Halo Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Mja tänkte inte så mycket på att det var så Aik spelade. Tyckte mig inte se särskilt mycket bollrullande från Aik idag. Man slog kanske 3-4 pass sen så hade man antingen chans till avslut eller så hade man blivit av med bollen, men det räcker för att man ska lyckas. Ganska bra ändå att ha en sån spelstrteagi utan en hyfsat teknisk backlinje, visst är eran backlinje bra, men det hade ni inte en susning om innan säsongen va? Det är däremot ganska enkelt att veta om ett lag är värda en Allsvensk seger, det ska till ett bra spel och lite flyt, vissa säsonger märks det tydligt vilket lag som har det bäst därför förstår man det på en gång. I år har man kanske inte märkt det eftersom det finns flera halvstarka lag, därför var det kanske ganska korkat sagt. Men ni tycker säkert att ni är värda guld p.g.a eran säsong, men det tycker säkert dom där borta i Borås också. Själv tycker jag det laget som har spelat bäst fotboll och har det just nu starkaste laget. och det är Elfsborg. Förstår hur du tänker, och ja, du har delvis rätt, men att jag ska sitta här att skriva att elfsborg är värda guldet, det kan jag absolut inte göra helt enkelt, ni borde ha förståelse för det också tycker jag. Nej det visste vi inte direkt innan säsongen, absolut inte, tankarna innan säsongen var "jag blir nöjd bara vi inte åker ur igen". Sen tror jag att Norling och de övriga har en stor del med det hela att göra, som det stog i aftonbladet i sommras "Norling har fått läktarna på Råsunda att bli något positivt för spelarna istället för något negativt", och jag är faktiskt beredd att hålla med dom, det märks på spelarna att dom trivs på Råsunda och att dom trivs med fansen, helt klart, och det har även medfört att spelarna har vuxit enormt mycket, jag har svårt att se att spelarna i våran backlinje skulle göra samma arbete och kämparinsatser i t.ex. Halmstad, förstår ni/du hur jag menar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Förstår hur du tänker, och ja, du har delvis rätt, men att jag ska sitta här att skriva att elfsborg är värda guldet, det kan jag absolut inte göra helt enkelt, ni borde ha förståelse för det också tycker jag. Nej det visste vi inte direkt innan säsongen, absolut inte, tankarna innan säsongen var "jag blir nöjd bara vi inte åker ur igen". Sen tror jag att Norling och de övriga har en stor del med det hela att göra, som det stog i aftonbladet i sommras "Norling har fått läktarna på Råsunda att bli något positivt för spelarna istället för något negativt", och jag är faktiskt beredd att hålla med dom, det märks på spelarna att dom trivs på Råsunda och att dom trivs med fansen, helt klart, och det har även medfört att spelarna har vuxit enormt mycket, jag har svårt att se att spelarna i våran backlinje skulle göra samma arbete och kämparinsatser i t.ex. Halmstad, förstår ni/du hur jag menar? Nej det förstår jag också. Som att jag skulle sitta och säga att jag tycker IFK Göteborg är värda Royal League-plats. Ja det ligger mycket till fansens del, jag menar. Djurgården är ett praktexempel. Djurgården spelar uselt och inte alls går efter sina planer och misslyckas i det mesta i sin väg. Fansen börjar tappa tålamodet och ställer krav på spelarna. Spelarna känner sig pressade och kaptenen går ut i media och klagar på sina egna fans. Laget fortsätter spela knackigt, fansen sviker för dom känner ingen lust för laget som inte gillar dem och allt blir en smetig soppa, tack vare fansen som bara ställer lite krav. Aik går inte ut med samma krav. Fansen var beredda på motgång, fansen fick ingen motgång, och stora festen är igång. Fansen går i medgång p.g.a resultaten och spelarna trummar på med rösterna i ryggen. Allting går så lätt tack vare fansen som inte har några krav att ställa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Nej det förstår jag också. Som att jag skulle sitta och säga att jag tycker IFK Göteborg är värda Royal League-plats. Ja det ligger mycket till fansens del, jag menar. Djurgården är ett praktexempel. Djurgården spelar uselt och inte alls går efter sina planer och misslyckas i det mesta i sin väg. Fansen börjar tappa tålamodet och ställer krav på spelarna. Spelarna känner sig pressade och kaptenen går ut i media och klagar på sina egna fans. Laget fortsätter spela knackigt, fansen sviker för dom känner ingen lust för laget som inte gillar dem och allt blir en smetig soppa, tack vare fansen som bara ställer lite krav. Aik går inte ut med samma krav. Fansen var beredda på motgång, fansen fick ingen motgång, och stora festen är igång. Fansen går i medgång p.g.a resultaten och spelarna trummar på med rösterna i ryggen. Allting går så lätt tack vare fansen som inte har några krav att ställa. Precis, mycket bra skrivet, för en gångs skull så är jag beredd på att hålla med dig i hela ditt inlägg . Känns lite underligt att vi inte har haft några krav att ställa, AIK har nästan alltid haft en väldigt hårt ställande publik när det gäller kraven, så fort det har gått snett på något ställe så har folk varit där och hackat, blir lätt så i bla. alla de 3 stora sthlms-lagen, stora föreningar innebär också ibland stora problem, det kan vara små problem, men när det gäller AIK så får jag alltid känslan av att allting ska förstoras på något konstigt vis. I början av den här säsongen t.ex. när det gick bra för AIK på en gång, så skrev varenda tidning att det bara var en tillfällighet, att AIKs fall snart skulle komma, men oj så vi kan skratta åt media såhär efteråt som nu helt plötsligt skriver att AIK är så bra osv. och dom ska vara experter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 (redigerad) Såja... skönt att komma iväg med 1 poäng iallafall. Nu får vi hoppas att Djurgården och Göteborg (?) spelar lika så vi behåller 3:dje platsen. Så slår vi Öster på torsdag och fortsätter vägen ut i Europa! Jobbig match mot Örgryte hemma. Babis, Luton, Wahlstedt är avstängda. Kanske tabourinen får chansen i slutet av matchen. De minuterna han blev inbytt i slutet skötte han sig jävligt bra. Verkar som ett bra förvärv enligt mig. btw... http://expressen.se/index.jsp?a=718520 Redigerad 15 oktober, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Såja... skönt att komma iväg med 1 poäng iallafall. Nu får vi hoppas att Djurgården och Göteborg (?) spelar lika så vi behåller 3:dje platsen. Så slår vi Öster på torsdag och fortsätter vägen ut i Europa! Jobbig match mot Örgryte hemma. Babis, Luton, Wahlstedt är avstängda. Kanske tabourinen får chansen i slutet av matchen. De minuterna han blev inbytt i slutet skötte han sig jävligt bra. Verkar som ett bra förvärv enligt mig. btw... http://expressen.se/index.jsp?a=718520 Japp och efter att ha läst det där, vad säger du då? hade jag rätt eller fel? Fredrik Björck får skylla sig själv, spelar man med fake-hjärta så har man gjort bort sig. ----------------------------- Vinner kalmar imorgon så blir jag hysteriskt glad, för då har vi det i egna händer iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Haha precis som han blonda bögen i Mälmä gjorde när han var på besök på Söderstadion... Kul att han då missade ett friläge i slutminuten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Har nu suttit och kollat på självmålet om och om igen, hur fan lyckas han? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Japp och efter att ha läst det där, vad säger du då? hade jag rätt eller fel? Fredrik Björck får skylla sig själv, spelar man med fake-hjärta så har man gjort bort sig. Har ingen speciell åsikt ville bara visa artikeln. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Har ingen speciell åsikt ville bara visa artikeln. Men du hade ju dina åsikter igår . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 (redigerad) Har nu suttit och kollat på självmålet om och om igen, hur fan lyckas han? Skicka länk ! btw så vann IFK Norrköping mot Väsby united med 0 - 4 Redigerad 15 oktober, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Men du hade ju dina åsikter igår . --- Bra tifo igår btw Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Men du hade ju dina åsikter igår . Ja. Ingen åsikt om han gjorde fel eller inte. Om ni inte har gjort nånting så är det fel av honom men om ni har hållit på med honom var det inte fel? Btw... kollade på matchen idag igen. Någon som vet vad Black Army sjöng när kommentatorerna sa "Det som sjungs är inte vackert just nu" elller något i den stilen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Ja. Ingen åsikt om han gjorde fel eller inte. Om ni inte har gjort nånting så är det fel av honom men om ni har hållit på med honom var det inte fel? Btw... kollade på matchen idag igen. Någon som vet vad Black Army sjöng när kommentatorerna sa "Det som sjungs är inte vackert just nu" elller något i den stilen? Fredrik björck e en hora tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Fredrik björck e en hora tror jag Är nog mycket möjligt att det var den sången. Förutom det så var väll det enda "Efter matchen ska du dö" efter Lutons lilla målfirande, men det sjöngs inte speciellt högt så jag skulle kunna tippa på att det var om björck, men som sagt, han får skylla sig själv. När det gäller tifot så håller jag med, nu när jag kollar lite på det i efterhand så är det riktigt fint faktiskt. Btw, ni som kollade på TV, hur lät vi? högt eller lågt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Är nog mycket möjligt att det var den sången. Förutom det så var väll det enda "Efter matchen ska du dö" efter Lutons lilla målfirande, men det sjöngs inte speciellt högt så jag skulle kunna tippa på att det var om björck, men som sagt, han får skylla sig själv. När det gäller tifot så håller jag med, nu när jag kollar lite på det i efterhand så är det riktigt fint faktiskt. Btw, ni som kollade på TV, hur lät vi? högt eller lågt? Jag vill ha länk till målet du kollat på om och om igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Jag vill ha länk till målet du kollat på om och om igen http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/26_normal.html Sen får du läsa lite själv . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Är nog mycket möjligt att det var den sången. Förutom det så var väll det enda "Efter matchen ska du dö" efter Lutons lilla målfirande, men det sjöngs inte speciellt högt så jag skulle kunna tippa på att det var om björck, men som sagt, han får skylla sig själv. När det gäller tifot så håller jag med, nu när jag kollar lite på det i efterhand så är det riktigt fint faktiskt. Btw, ni som kollade på TV, hur lät vi? högt eller lågt? Jorå ni sjöng högt speciellt i den 92:a minuten men helt plötsligt blev det dock knäpptyst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Jorå ni sjöng högt speciellt i den 92:a minuten men helt plötsligt blev det dock knäpptyst Haha, undra varför . Jofan i slutet så sjöng fan hela Råsunda kändes det som ett tag, vilken fest det var, men... men... FAAAN, haha blir galen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Haha, undra varför . Jofan i slutet så sjöng fan hela Råsunda kändes det som ett tag, vilken fest det var, men... men... FAAAN, haha blir galen Hehe jodå det brukar bli så Btw så gjorde Canizares årets målvaktstavla nyss, celta har vänt mot valencia 0-1 till 3-1!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Precis, mycket bra skrivet, för en gångs skull så är jag beredd på att hålla med dig i hela ditt inlägg . Känns lite underligt att vi inte har haft några krav att ställa, AIK har nästan alltid haft en väldigt hårt ställande publik när det gäller kraven, så fort det har gått snett på något ställe så har folk varit där och hackat, blir lätt så i bla. alla de 3 stora sthlms-lagen, stora föreningar innebär också ibland stora problem, det kan vara små problem, men när det gäller AIK så får jag alltid känslan av att allting ska förstoras på något konstigt vis. I början av den här säsongen t.ex. när det gick bra för AIK på en gång, så skrev varenda tidning att det bara var en tillfällighet, att AIKs fall snart skulle komma, men oj så vi kan skratta åt media såhär efteråt som nu helt plötsligt skriver att AIK är så bra osv. och dom ska vara experter? Yay! Skålar med mig själv. Håller med dig i vad du säger. Fast jag tycker inte att ni förstorar saker och ting så mycket i jämförelse med vi och Hammarby. Visst krävs det mycket publicitet när ni ska byta tränare, men det är bara för att ni själva gör så stor grej av det, mordhotar och allt. Jag menar, någon tränare måste lämna förr eller senare. Det var samma när vi bytte till Grönhagen, det stora ämnet var inte att vi bytte till Grönhagen, utan det var alla grishuvuden som dök upp överallt. Sen trodde jag samma sak som tidningarna, när ni spelade 2-2 mot Gefle kunde jag nästan gissa på hur säsongen skulle sluta, kvalplats eller något. Men sen hände något, och det var först efter 3-1 segern mot oss som jag insåg att Aik var att räkna med. Men man får inte glömma, antingen kan en tung skadeperiod dyka upp, eller så försvinner Norling, och vips så kanske Aik är i träsket igen. Släng upp bilder på tifot också! Sitter fortfarande och njuter över 1-0 segern från igår. Hörde också att Monacos tränare Bölöni lubbade in på planen när domaren blåste av för halvtid, haha härliga Monaco. Skönt att vinna med flea borta. Nu spöar vi Liverpool som bara fick 1-1 mot Blackburn, chanserna finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts