rabarben Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Saknar den känslan att ha en sådan :'( Kommer ihåg santos tiden! Han var hela jävla Helsingborgs lilla goseneger och är det fortfarande. Btw... tifon och läktarkultur tar vi här också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Btw... tifon och läktarkultur tar vi här också. .... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Kommer ihåg santos tiden! Han var hela jävla Helsingborgs lilla goseneger och är det fortfarande. Btw... tifon och läktarkultur tar vi här också. Skönt det, då jag tycker att läktarkulturen är en stor del av fotbollen, speciellt i Sverige då man inte ser så mycket skön-fotboll. Har kikat in erat henke tifo, det dög faktiskt med tanke på den tifo gruppen ni har, menar inte att dom är dåliga och så, syftar mer på att deras ekonomi kanske inte är den bästa samt att det inte har lika mycket erfarenhet som många andra tifo-grupper har, så det var ett fint arbete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 (redigerad) Skönt det, då jag tycker att läktarkulturen är en stor del av fotbollen, speciellt i Sverige då man inte ser så mycket skön-fotboll. Har kikat in erat henke tifo, det dög faktiskt med tanke på den tifo gruppen ni har, menar inte att dom är dåliga och så, syftar mer på att deras ekonomi kanske inte är den bästa samt att det inte har lika mycket erfarenhet som många andra tifo-grupper har, så det var ett fint arbete. Exakt. Håller verkligen med dig. Det som gör skillnaden att man inte kollar på TVn istället för att gå på matchen är för att det är sån underbar stämning. Höra klackarna sjunga samt jublet när en härlig djupledsboll slås och en mittfältare kommer fri på kanten och alla blir upphetsade och skriker "kom igen nu" eller nåt sånt. Det enda som stör mig är att det ska vara en jävla massa klagobögar. Folk som tror dom kan något om fotboll. 60-åriga gubbar som klagar på målvakten för att han inte går ut och möter motståndaren när han är vid kanten på straffområdet och vill att målvakten ska öppna upp hela målet för en jävla kross. Samt att det sitter ett helvetes jävla 50 + par bakom oss som klagar om man ställer sig upp när det t.ex. är straff. Själv tycker jag det är självklart att man ställer sig upp när det är straff för att visa sitt stöd för straffläggaren. Även i sista minuterna eller mitt i matchen bara ställa sig upp så ska dom klaga. Dom jävlarna skrek ut nånting också "Nej...vad jobbigt det här med klackar är. Dom skränar så mycket... kan dom inte vara tysta !!!!1111" Och sen Svensson mentaliteten. "Varför ska jag ställa mig upp för HIF jag har betalt för sittplats" "Varför ska jag sjunga. Det sköter väl "klacken". Kommentarer som "det är roligare att kolla på HIF nu när Henke är med" eller "nu när Henke inte är med blir det svårt att göra mål". En annan grupp på Olympia jag skulle vilja slå ner är fjortisarna eller dom 14 + tjejerna oftast blondiner som hälften av matchen står vänt mot planen. Dom är där helt enkelt för att visa upp sig. Sen kanske dom går ett varv och pratar eller ställer sig mitt i klacken och ringer till sina andra fjortiskompisar och skryter med att "vi står i klacken". Ännu mer hat. Kanske inte så jättestort men varför ska man gå 5 minuter innan halvleken är slut och handla godis och dricka? FAN ATT JAG SKA VARA SÅ EXTREMT JÄVLA KORT! Redigerad 19 september, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 *text* Förstår lite i det du menar, dock så finns det inte många gnällspikar på Råsunda som tur är, farsan och morsan sitter jämt på sittplats och enligt dom är det inget gnäll snarare tvärtom, behövs nya takter på Olympia kanske? För övrigt brukar vi få grym respons från sittplatssektionerna när det gäller sånger, ibland om det skulle råka vara dåligt drag på en viss ramsa, så kontrar dom och börjar på en ny ramsa och vips så är den magiska stämningen där igen. Protestbanderoller från ståplats mot sittplatspubliken är något att föreslå enligt mig. Minns ett derby från 2004 där det inte blev något tifo, utan istället gick folk ut från ståplatsläktaren och det ända (nästan iallafall) som var kvar var en banderoll med en extremt bra och tydlig text "Ni är ingenting utan oss", dock var det menat lite mer mot spelarna samt ledningen, men något liknande borde eran ståplats kanske göra mot sittplats? ett exempel på en banderoll skulle kanske vara, om det var tyst i ca. 10 min, så hade ni en banderoll "här var det tyst", sedan tar ståplats i som aldrig för och sjunger och då dyker en ny banderoll upp "Ställ er upp och sjung för HIF". Nu är det bara jag som fantiserar lite men något dylikt behöver ni nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 SITTPLATS STÄLL ER UPP! Fan grabbarna i Helsingborg får väl skaffa sig lite makt mot sitplatserna! - Blir spännande och se vad AIK ska ha för pyroteknik som aldrig använts tidigare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 (redigerad) Förstår lite i det du menar, dock så finns det inte många gnällspikar på Råsunda som tur är, farsan och morsan sitter jämt på sittplats och enligt dom är det inget gnäll snarare tvärtom, behövs nya takter på Olympia kanske? För övrigt brukar vi få grym respons från sittplatssektionerna när det gäller sånger, ibland om det skulle råka vara dåligt drag på en viss ramsa, så kontrar dom och börjar på en ny ramsa och vips så är den magiska stämningen där igen. Protestbanderoller från ståplats mot sittplatspubliken är något att föreslå enligt mig. Minns ett derby från 2004 där det inte blev något tifo, utan istället gick folk ut från ståplatsläktaren och det ända (nästan iallafall) som var kvar var en banderoll med en extremt bra och tydlig text "Ni är ingenting utan oss", dock var det menat lite mer mot spelarna samt ledningen, men något liknande borde eran ståplats kanske göra mot sittplats? ett exempel på en banderoll skulle kanske vara, om det var tyst i ca. 10 min, så hade ni en banderoll "här var det tyst", sedan tar ståplats i som aldrig för och sjunger och då dyker en ny banderoll upp "Ställ er upp och sjung för HIF". Nu är det bara jag som fantiserar lite men något dylikt behöver ni nog. Jag sitter på en sektion som heter 25:an. VÅr sektion är ganska bra när det gäller ramsor. Iallafall när det gäller att klappa med. Vi har en sektion där det bara är sjungande supportrar också. Men jag kanske överdrev det lite men när det går dåligt på Olympia är det så in i helvete gnälligt. Fattar inte hur folk kan vara så otroligt gnälliga istället för att hoppas på något bättre. Haha... vi har även protesterat en gång. Fast då var det mot HIF eftersom de saknade hjärta. Så hela olympia och då menar jag verkligen hela Olympia var tyst i 10 minuter. Sen sjöng alla röven av sig och stödet blev skitbra. Fy fan vad tråkigt det var utan någon som sjöng eller som applåderade. RIktigt tråkigt. --- Btw... vilka är det i sthlms derbyt idag? Brajen mot AIK eller? AVGÅ SITTPLATS! Redigerad 19 september, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Jag sitter på en sektion som heter 25:an. VÅr sektion är ganska bra när det gäller ramsor. Iallafall när det gäller att klappa med. Vi har en sektion där det bara är sjungande supportrar också. Men jag kanske överdrev det lite men när det går dåligt på Olympia är det så in i helvete gnälligt. Fattar inte hur folk kan vara så otroligt gnälliga istället för att hoppas på något bättre. Haha... vi har även protesterat en gång. Fast då var det mot HIF eftersom de saknade hjärta. Så hela olympia och då menar jag verkligen hela Olympia var tyst i 10 minuter. Sen sjöng alla röven av sig och stödet blev skitbra. Fy fan vad tråkigt det var utan någon som sjöng eller som applåderade. RIktigt tråkigt. --- Btw... vilka är det i sthlms derbyt idag? Brajen mot AIK eller? AVGÅ SITTPLATS! "Tro på laget, sluta gnäll"-banderoll skulle kanske passa bättre då . Vet inte vad du menar i slutet men imorgon (onsdag) är det Djurgårdens if-AIK ---------------------- När det gäller pyrot så är jag rädd för fiasko, alltså att media har förstorat upp det här, det kanske bara är något fjuttigt, men alla lär ju ha ögonen på just pyrot nu och kanske inte det andra som det var meningen från början, men sen kan det ju även vara något grymt maffigt, aja den som lever får se, jag har aldrig tvivlat på AIK-tifo förut och jag gör det absolut inte nu heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Äntligen har denna tråd byt namn . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Äntligen har denna tråd byt namn . Ja, det är ironi i min signatur, är inte så jätte seriös, men nog saknar jag det gamla vanliga namnet, det gör jag :'( . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 (redigerad) Ja, det är ironi i min signatur, är inte så jätte seriös, men nog saknar jag det gamla vanliga namnet, det gör jag :'( . Haah... syftar du på "Mot den moderna fotbollen?" Aja... match imorron mot Gefle snubbarna. Luton är skadad men kan säkert ersättas av Karekezi eller Gustav. Själv tycker jag Gustav ska få chansen. Han har varit bra i sina inhopp på sistonde. Gustav var visst skadad. Blir Karekezi. Tydligen är den nya backen från Malis landslag spelklar. Kanske får se nått inhopp av honom i andra halvlek. Redigerad 19 september, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 19 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2006 Haah... syftar du på "Mot den moderna fotbollen?" Aja... match imorron mot Gefle snubbarna. Luton är skadad men kan säkert ersättas av Karekezi eller Gustav. Själv tycker jag Gustav ska få chansen. Han har varit bra i sina inhopp på sistonde. Gustav var visst skadad. Blir Karekezi. Tydligen är den nya backen från Malis landslag spelklar. Kanske får se nått inhopp av honom i andra halvlek. Haha precis, gjorde lite parodi på det. . Alltid kul med nya spelare i allsvenskan, men nu undrar jag, hur tror du det går? Gefle har varit taktiska i år och har lyckats med det taktiska också tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 20 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2006 Tror ni att zlatan nånsin kommer spela i landslaget igen? Han är ju dum i huvet om han inte gör det. Han är så jävla långsint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 20 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2006 Tror ni att zlatan nånsin kommer spela i landslaget igen? Han är ju dum i huvet om han inte gör det. Han är så jävla långsint. Ja det kommer han... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 20 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2006 Dagen har kommit, stunden är inne. Ikväll får vi se de 2 lag som förmodligen är dom mest intressanta i allsvenskan. Ett lag som på 2 år byggt upp något enormt och vackert. Ett annat som under många år har byggt upp något bra. Vi har redan visat en gång den här säsongen vilka som är störst, både publikmässigt och spelmässigt. Frågan idag är, blir det samma sak igen? eller vinner vi bara publikmässigt denna gång? "Hett Stockholmsderby på Råsunda mellan de regerande svenska mästarna och de nuvarande serieledarna! Djurgården må ha fått lite vind i seglen efter bortasegern mot Malmö men inget kan förändra det faktum att de kommer till spel med seriens mest själlösa lag. Ett lag utan hjärta, fullt med göteborgare och andra legoknektar samt en tränare som heter Kjell. Kjell är en clown i Dressmann kostym och med lika stora taktiska kunskaper som Stefan Batan har klubbkänsla. Mot detta ställs man alltså mot Rikard Norlings oslagbara lagmaskin som kommer lyftas fram av Sveriges bästa publik. Let´s have it!!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 20 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2006 <3 Sverigescenen Det drjer knappt en vecka tills det riktiga derbyt är då Djurgården aldrig haft någon lokalförankring och kallat sig "Stockholms stolthet" trots att de hör hemma på en ö. Norr mot Söder är mer hat än Norr mot öst. "Stockholm has three clubs: AIK, the biggest and most traditional; Hammarby, the most populist; and Djurgården, better known for its ice hockey." "Partizan need no introduction but Swedish side Djurgården are probably less well known. Djurgården is a suburb of Stockholm, stuck on an island apparently." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 20 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2006 <3 Sverigescenen Det drjer knappt en vecka tills det riktiga derbyt är då Djurgården aldrig haft någon lokalförankring och kallat sig "Stockholms stolthet" trots att de hör hemma på en ö. Norr mot Söder är mer hat än Norr mot öst. "Stockholm has three clubs: AIK, the biggest and most traditional; Hammarby, the most populist; and Djurgården, better known for its ice hockey." "Partizan need no introduction but Swedish side Djurgården are probably less well known. Djurgården is a suburb of Stockholm, stuck on an island apparently." Det ligger mycket i det du säger. Ikväll ska h*ran batan få sig en omgång igen. Nu är jag så taggad och nervös så jag spricker snart, åker om ca. 2 timmar och ja, tiden går ruskigt segt . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 20 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2006 Vafan det är nu du ska vara ute och dricka bärs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 20 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2006 (redigerad) Vafan det är nu du ska vara ute och dricka bärs Ta det lungt, ska ut och äta pizza nu sen är det dags för annat skoj . Värmer för tillfället upp med lite mysig musik, sen mat, sen bärs, sen apkross . Ingen känsla i världen kan mäta sig med känslan av att det snart är derby. Skål på er forumiter. ------------------------------ 1337 posts, lagom till derbyt .... Ägnar den fina posten åt detta, samtidigt som jag sjunger med inför ikväll. Vi ser hur solen stiger över Råsunda, Vi ser hur hovets is är blank och klar och bönderna dom gapar utav fasa och snutarna dom spejjar och dom tar Vi ser dom svarta tröjjorna i AIK Vi vet att alla vägar bär oss rätt Åh vi e AIK och alltid e vi med er och alltid ska vi se er ta poäng Ibland så kan det blåsa kalla stormar Ibland kan himlen vara ganska grå Men när det gäller laget som vi älskar Så skiner solen snart på oss ändå Vi hört om stora tider som har svunnit Vi vet att snart så e det dags igen Åh vi e AIK och alltid e vi med er och alltid ska vi se er ta poäng Redigerad 20 september, 2006 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 20 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2006 Härligt härligt. Funderar på uppvärmning idag genom att gå på handbollen, imorn blir det skattesmitarna från Väst som vi hälsar "Välkomna!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts