förnedrade i allt för många matcher. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 5 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2006 (redigerad) Såklart framtiden inte är våran ännu, men vi har kommit en bra bit påvägen iallafall, och det har gått oerhört fort, vi har vänt skiten på snabbast möjliga sätt. Lite komiskt att man innan säsongen gick runt och var nervös över att inte åka ner igen osv. Jag skäms över att jag inte trodde på laget då, jag var rädd över att vi skulle bli förnedrade i allt för många matcher. Så var det en del som trodde att det bara var att gå och plocka poäng av er också, jag var en av dom men tji fick jag. Nej AIK har gjort en bra säsong och det ska dom ha en eloge för. Vet hur det känns att vara nykomling och bli snuvad på ett guld första året. En väldigt sen edit..men var det någon som såg fotbollskanalen? när dom skulle snacka med Elfsborgs sportchef, han var ju inte dåligt packad...HÅLL KÄFTEN skrek han till Patrik "I-wanna-tell-you-my-story-of-the-case" Ekwall, hahahah det är så det ska vara. Redigerad 6 november, 2006 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Årets kanon: Förhindrandet av en ny 9-1 Årets kalkon: Quirino och Häcken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Hif kickade sin tränare det gick bra. Ju tidigare desto bättre. Men om du läste innan så behöver MFF en tränare som skriker på laget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/...,924892,00.html Jävla tjockskalle, han kan ingenting om fotboll. Har man handen så långt ute och bollen träffar handen så ska det blåsas eftersom handen söker bollen. Men om du läste innan så behöver MFF en tränare som skriker på laget. Dom behöver inte bara en tränare, MFF behöver nya spelare och styrelse som kan ta sitt ansvar och fattar rätt beslut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/...,924892,00.html Jävla tjockskalle, han kan ingenting om fotboll. Har man handen så långt ute och bollen träffar handen så ska det blåsas eftersom handen söker bollen. Dom behöver inte bara en tränare, MFF behöver nya spelare och styrelse som kan ta sitt ansvar och fattar rätt beslut. ¨ Ok, vi säger så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts