Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Daniel anderssons ribskott var i andra halvlek. Malmö hade ett par bra chanser att ta ledningen i första halvlek.

Ja det var den, den blåste lite här och var i medvinden, hade bara varit flyt om den seglat in. Sen skapade Malmö inga ruggiga chanser förutom Juniors sololäge 3 meter framför målet. Arnason var grym. Johannesson stoppade allt. Mera grisfotboll mot Gnaget nu. Så kan det gå långt detta.

Halo: När jag menar grisfotboll menar jag DIFs fyrafyratvå spel som funkade mot Bajen och nu mot Malmö, det är ren grisfotboll och långbollar mot Jones eller Jonson, det gillar vi.

Djurgården bjöd inte så mycket sång idag nej. Men med tanke på att man stod under tak. Löparbanor en bit framför så man stog en bit bort. Sen var man inte i samma skara som Malmöklacken. Plus att det är svårt att överrösta en trumma som gångar matchen igenom. Så får man godkänt. Man hörde lite sånger då och då. Helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag är förbannad så gör jag en lista över matcher där MFF har förlorat eller tappat till lika i matcher under andra halvlek:

Hammarby (hemma)

Gefle (borta)

Elfsborg (borta)

Elfsborg (hemma)

Helsingborg (hemma)

Djurgården (hemma)

Jävla sopor avgå styrelse, tränare och hela backlinjen!

Skånes stolthet? :teehee:

Som gtapimpen sa... mff är plast. Det var skitkul att höra dom bua ut laget i slutet av matchen! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klandra på stackars Åkeby också. Skulle haft mer potential för honom än Prahl i alla fall om jag var dig. Hade Prahl varit tränare hade inte Junior och Jonathan Johansson gjort sina 14 mål tillsammans. Då kanske det hade legat på 3-4.

Vad får dig att tro det? Hade prahl sprungit in på planen och fält junior & jj?

Jag vill inte ha prahl tillbaka utan en annan tränare, som utlänsk, en som säger: "sverige...? que?"

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hinner precis hem till att se gunners spöa djävlarna.

Vi får se... jag tror tyvärr amerikanarna vinner för de är i jävlig bra form . men ska de vinna över oss så ska de komma hem med blod, svett och tårar!

Här är en statestik som ni kanske kan förstå varför jag är besviken på mff:

Malmö skulle vara starkast i andra halvlek - statistiken visar motsatsen

Andel poäng i första halvlek:

23 av 27 poäng.

Andel poäng i andra halvlek:

13 av 27 poäng.

Insläppta mål i första halvlek:

2 av 17 baklängesmål.

Insläppta mål i andra halvlek:

15 av 17 baklängesmål.

Gjorda mål i första halvlek:

12 av 19 gjorda mål.

Gjorda mål i andra halvlek:

7 av 19 gjorda mål

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej Ceone, Malmö FF är väl inte starka i andra halvlek, men det är väl inget vi kan göra åt? Skicka mail till Åkeby eller stå och skrik det uatnför deras träningsanläggning vid nästa träning dom har.

Två riktigt ruggiga matcher i eftermiddag plus en ikväll. Marseilles mot Bordeaux, ohyggligt spännande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej Ceone, Malmö FF är väl inte starka i andra halvlek, men det är väl inget vi kan göra åt? Skicka mail till Åkeby eller stå och skrik det uatnför deras träningsanläggning vid nästa träning dom har.

Två riktigt ruggiga matcher i eftermiddag plus en ikväll. Marseilles mot Bordeaux, ohyggligt spännande.

Jag ber inte er att göra något, jag uttalar bara min besvikenhet eftersom detta är en fotbollstråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor