Jump to content

Fotbollstråden!

PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

DIF är med i leken.. Så också Bajen och Ellos

AIK kommer inte att få det.

Nej jag tror inte heller AIK står som segrare i slutet, men det tror Norling och våra grabbar och ibland undrar jag hur bra vi egentligen är?, jag tror heller inte på dif, glöm inte bort IFK Göteborg.

Åh vi e AIK, åh alltid är vi med er åh alltid ska vi se er ta poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag går på matcher men inte så ofta, jag payar sässongskortet pengar som går till klubblagen. Jag har en hel dröss mff prylar här hemma allt från tröjor, jackor, en gammal keps, mugg, halsduk och nyckelring.

Får jag fråga varför du gnäller? Det är ju inte skandal eller nåt i MFF nu. Ni har fått två nyförvärv under sommaren som gjort 14(!) mål på 9 matcher.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får jag fråga varför du gnäller? Det är ju inte skandal eller nåt i MFF nu. Ni har fått två nyförvärv under sommaren som gjort 14(!) mål på 9 matcher.

Jag kräver inte att de ska vinna allsvenskan utan att ligga minst trea hela tiden. Anledningne till att jag gnäller. De har gjort 14 mål ja. Men efter fotbolls VM har mff släppt in 17 mål. Det är deras uthållighet jag är sur på. De är alltid bra i första halvlek men i andra förlorar de allt. Se listan jag listade där uppe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lovar er kära vänner. Åkeby sitter och myser nu, hans Djurgården var nummer för starka mot Malmö, som tyvärr inte är Skånes stolthet anymore. Det ska till att man slår DIF för att vara Skånes stolthet. Vi var inne på Åkeby. Han satte sig själv upp på läktaren för att han ville att DIF skulle vinna, som jag sa, Djurgårdshjärta.

Matchen i övrigt. Jonson sålde sig som en kärring rent ut sagt. Jag avgudar verkligen den Järnkaminen, men idag gjorde han bort sig och vi slipper honom i derbyt. Daja var minst lika bra på Malmö Stadion i år som han var förra året, lika snyggt mål bjöd han på också. Enrico (Enrica om han skulle vara tjej) sprang sönder hela Skåne och snurra upp Olof Persson på betongplatserna. Men han borde iaf gjort ett mål på sina två frilägen, Daja missade också ett friläge. Dembo var ohyggligt grym, hans räddning på Juniors målchans två meter från målet var enastående. Let's gå får glåry som en glad Skotte skulle uttrycka det, nu spöar vi gnagarna med samma grisfotboll, så säger vi goddag till farbror serieledning.

Hejdå bönder, vi é DIF.

MIF Support var för två år sen Sveriges helt klart bästa klack. Vafan nu hör man bara en trumma. Inget jävla kul alltså. Han kan inte banka heller han som står där. Det vidrigaste är när man trummar samtidigt som de övriga applåderar (t.ex: Malmö, klapp klapp klapp). Under klapp klapp klapp trummade han, det vidrigaste jag hört, usch och tvi.

Sen måste jag skicka en hälsning till Ceone. Malmö var INTE bra i första halvlek idag om du tror det. Djurgården grisade sönder deras spel. Litmanen var OK men man fick inte se en pisspöl av honom i andra. Daniel Andersson som ska vara så bra hade ett ribbskott, resten mosade Arneng, gav han inte en chans.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår varför han gnäller, been there done that.

Måste få säga att det hela började när MFF tappade 3-0 borta mot gefle, det har inte precis gått bättre efter det, förlorat ett derby med 3-1 också.

nu spöar vi gnagarna med samma grisfotboll, så säger vi goddag till farbror serieledning.

Förklara dig mer här, vilka menar du spelar grisfotboll?

Malmö var sveriges bästa klack när medgångarna hittade dit och det luktade SM-guld, för övrigt bjöd inte gårdarna på någon vidare sång idag heller.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen måste jag skicka en hälsning till Ceone. Malmö var INTE bra i första halvlek idag om du tror det. Djurgården grisade sönder deras spel. Litmanen var OK men man fick inte se en pisspöl av honom i andra. Daniel Andersson som ska vara så bra hade ett ribbskott, resten mosade Arneng, gav han inte en chans.

Daniel anderssons ribskott var i andra halvlek. Malmö hade ett par bra chanser att ta ledningen i första halvlek.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi var där 2002 och luktade.

Men jag blir så frustrerad när Ceone "gnäller" över att MFF viker ner sig elelr vad nu händer.

Vi hade 40 mille i skulder, vi har runt 3-4000 på matcherna och vi ligger näst sist.

Hade mff hade 40 mille i skulder så hade mina krav inte varit så stora, men nu är mffs ekonomi helt annan där sportchefen badar i pengar och betalar ut dyra löner och ger spelarna massa dyra bilar etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor