Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Visste att du skulle säga något sånt. Vi slog mff med 3-1. Vände 0-1 till 3-1. Vänta nu... då va ju Henke avstängd? :P

Skaffa lite fakta innan du anklagar grabben.

Nu dumpar vi det här sandlådesnacket och håller uppe nivån va? :P

Jävligt tråkigt med sista hemmamatchen på säsongen. Ett halvår till allsvensk fotboll igen, gråter inombords. Aja... kanske får se nån RL match hemma och cupfinalen i Solna. Kanske en Uefa cup match hemma om vi vinner cupen? ;)

Och? Vi slog er också med 3-1 med upphämtning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag tyckte det luktade lite ironi i inlägget därför drog jag själv på lite ironi i sista meningen. Men för mig är det acceptebelt att ni går på fotboll, fast det hade varit konstigt om det varit oacceptabel för dig om vi går på handboll. Fast nu var det ju ironi inlägget så nevermind.

Gaah nu får man ju nästan gå så långt så man får gratta Aik till guldet. Fan vad illa jag mår. Klent av Elfsborg att tappa sin ledningen minuten senare. Fast Aik ska inte vara säkra än, 6 poäng på 2 matcher är aldrig givet.

@rabarben: Orättvist? Naj det skulle i alla fall inte jag kalla det. Elfsborg fick ett felaktigt beslut emot sig som skulle resulterat i mål därför var man värda minst ett mål. Ni fick inte särskilt farliga chanser, var bara ett läge som den där argentinaren borde suttit.

Sen tycker jag du ska börja stå för att Elfsborg har bättre bortastöd än ni. Det fick vi i alla fall se idag. Synd bara att dom aldrig kommer, dom som var på Olympia idag.

Stämmer, låt oss lämna det :P.

Dom ända som tror att det är klart är "experterna" och dom som inte gillar AIK, typ.

Men men, det här är långt ifrån över, och oavsett om någon som sa att det är över redan nu säger "Vad var det jag sa" om AIK tar guldet, så kan jag inte säga något annat än att den personen har ingen aning om hur det här kommer sluta.

Ingen vet vad som kan hända redan imorgon mot Gais, det behöver inte vara guldfrossa osv. osv., man kan få domaren emot sig och allt annat, saker måste klaffa om det här ska gå vägen, bara hoppas på att dom kan fortsätta rpestera så fint som de gjort hittils.

Fast jag måste ju erkänna att det ser riktigt bra ut för våran del.

Tycker resultatet i dagens match var rättvist, dock hade 2-2 speglat matchen lite mer tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och? Vi slog er också med 3-1 med upphämtning.

Men för helvete. Jag tog det som ett exepmpel. Kattis trodde ju att vi inte kunna vinna utan Henke så jag tog matchen som exempel?

Orättvist? Naj det skulle i alla fall inte jag kalla det. Elfsborg fick ett felaktigt beslut emot sig som skulle resulterat i mål därför var man värda minst ett mål. Ni fick inte särskilt farliga chanser, var bara ett läge som den där argentinaren borde suttit.

Sen tycker jag du ska börja stå för att Elfsborg har bättre bortastöd än ni. Det fick vi i alla fall se idag. Synd bara att dom aldrig kommer, dom som var på Olympia idag.

Ja det tycker jag. Andra halvlek hade Elfsborg ingenting. Förrutom när vi sköt någon Boråsare i röven så bollen nästan kom till ett friläge.

Mjo... HIFs bortastöd är inte bra, men idag lät ju guliganerna lika mycket som vi hördes mot AIK på Råsunda. Dom var många men det var inte många som sjöng. Början av första halvlek och efter 1-0 var dom få gångerna man hörde dom.

Målet dom gjorde var helt rättvist att det blev bortdömt. Dom slog ju ut bollen ur händerna på honom?

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Målet dom gjorde var helt rättvist att det blev bortdömt. Dom slog ju ut bollen ur händerna på honom?

Där har du tyvär fel. Du förstår i fotboll får man nudda målvakten. En spelare och en målvakt går in i en duell och ingen av de gör något fult, vad är det då målvakten får frispark för?

Du kan ju knappast mena att du tycker att målvakten hade kontroll på den bollen.

Jävligt synd om ett felaktigt domslut ska kosta Elfsborg segern.

Sen en liten fråga, vad hade de gjort med planen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där har du tyvär fel. Du förstår i fotboll får man nudda målvakten. En spelare och en målvakt går in i en duell och ingen av de gör något fult, vad är det då målvakten får frispark för?

Du kan ju knappast mena att du tycker att målvakten hade kontroll på den bollen.

Jävligt synd om ett felaktigt domslut ska kosta Elfsborg segern.

Sen en liten fråga, vad hade de gjort med planen?

Så ju faktiskt inte det på TV men från min vinkel såg det ut som han höll i bollen. Men men... ni såg väl det på reprisen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det tycker jag. Andra halvlek hade Elfsborg ingenting. Förrutom när vi sköt någon Boråsare i röven så bollen nästan kom till ett friläge.

Mjo... HIFs bortastöd är inte bra, men idag lät ju guliganerna lika mycket som vi hördes mot AIK på Råsunda. Dom var många men det var inte många som sjöng. Början av första halvlek och efter 1-0 var dom få gångerna man hörde dom.

Jo. Elfsborg hade någonting. Första havlek vann man skotten med 10-5 och andra halvlek så skapade man tre farliga chanser bortsätt från målet, plus att Holmén sprang offside några gånger. Det handlar om tillfälligheterm han kunde lika gärna varit onside. Spelet kanske man inte hade någonting i, men det var ju inte så konstigt eftersom planen sög rent ut sagt.

Och målet var fullt rättvist. Daniel Andersson hade inte bollen och killen som nickade (Augustsson tror jag han hette) nuddade knappt honom. Ännu ett horriblet domslut. Men det gör inget, domarnas nivå har redan avgjort Allsvenskan sedan långt tillbaka.

-----------

Lustigt det här med Assiryska förövrigt. Pinsamt ja. Förvånande nej. Assyriska är en medelklubb utan trogna supportrar som inte vet vad deras lag kommer ifrån. Dessa Hammarbywannabes har sabbat läktarkulturen i Superettan. Jag vill inte att Assyriska ska bli tvungna att degraderas en säsong, jag vill att föreningen Assyriska ska degradera sig själva. Det ska inte finnas längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi får se hur lustigt det blir när aiks fans stormar planen när de fördömda har vunnit guldet... -3 poäng och ellos vinner guldet? Fast aik brukar kanske inte fira med spelarna :P:P

Avgå SvFF.

Vi fick dock pitcha Västerås arena utan problem, bara böter som vi själva betalade tillbaka.

Dock om vi tar guldet så är ju det på Råsunda, då är jag tveksam till om det verkligen blir någon pitchning, staket is not the shit.

Aja oavsett hur det går imorgon resp. söndag, så kommer det vara fest på söndag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi fick dock pitcha Västerås arena utan problem, bara böter som vi själva betalade tillbaka.

Dock om vi tar guldet så är ju det på Råsunda, då är jag tveksam till om det verkligen blir någon pitchning, staket is not the shit.

Aja oavsett hur det går imorgon resp. söndag, så kommer det vara fest på söndag.

SvFF har ju klampat i sitt eget bajs helt klart i den här historien. Det var samma visa för ett år sedan, vi stormade planen nere i Gamla Ullevi och fick böter som vem som helst kunde pumpa fram i sin månadslön. Hammarby gör samma sak fast några månader senare utan att ha vunnit något. Man fick poängavdrag, och anledningen var att man stormade planen, hur var det då 10 månader tidigare? Hur kommer det då se ut 3 månader senare när Aik har vunnit Allsvenskan? Samma visa, suppotrar som stormar plnanen, men annorlunda straff. Varför? SvFF kan inte svara på den frågan, SvFF kan heller inte veta varför dom har klampat i bajset. Tur att folket vet, och folket vet att SvFF är idioter.

Varför stormade Assyriskas supportrar planen idag? Jo för att det var SvFF som startade deras väckarklocka. Assyriskas idiotiska supportrar är inte bara idioter i detta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Se hur spelarna fortsätter att värma upp här http://www.youtube.com/watch?v=3ryILa7ef08 medan de svenska spelarna i Hammarby och Djurgården fick springa för sina liv :wub: Dessutom skjuter de även här raketer mot familjeläktaren :o

Suck, det är precis som någon i dif sa? det var något i stil med "varför springer vi?" för att det var vardag för honom, minns ej vem som sa det.

Finns det någon här inne som vet åldrar och dylikt i högsta stabben i SvFF?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Suck, det är precis som någon i dif sa? det var något i stil med "varför springer vi?" för att det var vardag för honom, minns ej vem som sa det.

Finns det någon här inne som vet åldrar och dylikt i högsta stabben i SvFF?

Tror Bajens Eguren sa nåt att sånt här var vardag 'hemma', kan tänka mig att difs utländska spelare kan ha sagt nåt liknande.

Alla lag pitchar sista omgången? Vilka är med!? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte liiiite mycket snack om allsvenskan? Det snackas ju bara om allsvenskan här och om jag inte missminner mig finns det en officiel "Allsvenskan 06" tråd.

Är det ingen som har någonting om fotbollen i övriga länder? :wub:

Jag såg förresten Porto - Benfica i lördags. Riktig toppenmatch och mest imponerad blev jag av f.d. Barcelona-spelaren Ricardo Quaresma. Men jag måste säga, att hans förebild måste vara Cristiano Ronaldo (eller tvärtom, någon av dem försöker härma den andra i alla fall).

Ge mig fotboll utanför Sverige!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte liiiite mycket snack om allsvenskan? Det snackas ju bara om allsvenskan här och om jag inte missminner mig finns det en officiel "Allsvenskan 06" tråd.

Är det ingen som har någonting om fotbollen i övriga länder? :o

Jag såg förresten Porto - Benfica i lördags. Riktig toppenmatch och mest imponerad blev jag av f.d. Barcelona-spelaren Ricardo Quaresma. Men jag måste säga, att hans förebild måste vara Cristiano Ronaldo (eller tvärtom, någon av dem försöker härma den andra i alla fall).

Ge mig fotboll utanför Sverige!

Detta är den "oficiella" allsvenskan tråden :lol: Men då kunde man ej diskutera internationell fotboll så "vi" döpte om den :wub:

GAIS-de fördömda idag! aik vinner med 10-0 men förlorar tyvör mot miffiff i sista matchen och lokalklubben och sammarbetsvänlige djurgården, som förövriogt delar arena med de fördömda, gör allt för att stoppa Elfsborg men förlorar med 3-0!

INGET SM-GULD FÖR SVFF!

Ed: Fotboll utanför Sverige; West Ham vann igår! Nu tittar "vi" uppåt i tabellen och kniper en UEFA CUP plats i slutändan! PRETTY BUBBLES IN THE AIR!

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är den "oficiella" allsvenskan tråden :lol: Men då kunde man ej diskutera internationell fotboll så "vi" döpte om den :wub:

GAIS-de fördömda idag! aik vinner med 10-0 men förlorar tyvör mot miffiff i sista matchen och lokalklubben och sammarbetsvänlige djurgården, som förövriogt delar arena med de fördömda, gör allt för att stoppa Elfsborg men förlorar med 3-0!

INGET SM-GULD FÖR SVFF!

Ed: Fotboll utanför Sverige; West Ham vann igår! Nu tittar "vi" uppåt i tabellen och kniper en UEFA CUP plats i slutändan! PRETTY BUBBLES IN THE AIR!

Teddy gjorde ett fint mål :o.

Anledningen till att det snackas så mycket allsvenskan här är väll också för att vi kommer från Sverige, Allsvenskan är inne i sitt slutskede för i år, det har hänt mycket omdiskutabla situationer de senaste matcherna, osv.

Är dock lite rädd att den här tråden ska börja försvinna under silly season, men jag vet att vi klarar av att hålla den vid liv :lol:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor