rabarben Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Hej alla glada barn! Jo nu är det så här att jag och en av mina kompisar har börjat få intresse av att göra film. Vi har då tänkt att göra såkallade cs-inspererade filmer. Alltså göra CS men IRL. Och vi behöver ju då som ni säkert ha räknat ut lägga in en himla massa ljud. Så vilket program är bäst att använda för att redigera filmer? Och var kan man få tag på det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Hej alla glada barn! Jo nu är det så här att jag och en av mina kompisar har börjat få intresse av att göra film. Vi har då tänkt att göra såkallade cs-inspererade filmer. Alltså göra CS men IRL. Och vi behöver ju då som ni säkert ha räknat ut lägga in en himla massa ljud. Så vilket program är bäst att använda för att redigera filmer? Och var kan man få tag på det? Movie Maker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 31 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Movie Maker? Men ja har hört att movie maker är dåligt att använda när man ska göra filmer. Fast denna tråden kanske ska vara i Musik,film och grafik kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Men ja har hört att movie maker är dåligt att använda när man ska göra filmer. Fast denna tråden kanske ska vara i Musik,film och grafik kanske? Korrektomundo. Vegas har jag hört ska vara riktigt bra. Men det är dyrt som fan, och om det finns någon trial vet jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 31 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Korrektomundo. Vegas har jag hört ska vara riktigt bra. Men det är dyrt som fan, och om det finns någon trial vet jag inte. Oki... men vad heter programmet exakt? Jag kanske kan skaffa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tossie Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Oki... men vad heter programmet exakt? Jag kanske kan skaffa det. Sony Vegas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 31 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Hmmm... ja tar denna frågan i denna tråden också. Vi gjorde en "testing" på min polares mobil. Den är ju tyvärr då i 3gp. Finns det något program som är gratis som ja kan göra om den till ett annat format i? Movie maker tar inte in 3gp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Alltså göra CS men IRL. NEJ NEJ NEJ FÖR FUCKING HELVETE!!!!! Alltså - NEJ! Tror ni inte det har gjorts 151241245 dåliga 'counter-strike' IRL-filmer? NEJ! GÖR NI DET SÅ MAILBOMBAR JAG ERA ARSELN! Humm... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 31 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 NEJ NEJ NEJ FÖR FUCKING HELVETE!!!!! Alltså - NEJ! Tror ni inte det har gjorts 151241245 dåliga 'counter-strike' IRL-filmer? NEJ! GÖR NI DET SÅ MAILBOMBAR JAG ERA ARSELN! Humm... Men snälla nån. Vi ska ej vara seriösa. Kanske bara en film att visa våra kompisar och sånt. Men sedan ska vi göra andra filmer också kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Vi ska ej vara seriösa. Det är precis alla det andra 154251 ungarna har gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Pinnacle Studio är jävligt bra. Lätt att använda, men endå inte för simpelt. Jättebra för nybörjare. Sen om du vill göra riktigt proffsiga grejer med tex mynningsflammor och liknande ska du ha Adobe Premiere. Detta är dock svårare, men när man väl kan det så är det det bästa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 31 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Pinnacle Studio är jävligt bra. Lätt att använda, men endå inte för simpelt. Jättebra för nybörjare. Sen om du vill göra riktigt proffsiga grejer med tex mynningsflammor och liknande ska du ha Adobe Premiere. Detta är dock svårare, men när man väl kan det så är det det bästa. Är pinnacle studio gratis? Kan du svaret på min fråga hur man konverterar 3gp till avi? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 (redigerad) Är pinnacle studio gratis? Kan du svaret på min fråga hur man konverterar 3gp till avi? Nej jag antar att det inte är gratis. Men har du hört myten om buskarna med program.? Redigerad 31 mars, 2006 av Martin-123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Det är precis alla det andra 154251 ungarna har gjort. Dom får la göra vad dom vill. Inte ditt problem!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 31 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2006 Jag använder Sony Vegas 6.0. Det skulle inte förvåna mig om man gjorde riktiga långfilmer med det programmet - där finns det mesta man behöver... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts