Jump to content

Lite frågor om spelet

rabarben
 Share

Recommended Posts

Jag har nyss köpt spelet och undrar en sak till bara. Kan man inte hoppa? :P Sen tycker jagi nte spelet är så dåligt som andra säger. Förrutom bilstyrningen då. Och slåss är shitkul!

Btw... kan man kolla hur många avrättningsstilar man hittat?

Ett skit spel!

Hade ganska höga förväntningar på detta spelet, hoppades att det skulle vara bättre än Mafia (som måste vara ett av dom tråkigaste spelen som finns på PS2), men det här tar ju fan priset.

Köpte spelet på tisdag eftermiddag, lämnade tillbaka spelet på väg till plugget dagen efter, i morse alltså.

Alla uppdrag klarade på ett par timmar, sen fanns det inte ett skit att göra, flumma omkring och spränga, kul i kanske 10 minuter men sen tröttnar man, bilarna är ju nog värst, hur kassa och fula som helst.

Ett Jävla skit spel!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nyss köpt spelet och undrar en sak till bara. Kan man inte hoppa? :ph34r: Sen tycker jagi nte spelet är så dåligt som andra säger. Förrutom bilstyrningen då. Och slåss är shitkul!

Btw... kan man kolla hur många avrättningsstilar man hittat?

Inne i toms report tror jag du kan hitta det :o

Själv har man ju tagit 17 stycken executionsstiles då ;)

(fö'låt för skrytet kände att jag bara måste)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...
  • 8 months later...

Hoppas verkligen inte att det spelar någon roll om jag drar upp en gammal Topic I ett dött forum.

1. Vad kan man göra i freeride?

2. Kan du ändra din karaktär ''nog'' mycket?

2. Finns det många vapen och reagerar dom och beter sig verkligt?

3. Hur ser gatorna ut?Är den utsmyckad på ett bra motto? papperskorgar, parkbänkar,telefonkioskar, m.m. Allt som en stad bör ha, därefter spårvagnar och livlig, verklig miljö.

4. Kan polisen jaga andra eller finns dom endast för att du finns?

5. Vad finns det för sorts byggnader att gå in I?

6. Vilka sorts väderlekar finns det I spelet?

7. Hur fort spawnas en död person?

8. Kan någon annan än en själv begå brott?

9. Hur dålig är bilfysiken? Är den sämre än I True Crime? Är den som I GTA?

10. Hur förhåller sig spelet storymässigt till filmen?

11. Är många byggnader kopierade och utsatta på olika ställen I staden? Finns det många varianter?

12. Är detta ett äkta EA-spel, dvs med barnvänliga scener och dess oblodiga spelande?

13. Håller sig spelet till en seriös story? (om man gemför med skämten och tönterierna I San Andreas)

14. Är detta en typ av Scarface med tusentals fiender som attackerar dig och med Serious-Sam känsla då du röjer dem?

15. Hur många vapen finns det I spelet? (vill inte veta vilka vapen som finns, utan hur många)

16. Villket av dessa spel liknar Godfather mäst I spelandet?; GTA-serien,Scarface,Mafia,True Crime eller The Getaway.

17. Hur stor är staden och hur har gränserna runt den satts? Är det byggt som en ö?

18: Kan du få någon kontakt eller närhet med vatten I spelet?

19: Finns det några som helst konsekvenser på dina handlingar?

20: Finns det gäng ute på gatorna?

21: Finns det gäng I byggnader?

22: Hur ser AI'n ut I spelet?

- Vilket betyd får spelet?

- Vilket betyd får staden?

- Vilket betyg får bilfysiken?

- Vilket betyg får vapenfysiken och effekterna?

- Vilket betyd får ljudet?

EDIT: Får man en karta med?

EDIT2: Gudfadern värkar vara ett skitspel då forumet är så här inaktivt. Inte förvånande med tanke på att EA gjorde det.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

1. Allt och inget.

2. Ja, bygger på EA Games sportsimulatorer vid den delen, "NBA", "NHL" med mera.

2. Hyffsat stor arsenal, varje vapen går dessutom att uppgradera tre gånger.

3. Miljön och atmosfären är grym, trånga gator med mycket folk och bilar med mera. Inga spårvagnar.

4. Mutar du polisen kommer de att hjälpa dig om det blir slagsmål mellan dig eller någon annan. Om du snor en bil gör sig polisen av med offret. Blir det gängkrig och du inte har mutat kommer polisen att försöka stoppa båda sidorna.

5. Restauranger, olika typer av butiker, banker med mera.

6. Regn, soligt, molnigt.

7. Mellan en och två minuter skulle jag tro.

8. Ja, det finns vissa typer som går på tjejer och misshandlar dom. Dödar du en sån får du respekt.

9. Den är stabil.

10. Har inte sett filmerna så noga så jag vill inte uttrycka mig.

11. Ja, varje stadsdel skiljer sig från varandra.

12. Det är riktigt blodigt och brutalt, så nej.

13. Ja.

14. Nej.

15. Mellan 10 och 20, är inte riktigt haj på den delen.

16. Svårt att säga.

17. Nej, det är New York. Du kan inte ta dig förbi husen som ligger i utkanten av staden.

18: Nej.

19: Ja, folk blir rädda för dig framåt i spelet, om du slår till en tjej till exempel kommer folk att kalla dig för kvinnomisshandlare. Dödar du många och saknar barmhärtighet kommer folk att hålla sig undan för dig och bråk med mera kommer att undvikas.

20: Ja.

21: Ja.

22: Den är riktigt bra för att vara ett free roam-spel.

- 8/10

- 7/10

- 7/10

- 8/10

- 9/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Tack så mycket för svaren I need. Jag kanske köper det trots allt. Älskar Gudfader filmerna. Har en fråga till; Hur funkar tiden? Är typ 20minuter en dag, som I GTA?

Jag tror det är lite längre än i Grand Theft Auto, det finns ingen klocka eller så men man märker när det blir kväll med mera. Sedan kan man se i menyn vilken dag det är.

Jazz: Bilfysiken är grymt mycket bättre i Godfather, den är kanske inte särskilt realistisk men i True Crime fick bilarna alltid sladd och var äckligt tråkiga att styra. I Godfather är de stabila (som f-n), får aldrig sladd och är mysiga och lätta att manövrera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
  • 1 year later...