tommy killer Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Jävla Allbäck, bättre tur kan man inte ha. Fucking FCK. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 WTF! 1-0 till Köpenhamn, och Man U spelade inte precis dåligt eller, Rooney hade väl typ 3-4 heta chanser. Men Madrid vann så kvällen är inte helt misslyckad, även om dom vann på ett självmål så hade dom 2 egna chanser att avgöra, Ruud missar 2 gånger sen missar han en straff också, men men 3 poäng. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 "Framåt stolta..." är en AIK-ramsa oavsett om IFKG och andra lag sjunger den Och sen har ugglamelodin sjungits sen 95-96 men Håve kanske har sjungit den längre än så "Vi har aldrig vunnit cupen är väl inaktuell nu, eftersom andra raden inte stämmer sedan 2001. Det gör inte så mycket, vi har fler texter till den här melodin. På svenska brukar den kallas "Jesus älskar alla barnen" och sjungs väl oftast i söndagsskolan. En helt annan text skrevs av Joe Hill år 1913, "The Tramp" (Luffaren). Ursprunget till den i sin tur är "On, on, on, the boys came marching" av G.F. Root, och då snackar vi artonhundratal." Jag bryr mig inte om andra lag sjunger den, melodin är skön. Haha herregud, japp HV71 började sjunga dena ramsa 90-91. När det gäller "Jesus älskar alla barnen" melodin så har den funnits på den Norra Läktaren i flera år, den fanns där redan på 80-talet så jag förstår inte hur du har kunnat missa den ända fram tills idag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Jag bryr mig inte om andra lag sjunger den, melodin är skön. Haha herregud, japp HV71 började sjunga dena ramsa 90-91. När det gäller "Jesus älskar alla barnen" melodin så har den funnits på den Norra Läktaren i flera år, den fanns där redan på 80-talet så jag förstår inte hur du har kunnat missa den ända fram tills idag? Hehe ok Ganska svårt att veta att ni har en sån när ni bara sjunger 3 ramsor på matcherna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Gefle hetsar inför cupfinalen. Kan kanske anses stötande av vissa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Gefle hetsar inför cupfinalen. Kan kanske anses stötande av vissa. Eh...HIF kommer knulla Gefle ännu hårdare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Gefle hetsar inför cupfinalen. Kan kanske anses stötande av vissa. LOL Tror hif vinner om jag ska vara ärlig men den var rolig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Hehe ok Ganska svårt att veta att ni har en sån när ni bara sjunger 3 ramsor på matcherna Nja vi gör ju inte det, men då sjunger jag hellre 3 feta ramsor som ekar över hela Solna än att sjunga 20 som halvfunkar. @Rabarben: Hahaha fy fan så klockren, skrattade igenom hela filmen, tror dock inte att det kommer bli Gefle som tar hem det hela. Men lol, i slowmotion . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Gefle hetsar inför cupfinalen. Kan kanske anses stötande av vissa. Dagens LoL , någon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 (redigerad) Seriöst... vad menar dom med filmen? Eftersom ja la upp Gefles kan jag även lägga upp våran Redigerad 2 november, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 (redigerad) Seriöst... vad menar dom med filmen? Eftersom ja la upp Gefles kan jag även lägga upp våran Det borde vara förbjudet att lägga upp sådana filmer på Youtube --------- http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/...,922765,00.html Seriöst vad tror aftonbladet? "Tittarna blåsta på guldstriden" Skaffa canal plus då! Mycket bättre än TV4:as kommentatorer som robert perlskog som skriker vid minsta lilla chans eller magnus hedman som bara snackar ronaldinho i studion. Redigerad 2 november, 2006 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Joppas ju att HeIF vinner den så blir 4:e platsen intertotoplats Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Såklart jag vet att det är ett ordspråk, men det var ju inte det enda som kom fram. Hur som hellst, bestraffning är en självklarhet, men SvFF verkar inte ha någon vidare koll på hur man ska bestraffa i olika situationer. Nu har dom tydligen hotat med nedflyttning för dif, hur tänker dom då? vad har dif gjort för att förtjäna att bli nedflyttade? inte ett skit. Ja, men media verkar inte ha någon koll på det. Vad har DIF gjort för att inte förtjäna sama bestraffning som Bajen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Tydligen ska det införas poängavdrag för rasism. T.ex. om 5-6 puckon på läktaren gör apljud. Poängavdrag måste vara det sämsta som införst på länge. Om laget skulle fuska eller om laget gör någonting så tycker jag poängavdrag är bra. Men inte om fansen för nånting. Nu kanske "fansen" har kostat Bajen en RL-plats om dom inte vinner nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Tydligen ska det införas poängavdrag för rasism. T.ex. om 5-6 puckon på läktaren gör apljud. Poängavdrag måste vara det sämsta som införst på länge. Om laget skulle fuska eller om laget gör någonting så tycker jag poängavdrag är bra. Men inte om fansen för nånting. Nu kanske "fansen" har kostat Bajen en RL-plats om dom inte vinner nu. Då kan man bara ställla sig i motståndarnas klack och göra ett apljud, vips -3 poäng. SvFF är skämmiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Kan tänka mig Stockholmsderbyn mot Djurgården. Då hivar ju Stockholmslagen in bananer... då kommer säkert SvFF tro att det är nån rasist grej mot Djurgårdens målvakt. AVGÅ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Herregud, pinsamt SvFF, orkar inte skriva mer ärligt talat, blir bara frustrerad av det. @Ceone: Nej gå på matcherna istället för att skaffa canal+. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 2 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2006 Tydligen ska det införas poängavdrag för rasism. T.ex. om 5-6 puckon på läktaren gör apljud. Poängavdrag måste vara det sämsta som införst på länge. Om laget skulle fuska eller om laget gör någonting så tycker jag poängavdrag är bra. Men inte om fansen för nånting. Nu kanske "fansen" har kostat Bajen en RL-plats om dom inte vinner nu. Poängavdrag= däremot tycker jag man borde ge böter så att de "vanliga" fansnen som inte gör apljud/rasistiska kommentarer vågar säga till de som skriker/sjunger det. Kanske kan man sluta med det då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 3 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2006 Dom som gör apljud brukar dock oftast få stryk. Folk vägrar ju och gola på varandra. Nästan alla lag i allsvenskan har någon person i laget som är svart. Så det bör inte vara något problem... dock var det några ägg i vår klack som gjorde det mot Göteborg så det till och med hördes på TV. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 3 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2006 Det här är kul. Nu har Lasse Sandberg och Stefan Rehn gått ut och sagt att man ska sluta i Djurgården. Lasse Sandberg ska jobba vidare på sitt arbete i Folksam och Stefan Rehn kommer troligtvis hitta på någonting borta i Göteborg eller kanske jobba vidare som något annat i Djurgården, alternativ två hoppas jag på eftersom jag älskar Stefan Rehn. Men detta ökar chanserna för de tränare jag vill se leda Djurgården. Först vill jag då ha Hasse Backe som tränare i Djurgården istället för Grönhagen. Backe kan fotboll ut och in men kanske inte har det här hjärtat för DIF som jag tycker är viktigt för en tränare. Och som uppvaktning för det har vi Magnus Pehrsson som jag vill se som assisterande tränare. Denne man känner både Lunkan och Bosse sedan tidigare samt har en speciell kärlek till klubben, plus att han kan leda ett lag. Då skulle jag bli glad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts