L_Voll Skrivet 6 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2006 Vad är green-keying? Man behöver ju bara lägga klippen över varandra och sedan "klippa" ett hål i det översta så personen på det undre klippet syns. Men det är så du har gjort eller? Jag tänkte också på det, har gjort en liknade film, men någon bluescreen behövdes inte till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 7 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2006 (redigerad) Jag tänkte också på det, har gjort en liknade film, men någon bluescreen behövdes inte till det. Nope, det behövs inte. Jag gjortde bara med green-keying i datorn. Ingen greenscreen. Har ingen film här hemma med riktig greenscreen fast jag har några. Och om min film: Man behöver bara klippa in över (typ splitcreen) men jag skulle testa med att färga vissa ställen med grönt. Det blir snyggare kanter då och svårare att se vart klippen sitter. Dock missslyckades det lite eftersom jag inte visste den riktiga färgen. AJaa. skita samma nu. Redigerad 7 juni, 2006 av SlIpKnOt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 7 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2006 Snackar ni om sånt dom använder på vädret? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 7 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2006 E det någon som vet var man kan skaffa en greenscreen (Bluescreen får man om man använder Windows och gör någon lite avancerad grej så att det krachar ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 7 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2006 E det någon som vet var man kan skaffa en greenscreen (Bluescreen får man om man använder Windows och gör någon lite avancerad grej så att det krachar ) Vart man kan köpa en? eller vad snckar du om? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 8 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2006 Finns det nått program som man kan använda det? Nån nämde Sony Video Vegas, men det kostar ju :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 8 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2006 Kan lägga upp filmen vi gjorde för några veckor sedan, imorgon kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 8 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2006 Kan lägga upp filmen vi gjorde för några veckor sedan, imorgon kanske. Gör det! Är nyfiken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts