Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Pimpen: Helsingborg - Gefle hemma var jag och kollade på... och jag tror inte Djurgården ska ha några problem att vinna. :D

Nej man kan ju tycka det. Men man får inte glömma att Helsingborg och har en formtopp och DIF har en svacka. Sen är Gefle grymma på hemmaplan också. Men med flyt så visst.

dibel: Haha Hedman slutar aldrig förvåna en. Hur fan ska det ta två/tre veckor för en målvakt som aldrig lyckats spela en toppmatch i högklassig fotboll kunna spela det nu, plus att han inte stått på ett och ett halvt år. Absurgt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ljungskile - IFK Norrköping 0 - 0 SLUT.

Vad säger man ?

Där kan våran chans till Allsvenskt spel nästa år rykt, för jag tror inte (Även om vi slår Örebro nästa match) att vi har någon rimlig chans att gå upp på kvalplatsen, speciellt inte när matchen efter Örebro är mot Brommapojkarna.

Vi får helt enkelt bryta ihop och komma igen, och som en vis man i NT en gång sa;

Vi kan nu snart summera ännu ett år i superettan, nu ställer vi oss frågorna, vad ska man göra för att nästa år gå upp, vilka förändringar ska man göra, vilka spelare ska man värva ?

Mitt svar är att våga att göra ingenting rör inte laget, värva inte några nya spelare, rör absolut ingenting inför kommande säsong.

När man köper nya spelare hela tiden måste de få spela in sig, det här laget har precis spelat ihop sig och börjar nu se riktigt bra ut, nästa år tror jag att samma killar, samma lag, kan komma tillbaka ännu bättre och då ser jag positivt till en allsvensk plats.

Så snälla Mats Jingblad, våga göra det ingen annan gör, våga låta bli att ändra laget

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha. Vad ska man säga om matchen? Såg väl ut som det sätt ut under hela säsongen. Helt otroligt vilka veklingar man kn vara, och hur långa anfall man kan spela, och hur svårt det ska vara att knoppa in en hörna. Trots en feldömd offside och billiga Gefle frisparkar i allmänt så orkar jag inte gnägga på domaren efter den här matchen. DIF är veklingar och detta vidriga mellanår är ett faktum.

Det finns ingenting man kan göra för att stärka den här truppen, så länge alla spelar som riktiga sissys så kommer det inte hända ett skit. Kanske skulle vara bättre att ge Rasck mer förtroende så vi slipper den här förbannade Stoltz. Då tappar vi i alla fall inte in dessa billiga mål som Gefle fick.

Lite charmigt ändå att två spelare som vart petade i DIF för 2-3 år sedan går in och kör skiten ur dom nu, skillnaden mellan truppen går inte ens att diskutera, den är så stor. Tänk truppen 2003, tänk om vi hade den nu. Fyfan då hade vi legat uppe på 60 poäng med tanke på den låga standarden i den här kalkonligan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha huliganer :)

--

Coolt Halo. :wub:

Äntligen någon som förstår haha :) Det är väll ändå skillnad på ca.2000 pers som marscherar framåt mot ett derby med n klockren banderoll än 10 st 14-åringar som marscherar fram med en luffar-målad liten skit "tavla"? :wub: . Är det derby så är det, då ska det vara hårt, inget direkt farligt hände ju :wub: .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen någon som förstår haha :wub: Det är väll ändå skillnad på ca.2000 pers som marscherar framåt mot ett derby med n klockren banderoll än 10 st 14-åringar som marscherar fram med en luffar-målad liten skit "tavla"? :wub: . Är det derby så är det, då ska det vara hårt, inget direkt farligt hände ju :wub: .

Exakt, men bönderna förstår inte sånt (Ja rabarben, jag skojade)

Otroligt spänd inför derbyt imorrn, hoppas på en vinst men kan bli svårt, men Eguren är ju tillbaka(?) så då styr han upp mittfältet.

Tippar 2-1, Paulinho och PFO gör målen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt, men bönderna förstår inte sånt (Ja rabarben, jag skojade)

Otroligt spänd inför derbyt imorrn, hoppas på en vinst men kan bli svårt, men Eguren är ju tillbaka(?) så då styr han upp mittfältet.

Tippar 2-1, Paulinho och PFO gör målen.

Själv är man också otroligt taggad, vågar nästan aldrig tippa och så, men men eftersom du har gjort det så får väll jag också dra mitt strå ur stacken. 3-1 till AIK, Wilton, Pavey & Rubarth, för bajen Paulinho.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor