Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Tack, den är bara tillfällig förövrigt. Beror på vart man sitter/står också. Har alltid mina päron på västra. Dy såg matchen på TV, varför ens börja gnälla om saken? blir du stolt om bajen vann klackmatchen eller? Jag syftade på att dom som står upp och sjunger för sitt lag har svårt att höra den andra sidan sjunga. Bajen blev visst derbykungar i år tyvärr, "svenska mästarna" kom sist.

alla hatar oss, vad fan gör det?

EDIT:

Nöjd nu?

Naj jag gnäller inte. dibel frågade vi som tittade på TV vilka som lät högst och eftersom jag hörde Bajen fansen mestadels antydde jag det också. Eller så kanske jag fick det intrycket för att Bajen fansen sjöng så pass mycket mer i sluet, eftersom man sjöng i medgång, det kanske var jämnare i början. Sen bryr jag mig inte ett piss och vilka som vann "sjunga-högst-matchen" och vilka som förlorade, jag tyckte mig höra Bajen fansen mest, och därför skrev jag det också.

Men ja Bajen vann stockholmstabellen för iår, ett ganska svängit år med tanke på att Gnaget spöade DIF, som i sin tur spöade Bajen, som i sin tur spöade Gnaget. Men hellre att Bajen vinner den tabellen än att Aik vinner hela Allsvenskan, då kreverar jag.

Det var väl bättre. Har du några bilder från erat tifo förresten?

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrev ihop en snabb signatur igårkväll när jag kom hem från derbyt "dif är pinsamma, vi är bäst, bajen sjunger bättre än dif"

Du har skapat dig själv en tokfeluppfattning dibel. Att vi sjöng 25 minuter är bara trams, om det ska låta så, så kan jag itne låta bli att citera aftonbladet "Men Gnaget vann på läktaren.

Enorm uppslutning på Norra stå och ljudnivån i första halvlek gjorde det näst intill omöjligt att föra ett samtal. Satte lite i halsen vid Hammarbys mål och dämpades succesivt i andra halvlek"

Om bajen

"Försvann i AIKs enorma tryck i första halvlek meng av inte upp. Tog för sig mer och mer och eskalerade ordentligt vid målen. Nådde sin topp sista kvarten av matchen. Avslutade med en mäktig våg tillsammans med spelarna"

Säg något lag som inte har avslutat så på den senaste tiden?

Och jag är för engångsskull beredd på att hålla med AB.

Jag själv påstår egentligen inte att vi vann läktarmatchen dock, men jag måste få säga en den var grymt jämn med tanke på vad vi fickse på planen mot vad ni fick se.

"Sjunger när ni leder, ni bara sjunger när ni leder"

@GTApimp: Bilder är på gång :unsure:.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt får man ingen uppfattning på Kortsidorna, lite synd men eran sittplats sjöng ju ingenting och ni borde låtit högre beroende på antalet :P

Det är sant, men som alla vet så har sthlms-lagen problem med alla medgångare, sittplats var på hugget de första 20 minutrarna i första men annars var det enda jag såg från dom folk som stälde sig upp för att skrika på aubynn eller på domaren ungefär :unsure: .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är sant, men som alla vet så har sthlms-lagen problem med alla medgångare, sittplats var på hugget de första 20 minutrarna i första men annars var det enda jag såg från dom folk som stälde sig upp för att skrika på aubynn eller på domaren ungefär :unsure: .

Haha aa sittplats brukar vara grymma på att skrika på domaren (iallafall enstaka personer som då brukar höras) :P

Nu börjar Gnagets fall? Kanske det, kanske vinner de guld...

Vi e Bajen o vi e bäst ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha aa sittplats brukar vara grymma på att skrika på domaren (iallafall enstaka personer som då brukar höras) :unsure:

Nu börjar Gnagets fall? Kanske det, kanske vinner de guld...

Vi e Bajen o vi e bäst ändå!

Jag har ingen aning om vad som kommer hända, ni minns förra derbyt mot bajen, efter det stog det att Gnaget skulle falla, men inte föll vi då iallafall, aja jag ska väll egentligen inte gnälla alls med tanke på vad som hänt de senaste åren samt superettan förra året. Men jag kan inte låta bli att vara missnöjd när jag vet vad grabbarna kan, vissa säger att det var svårt att tagga om, jag säger både ja och nej till det, om alla ska gå runt och tänka så, så är det ju inte konstigt att man inte blir taggad, bajen var bättre igår thats it, nu tar vi nya tag :P.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var faktiskt flera år sedan man såg ett riktigt snyggt bajentifo. Då tycker jag det är bättre utan. Nåt jävla halvfjös, à la Guliganerna, på söderstadion e bara pinsamt. När varenda liten bonnklubb har fått upp ögonen för koreografier, och det betygsätts i de skrattretande kvällstidningarna så måste man bestämma sig. Antingen blir man bäst, vilket AIK-arna tycks ha bestämt sig för, eller så lägger man ner.

Förklara åtminstone för mig varför jag ska fortsätta lägga pengar i era hinkar. För det förstår inte jag...

Nåns inlägg på Bajen Fans forum angående Hammarby Ultras. Fan nu får dom ta och fixa ett kaostifo ala gnaget :o För vi vet ju att grönt och vitt är snyggare än svart och gult i koreografi och röksammanhang ^_^:wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nåns inlägg på Bajen Fans forum angående Hammarby Ultras. Fan nu får dom ta och fixa ett kaostifo ala gnaget :P För vi vet ju att grönt och vitt är snyggare än svart och gult i koreografi och röksammanhang :o:wub:

Haha rätt kul inlägg :). Men han har rätt i det han säger i att det var länge sedan vi såg ett snyggt bajen tifo, det snyggaste jag har sett från er i år t.ex. var raket skjutningen osv. kaos lyckades ni ju skapa då iallafall ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor