rabarben Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 2-2! Sån jävla otur! Fan också, hata HIF! "Alla hatar HIFs fans skiter vi i vi e HIF super HIF Helsingboooorg" Kändes så jävla gott med kvitteringen i slutet! En jävla tur ioförsig men skit i det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Frukltansvärt otrevliga händelser på säsongens klart underligaste matcher i Premier League. Satt ensam i TV-soffan, hyfsat glad efter sköna Aik:s match. Bestämmer mig för att se hur det går på Madejski Stadium där Reading mötte serietvåan Chelsea. Det var en konstig match denna. Det hela började med att Petr Chech skadade sig ibörjan och kunde inte fortsätta matchen. Man hade bara Italienaren Carlo Cudicini på bänken så Mourinho bad honom hoppa in. Efter 17 minuter nickade Imgimarsson i sin egen ribba, men han kunde i få nog av att störa sin målvakt. Chelsea fick en frispark i ett perfekt läge, precis inne i halvmånen, bollen studsar oturligt för Reading via Ingimarsson och 1-0 till Chelsea, ett självmål av islänningen (tror jag han är). Matchen var tuff, två stycken spelare vart utvisade John Obi Mikel för Chelsea och Andre Biking för Reading. Men situationen skulle bli märkligare. Reading tryckte på som helvete i slutsekunderna. I 93:e minuten fick man hörna, målvakten sprang upp men fick aldrig tag på bollen. Men däremot kolliderade Cudicini och Sonko ihop och Cudicini blev liggandes livlös på planen. Hela sjukhuspersonalen fick springa in och John Terry fick ta på sig handskarna. Seriens konstigaste match var ett faktum. Nu sitter jag här och grubblar och mår dåligt för Cudicini som kasnke aldrig mer kommer tillbaka till fotbollen, kanske aldrig mer kommer tillbaka till sitt rätta ja. Samtidigt som Bordeaux än så länge har 0-0 hemma mot Monaco. Usch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Hmm ja hörrni, vart ska jag börja? börjar med det äckliga. 2-2 fy fan, ett utav årets mest äckliga resultat (2-0 ledning mot elfsborg som slutade med 2-2 i slutminuterna + det här). Vad hände? vi som spelade så grymt, allt vände i andra halvlek, nästan. En sak är säker, Luton är en riktig hora. Jag stog och bara önskade att någon skulle springa in på planen och sänka honom, vilken jävla fjolla. Aja orkar inte gnälla, självmål visst otroligt klantigt men man får väll försöka glömma ändå. Domaren, oj så gay han var. han var dålig åt båda håll. Missade hundra hörnor åt oss, sen i slutet var det solklar hands på våran Daniel Mendes men inte fan kunde domaren se det, SvFF FÖR FAN VAKNA. Henke, vart var han idag? Miran Burgic, oj vad jag gillar den spelaren. Stämningen var stundtals magisk, riktigt grymt ibland. Tifot var rätt ok ändå, mäktigt med ett helt Råsunda i svart och gult. Enda sättet att glömma denna match är att Kalmar plockar 3 poäng imorgon. Ibland så kan det blåsa kalla stormar, ibland kan himlen vara ganska grå. Men när det gäller laget som vi älskar, så skiner solen snart på oss ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Hmm ja hörrni, vart ska jag börja? börjar med det äckliga. 2-2 fy fan, ett utav årets mest äckliga resultat (2-0 ledning mot elfsborg som slutade med 2-2 i slutminuterna + det här). Vad hände? vi som spelade så grymt, allt vände i andra halvlek, nästan. En sak är säker, Luton är en riktig hora. Jag stog och bara önskade att någon skulle springa in på planen och sänka honom, vilken jävla fjolla. Aja orkar inte gnälla, självmål visst otroligt klantigt men man får väll försöka glömma ändå. Domaren, oj så gay han var. han var dålig åt båda håll. Missade hundra hörnor åt oss, sen i slutet var det solklar hands på våran Daniel Mendes men inte fan kunde domaren se det, SvFF FÖR FAN VAKNA. Henke, vart var han idag? Miran Burgic, oj vad jag gillar den spelaren. Stämningen var stundtals magisk, riktigt grymt ibland. Tifot var rätt ok ändå, mäktigt med ett helt Råsunda i svart och gult. Enda sättet att glömma denna match är att Kalmar plockar 3 poäng imorgon. Ibland så kan det blåsa kalla stormar, ibland kan himlen vara ganska grå. Men när det gäller laget som vi älskar, så skiner solen snart på oss ändå. Förlåt... men kan du förklara varför Luton är en hora? Har han varit osportslig idag på något sätt? Tifot var mäktigt men snyggt var det absoulut inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Satt i funderingar när jag tittade på HeIF mot Gnaget. Gnaget har ju egentligen inget riktigt spel. Helsingborg rullade boll ganska enkelt förbi Aiks mittfält flera gånger under första. Aik kan inte rulla boll. Men det finns nånting i Aik som gör dom alltid så farliga, det är deras press på olika spelare. Både Björk och Jakobsson hade flera felpass idag för att Aiks anfallre samt mittfältare pressar på dom så hårt. Det var ju därför som Aik vände på steken också, ganska typsikt när man får ett kviteringsmål att man får självförtroende och man orkar dubbelt så mycket som innan målet kom, så såg det ut innan ledningen kom. Man pressade på HeIF:s backar till tusen så chanserna dök upp, till slut kom det. Denna period varade kanske i en 20-25 minuter när Aik tryckte på ordentligt. Aik spelar ett mycket enkelt spel och eftersom Allsvenskan är fruktansvärt dålig för året så ligger man där man ligger. Det funkar att leda serien utan kortpass och gladfotboll, för några kortpass eller gladfotboll fick vi inte se från Aik idag. Varför skriver jag detta? Kanske för att jag inte tycker Aik var värda segern idag, på grund av den lilla perioden som vände matchen. Och för att jag tycker man inte är värda segern i Allsvenskan. Annars så visar deras fans att man just nu är serien klart bästa supportrar. Bra tifo och en ruggigt grym publiksiffra resulterar i detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 (redigerad) text Faktiskt bra skrivet måste jag säga, men att vi inte har haft något spel i år kan jag inte riktigt hålla med om. Spelsystemet i år har lite varit tillbaka med bollen, börja från början, och spela sig framåt, istället för långbollar osv. och jag tycker det är starkt av dom att klara det med det spelarmaterial vi har. Om vi är värda segern i Allsvenskan eller inte kan jag inte svara på, hur ska man veta om ett lag är värda det eller inte? Om man inte är värd guld efter den prestationen dom har åstadkommit denna säsong, när är man då värd guld? Segern håller jag med om att vi var värda, men det räcker inte alltid tyvär. @rabarben: Nej men du såg kanske inte heller vad han gjorde efter sitt mål? Ingen har sagt att tifot var snyggt, bara att det var mäktigt och bra. Redigerad 14 oktober, 2006 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Det var väl för att ni hade hånat honom innan matchen eller något sånt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Det var väl för att ni hade hånat honom innan matchen eller något sånt? Vet ingenting om något sådant, larvigt ändå. Jag gilalr inte spelaren längre den saken är säker, gör man såhär så får man skylla sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Vet ingenting om något sådant, larvigt ändå. Jag gilalr inte spelaren längre den saken är säker, gör man såhär så får man skylla sig själv. Tror inte han gör nåt sånt oprovocerat. Något måste ni ha gjort... kanske 10-15 14åringar som har sagt nåt rasistiskt. Samma med Hysén för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Tror inte han gör nåt sånt oprovocerat. Något måste ni ha gjort... kanske 10-15 14åringar som har sagt nåt rasistiskt. Samma med Hysén för mig. Nja jag kan med största sannolikhet säga att dom som stog och var galna nere vid hörnflaggan var över 20, helt klart. Varför "måste" vi ha gjort något? JO för vi har Firman, vi gör alltid något först, eller hur? För övrigt om han inte klarar av 14-åringar så måste han ju vara den fjantigaste fotbollsspelaren på mycket länge? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Har jag sagt att det hade något med eran bakrund att göra? Menade bara att man gör inte så oprovocerat. Btw... nästan alla lag har någon firma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Har jag sagt att det hade något med eran bakrund att göra? Menade bara att man gör inte så oprovocerat. Btw... nästan alla lag har någon firma. Ok grattis dom lagen som har det då, nu är ju dom tuffa som fasen. Jag har inte påstått att du menade något med våran bakgrund heller? Visa mig vart jag påstod det tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Ok grattis dom lagen som har det då, nu är ju dom tuffa som fasen. Jag har inte påstått att du menade något med våran bakgrund heller? Visa mig vart jag påstod det tack. JO för vi har Firman, vi gör alltid något först, eller hur? ? En spelare gör inte så utan en anledning. Luton är ingen ängel men han har aldrig gjort något sådant och ser ingen anledning varför han skulle göra det oprovocerat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 JO för vi har Firman, vi gör alltid något först, eller hur? ? En spelare gör inte så utan en anledning. Luton är ingen ängel men han har aldrig gjort något sådant och ser ingen anledning varför han skulle göra det oprovocerat. Skulle jag ha menat förr så skulle jag ha sagt "Black Army". Det fanns inget Firman Boys på den tiden. Provocerad eller inte, snuskigt var det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Skulle jag ha menat förr så skulle jag ha sagt "Black Army". Det fanns inget Firman Boys på den tiden. Provocerad eller inte, snuskigt var det. OM ni har jävlats med honom så är det inte lika snuskigt enligt mig. Jag gillar inte det heller skulle någon göra det mot oss hade jag också blivit sur men om vi jävlas med någon så får man nästan räkna med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 OM ni har jävlats med honom så är det inte lika snuskigt enligt mig. Jag gillar inte det heller skulle någon göra det mot oss hade jag också blivit sur men om vi jävlas med någon så får man nästan räkna med det. Ok. Att han sedan var tvungen att springa raka vägen till baxter för att göra high-five med honom är också snuskigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Ok. Att han sedan var tvungen att springa raka vägen till baxter för att göra high-five med honom är också snuskigt. Att fira målet med sin tränare? Är det snuskigt att vi har en tränare med hjärta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Att fira målet med sin tränare? Är det snuskigt att vi har en tränare med hjärta? En tränare med hjärta? tänk igenom det där lite till va, han må vara legend och riktigt bra, men hjärta? . Det var sättet han firade det på jag syftade på, en sten i bröstet mot oss helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 En tränare med hjärta? tänk igenom det där lite till va, han må vara legend och riktigt bra, men hjärta? . Det var sättet han firade det på jag syftade på, en sten i bröstet mot oss helt enkelt. Tänkte inte på det faktiskt. Men så brukar han göra... men det måste känts som en magdunkare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Faktiskt bra skrivet måste jag säga, men att vi inte har haft något spel i år kan jag inte riktigt hålla med om. Spelsystemet i år har lite varit tillbaka med bollen, börja från början, och spela sig framåt, istället för långbollar osv. och jag tycker det är starkt av dom att klara det med det spelarmaterial vi har. Om vi är värda segern i Allsvenskan eller inte kan jag inte svara på, hur ska man veta om ett lag är värda det eller inte? Om man inte är värd guld efter den prestationen dom har åstadkommit denna säsong, när är man då värd guld? Segern håller jag med om att vi var värda, men det räcker inte alltid tyvär. @rabarben: Nej men du såg kanske inte heller vad han gjorde efter sitt mål? Ingen har sagt att tifot var snyggt, bara att det var mäktigt och bra. Mja tänkte inte så mycket på att det var så Aik spelade. Tyckte mig inte se särskilt mycket bollrullande från Aik idag. Man slog kanske 3-4 pass sen så hade man antingen chans till avslut eller så hade man blivit av med bollen, men det räcker för att man ska lyckas. Ganska bra ändå att ha en sån spelstrteagi utan en hyfsat teknisk backlinje, visst är eran backlinje bra, men det hade ni inte en susning om innan säsongen va? Det är däremot ganska enkelt att veta om ett lag är värda en Allsvensk seger, det ska till ett bra spel och lite flyt, vissa säsonger märks det tydligt vilket lag som har det bäst därför förstår man det på en gång. I år har man kanske inte märkt det eftersom det finns flera halvstarka lag, därför var det kanske ganska korkat sagt. Men ni tycker säkert att ni är värda guld p.g.a eran säsong, men det tycker säkert dom där borta i Borås också. Själv tycker jag det laget som har spelat bäst fotboll och har det just nu starkaste laget. och det är Elfsborg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts