Ceone Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Vad tror ni på lördag mot spanien? jag tror vi förlorar, fabregas gör mål som jag har precis köpt en tröja på honom som kostade 700 spänn! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Tror också på förlust, spanien är för bra för oss just nu helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Jag skiter i dom bajen spelar förfan handboll på lördag Men hoppas självklart på Sverige litegrann iallafall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Jag skiter i dom bajen spelar förfan handboll på lördag Men hoppas självklart på Sverige litegrann iallafall Om jag ska vara ärlig så hoppas jag egentligen inte ens på Sverige, visst blir jag glad om dom vinner, men jag känner ingen sorg om de får storstryk, utan då hoppas jag bara på att förbundet ska börja fatta att det behövs nya takter i landslaget. Liksom lagerbäck? att ens försöka få in Teddy Lucic i landslaget igen när han har sagt ifrån en gång är så FEL, han är gammal och numera avdankad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 (redigerad) Om jag ska vara ärlig så hoppas jag egentligen inte ens på Sverige, visst blir jag glad om dom vinner, men jag känner ingen sorg om de får storstryk, utan då hoppas jag bara på att förbundet ska börja fatta att det behövs nya takter i landslaget. Liksom lagerbäck? att ens försöka få in Teddy Lucic i landslaget igen när han har sagt ifrån en gång är så FEL, han är gammal och numera avdankad. Samma här. Skulle inte bli ledsnare om Sverige skulle åka ut ur VM på straffar än om HIF förlorar mot maff. Redigerad 6 oktober, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Över 14.000 sålda biljetter redan till AIK-helsingborg, rabbe kommer du? . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Över 14.000 sålda biljetter redan till AIK-helsingborg, rabbe kommer du? . Tyvärr... pengarna kniper. Om jag hade haft pengar hade jag nog åkt upp med min bror. Nog den viktigaste matchen för HIF i allsvenskan i år. Aja... ja får se den på tv! Hur tror du det blir då? Jag vet inte riktigt hur AIK spelar... AIK har ju hemmaplan. Men samtidigt är HIF i en fruktansvärt bra form. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Tyvärr... pengarna kniper. Om jag hade haft pengar hade jag nog åkt upp med min bror. Nog den viktigaste matchen för HIF i allsvenskan i år. Aja... ja får se den på tv! Hur tror du det blir då? Jag vet inte riktigt hur AIK spelar... AIK har ju hemmaplan. Men samtidigt är HIF i en fruktansvärt bra form. Trodde inte direkt att jag skulle säga detta innan säsongen men, jag är rädd för att AIK kan ha guldfrossa. Helt plötsligt har dom kanske insett vad de har presterat iår och vad som kan komma i framtiden? Som du säger, en otroligt viktig match, dock inte bara för HIF den är lika viktig för AIK. Förra matchen hade HIF övertaget, jag kan tyvär inte säga något annat, men sen är det ju Råsunda också, AIK blir ofta ett helt annat AIK när det är Råsunda som gäller nuförtiden, så denna match kan i stort sett sluta hur som hellst, eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Trodde inte direkt att jag skulle säga detta innan säsongen men, jag är rädd för att AIK kan ha guldfrossa. Helt plötsligt har dom kanske insett vad de har presterat iår och vad som kan komma i framtiden? Som du säger, en otroligt viktig match, dock inte bara för HIF den är lika viktig för AIK. Förra matchen hade HIF övertaget, jag kan tyvär inte säga något annat, men sen är det ju Råsunda också, AIK blir ofta ett helt annat AIK när det är Råsunda som gäller nuförtiden, så denna match kan i stort sett sluta hur som hellst, eller hur? Det har du rätt i! Tror dock att AIK kommer vara starkare hemma. HIF har brister i försvaret nu när klippan och lagkaptenen Andreas Grankvist är avstängd för han fick sitt 3:e gula mot IFK Glenn. Antaglien kommer väl Rönningberg få spela. Hoppas bara att han ger Tabourinen chansen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Det har du rätt i! Tror dock att AIK kommer vara starkare hemma. HIF har brister i försvaret nu när klippan och lagkaptenen Andreas Grankvist är avstängd för han fick sitt 3:e gula mot IFK Glenn. Antaglien kommer väl Rönningberg få spela. Hoppas bara att han ger Tabourinen chansen. AIK kommer förmodligen också ha luckor i försvaret eftersom Tamandi är borta, men som tur är så har vi faktiskt en bra bänk. Tror Moström är avstängd också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 (redigerad) Är inte Pavey skadad också? Och kommer Örlund spela? Om inte, vem ska då stå i Aik? EDIT: Har även nu räknat ut att DIF fortfarande har en god chans till guldet. Man har Glenn bort nu om 40 år, skulle man vinna där (göra en 3-0 på Söderstadion-match) så har man definitivt suddat ut Glenns guldchanser. Då ligger DIF på 36 poäng, vilket bara är 4 poänge fter Aik om dom nu sensationellt skulle åka på deng mot HeIF. Sedan har man Häcken, ÖIS och Öster att möta, alla tre är bottenlag som visserligen slåss om fortsatt kontrakt men är nummer för små, där har vi möjligtvis 7 poäng i alla fall, plus 3 poäng då mot Glenn, alltså 10 poäng. Då är vi uppe i 43 friska pinnar. Samtidigt så kanske då Elfsborg har fiskben och en jävla guldfrossa och DIF kanske bara är och lurar någon poäng efter. Så spöar man skiten av dom på deras nya flashiga arena, och vips, Lennart Johanssons pokal hamnar ännu en gång där den hör hemma. Vem vet? Redigerad 6 oktober, 2006 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 (redigerad) Det stog väl på text-tv att Örlund kunde spela mot Helsingborg? Redigerad 6 oktober, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Är inte Pavey skadad också? Och kommer Örlund spela? Om inte, vem ska då stå i Aik? Jo men jag har en känsla av att Pavey hinner läka, men är itne helt säker. Samma sak gäller Öhrlund, men man kan ju aldrig vara säker. Om Öhrlund är skadad så står Niclas Berg i målet, [skryt]en släkting till mig haha[/skryt]. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Niclas Berg i målet, [skryt]en släkting till mig haha[/skryt]. Men Bajen har ju också chans till guldet isåfall GTApimp? JA VI KAN SJUNGA UTAN TRUMMA! RIP BLUE SAINTS! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 (redigerad) Men Bajen har ju också chans till guldet isåfall GTApimp? JA VI KAN SJUNGA UTAN TRUMMA! RIP BLUE SAINTS! Faktiskt. Beror iofs också på vilka matcher dom har kvar. Men sålänge det inte är Kalmar så visst. Kul att det går bra i handbollen för er iaf, det tröstar era hockeytårar, vad vart det senast i hockeyn? ni e bajen ni e bajen o ni e från södermalm ni e inte as roma ni e inte från olimpico Redigerad 6 oktober, 2006 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Hehe bra ramsa där men tillskillnad från er har vi engelska ramsor också medans ni ser på itaienska/sydamerikanska supportrar och utbrister "känns lite bajen över det här..." eller "de har trumma, det går inte..." 11-2 blev senaste torsken i hokkytror jag men nya krafter på söndag! BAJEN I ALLT, ETT LAG - EN HALSDUK! (till alla leksandfans som var klädda i vitbåla tröjor på fredagen för att sedan gå på Bajen-Miffiff på måndagen...) VI E KUKARNA, KUKARNA HAMMARBY! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Hehe bra ramsa där men tillskillnad från er har vi engelska ramsor också medans ni ser på itaienska/sydamerikanska supportrar och utbrister "känns lite bajen över det här..." eller "de har trumma, det går inte..." Njaa. Vi är inte sydeuropa-hatare. Men vi är inte en klack som skulle kunna hantera såna sorters ramsor, om du förstår. Vi har våran brittiska stil genom att sjunga utan trumma och annat och det skulle inte funka att sjunga Dale bo utan trumma, sen förstår jag inte varför det är såna diskussioner om våran brittsika suppoerstil, vad är fel påden och varför ska vi byta stil? Fattar du vad jag menar? Vi börjar inte en ny ramsa för att Bajen har en liknande, utan för att det troligtvis är en ramsa som inte passar vår stil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 (redigerad) Usch... fy för trumma. Fy för att ta andra uttryck från andra supporterkulturer som t.ex. "forza" och "olé". Detta är ju en beskrivning av maffs klack. I Helsingborg använder vi det en gång. Det är när vi hyllar Olivier Karekezi som är från Kanada. Då kör vi "Allez allez allez allez Olivier". Det är franska... JA VI KAN SJUNGA UTAN TRUMMA! Redigerad 6 oktober, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Vi börjar inte en ny ramsa för att Bajen har en liknande, utan för att det troligtvis är en ramsa som inte passar vår stil. Eran "nya" ramsa då? bonka bonka på den BoIS ramsan Vi i bajen dissade förövrigt den ramsan för vi hade för många nya i år Fan Leksand reducerade till 2-4 nu... Halva 3:an kvar HÅLL UT ALMTUNA! VI SKA VÅLDTA ERA HOROR... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2006 Vet att det är många som håller på hemmastaden osv. här på forumet. Men hejar ni på något lag utanför sverige? Vet att tommykiller håller på manutd (usa) också jag håller på arsenal. någon mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts