Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Visst tog ni 3 poäng, och attt det är det som behövs för ett guld. Men ert spel räcker inte mot Djurgården, det säger jag bara...

Men tydligen är Toni Koivasto tillbaka i spel till derbyt. Vilket inte är bra, och det gynnar snabba Wilton. Hade velat se Sölvi i mittlåset med Johannesson. Men nu ska tydligen Toni spela, gynnar absolut inte DIF.

Den där Johnsson är avstängd va?

Nej dagens spel räcker bara till oavgjort mot DIF, iallafall om ni spelar som ni gjorde mot mff. Ni har tappat två tunga namn till det här derbyt emot förra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den där Johnsson är avstängd va?

Nej dagens spel räcker bara till oavgjort mot DIF, iallafall om ni spelar som ni gjorde mot mff. Ni har tappat två tunga namn till det här derbyt emot förra.

Den där Jonson, karln har ett annorlunda efternamn om man ska gå efter stavningen.

Vi har tappat spelare, ja, men så har det varit hela säsongen, vi har aldrig fått ha full trupp, det har Aik. Vi är inte lika tunga som Aik, inte spelarmässigt och förutsägningsmässigt, jag tror vi åker på däng med 4-1 om jag ska vara fullt ärlig. Aik har faktiskt hemmaplan och otroligt mycket bättre förutsättningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den där Jonson, karln har ett annorlunda efternamn om man ska gå efter stavningen.

Vi har tappat spelare, ja, men så har det varit hela säsongen, vi har aldrig fått ha full trupp, det har Aik. Vi är inte lika tunga som Aik, inte spelarmässigt och förutsägningsmässigt, jag tror vi åker på däng med 4-1 om jag ska vara fullt ärlig. Aik har faktiskt hemmaplan och otroligt mycket bättre förutsättningar.

Ok är det så han stavas, nej några 4-1 tror jag inte det blir, egentligen är vi inte tyngre spelarmässigt, eller, vi ska inte vara det egentligen, med tanke på löne skillnaderna. Visst det är "hemmaplan", men jag tror ändå det blir mindre Gnagare där än mot förra derbyt iallafall, med tanke på att många har säsongskort och dom funkar ju inte på bortaderbyn tyvär :>, läskigt mycket pengar som försvinenr för min del under de närmsta 2 veckorna med tanke på 2 derbyn, men oavsett hur det går, så är det dödsdömt att missa :rolleyes: .

EDIT: Får vi se ett kokande Råsunda?

http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=135809

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: Får vi se ett kokande Råsunda?

http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=135809

Sänker ju tifomatchen litegrann. Men absolut inte förvånande med tanke på att dom har bortaplan och derby omgången efter, men något mer åt tifo-hållet kunde man ju brasa fram, jag tänker mest på vad JK presterade under senaste Gnagetderbyt. Absolut inte negativ mot pyro, men ser hellre det till början av andra halvlek och ett ordentligt tifo till första.

Kul att IFK Göteborg losade idag förresten!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sänker ju tifomatchen litegrann. Men absolut inte förvånande med tanke på att dom har bortaplan och derby omgången efter, men något mer åt tifo-hållet kunde man ju brasa fram, jag tänker mest på vad JK presterade under senaste Gnagetderbyt. Absolut inte negativ mot pyro, men ser hellre det till början av andra halvlek och ett ordentligt tifo till första.

Kul att IFK Göteborg losade idag förresten!

Pyro kan göra mycket i ett tifo.

01_768461_0.jpg

Plus att det är inte bengaler vi pratar om, det är pyro som aldrig tidigare använts i Sverige, och vem vet, det kan vara pyttelite som är själva "pyrot" i tifot, här följer ett exempel:

04_768461_1.jpg

Och pyro kan även vara en stor del av tifot:

20_768461_2.jpg

Sen verkar vi ha en del blandade meningar när det gäller om pyro är tifo eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade på IFK Norrköping - Åtvidaberg igår.

Härligt att de faktiskt vann nu, 4 - 1 till IFK.

Ungefär 7000 på läktarna, och så kom jag hem och kollade sporten, AIK (Eller var det kalmar ?) hade bara haft 6000 på sina läktare, haha ^^

Ehm våran lägsta publiksiffra i år ligger på 14.833 mot Halmstad (så fick jag med lite skryt också), så jag hoppas du var ironisk. :( .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha... Halmstad - HIF på örjans vall var det publikrekord för i år. 8532 :(

Nej... nu jävlar slår vi nästa gayhimmelsblåa lag. Gefle hemma... hoppas inte det blir för mycke Gefle supportrar... jobbigt med så mycket skotrar.

Men förra året så kom det inte en jävel. Var tomt på deras läktare... vilket man kan förstå. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha... Halmstad - HIF på örjans vall var det publikrekord för i år. 8532 :(

Nej... nu jävlar slår vi nästa gayhimmelsblåa lag. Gefle hemma... hoppas inte det blir för mycke Gefle supportrar... jobbigt med så mycket skotrar.

Men förra året så kom det inte en jävel. Var tomt på deras läktare... vilket man kan förstå. :D

HBK får nytt publikrekord när vi kommer på besök, lördagsmatch och allt :lol:.

När vi mötte Gefle så hade dom typ 10 (nu tog jag i) personer som sjöng, så grymt drag....not :D .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HBK får nytt publikrekord när vi kommer på besök, lördagsmatch och allt :D.

När vi mötte Gefle så hade dom typ 10 (nu tog jag i) personer som sjöng, så grymt drag....not :( .

Var det 10 renar eller? :D

Btw... snyggt tifo! Har inte Black army fått något pris som typ europas 100 snyggaste tifon?

Nej nu jävlar... nu reportar jag snart till någon mod om inte tråden bytar namn till "Fotbollstråden".

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det 10 renar eller? :(

Btw... snyggt tifo! Har inte Black army fått något pris som typ europas 100 snyggaste tifon?

Nej nu jävlar... nu reportar jag snart till någon mod om inte tråden bytar namn till "Fotbollstråden".

Jag har också för mig att dom fick det, Kommer dock inte ihåg vilken match det var på

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det 10 renar eller? :D

Haha, de stog så långt bort, men mycket möjligt att det var :D.

Inte Black Army, men AIK Tifo har fått, det är en enskild tifo förening som gör ett enormt jobb, finns många andra tifo grupper som jobbar bra, men just deras förmåga att plocka fram egna och nya idéer gör dom stora. Nej nu glider jag in på "jag tror jag vet allt" skrivandet igen, ska svara på din fråga istället för att hålla på och babbla haha, men ja de har hamnat på många prislistor när de gäller deras tifon, återkommer med bild på något tifo som har blivit känt även utanför Sverige.

Har också tänkt på ny rubrik, men jag gilalr denna tråds namn, fråga mig inte varför, tror det är för att man är så van att den heter som den gör, lite nostalgi över namnet snart :( .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, de stog så långt bort, men mycket möjligt att det var :D.

Inte Black Army, men AIK Tifo har fått, det är en enskild tifo förening som gör ett enormt jobb, finns många andra tifo grupper som jobbar bra, men just deras förmåga att plocka fram egna och nya idéer gör dom stora. Nej nu glider jag in på "jag tror jag vet allt" skrivandet igen, ska svara på din fråga istället för att hålla på och babbla haha, men ja de har hamnat på många prislistor när de gäller deras tifon, återkommer med bild på något tifo som har blivit känt även utanför Sverige.

Har också tänkt på ny rubrik, men jag gilalr denna tråds namn, fråga mig inte varför, tror det är för att man är så van att den heter som den gör, lite nostalgi över namnet snart :( .

Hmm... du har rätt i det där sista.

Vad jag vet så har inte tHIFo som HIFs tifogrupp heter gjort något jättetifo. Kan lägga upp några bilder men det är mest rullar, konfetti, flaggar och det jag har i min signatur. Så vad jag vet så är Henkes välkomsttifo det bästa dom har gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm... du har rätt i det där sista.

Vad jag vet så har inte tHIFo som HIFs tifogrupp heter gjort något jättetifo. Kan lägga upp några bilder men det är mest rullar, konfetti, flaggar och det jag har i min signatur. Så vad jag vet så är Henkes välkomsttifo det bästa dom har gjort.

Släng gärna upp en bild på henke-tifot, har nämligen inte tittat särskilt mycket på det, lat och glömsk som man är :( .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu fan hoppas jag på storpublik och skönspel på Bajenland. Det är dags att visa pissdrickarna var skåpet ska stå.

Laguppställning:

Lekström

Stoor - Petur - Monteiro - David J

Zengin - Fichbein - Pablo - PFO

Toni - Paulinho

Så jävla synd att Eguren är borta, då tvingas vi att ha med både Pablo och Toni, får hoppas att dom båda visar att dom platsar i ett allsvenskt topplag nu för en gångs skull. Pablo målmissaren #1 och Toni som hittils har varit en sunkvärvning. Man får väl hoppas att AL vågar spela Benny istället för Covic...

Tror dock att vi vinner med 2-1 eller 3-1.

--

Bra gjort A.A

Redigerad av gizmo91
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Släng gärna upp en bild på henke-tifot, har nämligen inte tittat särskilt mycket på det, lat och glömsk som man är :D .

Här har du mr gloria!

Jag tycker tifot var ganska maffigt... själv stod jag och viftade med en blå ballong längst till höger på nedre läktaren. Utan mig hade det aldrig funkat! Min ballong gjorde så att hela tifot höll uppe! :D

2 10-åringar nedanför flyttade på två blåa flaggor nedanför också... kände för att bara slå ner båda två. Samt han bakom mig som säger så här när vi sjunger "Ja ni har bättre klack än malmö": Ja eller hur...

Sen att dom ska stirra på mig varje gång jag skriker nånting gör inte hela saken bättre. Ställer jag mig upp och skriker "Jakobsson fan vad du suger!" så stirrar alla på mig.

Han tror att vi menar "Vi" och hela tanken med den ramsan är att håna motståndarlaget samtidigt som vi hånar maff. Alla som sitter på min sektion är idioter dvs. Förrutom dom som sitter bredvid mig.

Sen har jag nån liten ful jävel bakom mig som alltid ska säga "Var är Henrik Larsson" "Passa till Henke han gör mål". Och samtidigt så är publiken ganska duktiga på att klaga men när Henke gör någonting säger alla "Äsch... det var synd" medans om vilken annan som helst gör nånting blir det "OMG vad du är kass!!!!1111ettett" Samtidigt under spelaruppropen jublar alla som fan när dom ropar upp Henkes namn. Själv så höjer jag alltid rösten ett snäpp när dom säger Luton Shelton. Han är min lilla goseneger. :(

JAG MÅSTE HA STÅPLATS NÄSTA ÅR!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor