Halo Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Är Ralf Edström den sämsta "experten" i Sverige? Kommer ihåg ibörjan av säsongen när jag lyssnade på hur han tippade AIK elva, redan då var jag sur, men utan facit i hand. Nu sitter jag här med facit i hand och skrattar åt hur dålig han är. http://www.sr.se/cgi-bin/Radiosporten/nyhe...&grupp=2701 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mR.unicoRn^ Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 El classico ikväll, nån mer en jag som ska kolla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 El classico ikväll, nån mer en jag som ska kolla? Första halvleken absolut, får se om jag ser andra också..... Reading - Arsenal: 0-4 Malmö FF matchen ska vi inte prata om........ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Första halvleken absolut, får se om jag ser andra också..... Reading - Arsenal: 0-4 Malmö FF matchen ska vi inte prata om........ Ganska roligt att ni som inte alls är medgångssupportrar enligt er själva bara är 7500 mot Gefle samt 9500 i er förra match. Det går åt helvete för mif också så det kan ni inte skylla på. "Ja ni är 7 o 5 i malmö" ekade på olympia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Ganska roligt att ni som inte alls är medgångssupportrar enligt er själva bara är 7500 mot Gefle samt 9500 i er förra match. Det går åt helvete för mif också så det kan ni inte skylla på. "Ja ni är 7 o 5 i malmö" ekade på olympia. Du och ditt eländiga tjat om medgånssupporteriet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Du och ditt eländiga tjat om medgånssupporteriet. Och du kan aldrig erkänna det heller. Malmö (och media) tror ju att malmö har så fruktansvärt bra supportrar så det skulle va fin om folk fattade att det verkligen inte e så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Och du kan aldrig erkänna det heller. Malmö (och media) tror ju att malmö har så fruktansvärt bra supportrar så det skulle va fin om folk fattade att det verkligen inte e så. Jo jag erkänner visst, när malmö spelar dåligt så sticker folket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Jo jag erkänner visst, när malmö spelar dåligt så sticker folket. Vet inte om det var du eller tommy_killer som skyllde på att mif spelar. Nu går det ju åt helvete där också... folk dissar dom också? Fast det kanske var tommy killer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Vet inte om det var du eller tommy_killer som skyllde på att mif spelar. Nu går det ju åt helvete där också... folk dissar dom också? Fast det kanske var tommy killer. Jo mif ligger sist, men dom har spelat riktigt bra på sistone jag tror dom kan hålla sig kvar. De brukar ha högt publiksiffra på sina mather minst 3500 pers vilket är mycket för ishockey. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Gah vad skönt att få tre pinnar mot Häcken och dess feta bortaklack. Idag fick vi faktiskt se tendenser av gammalt klassiskt fint Djurgårdsspel med snabba anfall och boll på marken, trots regn och rusk. Daniel Sjölund och Matias Jonson var planens stora giganter och Batan var riktigt bra när han kommit in. Enrico var värdelös, han väger för lätt. Kul förövrigt att man fick se ett piggt inhopp av Quirino som även var nära att göra mål två gånger om. 6500 är faktiskt en helt ok siffra med tanke på våra bekväma fans, våran tebellposition, laget vi möter och vädret. Men vi sålde nästan 9000 säsongskort, var är då resterande 2500? Skäms förövrigt att jag tippade fel på Barca-matchen. Skyller ifrån mig över att jag inte hade någon koll på att man spelade på Barnabeu och att Eto'o var skadad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 6500 är faktiskt en helt ok siffra med tanke på våra bekväma fans, våran tebellposition, laget vi möter och vädret. Men vi sålde nästan 9000 säsongskort, var är då resterande 2500? Ursäkta? hur kan du säga att 6500 är en helt ok publiksiffra? :S det är ju en skandalsiffra? Vadå med tanke på eran tabellposition? Herregud så dålig är den ändå inte som ni verkar tro. Tabellpositionen ska iofs inte spela någon roll, 6500 för ett utav de större sthlmslagen är total katastrof. Ännu mer katastrof blir det när du säger att ni sålt nästan 9000 säsongskort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Ursäkta? hur kan du säga att 6500 är en helt ok publiksiffra? :S det är ju en skandalsiffra? Vadå med tanke på eran tabellposition? Herregud så dålig är den ändå inte som ni verkar tro. Tabellpositionen ska iofs inte spela någon roll, 6500 för ett utav de större sthlmslagen är total katastrof. Ännu mer katastrof blir det när du säger att ni sålt nästan 9000 säsongskort. Nja. Med tanke på hur dålig Allsvenskan är så tycker jag detta verkligen är en helt ok publiksiffra (kanske katastrof om man anser vad vi är kapabla till, men ändå). Sedan när jag pratar om tabellpositonen menar jag inte att vi är dåliga, utan vi har ingenting att spela för, vi kan inte åka ner, och vi kan inte vinna guld. Eller. Vi har en Royal League plats att spela om, fan jag knivhugger mig själv om vi sumpar spel i den floppligan. Visst är det en katastrof, detta ska inte vara rimligt. Men hur jävla kul tycker folk det är att gå och kolla på denna kalkonliga när man inte har något att spela för, laget viker ner sig, motståndet kan ju knappt kicka till fem och bortafansen/personen sneglar på matchen samtidigt som han läser en blöt tidning. Det bli ingen action längre, jag åkte bara dit idag för att sjunga av mig, träffa vänner, och njuta över ännu en dag komma närmare och närmare silly season. Såg förövrit Bo Lundqvist tillsammans med Tord Grip på Die Haupttribüne. Är detta positivt maybe? Får vi en Grip som tränare inför nästa säsong? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 22 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Nja. Med tanke på hur dålig Allsvenskan är så tycker jag detta verkligen är en helt ok publiksiffra (kanske katastrof om man anser vad vi är kapabla till, men ändå). Sedan när jag pratar om tabellpositonen menar jag inte att vi är dåliga, utan vi har ingenting att spela för, vi kan inte åka ner, och vi kan inte vinna guld. Eller. Vi har en Royal League plats att spela om, fan jag knivhugger mig själv om vi sumpar spel i den floppligan. Visst är det en katastrof, detta ska inte vara rimligt. Men hur jävla kul tycker folk det är att gå och kolla på denna kalkonliga när man inte har något att spela för, laget viker ner sig, motståndet kan ju knappt kicka till fem och bortafansen/personen sneglar på matchen samtidigt som han läser en blöt tidning. Det bli ingen action längre, jag åkte bara dit idag för att sjunga av mig, träffa vänner, och njuta över ännu en dag komma närmare och närmare silly season. Såg förövrit Bo Lundqvist tillsammans med Tord Grip på Die Haupttribüne. Är detta positivt maybe? Får vi en Grip som tränare inför nästa säsong? Tycker du har helt fel inställning, hur ska svensk fotboll samt läktarkultur bli bättre om alla går runt och gnäller om att Allsvenskan är så himla dålig, hade Djurgården haft chansen till guld nu och inte AIK så är jag helt säker på att det inte hade låtit sådär ur din mun just nu. 6500 är katastrofalt dåligt. Ska man inte gå dit bara för att dom inte har något att spela om? Ännu sämre inställning, det luktar medgång över det hela, du tog dig iallafall i kragen och gick dit, men du gick inte dit för att se ditt lag, du gick dit för att träffa polare. Du kanske ska ta dig en tankeställare till varför du ens går på matcherna i framtiden isåfall, att gå dit endast för att träffa polarna är ju totalwrong. Mer angegerat folk till läktaren så kommer det mer angegerat folk både på och utanför planen också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 23 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2006 Tycker du har helt fel inställning, hur ska svensk fotboll samt läktarkultur bli bättre om alla går runt och gnäller om att Allsvenskan är så himla dålig, hade Djurgården haft chansen till guld nu och inte AIK så är jag helt säker på att det inte hade låtit sådär ur din mun just nu. 6500 är katastrofalt dåligt. Ska man inte gå dit bara för att dom inte har något att spela om? Ännu sämre inställning, det luktar medgång över det hela, du tog dig iallafall i kragen och gick dit, men du gick inte dit för att se ditt lag, du gick dit för att träffa polare. Du kanske ska ta dig en tankeställare till varför du ens går på matcherna i framtiden isåfall, att gå dit endast för att träffa polarna är ju totalwrong. Mer angegerat folk till läktaren så kommer det mer angegerat folk både på och utanför planen också. Vi har ju fått se sådant. Svensk fotboll har haft bra läktarkultur, från 2002 till 2004 gick snittet upp riktigt ordentligt, och nästan alla arenor fylldes. Spelarna vände hem samtidigt som talanger gick upp och alla lag var riktigt bra. Men det var inte oss supportrar som gjorde det dåligt igen. Jag tycker förbundet ska sätta igång och göra någonting nu, herregud i hockeyn byggs det nya arenor varannan sekund, stora arenor som tar in lika mycket som Strömvallen, vad händer i fotbolllen? Ja vi ska få en ny nationalarena, sen då? Sen det här med att dom inte hade något att spela för var bara en av andledningarna. Fotbollen har inte gått våran väg den här säsongen, och det märks på supportrarna. För att vi ska vara bättre, så måste vårat lag också bli bättre, såna är vi. Klart att jag gick det för att se mitt lag, när jag skrev att jag gick dit för att sjunga så sjunger jag för mitt lag, jag är med dom så mycket jag kan och kommer alltid vara det. Men det blir inte samma känsla att åka dit när man vet att man är ett mittenlag, eller så har det i alla fall inte varit det senaste 5 åren. Och jag har inte varit med i längre än 5 år. Sedan tycker jag om jag ska vara riktigt ärlig att lag som Häcken, ÖIS och annat kan fan trilla ner i Superettan. Upp med Peking, Landskrona och Örebro så blir trycket lite större igen. Fan vad besviken man blir att se ett lag som ligger och kämpar i bottenstriden inte har en enda jävla resande supporter med sig. Våran publiksiffra var underkänd, men Häckens bortafölje är fan IG- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 23 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2006 Vet inte om det var du eller tommy_killer som skyllde på att mif spelar. Nu går det ju åt helvete där också... folk dissar dom också? Fast det kanske var tommy killer. Även fast MIF är sist se är det ca 3000-4000 pers/match. Själv bryr jag mig inte mer om skandal MFF utan fokuserar istället på Man Utd som vann mot Liverpool med 2-0. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 23 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2006 (redigerad) Vi har ju fått se sådant. Svensk fotboll har haft bra läktarkultur, från 2002 till 2004 gick snittet upp riktigt ordentligt, och nästan alla arenor fylldes. Spelarna vände hem samtidigt som talanger gick upp och alla lag var riktigt bra. Men det var inte oss supportrar som gjorde det dåligt igen. Jag tycker förbundet ska sätta igång och göra någonting nu, herregud i hockeyn byggs det nya arenor varannan sekund, stora arenor som tar in lika mycket som Strömvallen, vad händer i fotbolllen? Ja vi ska få en ny nationalarena, sen då? Sen det här med att dom inte hade något att spela för var bara en av andledningarna. Fotbollen har inte gått våran väg den här säsongen, och det märks på supportrarna. För att vi ska vara bättre, så måste vårat lag också bli bättre, såna är vi. Klart att jag gick det för att se mitt lag, när jag skrev att jag gick dit för att sjunga så sjunger jag för mitt lag, jag är med dom så mycket jag kan och kommer alltid vara det. Men det blir inte samma känsla att åka dit när man vet att man är ett mittenlag, eller så har det i alla fall inte varit det senaste 5 åren. Och jag har inte varit med i längre än 5 år. Sedan tycker jag om jag ska vara riktigt ärlig att lag som Häcken, ÖIS och annat kan fan trilla ner i Superettan. Upp med Peking, Landskrona och Örebro så blir trycket lite större igen. Fan vad besviken man blir att se ett lag som ligger och kämpar i bottenstriden inte har en enda jävla resande supporter med sig. Våran publiksiffra var underkänd, men Häckens bortafölje är fan IG- Men ibland måste man bita i det sura äpplet och inse att man är ett mittenlag, eller ännu värre som jag fick bita i för 2 år sedan, ett botten lag och förra året ett superettanlag, men förstår hur du tänker. Sedan att Häcken får IG- i bortafölje är ju rätt, men det har dom väll alltid haft? Jag tycker dom har IG- även på sina hemmamatcher, nej som du säger Peking, BoiS och Örebro i all ära, även Sundsvall kan ha rätt rolig publik också. EDIT: @ tommy killer: Haha, "bryr jag mig inte mer om", skulle malmö ha chans till guld nu, skulle du bry dig då? sämsta jag hört på mycket länge i den här tråden. Redigerad 23 oktober, 2006 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 23 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2006 Sundsvall och Elfsborg är i stort sett samma publik, dåligt drag men ganska grymma tifogrupper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 23 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2006 Sundsvall och Elfsborg är i stort sett samma publik, dåligt drag men ganska grymma tifogrupper Om dom skulle haf tlite mer variation på sina tifon så hade jag hållt med, men det har dom nite tyvär, inte vad jag har sett iallafall, det tifo som stukit ut ur mängden är väll första matchen på ny arenan isåfall . Halsdukshav har utlysts till AIKs match mot Göteborg på torsdag, på alla läktare. Hur tror ni detta kommer att gå? Själv tror jag det blir hyffsat på norra men tyvär lite sämre på de övriga läktarna, men vem vet, de gjorde ett bra jobb på senaste tifot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 23 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2006 Ca 3 timmr till matchen! Detta är en win/win situation så spelar ingen roll vad resultatet blir bar adet blir drag på läktaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 23 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 oktober, 2006 Ca 3 timmr till matchen! Detta är en win/win situation så spelar ingen roll vad resultatet blir bar adet blir drag på läktaren Ni spelar om RL, som iofs är en pajasliga men det är ändå pengar som gäller. Nu har ni chans att visa vad ni går för, GÖR DET FÖR FAN. Krossa kvinnan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts