Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Har jag sagt något om att vi leder över er i år?

Nej kasta ägg på spelarna istället när det går dåligt... det är väl typiskt er.

Att ha ett nytt lag visar att laget bara är plast.

Du har nog aldrig varit med om att spelarna i helsingborg inte kämpat, då är det inte så kul och stödja dom ellerhur? Att förlora 4-3 mot gefle när man leder med 3-0 i paus då har man inget hjärta. Den ende i mff som kämpar är emil halfredsson och jonas sandqvist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har nog aldrig varit med om att spelarna i helsingborg inte kämpat, då är det inte så kul och stödja dom ellerhur? Att förlora 4-3 mot gefle när man leder med 3-0 i paus då har man inget hjärta. Den ende i mff som kämpar är emil halfredsson och jonas sandqvist.

Klart jag har. Kan visa bilder på "strejken" förra året sista matchen mot röven. Det var tomt på södra och det var tyst de 15 första minuterna på Olympia för att protestera mot spelarnas divighet.

En stor svart banderoll med texten "visar ni inget hjärta visar vi inget stöd" hängdes upp. Klart jag ver hur ni känner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är maff skånes stolthet då? Skattemyglare och spelare som slår sin fru. Enda anledningen att dom är bra är att Zlatan gav dom en jävla massa pengar att handla godis för.

Är maff skånes stolthet som har ett nytt lag varenda år?

Är maff skånes stolthet som förlorar mot FC Thun medans vi slår ut Inter?

Erkänn... bara för bois är så jävla dåliga så säger du att maff är bättre än HIF. I derbyt mot oss hade ni banderoller där det stog "Skånes stolthet" på också. :huh:

Oj! Pontus var i VM? (w00t)

Henke, Andreas Jakobsson? Ska vi räkna upp alla klassiska spelare? WOW bois toppade tabellen? :( Har dom överhuvudtaget vunnit nån gång?

OCH VAR FAN SKREV JAG ATT JAG TYCKTE ATT MFF VAR SKÅNES STOLTHET?

Lär dig läsa istället ditt hue.

Skrev bara att Helsingborg är långt ifrån Skånes stolthet.

Sen att jag tycker att MFF förtjänar titeln "skånes stolthet" mer än HIF är en helt annan femma.

Men om nu HIF är så "jävla bra" som du säger, så vore det ju inte alls märkvärdigt med fler än en spelare i en vm-trupp?...

Eller hur?

Just det.

Redigerad av A.A
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vi kommer. :(

Dom kommer, inte du. Jag ser inte dig som någon elfsborgsupporter.

Sen bli jag trött på alla "AIKhaters" som tror de är så grymma när dom hatar AIK.

Jag kom upp till 8 personer som skrev till mig på msn efter matchen "ÄLSKA GAIS",

1 utav dom höll på djurgården och han förstår jag, resten håller varken på gais eller elfsborg, vad är det här för land?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen att jag tycker att MFF förtjänar titeln "skånes stolthet" mer än HIF är en helt annan femma.

Men om nu HIF är så "jävla bra" som du säger, så vore det ju inte alls märkvärdigt med fler än en spelare i en vm-trupp?...

Eller hur?

Just det.

De flesta som är i landslaget spelar inte i allsvenskan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller hur?

Just det.

MFF tattare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak ska Aik ta lärdom av. Storebror har alltid makten. Djurgårdens IF kommer avgöra säsongens Allsvenska.

Det roliga skulle däremot vara att vi spöade skiten av tacoland. Att Nöff går och vinner uppe i Råsunda och att Häckenasen spöar HeIF. Då har vi ett scenario som kommer stå i historieböckerna. Djurgården hamnade helt plötsligt trea.

Eller så hade det varit ganska kul om vi kommer dit med en klar c-uppställning och byter ut ICA-sponsorn mot "Vi kommer ihåg 2002, 5-0, det säger oss något."

Anmärkningsvrt dock att Stoltz inte var urusel ikväll. Första halvlek går han helt klart bort sig men ack så han rykte upp sig. Han håller fortfarande St. Erikscupen-nivå, men ändå. Daniel Sjölund var planens gigant trots att det gick lite krassligt emellanåt. Lance Davids vill jag verkligen behålla till nästa säsong.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ju ut att kunna gå vägen för Elfsborg ändå, tack för den GAIS, någon som såg AIK - GAIS och kan berätta lite om den? Spelade AIK dåligt eller Var GAIS på hugget trots att de inte direkt har något att spela om?

Får hoppas att det är jag och kattis som står med näsan högst när guldet är utdelat...är vi fler? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har "Vi ska våldta" för melodi egentligen?

Svårt att förklara :PMen orginalramsan går:

"Vi har aldrig vunnit cupen, aldrig tagit SM-Guld. UTOMHUS! Men vi skiter väl i det alla vet ju vad vi e, vi e Bajen Fans i från Södermalm!"

"Nya":

"Vi ska våldta era horor, vi ska knulla era kor. DRICKA BÄRS! Sätta kuken i er häst vråla Bajen e ju bäst o så runkar vi när Bajen tar poäng!"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svårt att förklara :PMen orginalramsan går:

"Vi har aldrig vunnit cupen, aldrig tagit SM-Guld. UTOMHUS! Men vi skiter väl i det alla vet ju vad vi e, vi e Bajen Fans i från Södermalm!"

"Nya":

"Vi ska våldta era horor, vi ska knulla era kor. DRICKA BÄRS! Sätta kuken i er häst vråla Bajen e ju bäst o så runkar vi när Bajen tar poäng!"

Hmm, blev osäker här, har du hört något speciellt ord osv. från oss så jag vet ungefär vilken ramsa det är tal om här? :P

@Qouad:

Jo jag såg matchen, AIK spelade inte dåligt, det gjorde heller inte GAIS, vem som hellst hade kunnat vunnit den matchen, ett massivt regn gjorde det otroligt svårspelat och planen blev allt sämre och sämre, varsitt ribbskott.

@GTApimp:

Om vi nu är lillebror så har jag en ständig undran, 6poäng, wtf?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor