dibel Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 I'm forever blowing bubles Difarna är Mills huh? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Vet att det är många som håller på hemmastaden osv. här på forumet. Men hejar ni på något lag utanför sverige? Vet att tommykiller håller på manutd (usa) också jag håller på arsenal. någon mer? Naah... inte så inne på det här med internationel fotboll. Håller lite smått på Barcelona men det är ju inte så att jag håller lika starkt på dom som på HIF t.ex. Men när Barca spelar på TV så kollar jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Naah... inte så inne på det här med internationel fotboll. Håller lite smått på Barcelona men det är ju inte så att jag håller lika starkt på dom som på HIF t.ex. Men när Barca spelar på TV så kollar jag. Henkeefekt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Henkeefekt? Jag har en underlig känsla av att han inte visste vilka Barca var innan Henke började spela där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Jag har en underlig känsla av att han inte visste vilka Barca var innan Henke började spela där. Jag har en känsla av att barca inte alls var populära innan ronaldinho spela där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 (redigerad) Jag har en känsla av att barca inte alls var populära innan ronaldinho spela där. De var väl jävligt kända men ändå Btw är det nån me rän jag som ska gå på Brasil-Ecuador? btw http://aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,902342,00.html JAAA! Redigerad 6 oktober, 2006 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Allt tjat om trumma, att det ständigt ska bli tjat om denna trumma, det är en bra taktpinne, vad är problemet med det? På våra derbyn mot bajen och dif så använder vi till och med capo, ska ni börja gnälla över det nu också? Att HIF kan sjunga utan trumma är väll inte så konstigt, ni är inte direkt lika många som många andra klackar är, vi hade till och med 2 trummor på derbyna, galet eller hur? är vi sämst nu? Nej skulle inte tro det. Trumma ger gung och det är en bra taktpinne, capo ger bra ljud så att alla kan höra vad som sjungs förtillfället när det är mycket folk och mycket liv vid sidan om. Well, Grattis till er om ni kan sjunga utan trumma, men jag tycker synd om dom som inte kan hålla takten. När trumman inte är igång på norra så har många ramsor tendenser att glida iväg i techno-tempo och det blir skit av allt, och jag kan tänka mig att vi inte är de enda som har haft detta problem, så jag säger JA till trumma helt klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Såklart man ska ha trumma. Btw var det Bajen som var först (konstigt?) med trumma i landet. Jag diggar inte capo men är inte emot det heller. Är nsätan bättre med capo på derbyn kan man tycka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Vet att det är många som håller på hemmastaden osv. här på forumet. Men hejar ni på något lag utanför sverige? Vet att tommykiller håller på manutd (usa) också jag håller på arsenal. någon mer? Gooners foo life ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 LoL i dag va vi på nattcafeet i pingstkyrkan och vi började sjunga KFF (klapp klapp klapp...) osv.osv. snacka om att de kristna fick ryck! En skrek rätt ut! så alltså KFF! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Henkeefekt? Nej... har i princip nästan alltid hållit på Barca. Vet inte varför gillar deras fotboll bara. Självklart klappade hjärtat extra när Henke var med men. Allt tjat om trumma, att det ständigt ska bli tjat om denna trumma, det är en bra taktpinne, vad är problemet med det? På våra derbyn mot bajen och dif så använder vi till och med capo, ska ni börja gnälla över det nu också? Att HIF kan sjunga utan trumma är väll inte så konstigt, ni är inte direkt lika många som många andra klackar är, vi hade till och med 2 trummor på derbyna, galet eller hur? är vi sämst nu? Nej skulle inte tro det. Trumma ger gung och det är en bra taktpinne, capo ger bra ljud så att alla kan höra vad som sjungs förtillfället när det är mycket folk och mycket liv vid sidan om. Well, Grattis till er om ni kan sjunga utan trumma, men jag tycker synd om dom som inte kan hålla takten. När trumman inte är igång på norra så har många ramsor tendenser att glida iväg i techno-tempo och det blir skit av allt, och jag kan tänka mig att vi inte är de enda som har haft detta problem, så jag säger JA till trumma helt klart. Det där stämmer inte. Se t.ex. tartan army. Dom använder ingen trumma och dom är ju mer än hela Råsunda. Och att det är en bra taktpinne kan jag hålla med dig om men det överröstar hela klacken och det låter rent ut sagt förjävligt. Nån som kollade på HIF - Götet på tv4? Stora stunder av matchen hörde man bara deras (jävla) trumma. Vi är inte lika många nej. Men vi var väldigt många mot Malmö (ungefär 2-3000 minst) vilket ni säkert är på en vanlig match och fan heller använde vi någon trumma? NEJ TILL TRUMMA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Nej... har i princip nästan alltid hållit på Barca. Vet inte varför gillar deras fotboll bara. Självklart klappade hjärtat extra när Henke var med men. Det där stämmer inte. Se t.ex. tartan army. Dom använder ingen trumma och dom är ju mer än hela Råsunda. Och att det är en bra taktpinne kan jag hålla med dig om men det överröstar hela klacken och det låter rent ut sagt förjävligt. Nån som kollade på HIF - Götet på tv4? Stora stunder av matchen hörde man bara deras (jävla) trumma. Vi är inte lika många nej. Men vi var väldigt många mot Malmö (ungefär 2-3000 minst) vilket ni säkert är på en vanlig match och fan heller använde vi någon trumma? NEJ TILL TRUMMA! Nej men jag vet ju inte hur det lät heller, och vadå stämmer inte? vad var det jag sa som inte stämde? Kul för tartan army då, i Sverige funkar inte läktarkulturen lika enkelt med tanke på att vi är omringade av tråkiga medgångsfans. Hmm matchen mot malmö.... det är en match det. Om du hade varit på plats så kanske du inte bara hade hört deras "jävla" trumma. Om någon i HIF klacken skulle dra fram en trumma, skulle du börja gnälla då? Att det överröstar hela klacken kan jag inte alls hålla med om, när bajen lirar hör jag inte att trumman överröstar? Det var även länge sedan jag hörde trumman överrösta Norra hemma på Råsunda, den har inte ens överröstat oss på bortamatcherna på bra länge. @Dibel: Jag gillar inte capo när det gäller vanliga matcher, eftersom det då oftast ekar över hela Råsunda när någon skriker i den. Men på derbyn har vi nu börjat med capo i mitten av Norra Nedre och det har funkat utmärkt med tanke på hur mycket ljud det kommer från alla håll så kan det vara svårt för dom längst ut på kanterna att höra vad det är för sång som är på G. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Nej men jag vet ju inte hur det lät heller, och vadå stämmer inte? vad var det jag sa som inte stämde? Kul för tartan army då, i Sverige funkar inte läktarkulturen lika enkelt med tanke på att vi är omringade av tråkiga medgångsfans. Hmm matchen mot malmö.... det är en match det. Om du hade varit på plats så kanske du inte bara hade hört deras "jävla" trumma. Om någon i HIF klacken skulle dra fram en trumma, skulle du börja gnälla då? Att det överröstar hela klacken kan jag inte alls hålla med om, när bajen lirar hör jag inte att trumman överröstar? Det var även länge sedan jag hörde trumman överrösta Norra hemma på Råsunda, den har inte ens överröstat oss på bortamatcherna på bra länge. Med stämmer inte menade jag att antalet stämmer inte. Det överröstar klacken oavsett storlek. Malmö tog jag som ett exempel... och ja. Skulle nån HIFare ta fram en trumma skulle jag gnälla och alla andra där också. Det är helt emot HIFs supportrar att använda trumma. Om någon skulle ta upp en trumma på södra skulle den personen få en fet smäll. Inte av mig dock och jag hade inte gjort det om jag hade kunnat men det hade han fått. Jag var på plats. Det enda jag hörde var trumman. Förrutom på "ge mig ett I F K osv". Okej... med överröstar i större klackar är väl att ta i. Men det låter alldeles för mycket det gör det. Och står man mitt i klacken så är det inte konstigt att man inte tycker trumman hörs. Trumma ger ett plastigt uttryck dessama med uttryck som "forza" och "olé". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 (redigerad) Vill man sjunga utan trumma så sjunger man utan trumma, vill man sjunga med trumma så sjungar man med trumma. Eftesom jag håller på DIF så sjunger jag utan trumma, men jag behöver inte tycka dåligt om dom som inte gör det (t.ex Bajen och Gnaget). Sen kan jag inte fatta hur man inte kan tycka om capo, en capo behövs i matcher när det finns en motståndarklack som är lika stark (derbyn), annars får man ju inte igång någon ramsa, vad är felet? Det dibel sa om våran ramsa var lite kul. Man kan väl aldrig ha för många ramsor? Ni började ju med er 7NA-army som lät helkasst till en början men nu börjar det låta bättre. Jag förstår liksom inte hur ni kan dissa en ramsa, har ni någon sorts frågeställning innan matchen när någon snubbe frågar er om ni vill ha ramsan eller inte, så räcker några upp handen som vill ha och några inte som inte vill ha? Eller hur går det till? Hur dissar ni ramsor. Förövrigt så kan jag säga att våran nya ramsa är inte toppklass, vi har kommit på fyndigare saker. Redigerad 6 oktober, 2006 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Vad betyder capo? Är det typ... klackledare? Jag tycker detta behövs vid större matcher som t.ex. derbyn men annars ska det vara utan. Förrutom om stödet blir sämre så kan någon ställa sig på räcket med en megafon och få igång alla. Varför? Jo för om man har det hela matchen så försvinner spontaniteten. Alla står och lyssnar på honom och det blir risk för att folk skiter i om någon annan startar en ramsa. NEJ TILL TRUMMA! JA TILL CAPO VID DERBYN OCH DÅLIGT STÖD! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Vad betyder capo? Är det typ... klackledare? Jag tycker detta behövs vid större matcher som t.ex. derbyn men annars ska det vara utan. Förrutom om stödet blir sämre så kan någon ställa sig på räcket med en megafon och få igång alla. Varför? Jo för om man har det hela matchen så försvinner spontaniteten. Alla står och lyssnar på honom och det blir risk för att folk skiter i om någon annan startar en ramsa. NEJ TILL TRUMMA! JA TILL CAPO VID DERBYN OCH DÅLIGT STÖD! Capo är ett sorts högtalarsystem. Jag vet inte hur det är med er men vem som hellst har alltid kunnat starta en ramsa och alla hakar på oavsett om det finns trummor, är det tyst och någon annan drar igång en ramsa så hänger trummorna på. Jag förstår fortfarande inte varför du är så mycket emot trumma? Sjunger man så lite så att trumman överröstar så kanske man ska börja fundera på hur många det är som sjunger egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Capo är ett sorts högtalarsystem. Jag vet inte hur det är med er men vem som hellst har alltid kunnat starta en ramsa och alla hakar på oavsett om det finns trummor, är det tyst och någon annan drar igång en ramsa så hänger trummorna på. Jag förstår fortfarande inte varför du är så mycket emot trumma? Sjunger man så lite så att trumman överröstar så kanske man ska börja fundera på hur många det är som sjunger egentligen? Trumma ger ett plastigt intryck enligt mig... och det överröstar. Därför gillar jag inte trumma. Till och med i derbyt hemma så överröstadees maffs klack av sin egen trumma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Det dibel sa om våran ramsa var lite kul. Man kan väl aldrig ha för många ramsor? Ni började ju med er 7NA-army som lät helkasst till en början men nu börjar det låta bättre. Jag förstår liksom inte hur ni kan dissa en ramsa, har ni någon sorts frågeställning innan matchen när någon snubbe frågar er om ni vill ha ramsan eller inte, så räcker några upp handen som vill ha och några inte som inte vill ha? Eller hur går det till? Hur dissar ni ramsor. Förövrigt så kan jag säga att våran nya ramsa är inte toppklass, vi har kommit på fyndigare saker. Nej jag vet men det räcker väl med 3-4 nya ramsor per år Känns inte djurgårn om den ramsan bara Och ramsorna komme precis som er upp på nätet och där tar man ställning. Btw så är trumman till den ramsan ett måste Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 (redigerad) Trumma ger ett plastigt intryck enligt mig... och det överröstar. Därför gillar jag inte trumma. Till och med i derbyt hemma så överröstadees maffs klack av sin egen trumma. Jag tycker du är helt fel ute om jag får säga mitt. Jag tar t.ex. kurvan (vet ej vilken sida) på Milans hemmamatcher, på den övre delen brukar det sitta 5-6 trummor på rad och inte alls tycker jag dom är plastiga för det. Samma sak gäller den Norra läktaren på Råsunda, 1 trumma på "vanliga" matcher och nej inte alls har det varit någon "plastig" känsla för det, istälelt har det varit röjj och mer folk som hoppat åt ramsorna än vanligt tidigare. EDIT: Här är en bild: http://www.solinvictus.se/images/2005/Milano_SI/Milano_SI_06.jpg Redigerad 7 oktober, 2006 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 (redigerad) Jag förstår ingenting i paus leder IFK Norrköping mot IF Brommapojkarna med 0 - 2. 0 - 1 av P Gallo i 44:e 0 - 2 av S Thordarson i 45:e Det ser mycket bra ut, hoppas bara de håller hela vägen ut nu Bättre upp i 65:e gjorde G Gunnlaugsson 0 - 3 till IFK. Kanske, kanske, finns det en liten, liten chans till kvalplatsen. Ännu bättre upp i 73:e gjorde P Gallo 0 - 4, tjoho. Oj vad målen trillar in 1 - 4 K. Junegard i 80:e 1 - 5 D Bamberg i 82:a Redigerad 7 oktober, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts