GTApimpfoolife Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 Skrattar bara åt ditt patetiska inlägg just nu GTApimp, ni var absolut inte bättre läktarväg, absolut inte, det var mesigt från erat håll, men iofs, sitter man på norra övre så får man säkert en hela annan vy över det hela. Men när man sitter på norra övre, hur i h*elvete kan du då påstå att ni vann tifomatchen? det var det löjligaste jag har hört. Ni har ju inget nyskapande i erat tifo, det ni visar upp har man sett grymt många gånger, även i sverige, bara med lite andra varianter, men att ni inte kan komma på något eget och nytt var ju iofs ingen nyhet. VI är läktarkultur. Du kan ju knappast säga att erat tifo var något finare alls. Det är ett vanligt jävla kaostifo, bengaler, crepe och konfetti plus lite raketer som man sköt ut... vad mer? Det må vara festligt, men fan inte särskilt svårt att göra, och inte särskilt fint heller, men jag accepterar att man kan ha det på botraderbyn, ni slog ju i alla fall Bajen i deras bortaderby mot DIF. Men en vackrare och mer välgjord OH-flagga kommer ta väldigt lång tid att se nästa gång i svensk läktarhistoria. Jag var först besviken när jag såg inledningen till Fabrikens tifo, men när den rullade ner så vart man mållös, fick t.o.m. en applåd av Gnaget-grabbarna i laget. Sen kan jag inte förstå hur ni kan säga att ni har någon form av nyskapande i erat tifo, vanligt jävla kaos-tifo, jehapp. Sen var väl klackmatchen i övrigt ganska jämt, inlägget från igår kväll innehöll en hel del frustration. Klackmatchen var jämn och Aik var starkare mot slutet, men som sagt var, man sjöng mot vinst. Man brukar vara starkare då. Sen kanske han lindberg har rätt i vad han säger och tycker. Men jag har själv varit så jävla frustrerad på DIF-klacken hela säsongen, känslorna är loja och draget i klacken finns inte. Nu hade jag chansen att se hur man skötte sig. Då tycker jag man skötte sig fint, jag vet att vi var helt utsjungda förra derbyt, men nu var vi starkare, i alla fall tifomässigt, kanske inte sångmässigt och annat, men det har vi aldrig varit. http://www.jarnkaminerna.se/images/diverse/06/fabriken/fabriken_07_04.jpg Och jag säger det igen, en mer välgjord OH-flagga kommer ni aldrig mer se i svensk läktarhistoria. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 Du kan ju knappast säga att erat tifo var något finare alls. Det är ett vanligt jävla kaostifo, bengaler, crepe och konfetti plus lite raketer som man sköt ut... vad mer? Det må vara festligt, men fan inte särskilt svårt att göra, och inte särskilt fint heller, men jag accepterar att man kan ha det på botraderbyn, ni slog ju i alla fall Bajen i deras bortaderby mot DIF. Men en vackrare och mer välgjord OH-flagga kommer ta väldigt lång tid att se nästa gång i svensk läktarhistoria. Jag var först besviken när jag såg inledningen till Fabrikens tifo, men när den rullade ner så vart man mållös, fick t.o.m. en applåd av Gnaget-grabbarna i laget. Sen kan jag inte förstå hur ni kan säga att ni har någon form av nyskapande i erat tifo, vanligt jävla kaos-tifo, jehapp. Sen var väl klackmatchen i övrigt ganska jämt, inlägget från igår kväll innehöll en hel del frustration. Klackmatchen var jämn och Aik var starkare mot slutet, men som sagt var, man sjöng mot vinst. Man brukar vara starkare då. Sen kanske han lindberg har rätt i vad han säger och tycker. Men jag har själv varit så jävla frustrerad på DIF-klacken hela säsongen, känslorna är loja och draget i klacken finns inte. Nu hade jag chansen att se hur man skötte sig. Då tycker jag man skötte sig fint, jag vet att vi var helt utsjungda förra derbyt, men nu var vi starkare, i alla fall tifomässigt, kanske inte sångmässigt och annat, men det har vi aldrig varit. http://www.jarnkaminerna.se/images/diverse...riken_07_04.jpg Och jag säger det igen, en mer välgjord OH-flagga kommer ni aldrig mer se i svensk läktarhistoria. Hmm, vet inte riktigt vart jag ska börja, kan börja med att säga att det var starkt av tifo gruppen att lyckas med ett sådant kaostifo när 50% av allting funkade som det skulle. Har fått reda på nu i efterhand lite insider information. Det där nya från europa lyckades aldrig komma upp, vem vet kanske får vi se det mot bajen, fråga mig itne exakt varför det itne kom upp, tycker det verkar lustigt. Visst OH flaggan var mycket välgjord, men på någotvis så kändes det stelt från erat håll, det jag menar i det är att om man först kolla på den norra läktaren, fest, fest och åter fest. Vänder man sig sedan om och kollar på den södra läktaren, så blir det helt plötsligt väldigt stelt, vet inte om du håller med mig om det men det är därför jag itne gillar erat tifo som visades upp speciellt mycket, för stelt och för tråkigt på någotvis. Vanligt jävla kaostifo må de så vara, men när skådade vi ett sånt senast i Sverige? och vilka var det som skapade ett sådant sist?. OH flaggorna finns överallt, till och med lilla GIF Sundsvall har lyckats skapa otroligt snygga OH flaggor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 Hmm, vet inte riktigt vart jag ska börja, kan börja med att säga att det var starkt av tifo gruppen att lyckas med ett sådant kaostifo när 50% av allting funkade som det skulle. Har fått reda på nu i efterhand lite insider information. Det där nya från europa lyckades aldrig komma upp, vem vet kanske får vi se det mot bajen, fråga mig itne exakt varför det itne kom upp, tycker det verkar lustigt. Visst OH flaggan var mycket välgjord, men på någotvis så kändes det stelt från erat håll, det jag menar i det är att om man först kolla på den norra läktaren, fest, fest och åter fest. Vänder man sig sedan om och kollar på den södra läktaren, så blir det helt plötsligt väldigt stelt, vet inte om du håller med mig om det men det är därför jag itne gillar erat tifo som visades upp speciellt mycket, för stelt och för tråkigt på någotvis. Vanligt jävla kaostifo må de så vara, men när skådade vi ett sånt senast i Sverige? och vilka var det som skapade ett sådant sist?. OH flaggorna finns överallt, till och med lilla GIF Sundsvall har lyckats skapa otroligt snygga OH flaggor. Tråkigt isåfall att vi inte fick se hela pyrot då. Men det verkar lite konstigt att det inte kommer, men får vi se det till Bajenmatchen blir man glad, skulle inte vara så svårt att bli vinst där eftersom Bajen nästan aldrig lyckas med ett tifo. Men du har helt rätt i det du säger. Det kanske anses lite stelt när Aik bjuder på drag, men för mig är Aik-tifot ganska svängigt och DIFs klassigt. Jag får inte riktigt den här stelhetskänslan eftersom jag tycker flaggan är så förbannat vacker. Det var så mysigt med den lugna musiken som spelades samtidigt som flaggan hissades ner, det var känslor som värmde. Men du kan ju på sätt och vis förstå att jag tyckte DIF-tifot var vackrare eftersom jag bara spännde ögonen på det och inte på Gnagets, kanske hade haft andra känslor om jag tittat på Gnagets först sedan på DIFs. Men jag måste fotrfarande säga att DIFs var finare, där ändrar jag mig aldrig. Men det är helt olika sorters tifon, svårt att avgöra på rak arm. Men dte är fortfarande vackrare, ja. OH-flaggor finns det gott om. Men det finns det av kaos-tifon också, creperullar, konfetti och bengaler ser man uppe i Sundsvall också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 Klacken var riktigt lam igår, ingen glöd eller drag. Hade riktigt usla platser också pga av strul i tunnelbanan så jag anlände ca 20 minuter innan matchstart. Sen blir man så less på alla dessa derbysupportrar. Varje gång det är derby känns det som man är på nån sunkig fjortisfest istället för fotboll... Sös-derbyt har väl varit enda undantaget. Matchen är inte så mycket att tala om, AIK får ett tidigt mål och sedan försöker vi skapa något men misslyckas konstant. Som det har sett ut i princip hela säsongen. Guldstriden är över för vår del, dock är Elfsborg fortfarande kvar som tur är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 Sen blir man så less på alla dessa derbysupportrar. Varje gång det är derby känns det som man är på nån sunkig fjortisfest istället för fotboll... Sös-derbyt har väl varit enda undantaget. Klingalong. Där har vi det friends! Kommer aldrig glömma förra Gnagetderbyt, stor jävla suck. Derbymatcher på Stadion och högsta prioritet så säsongskortinnehavarna (vet inte om ordet stämmer) så kan man sitta och njuta på sitt sektion O och se sitt DIF vinna på hemmamark. Sipper men den förbannade bussen från Mörby också. Men, bara om jag fick bestämma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 Man måste ju spela derbyn på "säkra" Råsunda nuförtiden! Hyffsat drag idag, skönt att se att Östra har kommit igång, tråkigt att se IFKG:s supportrar när de väl sjunger så sjunger de AIK ramsor bättring på den delen Glenn! Det var väl en bra match lite synd att vi tappar i sista minuten... KROSSA GNAGET! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 Man måste ju spela derbyn på "säkra" Råsunda nuförtiden! Hyffsat drag idag, skönt att se att Östra har kommit igång, tråkigt att se IFKG:s supportrar när de väl sjunger så sjunger de AIK ramsor bättring på den delen Glenn! Det var väl en bra match lite synd att vi tappar i sista minuten... KROSSA GNAGET! Typiskt att ni ska få Zengin avstängd också! Jävla rövfasoner av honom, lekisnivå på grabben. Annars var det ett härligt självmål i slutet, det skålar vi för! Krossa vidriga Gnaget nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 Ha totalt tappat mitt förtroende för MFF. Nu får man hoppas att Man Utd vinner Premier League. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 (redigerad) Ha totalt tappat mitt förtroende för MFF. Nu får man hoppas att Man Utd vinner Premier League. MEDGÅNGS SUPORTER! -- Hyffsad match idag, pablo värkar vara i form, synd på zengin Redigerad 21 september, 2006 av gizmo91 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 Ha totalt tappat mitt förtroende för MFF. Nu får man hoppas att Man Utd vinner Premier League. Samma här, de kämpar inte för laget längre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 (redigerad) MEDGÅNGS SUPORTER! Den typiska muppsupporten... alla är så! Eftersom maff har nytt lag varje år så hinner inte spelarna få något hjärta. MFF ÄR PLAST! --- 2 viktiga matcher. Först öster borta. Sen Öster hemma i cupen! Ska bli så jävla härligt... älskar cupmatcher! VINNA CUPEN VINNA CUPEN HELSINGBORG! Redigerad 21 september, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 MEDGÅNGS SUPORTER! -- Hyffsad match idag, pablo värkar vara i form, synd på zengin Kan man inte fortfarande stödja laget även om man inte har förtroende för det? Sänk lönerna, byt tränare sparka gamla gubbarna i vårt lag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 Kan man inte fortfarande stödja laget även om man inte har förtroende för det? Sänk lönerna, byt tränare sparka gamla gubbarna i vårt lag! Jo... men man får höra det hela tiden. Mina "äkta maffsupporter" kompisar hette "Malmö suger kuk" och "Malmö suger" när malmö förlorade mot HIF. Och då är det dags för er att protestera. Banderoller. Inte konstigt att dom inte visar något hjärta. Maff är inne i en dålig period och det betyder att maffs plastsupportrar inte sjunger. Dvs då får man ingen lust att kämpa. Sen har ni nytt lag varje år så spelarna hinner aldrig älska laget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 (redigerad) Kan man inte fortfarande stödja laget även om man inte har förtroende för det? Sänk lönerna, byt tränare sparka gamla gubbarna i vårt lag! Utryck det på läktarn istället för GTAsajten Och Zengin gör det han ska, man ska inte ta skit från nån jävla sillstrypare! Jävla bögGBGare som sjunger AIK ramsor också fan vad arg jag är "Martin: Grabbar ska vi döma bättre för Göteborg? Jag menar AIK har ju chans för guld, den ska inte bajen få förstöra. Linjedomare: Ja då, vi är med på det. Tänk på att skita i alla hands och så. Och sedan så kan du försöka att dela ut ett rött, gärna till en bra spelare. Så kan AIK vinna nästa vecka. Martin: Jadå ALLT FÖR AIK! " Redigerad 21 september, 2006 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 (redigerad) Utryck det på läktarn istället för GTAsajten Och Zengin gör det han ska, man ska inte ta skit från nån jävla sillstrypare! Jävla bögGBGare som sjunger AIK ramsor också fan vad arg jag är "Martin: Grabbar ska vi döma bättre för Göteborg? Jag menar AIK har ju chans för guld, den ska inte bajen få förstöra. Linjedomare: Ja då, vi är med på det. Tänk på att skita i alla hands och så. Och sedan så kan du försöka att dela ut ett rött, gärna till en bra spelare. Så kan AIK vinna nästa vecka. Martin: Jadå ALLT FÖR AIK! " Ehh. Erkan gjorde bort sig, lite mer rutin och han hade bara sprungit bort från situationen, nu sprang han efter och knuffade till bakifrån, lite dagisfasoner faktiskt. Men det är klart att man inte ska någon skit från dom där jävla trålaförarna, ruttna fiskeränsare. Tänk på att domaren dömde bort en ganska klar IFK-straff i slutet, först hands sen ett ful knuff, men Bajen klarade sig undan. Men men, Aik har sämst mterial men ett jävla flyt så ni får fan ge gärnet. Redigerad 21 september, 2006 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 21 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2006 Å andra sidan var "domaren" emot oss hela matchen så det "jämnar" ut sig då.......... Gult på Erkan borde det ha blivit och sen ett rött kort på han som han sparkar ner. Sen är det typiskt att vi ska göra 2 självmål... Konstigt nog blev inte våra mål bortdömda idag! Bra att de har börjat titta på matchen nu! HEJA SVFF! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Jo... men man får höra det hela tiden. Mina "äkta maffsupporter" kompisar hette "Malmö suger kuk" och "Malmö suger" när malmö förlorade mot HIF. Och då är det dags för er att protestera. Banderoller. Inte konstigt att dom inte visar något hjärta. Maff är inne i en dålig period och det betyder att maffs plastsupportrar inte sjunger. Dvs då får man ingen lust att kämpa. Sen har ni nytt lag varje år så spelarna hinner aldrig älska laget. Vem skrev mff suger kuk? jag skrev iallafall inte det. Sluta upp och säga att mff klacken inte sjunger när de ligger under. Malmö la i under igår i 40 minuter och sjöng ändå på så sluta dra upp falska saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 (redigerad) Jag är lite smått glad idag, jag lyckades reklamera mina fotbollsskor och få pengarna tillbaka, trots att de var tre månader sedan jag köpte dem och att man knappt såg vad det stod på kvittot. De såg ut såhär, och nu ska jag köpa dessa eller dessa. Det blir nog de förstnämda, jag tycker de är coola och jag gillar uppmärksamhet. Men jag gissar att ni tycker att de ser förjävliga ut. - Det är synd att Hammarby började tappa, tror att det var mot Örgryte för ett tag sedan? Derbyt var droppen, och sedan har det fortsatt. Hörde om händelsen igår ang. Erkan, men jag har dock inte sett situationen. Jag gillar honom ändå, jag vet till och med var han bor och ser honom ganska ofta. Han brukar spela schack på Ungdomarnas hus i Fittja. Han är riktigt kattig faktiskt. Redigerad 22 september, 2006 av samuelszon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 Ehh. Erkan gjorde bort sig, lite mer rutin och han hade bara sprungit bort från situationen, nu sprang han efter och knuffade till bakifrån, lite dagisfasoner faktiskt. Men det är klart att man inte ska någon skit från dom där jävla trålaförarna, ruttna fiskeränsare. Tänk på att domaren dömde bort en ganska klar IFK-straff i slutet, först hands sen ett ful knuff, men Bajen klarade sig undan. Men men, Aik har sämst mterial men ett jävla flyt så ni får fan ge gärnet. Kanske är det så att vi inte har sämst material längre, det har ju gått väldigt bra för er att möta oss med sämst material. Spelar man med hjärta kan man komma långt, dif lär er. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 22 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2006 "Igår dog Fotbollen! Jo jag vet jag har skrivit det förut men igår så dog den en sista gång. För efter gårdagens kravaller och mordförsök på fotbollsplan så dog Fotbollen definitift! För jag undrar hur många som kommer våga återvända efter dom fasansfulla sener som utspelade sig på Söderstadions gräsmatta igår? Det var med stor skam jag sakta vandrade hemåt igår efter matchen och överallt omkring Mig så möttes man av gråtande barn som aldrig mer ville gå på fotboll, och där på min väg hem så träffade jag även på en inflyttad medelålders Skåning som gått på Bajen i hela fyra års tid och även han sa att han aldrig uppleft något liknande och sa att han nu övervägde om han skulle fortsätta med den nya hobbyn att se Bajen lira fotboll, allt det här alltså på grund av en enda person, en person vid namn Zengin, en person som säger sig vara supporter till denna underbara sport som vi kallar Fotboll. Fast i själva verket så är du inget annat än en IDIOT OCH EN FOTBOLLSMÖRDARE! Hur tänker en person som springer fram och med berott mod sparkar ner en annan människa?? Han kan ju inte vara en riktigt människa, kanske har han ochså en kniv eller uzzi fastäjpad under matchtröjan. Nej det enda rätta nu är att SvFF utdömmer maxbeloppet när det gäller böter och minst 20 poöngs avdrag för nu gäller det att sätta hårt mot hårt och visa att vi Fotbollsälskare runt om i Sverige INTE tolererar sådant här krimminelt betende på våra fotbollsarenor, samt att Zengin stängs av från all framtida foboll och det väcker ju ochså en välldigt viktig fråga nämligen hur i helvete en spelare som Zengin som är tungt krimminelt belastad (ja han har fkatiskt tidigare gjort sig skyldig till det hemska brottet olovlig körning) överhuvud taget kan få deltaga i en allsvensk match?." "Simon Bank" på Sthlm-sodra.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts